پیش از آغاز رسمی نمایشگاه E3 2016 و در زمانی که شرکت های فعال حاضر در دنیای بازی های کامپیوتری مشغول برگزاری کنفرانس های اختصاصی خود بودند، علاقه مندان به کمپانی نینتندو به جای کنفرانس اختصاصی این کمپانی کهنه کار و نام آشنا (که اکنون چند سالی است که دیگر در نمایشگاه سالانه ی E3 جایی ندارد) شاهد برگزاری رویداد زنده ی تدارک دیده شده توسط سامورایی ها بودند. پیش از برگزاری نمایشگاه E3 امسال سران نینتندو به تایید رسمی این نکته پرداخته بودند که در طول برگزاری نمایشگاه E3 2016 هیچ معرفی خاصی از کنسول نیم چاشت نسل هشتمی خود که هم اکنون تنها با نام موقت NX شناخته می شود نخواهند داشت و تمام تمرکز خود را بر روی معرفی بازی های کنسول های فعلی خانگی و دستی خود بر قرار خواهند ساخت. به این ترتیب با توجه به مشخص بون برنامه های نینتندو در نمایشگاه E3 2016 و واضح بودن این نکته که سامورایی ها در نمایشگاه E3 امسال هیچ غافلگیر ویژه ای را برای هواداران خود در نظر نگرفته اند، کمتر کسی به دنبال کردن رویداد زنده ی نینتندو در نمایشگاه امسال رغبت نشان داد. با این حال در طول برگزاری این رویداد شاهد مشخص شدن نکات تازه ای در رابطه با مورد انتظار ترین بازی نینتندو یعنی نسخه ی جدید از سری افسانه ی زلدا بودیم.
تا پیش از برگزاری نمایشگاه E3 امسال نسخه ی جدید از سری افسانه ی زلدا تنها با نام The Legend of Zelda WiiU نامیده می شد و پس از تایید فرآیند انتشار این بازی برای کنسول NX (علاوه بر کنسول WiiU) هم، پسوند WiiU از انتهای نام آن ور افتاد و بسیاری از علاقه مندان به سری زلدا را در شبهه ی ملاقات با یک عنوان ریبوت شده قرار داد. با این حال اکنون مشخص شده است که تازه ترین نسخه از سری افسانه ی زلدا The Legend of Zelda: Breath of the Wild نام دارد و اگر چه در ظاهر شاید نتوان آن را یک ریبوت رسمی قلمداد کرد اما میزان تغییرات موجود در این بازی (به نسبت نسخه های پیشین مجموعه بازی های زلدا) به آن اندازه ای است که در مجموع این بازی چیزی کم از یک عنوان ریبوت شده ندارد. بی شک مهم ترین اثر به نمایش در آمده در رویداد زنده ی نینتندو طی برگزاری نمایشگاه E3 امسال همین بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild بود که طی نمایش مربوط به آن بازیبازان برای نخستین بار با بخش هایی از گیم پلی این بازی آشنا شدند. همان گونه که پیش تر مشخص شده بود، علاقه مندان به مجموعه بازی های زلدا در تازه ترین نسخه از این مجموعه عنوانی کاملاً Open World را تجربه خواهند کرد و برای نخستین بار در طول مجموعه بازی های پر قدمت افسانه ی زلدا شخصیت های حاضر در این بازی از نعمت صدا بهره مند خواهند بود. در واقع سران نینتندو در بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild بالاخره رضایت داده اند که از ساخت عناوین صامت در دنیای بازی های کامپیوتری دل بکنند. هر چند که میزان مقاومت آن ها در این زمینه از مقاومت چارلی چاپلین در برابر رواج سینمای غیر صامت هم بیشتر و جدی تر بوده است!
