بازی Horizon Zero Dawn یکی از آثار انحصاری کنسول پلی استیشن 4 به شمار می رود که ظرف ماه های گذشته علاقه مندان به این کنسول خانگی حساب ویژه ای برای ملاقات با آن در سال جاری میلادی باز کرده بودند. بر اساس اطلاعات پیشین اعلام شده از سوی ناشر اصلی این بازی یعنی شرکت سونی، بازی Horizon Zero Dawn قرار بود در تاریخی نامعلوم از سال جاری میلادی در اختیار علاقه مندان به دنیای بازی های کامپیوتری و دارندگان کنسول پلی استیشن 4 قرار گیرد. اما به نظر می رسد که چشم انتظاران بازی Horizon Zero Dawn باید مدت زمان بیشتری را برای ملاقات با این اثر در انتظار باقی بمانند.
البته خبر به تعویق افتادن زمان انتشار بازی Horizon Zero Dawn هنوز به طور رسمی از سوی شرکت سونی یا سازندگان این اثر یعنی اعضای استودیو Guerrilla Games اعلام نشده است و موارد مربوط به آن تنها خبر هایی هستند که از سوی برخی منابع نزدیک به شرکت سونی به گوش می رسند. به هر حال به نظر می رسد که به منظور بهینه سازی بازی Horizon Zero Dawn برای اجرا بر روی کنسول جدید شرکت سونی که در حال حاضر با نام NEO شناخته می شود و البته هنوز موجودیت آن به طور رسمی توسط شرکت سونی مورد تایید قرار نگرفته است، فرآیند انتشار این بازی تا سال 2017 میلادی به تعویق خواهد افتاد. امری که البته چندان هم دور از انتظار نبود و با توجه به مدت زمان نسبتاً کوتاهی که از معرفی این بازی می گذرد، کمی خوشبینانه به نظر می رسید که تنها به فاصله ی چند ماه پس از معرفی رسمی این اثر، علاقه مندان بتوانند شانس ملاقات با آن را کسب نمایند. اگر چه بازی Horizon Zero Dawn در نمایشگاه E3 سال گذشته برای نخستین بار به شکل رسمی به علاقه مندان بازی های کامپیوتری معرفی شد، اما مراحل ساخت این اثر از سال 2011 میلادی و پس از به پایان رسیدن پروسه ی تولید بازی Killzone 3 آغاز شده است. در واقع اعضای استودیو Guerrilla Games مراحل تولید این بازی و نسخه ی اخیر از سری کیلزون یعنی بازی Killzone Shadow Fall (که در ابتدای نسل هشتم بازی های کامپیوتری منتشر شد) را به شکل هم زمان به پیش برده اند. تجربه کنندگان بازی Horizon Zero Dawn در طول داستان این اثر کنترل دختری به نام الوی را به دست خواهند گرفت. یک شکارچی جوان که برای تضمین بقای خود ناچار به مقابله با طبیعت وحشی پیرامون خود و رویارویی با خطر های بی شمار موجود در دل آن است. خطر هایی که شاید بتوان گفت مقابله با جانوران غول آسا بخش مهمی از آن را تشکیل خواهد داد. البته قهرمان داستان Horizon Zero Dawn یعنی الوی ناگزیر از انجام این کار است؛ چرا که برای ارتقا بخشیدن به توانایی ها و همچنین تجهیز نمودن ساز و برگ خود باید از موارد به جا مانده از بقایای موجودات شکار شده استفاده نماید. در واقع در گیم پلی بازی Horizon Zero Dawn المان های مشخصی از سبک نقش آفرینی وجود خواهد داشت که در تلفیق با محیط باز و Open World این بازی بخش هایی از گیم پلی این اثر را به بازی هایی نظیر Skyrim شبیه می سازد. دنیایی که سازندگان بازی Horizon Zero Dawn قول اجرای کاملاً یکپارچه ی آن را به تجربه کنندگان این اثر داده اند و با توجه به وعده های آن ها به نظر می رسد که در این بازی خبری از صحنه های بارگذاری طولانی و اعصاب خرد کن بازی Skyrim نخواهد بود.
