هیدکی کامیا را علاقمندان به دنیای بازی های کامپیوتری قطعاً می شناسند. بازی ساز کار بلدی که علاوه بر کارگردانی یکی از بهترین نسخه های سری Resident Evil یعنی بازی Resident Evil 2 ، در استودیوی شاخص شرکت کپکام یعنی Clover Studio موفق به ساخت کلکسیون پر و پیمانی از آثار به یاد ماندنی و خاطره انگیز این شرکت نظیر دو بازی Viewtiful Joe و Okami شد. البته او پیش از ساخت این دو اثر، یکی از بهترین عناوین حاضر در نسل ششم بازی های کامپیوتری یعنی بازی Devil May Cry را نیز خلق کرد که البته دنباله های این اثر به دست سایر اشخاص حاضر در شرکت کپکام ساخته شدند. حال به نظر می رسد که پس از چندین سال دوری از کپکام ، فیل آقای کامیا یاد هندوستان کرده و او مایل است تا دنباله هایی را برای برخی آثار خلق شده توسط خود بسازد. آثاری که تمامی آن ها به شکل کامل در شرکت کپکام تولد یافتند و هم اکنون نیز جزو دارایی های این شرکت محسوب می شوند.
هیدکی کامیا در سال 2006 به شکل رسمی از کپکام جدا شد و همراه با تعدادی از یاران قدیمی خود در Clover Studio به تاسیس استودیو Platinum Games اقدام کرد. استودیویی که این روز ها بیش از هر چیز با آثار خوش ساخت خود در سبک اکشن هک اند اسلش شناخته می شود. آثاری نظیر Bayonetta و Anarchy Reign که هر کدامشان طرفداران خاص خود را دارند و یکی از خوب های سبک هک اند اسلش محسوب می شوند. نکته ی جالب در مورد کامیا این است که او اخیراً رای گیری مرموزی را در حساب تویتری خود به انجام رسانده که محل شکل گیری پرسش های فراوانی شده است. به این ترتیب که او در حساب تویتر خود از علاقمندانش خواسته است تا تعیین کنند که دوست دارند او برای کدام یک از بازی های قدیمی خود دنباله بسازد. البته در این گیری که اکنون به پایان رسیده است تنها دو بازی Okami و Devil May Cry حضور داشتند که در این میان چیزی حدود 8677 کاربر در رای گیری مذکور شرکت کرده و با نسبت 62 در صد به 38 در صد آرا، بازی Okami را به عنوان اثر منتخب خود انتخاب نمودند. در واقع اگر رای گیری آقای کامیا کاملاً جدی بوده باشد، او اکنون باید به فکر ساخت دنباله ای برای بازی خاطره انگیز Okami باشد. البته هیچ مشخص نیست که رای گیری آقای کامیا تا چه حد جدی بوده است؛ چرا که امتیاز هر دو بازی مذکور اکنون به طور کامل در اختیار شرکت کپکام قرار دارد و کامیا بدون جلب رضایت سران کپکام قادر نیست دنباله ای برای بازی Okami یا هر بازی دیگری که پیش از این در شرکت کپکام به خلق آن ها مبادرت ورزیده است، بپردازد. با این حال اگر این اتفاق رخ دهد قطعاً اتفاق بسیار جالبی خواهد بود و علاقمندان بازی قدر ندیده ی Okami می توانند دنباله ی اثر محبوب خود را بر روی پلتفرم های نسل حاضر تجربه کنند.
گفتنی است که بازی Okami در سال های پایانی عمر کنسول Play Station 2 بر روی این پلتفرم عرضه شد و بی شک می توان آن را یکی از بهترین بازی های این کنسول رویایی لقب داد. در واقع کامیا در گیم پلی این بازی مکانیزم بسیار خلاقانه ای را گنجانده بود که در نسل بعدی بازی های کامپیوتری، بسیاری از آثار کنسول Wii از جمله بازی Epic Mickey از آن تبعیت نمودند. لازم به ذکر است که آقای کامیا اکنون به عنوان کارگردان اصلی پروژه، مشغول کار بر روی بازی Scalebound است. اثری در سبک نقش آفرینی اکشن که قرار است در سال 2016 میلادی به شکل انحصاری بر روی پلتفرم Xbox One منتشر شود. او همچنین به طور غیر مستقیم در مراحل ساخت بازی Nier : Automata نیز نقش دارد. اثری با سبک و سیاق مشابه که قرار است در سال 2016 میلادی به شکل انحصاری بر روی کنسول Play Station 4 کمپانی سونی منتشر شود. در روز هایی که بحث ساخته شدن نسخه ی دوباره سازی شده ای از بازی Resident Evil 2 از گوشه و کنار به گوش می رسید و علاقمندان این بازی از تایید شدن خبر ساخت این اثر توسط شرکت کپکام بسیار خوشحال و هیجان زده بودند، بسیاری از هواداران قدیمی این بازی از آقای کامیا (که در واقع کارگردان اصلی نسخه ی کلاسیک این اثر محسوب می شد) تقاضا کردند که در فرآیند ساخت این بازی شرکت کرده و گوشه ای از کار را به دست گیرد. اما او در اظهار نظری جالب مدعی شد که هیچ علاقه ای به ساخت بازی های ترسناک ندارد و در کل میانه اش با بازی های سبک وحشت چندان خوب نیست! اگر چه شنیدن این اظهار نظر از سوی کارگردان یکی از بهترین عناوین ترسناک تاریخ بازی های کامپیوتری کمی غافلگیر کننده به نظر می رسد، اما باید به این نکته هم توجه داشت که آقای کامیا پس از تولید بازی Resident Evil 2 دیگر به سراغ ساخت بازی های سبک وحشت نرفت و عمده فعالیت های خود را بر روی طراحی و تولید عناوین اکشن متمرکز ساخت. به هر حال امیدواریم که رای گیری آقای کامیا در حساب تویتری اش کاملاً جدی بوده باشد و ما بتوانیم به زودی خبر ساخته شدن نسخه ی دوم بازی Okami با حضور مستقیم او را از شرکت کپکام بشنویم.
بازیش نقاشیه.
کلا ژاپنی ها دیگه مثل گذشته نمیتونن بازی خوب بسازن اخریشم دیگه metal geal solid v phantom pain بود که درش تخته شد.
من حتی نمی تونم این طور بازی رو بشینم کنار یکی نگاه کنم داره بازیش می کنه :-L:-L:-L:-L
ای کاش بسازه من با پلی استیشین 2 خاطره زیادی دارم