با این حال نمایش جدید بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild علاوه بر نکات یاد شده در سطور فوق توانست چشم انتظاران این بازی را با ویژگی های بیشتری از گیم پلی این اثر آشنا سازد. به عنوان مثال اکنون می دانیم که قهرمان داستان این بازی یعنی لینک علاوه بر جستجو در محیط پهناور این اثر و رویارویی با دشمنان گوناگون و حل معما های مختلف، قادر به انجام فعالیت های متنوع و گسترده ی دیگری نظیر کوهنوردی (بالا رفتن از صخره های دیوار مانند در کنار بالا رفتن از تپه های بلند) ، رام کردن اسب ، آشپزی ، هیزم شکنی، شکار ، شنا و سایر موارد مشابه نیز خواهد بود. فعالیت هایی که وجود آن ها در بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild تنها جنبه ی تزیینی ندارد و اکثر آن ها در گیم پلی این بازی کاملاً تاثیر گذار خواهند بود. به عنوان مثال به کمک توانایی های لینک در امر شکستن هیزم و بریدن درختان می توان میان دره های عمیق قرار گرفته در سر راه پل ساخت و به راحتی از میان آن ها عبور کرد یا این که به کمک قابلیت شنا یا بالا رفتن از صخره ها به زدن میان بر در دل محیط گسترده ی این بازی پرداخت (البته رام کردن اسب های وحشی و همراه شدن با آن ها هم می تواند در امر دست یابی سریع به مقصد های مورد نظر بسیار مفید و کارآمد باشد). گذشته از موارد یاد شده در طول مبارزات این بازی علاوه بر شمشیر مشهور لینک، بازیباز قادر به بهره گیری از سلاح های گوناگونی نظیر نیزه ، تیر و کمان و سایر موارد مشابه هم خواهد بود. ضمن این که برای از میان برداشتن برخی از دشمنان موجود در این بازی هیچ نیازی به رویارویی مستقیم با آن ها نخواهد بود؛ بلکه می توان از وجود برخی از اشیا و آیتم های موجود در محیط نظیر صخره ها و تخته سنگ ها استفاده کرد و به منظور از میان برداشتن دشمنان از هل دادن آن ها بهره گرفت. به عنوان مثال در نمایش ارائه شده از این بازی توسط نینتندو شاهد غلتاندن تخته سنگ بزرگی از بالای یک تپه ی مرتفع توسط لینک بودیم که به موجب آن تعدادی از دشمنان او در پایین تپه همچون لواشک در کف زمین پهن شدند. همچنین در صحنه ای دیگر لینک به کمک تیر و کمان خود کندوی عسلی را در بالای درخت بلندی مورد هدف قرار داد و در یک چشم بر هم زدن تعداد فراوانی از زنبور های این کندو به سمت دشمنان او یورش برده و آن ها را فراری دادند. به هر حال نمی توان انکار کرد که در بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild شاهد تغییرات فراوانی نسبت به نسخه های پیشین سری افسانه ی زلدا هستیم و تغییرات مذکور می توانند در هر چه جذاب تر جلوه دادن گیم پلی این نسخه از مجموعه ی افسانه ی زلدا بسیار تاثیر گذار باشند. در حال حاضر هیچ تاریخ دقیقی از روز انتشار بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild توسط اعضای نینتندو اعلام نشده است و تنها از ماه های ابتدایی سال 2017 میلادی به عنوان تاریخ عرضه شدن این بازی برای دو کنسول WiiU و NX یاد می شود. اگر مایل به دانستن اطلاعات بیشتری از رویداد نینتندو در نمایشگاه E3 2016 هستید پیشنهاد می شود که مطلب فردای ما در این زمینه را از نظر بگذرانید.
بازی قشنگیه ولی حیف انحصاری نینتندو هست
حیف که انحصاریه بازی قشنگیه کمتر پیش میاد من از بازی تخیلی خوشم بیاد.تحریک رنبورها واسه جمله به دشمن ترفند جالبیه که تو Far Cry 4 هم وجود داشت هر چند بشخصه ما تو بچگی همین کار رو با زنبور قرمزها میکردیم چند دفعه ای هم نیش خوردیم پام اینقدر باد کرده بود که تو دمپایی بابام هم جا نمیشد ولی خب خوشبختانه حساسیت نداریم وگرنه چون نیش زنبور پادزهری نداره میتونه خیلی خطرناک باشه.