در زمان معرفی کنسولهای نسل جدید، هر دو کمپانی سونی و مایکروسافت به کاربران خود وعده دادند که کنسولهای جدید تجربه ray tracing را در اختیار گیمرهای معمولی قرار خواهد داد. اما چیزی که این دو اعلام نکردند، تاثیر فناوری RT بر روی عملکرد بازیها بود. بنابراین این بستگی به میزان بهینهسازی یک بازی با این تکنولوژی توسط سازنده آن دارد. کپکام یکی از اولین استودیوهایی است که اکنون تاثیر Ray Tracing را بر اجرای Resident Evil Village مشخص کرده است.
این استودیوی ژاپنی در روز سه شنبه در جریان رویداد عنوان Resident Evil Village عملکردی که از این بازی بر روی کنسولهای نسل بعد انتظار میرود را اعلام کرد. کپکام پیش از این اعلام کرده بود که قسمت جدید رزیدنت اویل در کیفیت 4K با نرخ 60 فریم بر ثانیه اجرا خواهد شد اما مشخص نبود با فعال سازی Ray Tracing عملکرد بازی چگونه خواهد شد. همان گونه که انتظار میرفت، فعال سازی این تکنولوژی بر روی میزان فریم ریت بازی تاثیر منفی میگذارد.
نحوه اجرای Resident Evil Village بر روی PS5 و XSX
به گفته استودیو کپکام، پلی استیشن 5 و اکس باکس سری اکس Resident Evil Village را در کیفیت 4K با نرخ 45 فریم بر ثانیه اجرا خواهند کرد. اکس باکس سری اس که نماینده ارزان قیمت مایکروسافت در نسل جدید کنسولهای بازی محسوب میشود نیز این بازی را در کیفیت 1440p بر روی 45fps و در زمان فعال بودن RT با نرخ 30 فریم بر ثانیه اجرا خواهد کرد. همان طور که مشخص است، تاثیر منفی RT بر روی فریم ریت قابل ملاحظه است اما چندان بد به نظر نمیرسد.
همچنین استودیو کپکام عملکرد عنوان جدید خود بر روی کنسولهای نسل گذشته را نیز تائید کرده است. بر این اساس، Resident Evil Village بر روی نسخه استاندارد پلی استیشن 4 و اکس باکس وان اس با کیفیت 900p و نرخ 30 فریم بر ثانیه اجرا خواهد شد. پلی استیشن 4 پرو و اکس باکس وان اکس نیز قادرند این عنوان را در کیفیت 4K با نرخ 30 فریم بر ثانیه، و بر روی رزولوشن 1080p با نرخ 60 فریم بر ثانیه اجرا کنند. کپکام نسخه دمو بازی را که محدودیت یک ساعته دارد، از فردا برای صاحبین پلی استیشن 4 و پلی استیشن (در امریکا) منتشر خواهد کرد و دمو دیگری هم هفته آینده در تاریخ 24 می منتشر خواهد شد.
نقشه بازی Resident Evil Village و شخصیت Mother Miranda نمایش داده شد
دیدگاهتان را بنویسید