سری Doom به عنوان یکی از پیشگامان آشنا کردن بازیبازان با موجودات جهنمی و ترسناک امسال هم علاقه مندان به عناوین شوتر اول شخص را در قامت جدید ترین نسخه از این مجموعه بار دیگر به دیدار جهنم و ملاقات با موجودات خطرناک ساکن در آن برد. با این حال احتمالاً بسیاری از علاقه مندان به بازی Doom پس از تجربه کردن این اثر دوباره دلشان هوای جهنم و ملاقات با جانوران عجیب و غریب ساکن در آن جا را خواهد کرد. در این صورت این دسته از علاقه مندان به دنیای بازی های کامپیوتری می توانند در انتظار ملاقات با بازی Agony باقی بمانند.
بازی Agony نخستین تجربه ی اعضای استودیو Madmind به شمار می رود. یک استودیوی بازی سازی تازه تاسیس در کشور لهستان که از شکل گیری آن تنها چند ماه زمان می گذرد و اعضای آن به دنبال محکم کردن جای پای خود در صنعت بازی سازی هستند. بنا بر گفته های سازندگان بازی Agony این بازی اثری است در سبک Survival Horror که گیم پلی آن به شکل اول شخص دنبال می شود و قرار است روایت گر داستان متفاوتی در یک فضای مرموز باشد. در واقع بخش مهمی از داستان و گیم پلی بازی Agony (شاید بتوان گفت که تمام آن) در جهنم رخ خواهد داد و همین موضوع می تواند بستری برای تجربه کردن دنیای کاملاً متفاوت به تصویر کشیده شده در این بازی توسط تجربه کنندگان این اثر باشد. در بازی Agony بازیباز نقش فردی را بر عهده دارد که به طور ناگهانی چشم باز کرده و خود را در قعر جهنم می یابد. در حالی که از گذشته اش چیزی به یاد ندارد و تنها هدف او در طول این بازی فرار از جهنم و گریز از رنج و عذابی است که به شکل نا خواسته متحمل آن شده و به آن گرفتار آمده است. پس از تلاش و کلنجار فراوان این فرد بی هویت عاقبت در می یابد که تنها راه فرار از جهنم در دستان الهه ای قرمز پوش قرار دارد و تنها اوست که می تواند کلید رهایی از این درد و عذاب بی پایان باشد. به هر حال می توان گفت که تم کلی داستان بازی Agony در نخستین نگاه کم و بیش جالب به نظر می رسد و باید دید که سازندگان این اثر جدید در امر شاخ و برگ دادن به هسته ی اصلی داستان بازی Agony و تلفیق مناسب آن با یک گیم پلی مناسب و درگیر کننده چه هنری را از خود به خرج داده و در مجموع چگونه عمل خواهند کرد.
اعضای استودیو Madmind متشکل از 9 بازی ساز مختلف هستند که تمامی آن ها پیش از این سابقه ی فعالیت در صنعت بازی سازی را در قالب حضور در شرکت ها و استودیو های بازی سازی نام آشنا داشته اند و تولید عناوینی نظیر The Witcher 3: Wild Hunt ، The Division ، Enemy Front ، Sniper: Ghost Warrior 2 در کنار تعدادی بازی دیگر را در کارنامه ی کاری خود به ثبت رسانده اند
هنوز اطلاعات دقیقی از جزییات گیم پلی بازی Agony در دست نیست و تنها نکته ای که در حال حاضر از این بخش از بازی Agony فاش شده این است که در طول سفر بازیباز در قعر جهنم او قادر به برقراری ارتباط با سایر ساکنین دوزخ و همچنین اهریمن های ریز و درشتی است که در آن جا سکونت دارند. در واقع به نظر می رسد که کلید بقای بازیباز در ژرفنای خوفناک جهنم تغذیه ی او از روح ساکنان ضعیف این مکان نفرین شده و پر رنج و عذاب خواهد بود. به عبارت بهتر تجربه کنندگان بازی Agony در طول مراحل این اثر قادر به تسخیر