احتمالاً بسیاری از هواداران سر سخت سری متال گیر، در حال حاضر مشغول سر و کله زدن با آخرین نسخه از این سری یعنی بازی Metal Gear Solid V: The Phantom Pain هستند و شاید تا کنون حداقل یک بار بخش داستانی این بازی را به پایان رسانده باشند. اما مسلماً هواداران عناوین آنلاین و طرفداران مد های رقابتی، هنوز به انتظار تاریخ انتشار نسخه ی آنلاین این بازی یا همان Metal Gear Online نشسته اند تا بلکه بتوانند تجربه ی اصلی خود از این بازی را در قالب نسخه ی آنلاین متال گیر 5 آغاز نمایند. نکته ی قابل توجه برای این دسته از گیمر ها این است که شرکت کونامی در نمایشگاه TGS امسال، نسخه ی دمویی از بازی Metal Gear Online را برای علاقمندان این اثر به نمایش گذاشته بود تا بتوانند به طور کامل با ساختار بخش آنلاین بازی متال گیر 5 آشنا شوند و دانسته های قبلی خود در این زمینه را تکمیل نمایند.
در این دمو نخست شاهد این نکته بودیم که دارندگان بازی Metal Gear Solid V: The Phantom Pain علاوه بر این که می توانند از آواتار بازی اصلی خود برای Metal Gear Online استفاده کنند، قادر به ساخت یک شخصیت کاملاً جدید نیز هستند. در واقع این امر از طریق امکانات مفصل و کاملی که در نسخه ی آنلاین این بازی گنجانده شده است صورت خواهد پذیرفت و از این طریق شما می توانید شخصیت مورد نظر خود را هر گونه که دوست دارید طراحی کنید. علاوه بر آن در این دمو شاهد معرفی سه مد مختلف از گیم پلی و همچنین سه کلاس مجزا برای انجام این بازی نیز بودیم. ابتدا بهتر است از کلاس ها شروع کنیم. برای کسانی که در دنیای متال گیر تازه وارد محسوب می شوند و با نسخه های پیشین سری آشنایی کاملی ندارند، کلاس Scout می تواند بهترین انتخاب ممکن باشد. این کلاس در واقع یک کلاس پشتیبان محسوب می شود و بر مبارزات از راه دور تمرکز یافته است. به این ترتیب که شما می توانید در نقطه ی مناسبی از محیط بازی کمین کرده و در عین شناسایی کردن دشمنان، به شکار آن ها از فواصل دور با تفنگ دوربین دار خود بپردازید. اما برای کسانی که دوست دارند بیشتر در عمق درگیری ها حاضر باشند، کلاس Enforced می تواند انتخاب بسیار مناسب تری باشد. اشخاص حاضر در این کلاس از اسلحه های سنگینی نظیر تیربار یا خمپاره انداز بهره می برند و به مدد ساز و برگ پر و پیمان خود همواره قادرند در خط مقدم جنگ و درست در قلب درگیری ها حاضر باشند. با این حال قرار گرفتن در قامت این کلاس هم قطعاً نمی تواند هواداران قدیمی سری متال گیر و کسانی که به گیم پلی مبتنی بر مخفی کاری شماره های پیشین این مجموعه خو گرفته اند را راضی کند. اما از این بابت جای هیچ نگرانی خاصی وجود ندارد، چون برای این دسته از گیمر ها کلاس Infiltrator در دل بازی Metal Gear Online گنجانده شده است که خصلت اصلی آن بر نبردهای نزدیک پایه ریزی شده و گیم پلی آن نیز مبتنی بر بهره گیری از المان های مخفی کاری نظیر انجام حملات مخفیانه خواهد بود.
