استودیو تک لند خالق سری Dead Island این روزها بیشتر با اثر موفق خود یعنی Daying Light شناخته می شود. اثری که توانست با شناخت مناسب نقاط ضعف سری Dead Island و تبدیل آن به نقاط قوت، خود را به عنوان اثری سرگرم کننده در بخش گیم پلی به مخاطبان معرفی کند. اما اعضای این استودیو برای سال جاری عرضه ی بازی دیگری را نیز در برنامه داشتند. اثری با نام Hellraid که ابتدا قرار بود در سال 2013 عرضه شود اما تاریخ انتشار آن چندین بار بنا به دلایل مختلف به تعویق افتاد تا اینکه این بار اعضای تک لند خیال همگی را راحت کردند و خبر از توقف ساخت بازی در دست تهیه شان دادند.
بازی Hellraid در ابتدا قرار بود یک ماد برای بازی Dead Island باشد اما روند ساخت آن رفته رفته گسترش یافت و در نهایت به یک بازی مستقل تبدیل شد. در این بازی قرار بود بازیبازان کنترل فردی به نام ایدن را بر عهده داشته باشند. آخرین عضو از یک خاندان نفرین شده که اتحادی را با یک جادوگر پیر تشکیل می داد تا به کمک او در برابر ارتش دوزخیان بایستد. گیم پلی این بازی قرار بود ترکیبی از گیم پلی سری Dead Island و عناوین شاخص سری The Elder Scroll نظیر Skyrim باشد. به عبارت دیگر Hellraid قد داشت شکل امروزی بازی های خاطره انگیزی نظیر Hexen و Witchaven باشد. اثری اکشن و پر تحرک با ترکیب غلیظی از المان های شاخص Dead Island و تمرکزی گسترده بر بخش چند نفره و همکاری تیمی 4 نفره که از بخش تک نفره نیز بهره می بُرد. سال گذشته درست در چنین روزهایی بود که اعضای تک لند انتشار بازیشان را یکسال دیگر نیز به تعویق انداختند تا بتوانند آن را با موتور گرافیکی ارتقا یافته ی انحصاریشان یعنی نسخه ی ششم از موتور گرافیکی کروم انجین، برای پلتفرم های نسل جدید تولید کنند. اما ظرف چند روز گذشته اعضای تک لند اعلام کردند که روند پیشرفت ساخت این بازی با انتظاراتشان مطابقت ندارد و به همین دلیل آنها ترجیح داده اند تا پروسه ی ساخت Hellraid را متوقف کرده و بازی را به طور کامل از نو طراحی کنند.
در Hellraid قرار بود به جای زامبی ها با ارتش مردگان رودر رو شویم و به جای قمه و چوب بیسبال، سلاحمان شمشیر و تبرزین باشد
اگرچه اعضای تک لند روند ساخت بازی Hellraid را به طور کامل کنسل نکرده اند اما تصور ساخته شدن دوباره ی این اثر کمی دشوار به نظر می رسد. خصوصاً اینکه اعضای تک لند اعلام کرده اند که به جای ادامه دادن پروسه ی ساخت Hellraid بیشتر قصد دارند به بسط و توسعه ی دنیای بازی جدیدشان یعنی Daying Light بپردازند. البته با اندکی دو دو تا چهار تای ساده می توان دلیل این تصمیم را دریافت. نام استودیو تک لند در سال های اخیر همواره با واژه ی شکست و ناکامی مترادف بوده و آنها ظرف چهار سال گذشته آثار زیر متوسط و پر انتقادی نظیر Dead Island Riptide ، Call of Juarez Cartel و Mad Riders را تولید کرده بودند. در واقع بازی Daying Light را می توان تنها عنوان قابل قبولی قلمداد کرد که آنها بالاخره پس از چند سال ناکامی از پس ساختنش برآمدند. به همین دلیل به نظر می رسد که تک لند نمی خواهد ریسک جدیدی را متحمل شود و بیشتر ترجیح می دهد تا برنامه هایش را بر روی موفقیت های جدید Dying Light پی ریزی کند.
تصویری از بازی اول شخص Hellraid: The Escape که سال گذشته تسط تک لند و با همکاری استودیو Shortbreak برای دو پلتفرم اندروید و ios تولید شد و بسیار مورد توجه قرار گرفت
در پایان باید گفت به نظر نمی رسد که به این زودی ها بتوان با بازی Hellraid ملاقاتی دوباره داشت. اما علاقمندان به دنیای این اثر می توانند به تجربه ی بازی Hellraid: The Escape بپردازند که پیش از این برای تلفن های هوشمند عرضه شده است و از همان حال و هوای داستانی بازی اصلی بهره می برد. البته از لحاظ گیم پلی تفاوت هایی میان این بازی و نسخه ی ساخته نشده وجود دارد و گیم پلی این اثربیشتر بر حل معما و پیشروی در محیط گوتیک بازی استوار است. ضمن اینکه از دیگر نقاط قوت آن می توان به گرافیک قابل توجهش اشاره کرد که با موتور آنریل انجین طراحی شده است.
dying light واقعا عالی بود گرافیک عالی open world داستان و گیم پلی عالی همه چیزاش خوب بود techland خوب بازی میسازه
سلام
ممنون بابت این مطلب
فقط یک نکته ای بگم که: Dying Light
موید باشید
من دیوانه این بازیهای ترسناک هستم.