در طی سال های اخیر بازی های مهمی را می توان سراغ گرفت که در ابتدای امر با تبلیغات گسترده و جار و جنجال فراوان به علاقه مندان دنیای بازی های کامپیوتری معرفی شدند و پس از مدتی کوتاه دیگر هیچ خبری از آن ها به گوش نرسید. به عنوان مثال می توان به دنباله ی بازی Prey اشاره کرد که در دو نمایشگاه E3 پی در پی دو نمایش کاملاً متفاوت را از آن شاهد بودیم و پس از به وجود آوردن شور و هیجان فراوان در میان گیمر ها (و همچنین کنجکاوی ها و پرسش های بی پاسخ بسیار) به یکباره میدان را خالی کرد و دیگر هیچ خبری از آن شنیده نشد. بازی Let It Die را هم می توان جزو همین دسته از آثار طبقه بندی کرد که به یکباره همچون جرقه ای ناگهانی ناپدید شد و ظرف ماه های اخیر زمزمه های فراوانی مبنی بر لغو مراحل ساخت این اثر از گوشه و کنار شنیده می شد؛ اما به تازگی کارگردان این بازی در قالب یک پیام کوتاه تصویری ضمن تکذیب شایعات مربوط به توقف مراحل تولید بازی Let It Die بر این نکته تاکید ورزیده است که این بازی در سال جاری میلادی منتشر خواهد شد.
بازی Let It Die را می توان جدید ترین تجربه ی کارگردان جنجالی و پر حرف و حدیث ژاپنی یعنی گویچی سودا (ملقب به سودا 51) در دنیای بازی های کامپیوتری قلمداد کرد. این بازی به دست استودیوی بازی سازی Grasshopper Manufacture (استودیوی اختصاصی سودا 51) در دست تولید است و خبر ساخت آن در همان حول حوش خریداری شدن استودیو Grasshopper Manufacture به دست شرکت GungHo Online Entertainment یعنی در سال 2013 میلادی اعلام گردید. اما بازی Let It Die از همان ابتدا روند پر نوسانی را طی کرد؛ تا جایی که چشم انتظاران این بازی در نمایشگاه E3 سال 2014 میلادی شاهد تغییر نام اثر مورد انتظار خود بودند. در واقع بازی Let It Die در ابتدا تحت نام Lily Bergamo به علاقه مندان دنیای بازی های کامپیوتری معرفی شد اما تقریباً یک سال پس از این معرفی به Let It Die تغییر نام داد. علاوه بر آن تقریباً در همان زمان تغییر نام این بازی اعلام شد که شخصیت نخست این اثر (که در نمایش های ابتدایی این بازی مانور های فراوانی هم بر روی او صورت گرفته بود) دیگر در این بازی حضور نخواهد داشت و از داستان بازی Let It Die حذف گردیده است. پس از آن دیگر هیچ خبری از بازی Let It Die به گوش نرسید و اوضاع به گونه ای پیش رفت که حتی با وجود تاکید ناشر این اثر یعنی شرکت GungHo Online Entertainment در پاییز گذشته مبنی بر به تاخیر افتادن فرآیند انتشار این بازی و عرضه شدن آن در سال 2016 میلادی، بسیاری از چشم انتظاران بازی Let It Die معتقد بودند که مراحل تولید این اثر دیر یا زود متوقف خواهد شد. شاید به همین دلیل بود که کارگردان این اثر یعنی جناب گویچی سودا خود به میدان آمده تا چشم انتظاران بازی Let It Die را از حتمی بودن انتشار این بازی در سال جاری میلادی خاطر جمع سازد.
