اگر به خاطر داشته باشید روز گذشته به اتفاق یکدیگر نگاهی به سیستم سخت افزاری مورد نیاز برای اجرای بازی The Division بر روی پلتفرم PC داشتیم. حال به فاصله ی کمتر از دو ماه مانده به انتشار این بازی شاهد درز کردن اطلاعات موثقی در رابطه با جنبه های فنی این اثر هستیم که بد نیست در ادامه ی این مطلب نگاهی به آن ها داشته باشیم.
در واقع این اطلاعات به تازگی توسط برخی از کاربرانی که موفق به تجربه ی نسخه ی PC از بازی The Division شده اند انتشار یافته است و در خلال خود جنبه های مختلفی از زیر و بم این بازی ، که بیشتر جنبه های گرافیکی و فنی آن را در بر می گیرد ، به تصویر می کشد. بر اساس اطلاعات مذکور بازی The Division در حین اجرا بر روی سیستم های کامپیوتری مختلف ، مقادیر فراوانی از حافظه ی گرافیکی مربوط به کارت گرافیک موجود در سیستم های کامپیوتری را به خود اختصاص می دهد و از همین رو برای اجرای روان این بازی می باید به این نکته توجه داشت. همچنین به نظر می رسد که با حضور در برخی نقاط موجود در نقشه ی این اثر گیمر ها ناچار به تحمل مقداری افت فریم خواهند بود که می توان این افت فریم را از لحاظ فنی در مناطق مذکور کاملاً محسوس قلمداد نمود. اما در عین حال این افت فریم را نمی توان مشکل آن چنان حادی در بازی The Division قلمداد کرد و در واقع مشکل مذکور می تواند از طریق ارائه کردن پچ های تکمیلی برای این بازی به طور کامل رفع شود. اگر چه نکات جدید منتشر شده از بازی The Division خبر از قابل قبول بودن ساختار دیداری و جنبه های گرافیکی این اثر می دهند ، اما در عین حال به نظر می رسد که فتیله ی گرافیک این بازی به نسبت نمایشی که در نمایشگاه E3 سال گذشته از بازی The Division به تصویر کشیده بود ، پایین تر کشیده شده است! در واقع این نکته خبر چندان خوشایندی برای آن دسته از کسانی که به گرافیک بازی های کامپیوتری بیش از سایر جنبه های موجود در بازی های مورد علاقه ی خود اهمیت می دهند محسوب نمی شود. چرا که ساختار دیداری به نمایش در آمده از بازی The Division در نمایشگاه E3 سال قبل تا حد ملموسی از جنبه های دیداری به تصویر کشیده شده از این بازی در نمایشگاه E3 سال های گذشته پایین تر و ضعیف تر به نظر می رسید. بنا بر این پایین تر بودن جلوه های گرافیکی بازی The Division در نسخه ی نهایی این اثر نسبت به نسخه ی به نمایش در آمده در نمایشگاه E3 سال گذشته می تواند نکته ای منفی برای این دسته از گیمر ها به شمار رود. هر چند که در کل می توان گرافیک بازی The Division را به نسبت آثار مشابه و به خصوص برای یک بازی کامپیوتری خاص که قصد به تصویر کشیدن دنیایی Open World را در یک ساختار گیم پلی آنلاین دارد ، کاملاً مناسب ارزیابی کرد.
در واقع برای اثبات این امر می توان به افکت های گوناگونی اشاره کرد که در ساختار گرافیکی و دیداری بازی The Division وجود دارد و به ساختار دیداری این اثر رنگ و جلای دو چندانی می بخشد. به عنوان مثال هنگامی که وزش باد با بارش برف همراه شود ، این امر شکل کاملاً واقع گرایانه ای به چگونگی باریدن برف از آسمان خواهد داد و موجب می شود تا قرار گرفتن در چنین موقعیت هایی برای گیمر ها بسیار چشم نواز جلوه نماید. همچنین توجه به جزییات ریز در امر طراحی اشیا و آبجکت های محیطی نیز در ساختار دیداری بازی The Division به وضوح قابل مشاهده است و به طور نمونه با نزدیک شدن افراد و شخصیت های حاضر در بازی به مکانی که دوربین در آن جا تمرکز یافته است ، وضوح و دقت این جزییات با افزایش محسوسی همراه خواهد شد. سوای این امر توجه به نور پردازی و سایه زنی مناسب در ساختار گرافیکی بازی The Division را هم می توان به عنوان یکی دیگر از نکات مثبت مربوط به بخش دیداری این اثر در نظر گرفت و به عنوان مثال اکثریت قریب به اتفاق اشیایی که در محیط این بازی وجود دارند از سایه های پویا و پر جزییاتی بهره می برند که بر میزان واقع گرایی محیط می افزاید. علاوه بر موارد مذکور وجود سیستم دود و مه حجمی نیز در زمره ی تکنیک های گرافیکی مهم موجود در این بازی محسوب می شود که در صحنه هایی نظیر به وقوع پیوستن انفجار و یا حتی در هنگام شکل گیری بوران می تواند بر گیرایی جو و فضای موجود در صحنه ها بیافزاید. جالب این جاست که با درز کردن اطلاعات مذکور در رابطه با نسخه ی PC بازی The Division سازندگان این اثر یعنی اعضای استودیو Massive شرکت یوبی سافت به ارائه ی اطلاعات تازه ای در رابطه با جنبه های فنی نسخه ی PC این بازی پرداخته اند. به عنوان مثال می توان به پشتیبانی نسخه ی PC بازی The Division از آن دسته از سیستم های کامپیوتری که از دو کارت گرافیک مجزا در معماری خود استفاده می کنند اشاره کرد. همچنین بازی The Division از قابلیت اجرا بر روی سه صفحه نمایش مجزا در آن واحد نیز بهره خواهد برد و علاوه بر آن امکان پشتیبانی از کیفیت تصویری 4K را هم دارا خواهد بود. در این میان می توان به بهره گیری بازی The Division از تکنیک گرافیکی PCSS نیز اشاره کرد. تکنیکی که در انحصار شرکت انویدیا قرار دارد و مبتنی بر طراحی سیستم سایه پردازی بسیار پویا در ساختار گرافیکی بازی های کامپیوتری است. در کنار این امر اعضای استودیو Massive شرکت یوبی سافت به این نکته اشاره کرده اند که توجه و دقت به کیفیت بالای نسخه ی PC بازی های کامپیوتری ساخته شده به دست آن ها همواره از اولویت بالایی برای آن ها برخوردار است و در کل سعی همیشگی اعضای این استودیو در کنار سایر استودیو های شرکت یوبی سافت همواره بر این بوده تا نسخه ی PC بازی های مختلف ساخته و منتشر شده به دست این شرکت از استاندارد قابل توجهی برخوردار باشد. در پایان باید به این نکته اشاره کرد که بازی The Division در تاریخ هشتم مارس سال جاری برای سه پلتفرم PC ، PS4 و Xbox One منتشر خواهد شد. ضمن این که تست بتای این بازی نیز از سه روز دیگر و تاریخ 28 ژانویه برای نسخه ی Xbox One و در تاریخ 29 ژانویه برای دو نسخه ی PC و PS4 آغاز خواهد شد.
با این اوضاع اینترنت تو کشور ما ….
گرافیکش محشره واقعا.
گرافیک بازی نسبت بهE3 خیلی افت داشته ولی بازم در حد خوبی قرار داره،حیف که فقط آنلاینه بازیش :smiley0
ظاهرا بازی از گرافیکخوب و بالایی برخورداره،وماهم برای اجراش نیازمند به ارتقا گرافیک:smiley5