همانطور که می دانید،یکی از 3 دستاورد مهم انویدیا در کارت گرافیک های سری 1000،نسل جدید پل های SLI تحت عنوان HB بوده است.برای مدت های بسیار،پل های ارتباطی (SLI Bridge) از مشکلات پنهان و روشن بسیاری برخوردار بودند که ظاهرا اینبار انویدیا آنها را از سر راه برداشته است.به همین منظور آخرین تصاویر در کنار مشخصات فنی SLI HB را در اختیار شما قرار خواهیم داد.
پل های مورد نظر در 3 مدل شامل پیکربندی های 2 SLOT،3 SLOT و 4 SLOT هستند.اندازه پل های مورد بحث نیز به ترتیب 40.64،60.96 و 81.26 میلی متر است.یکی از مهمترین نکات قابل توجه در HB ها،شخصی سازی آنها است.بدین ترتیب که پل های مذبور تنها با فناوری پاسکال هماهنگ بوده و با پل های قدیمی و موجود در بازار قادر به پیکربندی SLI یا Multi GPU نخواهید بود.
انویدیا پهنای باند را از طریق دو کانکتور،دو برابر کرده است.منظور از دو برابر،مقایسه با نسل پیشین،مکسول است.بدین ترتیب حداقل در حالت تئوری نیز شاهد پهنای باندی برابر هستیم که می تواند یک گیم پلی ابریشمی،با حداقل لگ و مشکلات مرسوم را به ارمغان بیاورد.اینبار اما انویدیا SLI HB را در 3 مدل متفاوت روانه بازار خواهد کرد تا حداکثر انعطاف در استفاده Multi GPU را فراهم سازد.در حال حاضر همچنان برخی از اطلاعات نامشخص است.به عنوان مثال عرضه این پل ها تا کنون تنها توسط انویدیا صورت می گیرد؛و مشخص نیست که آیا تولید کنندگان سخت افزار برای آن ارائه آن ایده ای دارند یا خیر.
درود منتظر این خبر بودم که توضیح مختصری در این باره به گفته مهندس عزیزم اضافه کنم
همه ی ما میدونیم که Multi GPU اولین بار توسط Nvidia در سال حدود 2004 تا 2005 معرفی شد
خوب طی این سال ها تغییرات پیکر بندی زیادی شد و تا جای پیش رفت که ATI یک سال بعد معرفی SLI مثل همیشه مجبور به کپی تکنولوژی nVIDIA مثل همیشه شده در اول متفاوت بود اما بعدها حتی ظاهرشون یکی شد
داستان براین بود که برای SLI نیاز به یک چیپست بود که الگوریتم های SLI داخلش قرار گرفته باشه که چند مثل در سر راه بود
1.سرعت کم PCI EX که در بهترین شرایط و اگر هر دو 16X باشن 32GB برای هرکدام و….
[img]http://www.asrock.com/mb/sticker/8o-PLX-Desc3.jpg[/img]
2.عدم پهنای مناسب SLI Bridge که از ساختار مختلفی ساخته شده که بسته به حالت
SLI – 2Way SLI – 3Way SLI و 4Way SLI و بخاطر چیدن PCI EX از 16X – 8X -8X-8X برخوردار بود که این باعث میشد پهنای باند کم بیاد و داده ها در یک ترافیک محاسباتی سنگینی گیر کنن….
[img]http://media.bestofmicro.com/4/E/490046/gallery/SLI_bridge_slides_4-way_w_600.jpg[/img]
راه کار Nvidia چی بود
Nvidia برای برون رفت از این همه گلوگاه اطلاعاتی NVLink رو معرفی کرد. در اصلا یک استاندار ارتباطی فیزیکی نبود یک ارتباط اطلاعاتی دورن GPU بود که این امکان رو به GPU ها و CPU میداد که بیش از 80GB انتقال داده ی بدن که این یک شاهکار Nvidia برای مشکلات Multi GPU بود که حالا شاهد SLI HB هستیم و این کارتها با تمام قوا میتونن باهم در ارتباط باشن و از همه پتانسیل خودشون رو استفاده کنن و نوید توان عملیاتی بیشتر در SLI ها خواهیم بود – در آخرین اخبار به دست اومده قراره در معماری VOLTA از 80GB به 200GB اتفاع داده بشه که این یک پیروزی برای تکنولوژی NVLink و Nvidia خواهد بود
[img]https://blogs.nvidia.com/wp-content/uploads/2014/11/nvlink.png[/img]
[img]https://devblogs.nvidia.com/wp-content/uploads/2014/11/nvlink_configurability-624×289.png[/img]
[img]https://devblogs.nvidia.com/wp-content/uploads/2014/11/nvlink_plus_unified_memory-282×300.png[/img]
[img]http://cdn.wccftech.com/wp-content/uploads/2014/03/NVIDIA-NVLINK-GPU-Scalability.png[/img]
[img]https://www.einfochips.com/blog/images/blog-images/gpu-vs-cpu-performance.png[/img]
[img]http://www.legitreviews.com/wp-content/uploads/2014/03/nvidia-NVLINK-645×351.jpg[/img]
[img]http://www.nextplatform.com/wp-content/uploads/2015/03/nvidia-pascal-vs-maxwell.jpg[/img]
[img]http://insidehpc.com/wp-content/uploads/sites/2/2014/03/PascalRoadmap_575px.jpg[/img]
[img]http://www.techenablement.com/wp-content/uploads/2014/11/Slide8.png[/img]
خداوکیلی شوخی میکنی؟
وجدانن تاریخ Multi GPU رو میدونی؟اولین بار Nvidia معرفی کرد و جناب ATI حتی پل SLI رو هم از Nvidia کپی کرد………….مرسی ازت :-q
شبیه بردهای کراس فایر شده.
با سلام و خسته نباشید
می خواستم بگم شما که اینقدر زحمت می کشین یه مقاله هم در مورد رندر فارم و ابر کامپیوتر های شرکت های انیمیشن سازی تهیه کنید واقعا جاش تو این سایت خالیه