روح اهریمن ها و سایر ساکنین جهنم هستند و از این راه (کنترل ساکنین جهنم) می توانند اهداف خود در گیم پلی بازی Agony را به سر انجام برسانند. مکانیزمی که البته چند و چون آن هنوز به طور واضح مشخص نشده است و سازندگان بازی Agony برای توضیح آن تنها به ذکر همین کلیات مختصر بسنده کرده اند. در کل به نظر می رسد که بازی Agony چه به لحاظ گیم پلی ، چه داستان و چه فضا سازی و شخصیت های حاضر در داستان این اثر یک بازی کامپیوتری خاص است که برای مخاطبان بزرگ سال طراحی شده و از همین رو مخاطبان کم سن و سال به هیچ وجه نباید به سمت آن بروند. این بازی قرار است در سال 2017 میلادی برای سه پلتفرم کامپیوتر های خانگی ، پلی استیشن 4 و اکس باکس وان عرضه گردد و در ظاهر این قابلیت را دارد تا بتواند به سکوی پرتابی برای سازندگان این اثر در قالب استودیوی تازه تاسیس شان تبدیل شود. البته بازی Agony نخستین اثری نیست که جهنم را به عنوان مکان اصلی رخ دادن رویداد های خود انتخاب کرده و در همین لحظه به غیر از بازی Doom (که در بخش نخست این اثر به آن اشاره شد) نام حداقل سه بازی دیگر هم به ذهن نگارنده می رسد که بستر اصلی رخداد های داستانی خود را بر همین مکان پر عذاب (یا نسخه هایی مشابه با آن) پایه ریزی کرده بودند. آثاری نظیر Pain Killer ، Dante’s Inferno و Shadow of the Damned که هیچ کدام از آن ها را نمی توان یک شاهکار قلمداد کرد و در این میان شاید بازی Agony بتواند عملکرد بهتری را در این زمینه از خود به نمایش بگذارد. البته نام Agony را نمی توان نام کاملاً نا آشنایی برای بازی دوستان قلمداد کرد. چرا که چیزی در حدود چهارده سال پیش علاقه مندان به پلتفرم آمیگا موفق به تجربه ی اثری انحصاری به همین نام (Agony) بر روی پلتفرم محبوب خود شده بودند. اثری که در نوع خود از داستان و فضا سازی جالبی بهره می برد و نوعی فضای خاص و اتمسفریک را در اختیار مخاطب خود قرار می داد. در طول مراحل این بازی بازیباز در قامت یک جغد ظاهر می شد و با حضور در محیطی مرموز و اثیری گیم پلی جالبی را در سبک به همه شلیک کن (یکی از سبک های آشنا و همه گیر آن روزگار در دنیای بازی های کامپیوتری) تجربه می کرد. به هر حال می توان گفت که بازی Agony با نگاهی به تجربیات گذشته قصد ساختن آینده ای روشن را برای اعضای استودیو Madmind دارد و شاید بتواند در صورت محقق ساختن انتظارات بازیبازان یکی از عناوین خوب سال آینده لقب گیرد.
این در حد doom نیست.
بهتره از روی عکس قضاوت نکنم ولی به ذلم ننشست
جهنم پر از اتیشه دیگه.
اخه نمیشه که فوتبال بازی نکرد.
خوشم نیومد بازیش یه طوریه
خیلی قرمز میزنه :-q
😀
اون pes17تونمیدونم کجای دلم جابدم:smiley1:smiley1
باید خیلی باحال باشه بخصوص اگه مجازیش هم ساخته بشه چه وحشتی به دل گیمر بندازه من که عاشق فیلم و بازی ترسناکم هر چه ترسش بیش هیجانش بیشتر 😀 . ممنون از معرفی این بازی :-bd:-bd
واقعا تنفر از گیم و فیلم های دارم که برای شیطان جایگاهی قائل هستن
من که تا الان چها بازی رو تو لیست خرید امسال دارم :
PES 2017-MAFIA III
GHOST RECON WILDLANDS و در نهایت WATCH DOGS 2 اگه امسال بیاد چون تا حالا که هیچ تریلری ازش نیومده.
بنظرم جالب نیست همون Doom خیلی بهتره=smile:-bd