موضوعات داغ
  • نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۲۵
  • بازی GTA VI
  • هوش مصنوعی
  • استارلینک
  • چت‌بات‌ها
  • دینو
سخت افزار مگ
  • اخبار و مقالات
    • گوشی موبایل
      • لوازم جانبی موبایل
    • تبلت
    • لپ تاپ
    • دسکتاپ
      • مادربرد
      • پردازنده مرکزی
      • کارت گرافیک
      • تجهیزات ذخیره سازی
      • حافظه
      • صفحه نمایش
      • تجهیزات جانبی
    • تصویرگری دیجیتال
    • صوتی و تصویری
    • شبکه
    • نرم افزار و بازی
    • کالبدشکافی قطعات
    • مطالب گوناگون
  • لیست قیمت
    • گوشی موبایل
      • لیست قیمت روز گوشی‌های سامسونگ
      • لیست قیمت روز گوشی‌های شیائومی
      • لیست قیمت روز گوشی‌های هواوی
      • لیست قیمت روز گوشی های آنر
    • تبلت
    • لپ‌تاپ
    • قطعات کامپیوتر
      • لیست قیمت پردازنده
    • محصولات اپل
    • تجهیزات شبکه
    • لوازم خانگی
    • صوتی و تصویری
    • دوربین دیجیتال
    • تجهیزات بازی
    • خودرو
  • بررسی
    • بررسی گوشی موبایل
    • بررسی تبلت
    • بررسی لپ تاپ
    • دسکتاپ
      • بررسی کولر و فن
      • بررسی مادربرد
      • بررسی کارت گرافیک
      • بررسی تجهیزات ذخیره سازی
      • بررسی حافظه
      • بررسی منبع تغذیه و کیس
      • بررسی تجهیزات جانبی
      • بررسی صفحه نمایش
    • بررسی تصویرگری دیجیتال
    • بررسی صوتی و تصویری
    • بررسی شبکه
    • بررسی نرم افزار و بازی
    • بررسی گوناگون
  • راهنمای خرید
    • سیستم پیشنهادی
  • دانلود
  • ویژه
    • مسابقات
    • نمایشگاه
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات

پردازنده مرکزی

بنچمارکهای جدید از AMD و Intel در شرایط نابرابر هستند؟!

Avatarتوسط امیرحسین آریایی ·4 تیر 13984 تیر 1398· 56

به طور حتم این روزها بنچمارکهای متعددی را از پردازنده های AMD Ryzen 3000 و مقایسه آنها با Intel Core iها دیده اید؛ بنچمارکهایی از پایگاه های داده و یا منابع ناشناس که به بیرون درز کرده است. از Geekbench گرفته تا CPU-Z و… از ابتدا انتقاداتی به بنچمارکهای فوق وارد بود از جمله آنکه این نتایج کمی عجیب به نظر می رسند.

در برخی از بنچمارکها، احتمال اورکلاک پردازنده های AMD وجود داشته و در برخی دیگر نیز با وجود آنکه در آزمون تک هسته امتیازهای پردازنده های نسل نهم اینتل بیشتر بود، اما در تمام هسته، بازی را به رقبایی که از نظر هسته برابر بودند، واگذار می کردند. از همین رو بسیاری از وب سایت معتبر جهانی پس از درج این اخبار، اعلام و تاکید کرده بودند که تا انتشار نتایج رسمی از وب سایت های مستقل، باید منتظر بمانیم.

بدون شک پردازنده های AMD Ryzen 3000 با لیتوگرافی 7 نانومتری، حافظه کش دو برابری و هسته های متعدد، پردازنده های مناسبی هستند که انتخاب آنها عقلانی خواهد بود؛ اما آیا بنچمارکهای منتشر شده به واقع در شرایط برابر بوده و حق هیچ نمونه ای ضایع نشده است؟ آیا این بنچمارکها در حالت های یکسان و بدون OC بوده اند؟

هر چند که پاسخ تمام این سوالات را نمی دانیم، اما در یک زمینه مطمئن هستیم؛ سیستم عامل هایی که برخی از آزمون ها در آن اجرا شده است، برابر نبوده اند! در روز گذشته، بنچمارکهایی از پردازنده AMD Ryzen 5 3600 در برابر Intel Core i9-9900K منتشر شده بود که این مربوط به بنچمارک Geekbench بودند. این بنچمارک به دو پارامتر مهم یعنی میزان و فرکانس حافظه، و البته سیستم عامل (OS) بسیار متکی بوده و این دو عامل تاثیر بسیاری بر روی نتایج نهایی خواهند داشت.

به ادعای این بنچمارکها، AMD Ryzen 5 3600 در این آزمون موفق به شکست Intel Core i9-9900K شده است؛ پردازنده میان رده 6 هسته ای در برابر پرچمدار 8 هسته ای اینتل. با انتشار تصاویر کاملتر و البته کمی دقت در جزئیات بنچمارک، متوجه یک اصل مهم خواهید شد که تفاوت فاحشی را در نتایج به وجود می آورد. پردازنده Intel Core i9-9900K در سیستم عامل ویندوز 10 مورد بررسی و تست قرار گرفته است؛ این در حالی است که AMD Ryzen 5 3600 با سیستم عامل لینوکس راه اندازی شده است!

نتایج بنچمارکهای Intel Core i9-9900K

سامانه کدهای Execution در سیستم عامل لینوکس کاملا متفاوت با ویندوز بوده و این عامل به تنهایی می تواند نتایج را به طور کلی تغییر دهد. افزون بر کدهای Execution، عوامل بسیار دیگری در این دو سیستم عامل وجود دارند که می توانند در نتایج تاثیر بگذارند. به هر حال این عامل یکی ازتفاوت هایی سیستمی در آزمون های جدید است. پس ما هم به شما توصیه می کنیم که تا زمان تست های مستقل منتظر بمانید.

بنچمارکهای AMD Ryzen 5 3600

برچسب‌ها: cpu amd ryzen 3000, intel core i9, بنچمارک, پردازنده amd am4, پردازنده intel, پردازنده های whiskey lake, پردازنده های نسل نهم اینتل, مقایسه کارایی

بدون امتیاز
کمی صبر کنید...
تبلیغات
تبلیغات
سرخط خبرها:
  1. درایور جدید انویدیا GeForce Game Ready 576.88 منتشر شد
  2. تبلت گیمینگ رد مجیک آسترا با چیپست اسنپدراگون 8 الیت معرفی شد
  3. راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ با بودجه های مختلف (تیر 1404)
  4. عملکرد کارت گرافیک 8 گیگابایتی RTX 5050 انویدیا تست شد: کمی کندتر از RTX 4060!
  5. پایان پشتیبانی انویدیا از درایور کارت‌های گرافیک GTX سری 700، 900 و 10

مطالب مرتبط ...

  • 0

    اضافه شدن تست قابلیت نرخ سایه زنی متغیر به بنچمارک 3DMark

    Avatarتوسط محمد کرماجانی · 28 تیر 1398 · 28 تیر 1398

  • 3

    نتایج تست درایو ADATA SX930 اعلام شد (غوغای ای دیتا با فناوری ساخت 19 نانومتری و کنترلر J-Micron)

    Avatarتوسط حسام شالیکاریان · 13 خرداد 1394 · 13 خرداد 1394

  • 1

    کامپیوترهای جدید دل با GTX 1660 Ti و پردازنده های نسل 9 اینتل معرفی شدند

    Avatarتوسط امیرحسین آریایی · 17 فروردین 1398 · 17 فروردین 1398

مطالب گوناگون از دینو

6 ترند که در دکوراسیون خانه سال 2025 می‌ بینید

حقیقت هایی جالب در مورد بدن زنان و مردان که کمتر کسی از آن اطلاع دارد

رفتار های نادرست والدین منجر به مشکلات روانی فرزند در بزرگسالی می شود

56 دیدگاه

  • دیدگاه50
  1. Avatar amid گفت:
    5 تیر 1398 در 10:18 ب.ظ

    منطق پاره شد! ای ام دی تقلب میکنه تقصیر اینتله! واقعا چرا فن های ای ام دی اینقدر منطقی و مخصوصا مودبن :))

    پاسخ
  2. Avatar XEniX گفت:
    5 تیر 1398 در 6:41 ب.ظ

    منم مطمئنم جنابعالی پول خرید پنتیوم نسل۴ اینتل رو ندارید!پس همه رو عین خودتون نبینید!شما تو عمرت با کدوم توزیع های لینوکس کار کردی که میای نظر میدی؟
    اتفاقا ویندوز درایور هاش تخصصی هست!در لینوکس یه درایور طیف وسیعی از قطعات رو در بر میگیره و بخاطر همین بهینه نیست وگرنه اگر قرار بود لینوکس از لحاظ سازگاری با قطعات از ویندوز برتر باشه خوب پس چرا الان اغلب مردم از ویندوز استفاده میکنن؟چرا به اندازه ویندوز برای لینوکس نرم افزار نداریم؟
    لینوکس فقط و فقط به خاطر امنیتش تو سرور ها استفاده میشه و برای کاربرای خانگی زیاد کاربرد نداره!
    نسل جدید اینتل هم ۱۰۰در۱۰۰ رقیب ZEN2+ خواهد بود نه ZEN2!
    امیدوارم فهمیده باشی.
    :emoji1:emoji1:emoji1:emoji1

    پاسخ
  3. Avatar مشاور فنی گفت:
    5 تیر 1398 در 4:46 ب.ظ

    بررسی می کنیم دوست عزیز ممنون که اطلاع دادید

    پاسخ
  4. Avatar Hesam گفت:
    5 تیر 1398 در 2:08 ب.ظ

    چاکرتم

    پاسخ
  5. Avatar ravi گفت:
    5 تیر 1398 در 9:22 ق.ظ

    اینتل چی هست کلا که AMD بخواد با تقلب کارشو پیش ببره=))

    دیگه یه مشت CPU با تکنولوژی ساخت زمان دایناسور ها (14 nm)که این حرفا رو نداره=))

    آقای آریایی یکم آب قند بخور که فشارت نیفته اینقدر خرص اینتل نخور=smile

    پاسخ
  6. Avatar PEJMAN گفت:
    5 تیر 1398 در 9:09 ق.ظ

    =))
    ماهم ارادت خاصی به شما داریم والا میشد صدبار حرفاتون رو لایکتون میکردیم =smile:-))

    پاسخ
  7. Avatar Hesam گفت:
    5 تیر 1398 در 7:46 ق.ظ

    حالا این بحث ها به کنار ترو خدا باگ های سایت رو درست کنین=))=))=))=))
    من جناب PEJMAN رو تو کامنت قبلیش 3 بار لایک کردم=))=))=))=))
    (اگه روی تعداد لایک ها کلیک کنین مشخص میشه کیا لایک کردن)

    پاسخ
  8. