شرکت From Software در سال های اخیر با ساخت سری بازی های Souls از جمله Dark Souls و Demon Souls حسابی سر و صدا به پا کرده و علاوه بر کسب سود و اعتبار در صنعت بازی های کامپیوتری، برای خود در میان سایر فعالان این صنعت اسم و رسمی نیز به هم زده است. همگان عناوین اخیر این شرکت را با دشواری بی حد و اندازه ای که در گیم پلی دارند می شناسند و این خصوصیت اکنون به شاخصه ی اصلی و برند این شرکت تبدیل شده است. البته وقتی از دشواری سخن به میان می آوریم منظور نه یک دشواری بی معنی و بی منطق در ساختار گیم پلی، بلکه سختی جالب و ترغیب کننده ای است که بیش از هرچیز مبتنی بر به چالش کشیدن میزان سرعت، قدرت تفکر و همچنین عکس العمل به جا و استراتژیک بازیباز است. اکنون از میان بازیبازان حرفه ای دنیا و همچنین علاقمندان عناوین اسم و رسم دار صنعت بازی های کامپیوتری، فردی پیدا شده که آخرین ساخته ی شرکت From software یعنی بازی خون دربر یا Bloodborne را به گونه ای جالب و منحصر به فرد به مبارزه فراخوانده و گیم پلی آن را با سخت کوشی خود، به چالش کشیده است.
کسانی که بازی خون دربر را تجربه کرده اند قطعاً به این موضوع واقفند که این اثر، کم و بیش از همان سبک خاص بازی های From Software پیروی می کند و از لحاظ دشواری گیم پلی و سرسختی و شکست ناپذیری دشمنان ریز و درشت بازی، هیچ کم و کسری نسبت به عناوین سری Souls ندارند. با این حال این بازیباز کله شق از همان ابتدا تصمیم گرفت که به هیچ وجه تراز شخصیت خود را در طول بازی، افزایش ندهد و بدون Level Up کاراکتر خود، خون دربر را به پایان برساند. گویا انگیزه ی او برای چنین عملی، توضیحات قید شده ی سازندگان خون دربر برای توصیف یکی از کلاس های بازی بوده است. همان طور که می دانید در بازی های نقش آفرینی، برای بالا بردن تنوع گیم پلی و همچنین توجه به تمامی سلایق، کلاس های متعددی برای انتخاب از سوی بازیباز وجود دارد و بازی خون دربر نیز از این امر مستثنی نیست. یکی از کلاس های خاص این بازی با نام Waste of Skin شناخته می شود که در واقع جزو دشوارترین کلاس های بازی از لحاظ تکنیکی نیز طبقه بندی می شود و تنها برای آزمودن مهارت های بازیبازان حرفه ای طراحی شده است. در کلاس مذکور داشتن استراتژی برای ارتقای تراز، حرف اول و آخر را می زند و بازیبازان می بایست با تفکر و حساب و کتاب اقدام به خرج کردن امتیاز تجربه شان برای افزایش ویژگی های شخصیتی خود نمایند. اما همان گونه که ذکر شد بازیبازی که در مورد آن حرف می زنیم هیچ توجهی به دشواری سبک این کلاس ننموده و از ارتقای تراز کاراکتر خود تا پایان این بازی خودداری کرده است. برای کشف مهمترین انگیزه ی بازیباز کله شقی که ذکرش رفت، بهتر است به توصیف کلاس Waste of Skin توجه کنیم. در توضیح این کلاس آمده است: “تو هیچ هستی! بدون هیچ استعدادی. تو نباید هیچ گاه متولد می شدی!” گویا این بازیباز، کلمات سنگین فوق را نوعی توهین نابخشودنی قلمداد نموده و عزم خود را جزم کرده تا این توصیف را یک گزافه گویی بیهوده جلوه دهد! بر طبق گفته های شخصی او در کانال اختصاصی اش در یوتیوب می توانیم صحت این ادعا را تا حدود فراوانی تایید شده ببینیم: “من ثابت خواهم کرد که این گفته اشتباه است و بازی را بدون ارتقای تراز و با تراز 4 به پایان خواهم رساند تا کاری کنم که تمام waste of skins های دنیا سرشان را با افتخار بالا بگیرند!” برای عملی نمودن این تصمیم، بازیباز مذکور نه تنها از ارتقا دادن تراز خود، خودداری نموده بلکه به هیچ عنوان تا پایان بازی از حمله ی visceral که به نوعی کاری ترین و موثرترین راه برای رساندن صدمات حداکثری به دشمنان است نیز استفاده نکرده است. او برای شکست دادن باس پایانی بازی چیزی نزدیک به ده روز وقت صرف کرده تا در نهایت با موفقیت توانسته او را از پیش رو بردارد. تمام تلاش های این بازیباز برای رسیدن به هدفش در کانال شخصی او ثبت شده و مشاهده ی سبک بازی او علاوه بر تلاش و پشتکار ستودنی، هوشمندی، سرعت عمل و موقعیت سنجی او را بازتاب می دهد.
