کنسول بازی و چند کاره نینتندو سوئیچ (Nintendo Switch) به تازگی از سوی نینتندو رونمایی شده است؛ با این وجود اطلاعات چندانی از مشخصات دقیق فنی آن در دست نبوده و تنها موارد موجود گفته های این کمپانی در کنار اطلاعات درز کرده به بیرون است. هم اینک برخی منابع از اطلاعاتی سخن می گویند به قلب تپنده این کنسول مرتبط می گردد. از آنجایی که نینتندو خود به استفاده از سخت افزارهای پردازشی انویدیا اشاره کرده بود، از این بابت مطمئن هستیم. این منابع اعلام کرده اند که انویدیا از یک تراشه Tegra-SOC برای نینتندو سوئیچ استفاده کرده است. این تراشه در قسمت گرافیکی خود به معماری مکسول (Maxwell) مجهز شده است. با توجه به این مسئله که معماری پاسکال (Pascal) به تازگی از سوی این شرکت معرفی شده است، استفاده از معماری مکسول می تواند پاسخ هایی را به همراه داشته باشد.
این منابع مدعی هستند که انویدیا لیتوگرافی 20 نانومتری تراشه های Tegra Maxwell را به 16 نانومتر کاهش داده و به همین علت ترانزیستورهای بیشتری در آن به کار رفته است. بدین ترتیب نمی توان گفت که همان معماری قدیمی مکسول به طور کامل پیاده سازی شده است؛ چرا که انویدیا تغییراتی را در آن ایجاد نموده است. از سوی دیگر استفاده از معماری مکسول می تواند به این علت باشد که ترکیب های Tegra هنوز با معماری Pascal هماهنگ نشده و محصولی متشکل از آنها تولید نشده است. دومین مسئله، توجه به قیمت است؛ معماری مکسول می تواند کنسول را با قیمت کمتری روانه بازار سازد. پردازش های دیگر در این کنسول را یک CPU با معماری ARM بر عهده دارد. این تراشه ها برای ما بسیار آشنا هستند. AMD نیز در کنسول های بازی خود از تراشه های SOC و APU های نیمه سفارشی استفاده کرده است و به عنوان مثال تراشه های مورد استفاده در کنسول های نسل هشتم در سری جدید مانند Xbox Scorpio از معماری گرافیکی Polaris استفاده می کنند. به احتمال بسیار زیاد کنسول Nintendo Switch بازی ها را در دقت FHD اجرا خواهد کرد.
همه چیزش عالی به جز باتریش