با پایان یافتن نمایشگاه E3 امسال ما هم اندک اندک می رویم تا ظرف چند روز آینده به مطالب خود در رابطه با این نمایشگاه پایان بدهیم و به جمع بندی رخداد های نمایشگاه E3 2016 بپردازیم. برای شروع این فرآیند هم به سراغ سرآغاز نمایشگاه E3 امسال رفته و در مطلب پیش رو نگاهی کلی و غیر توصیفی خواهیم داشت به آن چه در کنفرانس اختصاصی شرکت EA در جریان برگزاری نمایشگاه E3 2016 گذشت.
کنفرانس اختصاصی EA در نمایشگاه E3 امسال را شاید بتوان از نمونه ی مشابه برگزار شده توسط این شرکت در نمایشگاه E3 2015 هم ضعیف تر و کم رمق تر توصیف کرد. نخستین دلیل این ضعف را شاید بتوان در موضوع تنوع عناوین به نمایش در آمده در این دو کنفرانس متجلی یافت که در حالت کلی در سال گذشته بسیار بیش از امسال بود. به گونه ای که در سال گذشته علاوه بر معرفی آثار اکشنی نظیر Mass Effect Andromeda در کنفرانس اختصاصی EA شاهد به نمایش در آمدن عناوین ورزشی معمول شرکت EA (که تعداد آن ها از عناوین امسال بسیار بیشتر به نظر می رسید) در کنفرانس مذکور در کنار نمایش آثاری نظیر Need for Speed و Plants Vs Zombies: Garden Warfare 2 بودیم که هر کدام از آن ها به سبک های مختلف و متفاوتی تعلق داشتند یا حداقل به لحاظ درونمایه کاملاً شبیه به یکدیگر نبودند. گذشته از آن نمایش برخی عناوین پلتفرم موبایل و بازی Unravel هم توانسته بود تنوع عناوین به نمایش در آمده در کنفرانس اختصاصی شرکت EA در نمایشگاه E3 2015 را در حد معقولی جلوه دهد. اما در جریان برگزاری کنفرانس اختصاصی شرکت EA در نمایشگاه E3 2016 تقریباً اکثر عناوین به نمایش در آمده در این کنفرانس از سبک و سیاق مشابهی بهره می بردند. به منظور درک بهتر این موضوع تنها کافی است تا دو عنوان ورزشی FIFA 17 و Madden 17 و همچنین بازی زیبا و دوست داشتنی Fe را کنار بگذاریم و نگاهی به ما بقی عناوین به نمایش در آمده توسط EA در کنفرانس امسال بیاندازیم که عبارت بودند از: Titanfall 2 ، Mass Effect Andromeda ، Battlefield 1 و عناوین جدید حاضر در سری Star Wars که همگی آن ها (حتی بازی مس افکت) کم و بیش عناوینی اکشن محسوب می شوند و شاید تنها تفاوت جدی شان با یکدیگر بحث سوم شخص یا اول شخص بودنشان باشد. گذشته از این موضوع هیچ کدام از عناوین یاد شده در سطور فوق با ارائه ی نمایش قابل قبولی در کنفرانس اختصاصی شرکت EA همراه نبودند.
امسال جای پله را در کنفرانس اختصاصی EA ژوزه مورینیو گرفته بود
به عبارت دقیق تر در شرایطی که همگان انتظار نمایشی معقول از گیم پلی بازی Mass Effect Andromeda را داشتند این اتفاق رخ نداد و در عوض به نمایش در آمدن نکات دقیقی از گیم پلی این بازی در کنفرانس شرکت EA (نمایشی در حد بازی Dishonored 2 در کنفرانس Bethesda یا سایر عناوین به نمایش در آمده در کنفرانس های سونی و مایکرو سافت) شاهد به نمایش در آمدن کلیپی از درد و دل سازندگان این بازی در تلفیق با صحنه های مبهمی از میان پرده های نمایشی موجود در این اثر بودیم. موضوعی که به نوعی دیگر و به شکلی متفاوت در رابطه با عناوینی نظیر Titanfall 2 و حتی بازی FIFA 17 نیز رخ داد. در واقع مجموع آن چه در کنفرانس اختصاصی EA طی برگزاری نمایشگاه E3 امسال به نمایش در آمد تلفیق خواب آور و نا امید کننده ای بود از صحبت های برگزار کنندگان این کنفرانس همراه با کلیپ هایی پر از درد و دل های بی معنی و صحنه های از پیش رندر شده که زیر آن ها عبارت In – Game Footage نقش بسته بود. و این در حالی است که لا اقل در کنفرانس سال گذشته ی شرکت EA در نمایشگاه E3 2015 اکثر عناوین به نمایش در آمده توسط این شرکت از نمایش های قابل قبولی در زمینه ی معرفی گیم پلی خود بهره می بردند. و نکته ی جالب قضیه این جاست که کنفرانس اختصاصی EA در نمایشگاه E3 سال گذشته، خود در زمره ی کم رمق ترین و کم فروغ ترین کنفرانس های موجود در این نمایشگاه طبقه بندی می شد. در واقع می توان ادعا کرد که سران این شرکت توانستند در کنفرانس امسال رکورد سال گذشته ی خود در زمینه ی خنثی بودن را بشکنند.
Ea شرکت خیلی خوبیه ولی امسال تو e3 خیلی به نظرم بازی های جذابی نداشت
در عوض سال دیگه سالی پر از بازی خواهد بود.