اگر به خاطر داشته باشید چندی پیش از مبلغی گفته بودیم که سازندگان بازی The Witcher 3: Wild Hunt در حین فرآیند ساخته شدن و همچنین بازاریابی این بازی خرج کرده بودند. البته در همان مطلب به میزان سود دهی این بازی نیز اشاره شد و مشخص گردید که بازی ویچر 3 بر اساس آخرین آمار سازندگانش (که به هفته های نخست انتشار این بازی مربوط می شود) چیزی بیش از 6 میلیون نسخه فروش داشته است. حال در این مطلب قصد داریم ببینیم که چه در صدی از میزان فروش کلی این بازی به کنسول های خانگی مربوط می شده و چه میزان از آن سهم پلتفرم PC بوده است.
بر طبق اطلاعاتی که در فروم رسمی سازندگان بازی ویچر 3 یعنی استودیو CD Projekt RED (به زبان مادری) به ثبت رسیده و اعضای فعال و همیشه در صحنه ی (!) فروم نئو گف زحمت ترجمه ی آن را به خود داده اند، تا انتهای ماه ژوییه ی سال جاری، از کل نسخه های به فروش رسیده از بازی ویچر 3 ، میزان 30 در صد آن به پلتفرم PC و 70 در صد باقی مانده نیز به نسخه های کنسولی این اثر تعلق داشته است. همچنین رقمی معادل 75 در صد از میزان کل نسخه های به فروش رسیده از این بازی از طریق خرده فروشی های فعال در سراسر جهان فروخته شده اند و حدود 25 در صد فروش این بازی نیز به فروشگاه های دیجیتال تعلق داشته است. در واقع این امر نشان از آن دارد که نسخه های فیزیکی بازی های کامپیوتری هنوز هم هواداران بی شماری دارند. جالب این جاست که فروش نسخه های دیجیتال این بازی چیزی نزدیک به 50 در صد از عایدی بازی ویچر 3 را تشکیل داده است و این مسئله ثابت می کند که اعضای استودیو سی دی پراجکت رد در زمینه ی جلب نظر توزیع کنندگانی نظیر برادران وارنر (در غرب) و نامکو بندای (در شرق) هزینه های هنگفتی را متحمل شده اند. گفته می شود که بیش از 80 در صد هزینه های بازاریابی بازی ویچر 3 نصیب توزیع کنندگان این اثر شده است. به هر حال این آمار نشان می دهند که اگر فروش نسخه های دیجیتال بازی ها رونق بیشتری بگیرد، سازندگانی نظیر استودیو سی دی پراجکت رد که از بازار آنلاین و انحصاری خود به نام شبکه ی GOG بهره می برند می توانند در زمینه ی تولید و فروش بازی هایشان سود بیشتری را نصیب خود سازند و دیگر مجبور به پرداخت هزینه های هنگفت بازار یابی به شرکت های واسطه نباشند. همچنین محبوبیت نسبی کنسول های خانگی نسبت به پلتفرم PC در امر بازی کردن نیز تا حدودی در این آمار مشهود به نظر می رسد.
کلا این بازی بیخودی زیاد اسم در کرد فقط بخاطر گرافیک بالا و حجم وسیع بازی وگرنه بازی که درمورد جادو جنبل و اژدها و اینجور چیزا باشه نمیتونه اینقدر بفروشه .
خوب معلومه pc کمتر میشه دارن کل کنسول هارو حساب میکنن یعنی ps4 _ x1 شده 70 درصد ولی pc به تنهایی شده 30 درصد