آنریل انجین 5 در دسترس توسعه دهندگان قرار گرفت. علاوه بر این، یک بازی کمکی قابل تغییر با نام Lyra نیز برای درک بهتر عملکرد این موتور جدید در کنار آن منتشر شد. در ادامه با جزییات بیشتر این خبر همراه ما باشید.
- قسمت جدید رویداد State of Unreal اپیک با خبرهای ویژه از آنریل انجین
- تیزر داستانی جدید Quantum Error نمایشی از آنریل انجین 5 در پلی استیشن 5
- دموی فنی خارق العاده آنریل انجین 5 – نمایش تواناییهای نسل جدید
آنریل انجین 5 در دسترس توسعه دهندگان
همان طور که از عنوان این خبر مشخص است، نسخه مخصوص توسعه دهندگان موتور قدرتمند بازیسازی «آنریل انجین 5» (Unreal Engine 5) هم اکنون در دسترس قرار گرفته است تا خالقان بازی بتوانند در پروژههای خود از آن استفاده کنند. علاوه بر این، تیم «اپیک گیمز» (Epic Games) علاوه بر دسترسی به چندین ابزار مختلف و انجمن سازندگان، یک بازی شوتر قابل تغییر با نام Lyra را نیز منتشر کرده است که بستری برای سازندگان و توسعه دهندگان عرصه گیمینگ فراهم میکند تا درک بهتری از این موتور تازه عرضه شده داشته باشند.
این موتور بازیسازی که قبلا دموهای فنی بسیار زیبایی داشت، اکنون به صورت رسمی منتشر شده و تایید شده است که شرکتهای زیر با آن کار میکنند:
برجسته بودن این موتور جدید از مواردی که در ادامه به آنها میپردازیم، کاملا مشخص است. برای مثال: استودیوهای اکس باکس و پلی استیشن در حال حاضر روی چندین بازی با آنریل انجین 5 کار میکنند. همین طور شرکتهایی مانند CD Projekt RED از موتورهای اختصاصی خود به آنریل 5 تغییر مسیر دادهاند تا پایهای محکم برای پروژههای بعدی خود داشته باشند. ما حتی این موتور را در ساخت یک بازسازی زیبا از Legend of Zelda Ocarina of Time نیز دیدهایم. این بازسازی از طرفداران نسخه N64 Zelda در سال 1998 نشان میدهد که دریاچه Hylia نمادین این سری در موتور گرافیکی جدید آینده اپیک چطور اجرا میشود. گیم پلی بازی قطعا بسیار خارقالعاده است. همچنین یک توسعه دهنده دیگر نیز با Metal Gear Solid، موتور جدید را به نمایش گذاشته است.
بازی کمکی Lyra
بازی کمکی Lyra یک شوتر قابل تنظیم است و به کاربران اجازه میدهد تا مراحل خود را به صورت Real-Time با استفاده از داراییهای مختلف موجود در کتابخانه اپیک گیمز تغییر دهند. طبق گفتههای اپیک در جریان رویدادState of Unreal:
این بازی از اجزای ماژولار ساخته شده، از خدمات آنلاین اپیک برای پاسخ به درخواستهای شما استفاده میکند و همچنین برای اجرا روی PC، کنسول و موبایل طراحی شده است. Lyra یک پروژه بازی چند نفره شبکهای کامل است که پایهای عالی برای ساخت یک بازی بدون نیاز به شروع از حالت خالی به حساب میآید.
همان طور که قبلا گفته شد، آنریل انجین 5 در حال حاضر برای همه توسعه دهندگان از این لینک قابل دانلود است. شما هم از شنیدن این خبر که آنریل انجین 5 در دسترس توسعه دهندگان قرار گرفت، خوشحال شدید؟ اگر مشتاق بررسی این موتور جدید هستید و یا تجربه نسخه قبلی آن را دارید، برای ما در نظرات بنویسید.
بعضی شرکت ها هم مثل کپکام کلا برای رزیدنت اویل انجین خودشونو میسازن! که نمیدونم چرا منو یاد هوندا آسیمو میندازه! 😁
منم یمدت برام سوال شده بود که بعضی شرکت ها چرا وقت و هزینه صرف ساخت انجین خودشون می کنن که البته جوابشو هم نمی دونم
وقتی میشه با blender و unreal engine همه کاری انجام داد که رایگان هم هستند دیگه چه دردیِ که روی انجین خودشون کار می کنن و برای توسعش هم وقت می ذارن
اگر بجای کار کردن روی انجین های خودشون روی توسعه این نرم افزارها کار می کردند خیلی سریعتر به این سطح از پیشرفت می رسیدن
آخه وقتی انجین های قدرتمند رایگان مثله اینا هست کدوم بازی ساز یا انیمیشن سازی حاضر میشه از انجین های پولی
البته در مورد بلندر بعضی ها حق دارن ولی الان انقدر پیشرفت کرده و محیط کاربریش بهتر شده که اگه بازم کسی حاضر باشه پول بده مایا یا 3 دی مکس استفاده کنه نشون میده که عقل درست حسابی نداره
بر پایه انجین قبلی شون ام تی بوده که از ۲۰۰۶ استفاده میشده
اولش رایگانه بعد که بخوای بازی رو پخش کنی باید حق وحساب موتورم بدی. اگه موتور مال خودت باشه یه جورایی تمام حقو حسابا مال خودت میشه. اینا هم یه دونه موتور میسازن باهاش ۵٠ تا بازی میدن بیرون یه جورایی میصرفه براشون سرمایه گذاری رو خودشونه
برای من جذاب هستش. موتور قوی ایی هستش و خیلی به واقعگرایی کمک میکنه. به نظر من موضوع فقط قدرت گرافیکی این موتور نیست. احتمالا رسیدن به این سطح از کیفیت و کاربردی کردنش و آسون کردن این مسیر یکی از ویژگی هاش هست. البته به سازنده بازی هم بستگی داره چطور بتونه از این امکانات استفاده کنن. هر استودیویی نمی تونه اینو بگیره و یک بازی واقعگرایانه ارائه بده.