یک روز دیگر و یک گزارش دیگر از کنسولی که این روزها در کنار Xbox Series X یکی از داغترین موضوعات اخبار تکنولوژی و صنعت بازی محسوب میشوند. تعداد گزارشاتی که پیرامون این دو کنسول مورد انتظار منتشر شده بسیار فراوان است و این روند قطعا تا زمان انتشار رسمی تمام جزئیات کنسولهای نسل بعد سونی و مایکروسافت ادامه خواهد داشت. امروز در این گزارش شاهد ادعای توسعهدهندگان از توانایی پلی استیشن 5 در بخش گرافیک هستیم. همراه سخت افزار مگ باشید.
شگفتزدگی رئیس استودیو LKA در توانایی پلی استیشن 5 در بخش گرافیک
انتشار اطلاعات رسمی توسط سونی در مورد پلی استیشن 5 تا امروز بسیار کم اتفاق افتاده است و هنوز سوالهای بی جواب بسیار راجع به کنسول نسل نهم این کمپانی ژاپنی در ذهن کاربران وجود دارد که مشخص هم نیست چه زمانی سونی قصد برطرفسازی این ابهامات را دارد. اما خوشبختانه یا شاید هم متاسفانه تعداد اخبار غیر رسمی فراوان است. این اخبار میتوانند یک افشاگری اطلاعات باشند یا ادعاهایی از سوی استودیوهای سازنده بازی. به هر حال گزارشی که منبع آن یک استودیوی سازنده بازی باشد میتواند اطلاعات مناسبی را در اختیارمان قرار دهد.
اکنون استودیو LKA که عنوان Martha is Dead را در دست ساخت دارد، اطلاعاتی را راجع به کنسول پلی استیشن 5 سونی به اشتراک گذاشته است. لوکا دالکو، رئیس LKA Studios به تازگی مصاحبهای را با مجله Official PlayStation Magazine داشته است و راجع به تواناییهای فنی پلی استیشن 5 صحبت کرده است. به گفته وی، با توانایی پلی استیشن 5 در بخش گرافیک میتوان عناوینی را با جلوه های ویژه شگفتانگیز، خصوصا در ژانر وحشت توسعه داد.
کیفیت بصری بی حد و مرز، ویژگی بارز پلی استیشن 5
وی در مصاحبهاش از قابلیتهای پلی استیشن 5 تعریف و تمجید کرده است و خصوصا از ویژگی تراکم بافت تصویر کنسول نسل آینده سونی بسیار ابراز امیدواری کرده است. به گفته رئیس استودیو LKA:
“مشخصات فنی پلی استیشن 5 با توجه به برخورداری از تواناییهای گرافیکی و پشتیبانی از فناوریهایی همچون Ray Tracing خارقالعاده است. استودیوی ما 4 سال زمان برای ساخت عنوان Martha is Dead صرف کرده تا به سطحی بالا از کیفیت بصری برسیم و اکنون خوشحالیم که میبینیم نسل بعدی سیستمهای سختافزاری قابلیت نمایش سطحی از گرافیک را که ما به دنبال آن هستیم دارند. ما از تمام پتانسیل گرافیکی پلی استیشن 4 استفاده کردیم و بسیار هم از آن راضی بودیم. هر چند پشتیبانی پلی استیشن 5 از ویژگی تراکم بافت Texel ما را شگفت زده کرده و با آن میتوانیم به وضوح گرافیکی بالاتر از قبل دست پیدا کنیم که باعث میشود کیفیت بصری واقعگرایانه به نظر برسد.”
همه چیز در مورد نسل بعدی کنسولهای بازی نویدبخش است و میتوانیم انتظار روزهای خوبی را در صنعت بازی در نسل نهم داشته باشیم. تواناییهای سختافزاری هر دو کنسول سونی و مایکروسافت بسیار بالاست و دست سازندگان برای ساخت عناوینی با کیفیت بینظیر کاملا باز است. بنابراین کنسول گیمرها میتوانند خود را برای تجربه عناوینی زیبا آماده کنند.
دیدگاهتان را بنویسید