حال که تشریح کلاس های این بازی به پایان رسید بهتر است به سراغ مد های معرفی شده از بازی Metal Gear Online در نمایشگاه TGS امسال برویم. در این میان شاهد معرفی سه مد Bounty Hunter ، Cloak and Dagger و Comm Control در نمایشگاه مذکور بودیم که بد نیست اشاراتی کوتاه به هر کدامشان داشته باشیم. در مد Bounty Hunter هر کدام از دو طرف درگیر در میدان مبارزه ، دارای بلیت هایی با تعداد کاملاً مساوی خواهند بود که باید میزان آن ها را هر چه زودتر به عدد صفر نزدیک کنند. با کشتن هر کدام از اعضای گروه مقابل، یک عدد از بلیط های شما کاهش می یابد که این امر بخشی از مد Bounty Hunter را به یک مسابقه ی Death Match تبدیل می کند. اما مسلماً بخش اصلی و هیجان انگیز تر این مد در معنی نام آن نهفته است. در واقع افراد حاضر در کلاس Infiltrator از گروه شما نقش تعیین کننده ای در جریان درگیری های موجود در این مد ایفا می کنند. چرا که آن ها باید اعضای کلیدی گروه مقابل را شناسایی کرده و به شکل مخفیانه آن ها را فولتان کنند (فولتان کردن به غافلگیری نیرو های دشمن و فرستادن آن ها از طریق بالن به پایگاه مادر اطلاق می شود که احتمالاً تجربه کنندگان بازی Metal Gear Solid V: The Phantom Pain با آن آشنا هستند). به این ترتیب شما می توانید بسیار سریع تر از حالت عادی بلیت های تحت اختیار خود را صفر کنید تا بتوانید به عنوان برنده ی میدان لقب گیرید. دومین و سومین مد معرفی شده از گیم پلی بازی Metal Gear Online یعنی Cloak and Dagger و Comm Control نیز ساختار کم و بیش مشابهی با یکدیگر دارند. به این ترتیب که در مد Cloak and Dagger گروه نخست باید ظرف مدت زمان محدودی به ریکاوری کردن یک دیسک اطلاعاتی و آپلود اطلاعات موجود در آن بر روی یک سرور امن بپردازند و این در حالی است که گروه دوم باید تمامی امکانات خود را به کار گیرند تا از این فرآیند جلوگیری به عمل آورند. در مد Comm Control نیز ما عکس این عمل را شاهد خواهیم بود. به این ترتیب که فرآیند ریکاوری و آپلود اطلاعات حیاتی، جای خود را به فرآیند یافتن لینک ارتباطی و دانلود اطلاعات داده است. در پایان باید گفت که بازی Metal Gear Online در قالب یک محتوای دانلودی، به شکل رایگان در اختیار کسانی قرار خواهد گرفت که نسخه ی اصلی این بازی را بر روی هر کدام از پلتفرم های موجود خریداری کرده باشند. این بازی در تاریخ 6 اکتبر امسال در اختیار کنسول بازان قرار خواهد گرفت و دارندگان پلتفرم PC نیز می توانند آن را در ژانویه ی سال 2016 میلادی تجربه نمایند. البته علاوه بر تاخیر در تاریخ انتشار بازی Metal Gear Online برای دارندگان پلتفرم PC ، خبر بد دیگری که برای PC بازان وجود دارد این است که آن ها برخلاف همتایان کنسول دارشان قادر نخواهند بود که این بازی را در قالب Party های دلخواه و به همراه دوستان خود بازی کنند. به این ترتیب آن ها برای تجربه ی آنلاین بازی Metal Gear Online باید خود را به دست تقدیر بسپارند و در قالب گروه های ناشناخته و همراه با غریبه ها این بازی را انجام دهند. اگر تا این لحظه هیچ شناختی از بخش آنلاین بازی MGS V: The Phantom Pain نداشته اید و مایل به یافتن اطلاعاتی از این ساختار این بخش از بازی هستید، می توانید به ویدیوی زیر نگاهی بیاندازید. حال که صحبت از این ویدیو شد بد نیست به این نکته هم اشاره کنیم که در بازی Metal Gear Online دو تن از شخصیت های حاضر در بخش داستانی بازی یعنی Snake و Oselot هفت تیرکش نیز به عنوان شخصیت های قابل انتخاب، حاضر خواهند بود.
هر چقدر مراحل را کاملتر کنی درصد بیشتر میشه با این وضعیت که بازی کردی تو مرحله 50 میشی 40 درصد 😀
یک از بهترینهای ساله.
خیلی بازی قشنگیهدارم بازی میکنم ولی یه موجودات خیالی به اسم CIPHER داره لا مصبا ….من مرحله 20 هستم اما نوشته 15 درصدو رفتم؟؟؟یا علی.انگار از 50 تا بیشتره.