آمار و ارقام ثبت شده ی این بازیباز در بخش پایانی بازی:
با این حال رکورد فوق نخستین رکودی نیست که این بازیباز عجیب به نام خود ثبت نموده و پیش از این، او در بازی های دیگری نیز توانایی های خود را به چالش کشیده است. به عنوان مثال او چندی قبل در بازی Dragon Age: Inquisition توانست به تنهایی و بدون کمک گرفتن از یار همراه، درجه ی سختی کابوس یا nightmare بازی (که بالاترین درجه ی سختی آن محسوب می شود) را به پایان برساند و علاوه بر آن تک تک اژدهایان موجود در محیط های مختلف این اثر را نیز شکار کند. او همچنین بازی زامبی کشی Daying Light را هم بدون استفاده از اسلحه و تنها با دست خالی به پایان رسانده است. اگرچه شاید عده ای این فرد را دیوانه بپندارند اما قطعاً او برای بازیبازان حرفه ای یا Hardcore و همچنین خوره های سبک نقش آفرینی یا به قول معروف تمام کسانی که در این راه استخوان ترکانده اند یک قهرمان محسوب می شود. اگر مایل به مشاهده ی تصویری حماسه آفرینی های این بازیباز هستید می توانید سری به کانال شخصی او یعنی BOYvsVIDEOGAME بزنید تا تجربیات منحصر به فرد و پرچالش او با عناوین مختلف دنیای بازی های کامپیوتری را شخصاً به نظاره بنشینید. ضمن اینکه این بازیباز قصد دارد در آینده ای نزدیک رکوردهای جدیدی را نیز به ثبت برساند. از آن جمله رکوردهایی تازه در عناوین آتی دنیای بازی های کامپیوتری نظیر Witcher3 و Batmnan Arkham Knight. به عنوان مثال او قصد دارد تا بازی جدید بتمن را هم بدون استفاده از ارتقای تجهیزات و با تکمیل کردن تمام چالش های اصلی و فرعی آن به پایان برساند یا اینکه پس از مدتی وقفه دوباره به سراغ بازی خون دربر برود تا باس مخفی آن اثر را یافته و او را نیز با همان روش قبلی خود راهی دیار باقی نماید! برای او در ادامه ی مسیر جالبی که در پیش گرفته آرزوی موفقیت می کنیم و به شکلی ویژه تلاش و پشتکار و همچنین روحیه ی چالش طلب و خستگی ناپذیرش را می ستاییم.
!!!!!!!!!
به زبوت ساده گفتم
تو هر بازی مراحل سختی بازی یه اسم خصی داره
مثلا جهنم در جهنم تو بازی دویل می کرای
که خداییش خیلی سخت بود کشتن شیاطین معمولیش
تازه جونت هم پر نمیشد با 2 زبه میمردی
داداش بازی درجه سختی نداره:|
من باشم فقط easy رو انتخاب میکنم.اینها هم بیکار هستند ها.
تحت تاثیر قرار گرفتم 😐
دم این ها گرم
من که بیار بازی رو رو خیلی اسون انجام میدم بعد پله پله میرم بالا
اینا از همون اول میرن اخرش بدون هیچ ارتقاع
من خودم کف کردم
فیشششششششش