داستان بازی Horizon Zero Dawn فضایی پسا آخرالزمانی را به تصویر خواهد کشید. دنیایی که در آن چیزی نزدیک به هزار سال از نابودی تمدن انسان ها می گذرد و بنا به دلایلی که احتمالاً در داستان این بازی به آن ها اشاره خواهد شد، کره ی زمین به دوران دایناسور ها بازگشته است و در عین حال نسل انسان ها هم در شرف انقراض قرار دارد. البته دایناسور های موجود در دنیای بازی Horizon Zero Dawn دایناسور هایی مکانیکی هستند که در واقع ربات های آهنین غول پیکر را در ذهن تداعی می کنند. به این ترتیب وجود قابلیت های گردش آزاد در گیم پلی بازی Horizon Zero Dawn و همچنین امکان رویارویی بازیباز با گونه های مختلفی از دایناسور های آهنین پراکنده در دل محیط این اثر و در کنار آن بهره گیری گیم پلی این بازی از المان های مختلف موجود در سبک نقش آفرینی، می تواند گیم پلی بازی Horizon Zero Dawn را بسیار مفصل و سرگرم کننده جلوه دهد. علاوه بر آن بازی Horizon Zero Dawn از چرخه ای پویا در بحث به تصویر کشیدن روز و شب و شرایط آب و هوایی بهره می برد که می تواند تجربه ی این بازی را از لحاظ دیداری نیز غنی تر از حالت عادی سازد. در این میان یکی از اهداف اصلی سازندگان بازی Horizon Zero Dawn حفظ فضای پسا آخرالزمانی این بازی در قالب طراحی کلی مراحل و همچنین رابط کاربری این اثر خواهد بود. به این ترتیب که بازی Horizon Zero Dawn قرار نیست از رابط کاربری پیچیده ای بهره ببرد و مواردی نظیر ارتقا دادن قدرت تجهیزات بازیباز و همچنین تلفیق آن ها با یکدیگر به منظور ساختن ساز و برگ مورد نیاز، به ساده ترین شکل ممکن در طول این بازی اتفاق خواهد افتاد. همچنین به نظر می رسد که بازی Horizon Zero Dawn از بخش آموزشی (که به بخش غیر قابل حذفی از بازی های کامپیوتری این روز ها تبدیل شده و حتی وجود آن دیگر به مراحل آغازین بازی های کامپیوتری مختلف محدود نیست) استفاده نخواهد کرد و تجربه کنندگان بازی Horizon Zero Dawn باید خود توسط آزمون و خطا به کشف مواردی نظیر یافتن راه های شکست دادن دایناسور های غول پیکر موجود در این بازی بپردازند. به هر حال اگر خبر تاخیر در انتشار بازی Horizon Zero Dawn به طور رسمی توسط شرکت سونی یا اعضای استودیو Guerrilla Games تایید گردد، علاقه مندان به این بازی (که یکی از معدود IP های جدید این نسل نیز محسوب می شود) می باید مدت زمان بیشتری را برای ملاقات با اثر محبوب خود منتظر باقی بمانند. تا پیش از این اغلب نمایش های ارائه شده از گیم پلی بازی Horizon Zero Dawn بیش از هر چیز مبتنی بر نمایش هایی اسکریپت شده و تقریباً از پیش طراحی شده بودند و شاید بتوان گفت که هنوز عیار اصلی گیم پلی این بازی به طور کامل بر علاقه مندان آن مشخص نیست. شاید در فرصت باقی مانده تا زمان انتشار رسمی این بازی که به نظر می رسد اکنون افزایش نیز یافته باشد، بتوانیم شاهد نمایش های بسیار بهتری از ساختار گیم پلی بازی Horizon Zero Dawn باشیم.
به نظراز اون بازی های فوق العادست:-bd:-bd
بازی هایی که زیادی روشون مانور میدن هیچی نمیشن.:D
مرسی:-bd
به عنوان یه بازی انحصاری انصافا نمیشه این بازی رو نقد کرد چون بازی های انحصاری پی اس همیشه سنگ تموم گذاشتن هم تو داستان هم گرافیک هم موسیقی و …
دوباره یه انحصاری دیگه از سونی یه هایپ و بزرگ نمایی کذایی دیگه!
یادمه سر بازی order روزی 40 تا خبر بی ارزش ازش بیرون میدادن و فنا هم که ماشالا چه ذوقی میکردن!
تا سَرِ سیبیلای سِر گالاهاد هم کلی بحث جدل میکردند:o! اخرش چه فضاحتی به بار اومد
یا تو قضیه dc هم همینطور اخباری مثل نمیدونم تا نوک کوه درخت طراحی کردند!!و فلامینگوهای توی جاده در دوردست هر کدوم هوش مصنوعی جداگونه دارنو :l:lاز این مضخرفات که اونم دیدیم چی شد
کلا هر بازی ایی که بیش از حد بزرگش کردند و یه حباب کاذب براش ایجاد کردند بعد از عرضش یه اپیک فیل بزرگ شده!
حالا اینم میترسم بشه مثل اونا
واسه ما که ps4 نداریم مهم نیست.:smiley4