عناوین ترسناک در دنیای بازی های کامپیوتری معمولاً روایتی خطی دارند و رویداد های داستانی شان در دنیایی نسبتاً بسته رخ می دهد. شاید بتوان گفت خیلی کم پیش آمده که علاقمندان سبک ترسناک بتوانند اثری در این سبک را در دنیایی کاملاً باز یا Open World تجربه نمایند. اما به نظر می رسد که بازی P.A.M.E.L.A قصد دارد این رویه را تغییر دهد و هواداران بازی های ترسناک را در دنیایی کاملاً بی حد و مرز با حس ترس آشنا سازد.
وقایع بازی P.A.M.E.L.A در دنیایی آینده نگرانه و اتوپیایی رخ می دهد (که بیش از هر چیز داستان بازی بایوشاک را در ذهن تداعی می کند). بر طبق اصل نانوشته ی همیشگی، انسان ها در رسیدن به شهر آرمانی خود (که در این بازی Eden یا همان بهشت نامیده می شود) ناکام مانده اند و به جای بنا کردن شهری آرمانی با تمامی خصوصیات افسانه ای مربوط به آن، دنیایی پر از درد و رنج و محنت را برای خود پی ریزی کرده اند. در این میان هوش مصنوعی این دنیای تکنولوژیک یعنی P.A.M.E.L.A این ناکامی و زوال را تاب نیاورده و دست به کار شده است تا با همراهی اندک ساکنان مضمحل نشده ی حاضر در شهر عدن، این جهنم را دوباره به بهشت تبدیل سازد. به نظر می رسد که شما در طول این بازی قادر به خوردن، آشامیدن و خوابیدن خواهید بود و علاوه بر آن بحث زمان نیز موضوع بسیار مهمی در گیم پلی P.A.M.E.L.A محسوب می شود. به این ترتیب که همواره در طول بازی باید زمان بندی دقیقی برای فعالیت های خود داشته باشید تا با مشکل مواجه نشوید (البته فعلاً اطلاعات چندان مفصلی در این زمینه موجود نیست). بنا بر گفته های سازندگان این بازی یعنی اعضای استودیو NVYVE Studios شب های شهر عدن (که شهر بزرگی محسوب می شود و دارای کنج و کنار های فراوانی نظیر فروشگاه یا کلوب های شبانه نیز هست) بسیار خطرناک هستند و به همین دلیل شما باید در طول روز منابع انرژی شهر را به گونه ای مدیریت کنید تا بتوانید در هنگام فرا رسیدن شب، گوشه و کنار شهر را همچنان روشن نگاه دارید. بنا بر این به نظر می رسد که بیشتر المان های ترسناک این بازی در تاریکی شب فعال خواهند شد. مسلماً یکی از بخش های مهم گیم پلی این بازی، به رویارویی شخصیت اصلی (که بر اساس موارد موجود در نمایش های مختصر این اثر شاید تنها یک نفر نباشد) با دشمنان حاضر در محیط مربوط می شود. برای مقابله کردن با دشمنان مذکور، سلاح اصلی شما در طول این بازی مچ بند الکترونیکی و فوق پیش رفته ای است که قادر به انجام کار های مختلف بوده و در عین حال قابلیت تبدیل به سلاح های گوناگون را نیز خواهد داشت. به نظر می رسد که در طول این بازی شما باید به کمک یگانه همراهتان یعنی هوش مصنوعی شهر عدن یا همان P.A.M.E.L.A به ارتقا دادن ویژگی های این ابزار ویژه یا همان مچ بند الکترونیکی بپردازید و توانایی های موجود در آن را رفته رفته قدرتمند تر سازید. در کل به نظر می رسد که بازی P.A.M.E.L.A قصد دارد با تلفیق المان های مختلفی از بازی های گوناگون، ترکیب منحصر به فرد و جالبی را بیافریند و علاقمندان سبک های مختلف را به طور یکجا از گیم پلی خود سیراب نماید. در واقع اطلاعات مربوط به این اثر نشان از تلفیق داستان سری بایوشاک با گیم پلی عناوین سبک بقا و همچنین ریزه کاری های مربوط به سبک وحشت را دارد و اگر این موارد به درستی در ساختار این بازی پیاده شوند، ما قطعاً با اثری بسیار جذاب و سرگرم کننده روبرو خواهیم بود. بازی P.A.M.E.L.A با نسخه ی پنجم از موتور گرافیکی Unity در دست ساخت است و بر طبق قرار فعلی، برای انتشار در سال 2016 میلادی برنامه ریزی شده است. ضمن این که مقصد نهایی این بازی در حال حاضر تنها پلتفرم PC اعلام شده است. در پایان این متن می توانید تعدادی از اسکرین شات های منتشر شده از این بازی را به نظاره بنشینید.
در سایت عضو شدید؟
لینک فعال سازی برای شما ایمیل میشود ، پوشه اسپم و junk رو هم چک کنید ، اگر ایمیل فعالسازی نیامده به info@sakhtafzarmag.com ایمیل بزنید
خب اینم یک ایده جدید محسوب میشه.
مدیریت محترم من یه اکانت ساختم چرا فعال نمیشه؟
سبک اول شخص زیاد تو بازی ترسناک جالب نیست