تازه ترین نسخه از سری بازی های هیتمن که در واقع یک شبه ریبوت به حساب می آید و از همین رو تنها با نام Hitman شناخته می شود ، پیش از این قرار بود در واپسین روز های سال 2015 میلادی به بازار عرضه شود. اما در نهایت فرآیند انتشار این بازی به تعویق افتاد و به ماه های ابتدایی سال 2016 میلادی موکول شد. تاخیری که سازندگان این بازی یعنی اعضای استودیو IO Interactive آن را به حساب انجام کار بیشتر بر روی اثر در دست ساخت خود به منظور عرضه کردن این بازی به شکل کامل ، بی نقص و کاملاً خالی از اشکال گذاشتند. حال به نظر می رسد که این تاخیر شاید در نهایت به سود علاقمندان سری بازی های هیتمن تمام شود و آن ها بتوانند در نسخه ی نهایی این بازی برخی جلوه های دیداری مبتنی بر واسط Direct X 12 را به تماشا بنشینند.
البته احتمال بهره بردن نسخه ی نهایی بازی هیتمن از جلوه های گرافیکی جدیدی که بر مبنای واسط Direct X 12 طراحی شده اند به هیچ وجه صد در صد نیست و حتی در عمل احتمال بسیار اندکی وجود دارد که این بازی در ساختار گرافیکی خود از تکنیک های نوین مبتنی بر Direct X 12 بهره ببرد. دلیل اصلی این امر هم آن است که بر خلاف عناوینی نظیر Deus Ex : Mankind Divided ، Fable Legends و نسخه ی PC از بازی Gears of War Ultimate Edition که بهره گیری آن ها از تکنیک های گرافیکی مبتنی بر Direct X 12 به شکل رسمی مورد تایید قرار گرفته است ، پیش از این هیچ تاییدی مبنی بر پشتیبانی نسخه ی جدید سری هیتمن از واسط Direct X 12 توسط سازندگان آن به گوش نمی رسید. اما آن چه که هم اکنون کم و بیش قطعی به نظر می رسد این است که موتور گرافیکی مورد استفاده قرار گرفته در بازی هیتمن توانایی پشتیبانی از بسیاری ویژگی ها و قابلیت های مربوط به واسط Direct X 12 را دارا است و از همین رو بر روی کاغذ این احتمال وجود دارد که علاقمندان بازی هیتمن بتوانند جنبه هایی از این ویژگی ها را در نسخه ی نهایی این بازی جدید به نظاره بنشینند. در واقع سازندگان نسخه ی جدید بازی هیتمن قصد دارند در همایش توسعه دهندگان بازی های کامپیوتری در سال جاری ، در رابطه با این موضوع توضیحات بیشتری به هواداران خود بدهند. به نظر می رسد که روند مجهز شدن موتور های گرافیکی توانمند به ویژگی های نوین مبتنی بر واسط Direct X 12 به تدریج رو به افزایش است و به احتمال فراوان بسیاری از بازی های کامپیوتر جدیدی که در حال حاضر فرآیند تولید آن ها آغاز شده است از ویژگی های گرافیک جدید مبتنی بر Direct X 12 در ساختار فنی خود بهره خواهند برد. در همین راستا ظرف هفته های اخیر شاهد این نکته بودیم که موتور های گرافیکی به کار رفته در تولید عناوینی نظیر F1 2015 (بازی اتومبیل رانی شرکت کد مسترز) و همچنین Just Cause 3 (که اتفاقاً ناشر این اثر نیز درست همانند ناشر بازی هیتمن شرکت اسکویر انیکس است) به ویژگی های مبتنی بر واسط Direct X 12 مجهز شده اند و قادر به استفاده از آن ها خواهند بود. بنا بر این پس از این هر اثری که توسط موتور های گرافیکی مذکور ساخته شود قابلیت بهره گیری از ویژگی های گرافیکی جدید مبتنی بر Direct X 12 را دارا خواهد بود.
اگر چه احتمال بهره بردن بازی هیتمن از برخی جنبه های تکنیکی مبتنی بر واسط Direct X 12 خبری امیدوار کننده به نظر می رسد ، اما نکته ی نا امید کننده ای که در رابطه با این اثر وجود دارد این است که نسخه ی جدید هیتمن اثری کاملاً اپیزودیک خواهد بود و مراحل موجود در آن به شکل سریالی و ماه به ماه عرضه خواهند شد. تا پیش از این قرار بر این بود که نسخه ی ابتدایی بازی هیتمن حاوی برخی مراحل اصلی طراحی شده برای این اثر باشد و پس از انتشار آن ، ما بقی مراحل موجود در بازی هیتمن به شکل بسته های الحاقی برای این بازی منتشر شود. اما حال قضیه اندکی فرق کرده و بر این اساس نسخه ای از بازی هیتمن که قرار است در تاریخ 11 مارس سال جاری برای سه پلتفرم کامپیوتر های شخصی ، پلی استیشن 4 و اکس باکس وان (با قیمت 15 دلار) عرضه شود ، تنها شامل مرحله ی معرفی این بازی و همچنین مرحله ی مربوط به شهر پاریس خواهد بود. به این ترتیب مرحله ی مربوط به ایتالیا و مراکش در ماه های پس از آن یعنی آوریل و می عرضه خواهند شد و هر کدام از آن ها قیمتی برابر با 10 دلار خواهند داشت. اما این پایان کار نیست و کسانی که علاقه مند به وقت گذرانی بیشتر در دنیای هیتمن و سر و کله زدن با قهرمان همیشگی این مجموعه یعنی مامور 47 هستند می توانند تا پایان سال جاری میلادی با سه مرحله ی مجزای دیگر از این بازی که داستان مربوط به آن ها در سه نقطه ی متمایز دنیا یعنی تایلند ، امریکا و ژاپن رخ خواهد داد ملاقات نمایند. البته بنا بر تایید رسمی سازندگان بازی هیتمن یعنی اعضای استودیو IO Interactive کسانی که علاقمند به تجربه ی تمامی مراحل این بازی به شکل کامل هستند می توانند تا پایان سال جاری میلادی انتظار بکشند و پس از عرضه شدن تمامی مراحل این اثر به شکل ماهیانه ، نسخه ی کامل بازی هیتمن را در قالب نسخه ای فیزیکی و مبتنی بر دیسک تهیه نمایند. بنا بر این آن دسته از گیمر هایی که (همچون نگارنده) تمایلی به تجربه کردن بازی هیتمن به شکل سریالی نداشته و علاقمند به تجربه نمودن کامل این اثر به شکل یک جا هستند می باید تا پایان سال 2016 میلادی انتظار بکشند. با این حال نکته ی مثبت ماجرا این جاست که اعضای استودیو Io Interactive وجود هر گونه ویژگی مبتنی بر پرداخت درون برنامه ای در گیم پلی بازی هیتمن را منتفی دانسته اند و به تایید این امر پرداخته اند که بازی Hitman از این ویژگی مرسوم (اما نه چندان خوشایند!) بی بهره است.
اتفاقا تنها نسخه از هیتمن رو که بازی کردم همون بود.
شما absolution رو بازی کردی؟اگه بازی نکردی اشتباه کردی ،اونو بازی کن نظرت عوض میشه
من که از سبکش خوشم نمیاد.
یعنی همش به فکر سود جویی هستند،خب بازی رو کامل عرضه کنید دیگه:emoji4
به احتمال زیاد استفاده کنه چون توی یه تاریخی منتشر میشه که استارت DX12 میخوره