خبر جدیدی که به تازگی اعلام شده، خرید Repeat.gg توسط پلی استیشن است که با هدف گسترش ورزشهای الکترونیکی انجام خواهد شد. برای اطلاع بیشتر از جزییات این معامله و قصد پلی استیشن برای گسترش خود در ادامه همراه ما باشید.
- همکاری سونی و وسترن دیجیتال در عرضه اولین SSD رسمی پلی استیشن 5
- نهایی شدن خرید Haven توسط پلی استیشن و رویکرد جدید ریموند
- عدم حضور پلی استیشن در نمایشگاه گیمزکام 2022 به تایید سخنگوی سونی
خرید Repeat.gg توسط پلی استیشن
به نظر میرسد که پلی استیشن میخواهد به گسترش بخشهای خود فراتر از کنسولها و بازیها ادامه دهد. آخرین خرید آنها یک پلتفرم جدول امتیازات مسابقات است که با نام Repeat.gg شناخته میشود. این پلتفرم روی بازیهایی تمرکز دارد که حتی در سیستمهای کنسولهای خانواده پلی استیشن نیز موجود نیستند. بنابراین، آیا تصمیم به خرید Repeat.gg توسط پلی استیشن میتواند به این معنی باشد که آنها میخواهند به سراغ رقابت برای بازیهای PC نیز بروند؟
خوب است بدانید که گسترش رقابتی پلی استیشن با اعلام تصاحب مسابقات بازی مبارزهای Evolution (EVO) آغاز شد. سپس با اعلام شراکتی که لوازم جانبی و مانیتورهای بازی را ارائه میکرد که عمدتا به نفع بازیکنان PC است، ادامه یافت. اکنون، ما در این جا معامله یک صاحب مسابقات را برای بازیهایی که در پلی استیشن نیستند، داریم.
Repeat.gg میزبان مسابقات قهرمانان است که برای دسترسی بیشتر به ورزشهای الکترونیکی (Esports) طراحی شدهاند. این پلتفرم به خوبی عملکرد بازیکنان را در بازیها ردیابی میکند و به آنها اجازه میدهد بدون نیاز به آنلاین بودن همزمان در مسابقات شرکت کنند. برخی از بازیهایی که در تورنمنتهای این پلتفرم انجام میشوند شامل بازیهایی مانند DOTA، League of Legends، Fortnite، PUBG و Call of Duty: Warzone هستند.
میزبانی مسابقات
همین طور باید بگوییم که پس از خرید این پلتفرم توسط پلی استیشن، تمام این بازیهای اعلام شده قرار است از طریق Repeat.gg میزبانی شوند. این خرید به پلتفرم اجازه میدهد تا به منابع، عناوین بازی و فناوری بیشتری دسترسی داشته باشد. بنابراین، گستره دسترسی پلتفرم فراتر از عناوین نام برده شده است. متعاقبا، این معامله به پلی استیشن اجازه میدهد تا به عنوان پشتیبان مسابقات رده بالا در چندین شاخه فراتر از کنسولهایش باقی بماند.
باید اعتراف کنیم که دیدن رشد پلی استیشن فراتر از پلتفرم کنسولی آن جالب است. در حالی که مایکروسافت قصد دارد بازیها را از طریق سرویسهایی مانند Game Pass در دسترس قرار دهد، به نظر میرسد سونی روی جنبه رقابتی بازیها تمرکز کرده و به رشد و در دسترستر شدن ورزشهای الکترونیکی کمک میکند. چه کسی میداند؟ شاید با کمک آنها بتوان به جوامع درگیر این مسابقات و مشکلات مالی آنها کمک کرد؛ ولی قبل از آن، باید ببینیم که این گسترش برای سونی چه نتایجی دربر دارد.
شما درباره خرید Repeat.gg توسط پلی استیشن چه نظری دارید؟ آیا این معامله میتواند در گسترش آتی بخش ورزشهای الکترونیکی مفید باشد؟ ارزیابی خود از این تصمیم را برای ما در بخش نظرات بنویسید.
دیدگاهتان را بنویسید