اخیرا گزارش تحلیلی از درآمد صنعت بازی در سال 2021 توسط گروه NPD منتشر شده که بار دیگر بر رشد زیاد صنعت سخت افزار و لوازم جانبی بازیهای رایانهای تاکید دارد.
میزان رشد درآمد صنعت بازی در سال 2021
در گزارش گروه NPD و در همان وهلهی اول به افزایش بیش از 25 درصدی درآمد ناشران اشاره کرده که شاید بتوان دلیل آن را در همهگیری ویروس کرونا و در خانه ماندن هر چه بیشتر مردم در خانه جست و جو کرد. قرنطینه شدن مردم در خانه باعث شده تا مردم به جای گشت و گذار در شهر یا خارج شهر، روشهای دیگری برای سرگرم کردن خود پیدا کنند. در واقع این درآمد به صورت کلی منجر به افزایش درآمد کلی مصرف محتوای دیجیتال و زمان صرف شده برای بازیهای کامپیوتری به میزان 7.9 میلیارد دلار شده است. آمارها نشان میدهند که میانگین استفادهی مردم از بازیهای کامپیوتری یا وسایل دیجیتال در طول روز به بیش از 7.5 ساعت رسیده است.
خب طبیعی است که وقتی میزان تقاضا برای بازیهای کامپیوتری افزایش پیدا میکند، تقاضا برای سخت افزارهای کامپیوتری نیز افزایش پیدا خواهد کرد و شما باید علاوه بر اینها، میزان تقاضا برای سخت افزارهای کامپیوتری برای مصارف دیگری همچون استخراج رمزارزها نیز در نظر بگیرید. با وجود کمبود سخت افزارهای مورد نیاز برای بازیهای کامپیوتری و همچنین بحران کمبود تراشه در دنیا، صنعت بازی توانسته تا به نسبت سال گذشتهی خود (که باز هم همین شرایط اجتماعی حاکم بوده، افزایش درآمدی به اندازه 5.7 میلیارد دلار را ثبت کرده که به نسبت سال گذشتهی خود 25 درصد رشد را نشان میدهد. اگر خاطرتان باشد سال گذشته درآمد این صنعت بیش از 62 درصد رشد داشت!
دورکاری، تحصیل و موارد دیگر باعث شده تا تقاضای کلی برای محصولات کامپیوتری افزایش پیدا کند. در این میان میکروفونها و مانیتورهای رایانههای شخصی بار دیگر در صدر جدول پرفروشترین گجتهای کامپیوتری قرار گرفتند. با تمام اینها، در انتهای گزارش این سازمان اینطور آمده است که احتمالا در سال 2022 کاهش خط روند بازیها و سخت افزارها را شاهد باشیم. شاید دلیل آن در اشتباه بازار و برداشته شدن محدودیتهای کرونایی باشد که به موجب آن باید انتظار کاهش تقاضای کلی برای سخت افزار و لوازم جانبی کامپیوترهای شخصی را داشت.
دیدگاهتان را بنویسید