در مصاحبه جدید استودیوی Striking Distance با IGN مشخص شده که توسعه بازی ترسناک The Callisto Protocol از وحشت در زندگی واقعی الهام گرفته و مطالعات دقیقی روی ساخت صحنههای مخوف بازی انجام شده است. آنها همچنین اعلام کردهاند که بازیهای کلاسیک ترسناک و فیلمهایی با این مضمون نیز روی روند ساخت پروژه تاثیر داشتهاند. در ادامه با جزییات تکمیلی در این زمینه و تماشای تریلر بازی همراه ما باشید.
- اضافه شدن 5 عنوان جدید به لیست بازی های ارتقاء مقیاس AMD FSR 2.0
- بازی های بزرگ PC که در سال 2022 عرضه خواهند شد
- سیستم پیشنهادی بازی ترسناک Scorn نسخه PC و نیاز به SSD
تجربه ترس در زندگی واقعی برای توسعه بازی ترسناک The Callisto Protocol
اگر در جشنواره بازیهای تابستانی امسال Summer Game Fest 2022 گیم پلی خونین بازی جدید «کالیستو پروتکل» (The Callisto Protocol) را تماشا کرده باشید، تعجب نمیکنید که توسعه دهنده آن، استودیوی Striking Distance برای به تصویر کشیدن جو وحشتناک بازی، ترس واقعی را تجربه و مطالعه کرده است. در مصاحبهای با PCGamesN، «کریس استون» (Chris Stone)، مدیر ارشد خلاقیت Striking Distance درباره توسعه بازی ترسناک The Callisto Protocol توضیح داد:
ما خودمان را درگیر مطالعه و مشاهده نمونههای حقیقی ترس و وحشت در زندگی واقعی کردهایم. در حالی که این موارد برای تحقیق اصلا جالب و سرگرم کننده نبودند؛ اما زمانی که نوبت به خلق تصاویر و محتواهای واقعگرایانه در بازی شد، یکی از بهیادماندنیترین و ارزشمندترین تجربهها بود.
تریلر گیم پلی توسعه یافته The Callisto Protocol دارای توالیهای متعددی از خشونت وحشتناک است. انواع اسلحههایی که تکههای بدن دشمن را پاره میکنند، در حالی که دشمنانی که از میان فنهای صنعتی به اطراف پرتاب شدهاند، در مه بیمارگونه فضا منفجر میشوند و این صحنهها به هیچ وجه جذاب نیستند! خوشبختانه ما هیچ گونه تخصصی در مورد این که بدنها در هنگام پاره شدن چگونه به نظر میرسند، نداریم؛ اما، مشخصا Striking Distance در جایگاه مناسبی برای تصمیمگیری در این زمینه قرار دارد.
شما میتوانید تریلر گیم پلی نسخه مخصوص کارگردان بازی ترسناک The Callisto Protocol را در ادامه تماشا کنید.
هشدار مهم: این ویدیو حاوی صحنههای خشونتباز و آزاردهنده از وحشت واقعی است.
اثرات جانبی الهام از وحشت واقعی
همان طور که در مصاحبه PCGamesN نیز اشاره شده است، استودیوهایی که از منابع واقعی برای خلق خشونت در بازی استفاده میکنند، در گذشته نیز منبع بحث و جدل بودهاند. برای مثال، کسانی که مسئول ساخت بازی محبوب و پرطرفدار «مورتال کمبت 11» (Mortal Kombat 11) بودند، در استودیویی کار میکردند که همکارانشان به عنوان بخشی از تحقیقات، مرگهای دقیق انسانها و حیوانات را تماشا میکردند. یکی از توسعه دهندگان به دلیل قرار گرفتن در معرض چنین منابع گرافیکی نامناسبی به PTSD مبتلا شد.
اگر چه بدون شک همه بخشهای تحقیقاتی ساخت این بازی آن قدری که به نظر میرسد وحشتناک نبوده، با این وجود احتمالا تاثیرات منفی زیادی برای اعضای گروه به همراه داشته است. استون که قبل از این کارگردان انیمیشن اصلی بازی ترسناک Dead Space نیز بوده است، به عناوینی مانند «سایلنت هیل» (Silent Hill) و «رزیدنت اویل» (Resident Evil) به عنوان «تاثیر آشکار روی پروژه جدید» اشاره کرده؛ اما، همچنین گفته که استودیو از فیلمهای بسیاری مانند The Thing و Event Horizon نیز برای ساخت کالیستو پروتکل الهام گرفته است.
اسکرین شاتهای بازی کالیستو پروتکل
علاوه بر موارد بالا، در مصاحبه Striking Distance با IGN در نهایت مشخص شده که بازی کالیستو پروتکل دارای جهان بسیار بازتر و قابل بازیتری نسبت به Dead Space خواهد بود. در ادامه نیز چند اسکرین شات منتشر شده از فضای ترسناک و تاثرگذار بازی را مشاهده میکنید:
شما درباره بازی ترسناک The Callisto Protocol و روند توسعه آن چه نظری دارید؟ آیا مشتاق تجربه وحشت واقعی در دنیای تاریک این بازی هستید؟ برای ما از تجربیات قبلی خود با عناوین ترسناک بنویسید و نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید.
انگار ی نسخه دیگه از دد اسپیس رو ساختن، اسمشو گذاشتن کالیستو پروتکل.