پس از خریداری شدن استودیو Grasshopper Manufacture به دست شرکت GungHo Online Entertainment کاملاً محتمل به نظر می رسید که این استودیو بخواهد بر روی ساخت بازی های آنلاین متمرکز شود. امری که خیلی زود در بازی Let It Die به تحقق پیوست. بازی Let It Die یک بازی F2P محسوب می شود که قرار است تنها برای کنسول خانگی Play Station 4 عرضه گردد و از سیستم مد روز و پر سود پرداخت درون برنامه ای بهره گیرد. البته از همان ابتدای معرفی این بازی، یکی از موضوعاتی که از سوی سازندگان این اثر بسیار بر روی آن تاکید می شد بهره بردن بازی Let It Die از یک اپلیکیشن موبایل است که بنا بر اعتقاد سازندگان این بازی تجربه ای نظیر نسخه ی اصلی و کنسولی این اثر را بر روی پلتفرم موبایل فراهم می آورد. با این حال هنوز جزییات چندانی از چگونگی این فرآیند ارائه نشده است و بسیاری از نکات مربوط به گیم پلی بازی Let It Die همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد. اما بر اساس اطلاعات موجود می توان گفت که بازی Let It Die ساختاری اکشن در بخش گیم پلی خود دارد و همانند بسیاری از تجربیات پیشین آقای سودا در دنیای بازی های کامپیوتری، از المان های واضح سبک هک اند اسلش بهره می برد. البته آقای سودا تا کنون به نکات پراکنده ای در رابطه با گیم پلی بازی Let It Die اشاره کرده است که اگر چه در نگاه نخست جالب به نظر می رسند اما با توجه به مشخص نبودن چگونگی اجرای آن ها در گیم پلی این اثر، در حال حاضر نمی توان قضاوت مشخص و قاطعی در مورد آن ها داشت. به عنوان مثال بر اساس تایید کارگردان این بازی یعنی سودا 51 ، در صورت مرگ بازیبازان در بازی Let It Die ، آن ها در بازی بازیباز دیگری حضور خواهند یافت و این قاعده تاثیر بسیار مهمی در تغییر نوع گیم پلی این بازی خواهد گذاشت. البته هنوز به طور دقیق مشخص نیست که این ویژگی چگونه در ساختار گیم پلی بازی Let It Die پیاده سازی خواهد شد. در هر صورت به نظر می رسد که مرگ نقش مهمی را در گیم پلی بازی Let It Die بازی خواهد کرد و با توجه به بهره گیری این اثر از سیستم پرداخت درون برنامه ای شاید سبک و سیاق این بازی چیزی شبیه به بازی های حاضر بر روی دستگاه های آرکید باشد (سر کیسه را شل کن تا بتوانی بازی را ادامه دهی!). البته همان گونه که ذکر شد هنوز به طور واضح مشخص نیست که سبک و سیاق گیم پلی بازی Let It Die دقیقاً به چه ترتیبی خواهد بود. تمرکز اصلی داستان بازی Let It Die در ابتدای امر بر روی روایت ماجراجویی های زنی به نام تائه یوروی قرار داشت که در سال 2043 میلادی و در دنیایی آینده گرا می زیست (در واقع جزییات ارائه شده از زیر و بم این بازی، در ابتدا بسیار به تجربه ی پیشین سودا 51 یعنی بازی Killer is Dead شباهت داشت). اما همان گونه که در سطور پیشین این متن هم به آن اشاره شد، شخصیت اصلی مذکور در ادامه ی کار از داستان بازی Let It Die حذف گردید و اکنون خط اصلی داستان این اثر نیز همانند جزییات بخش گیم پلی آن به طور کامل در هاله ای از ابهام قرار دارد. به این ترتیب می توان حق را به آن دسته از کسانی داد که شایعه ی لغو مراحل ساخت بازی Let It Die را مطرح ساخته بودند. چرا که در حال حاضر هیچ نکته ی قابل ذکری از بازی Let It Die بر علاقه مندان این بازی روشن نشده تا بتوانند به آن دل خوش نمایند. به هر حال بر طبق تایید کارگردان بازی Let It Die یعنی سودا 51 ، این بازی در سال جاری میلادی به عنوان یک بازی رایگان مبتنی بر پرداخت درون برنامه ای برای کنسول Play Station 4 منتشر خواهد شد.
بازیش ترسناکه.
ظاهرا که جالبه،حداقل عکس ها اینطور نشون میده
گرافیکش که خیلی خوبه. باید جذاب باشه
مرسی از خبرتون:-bd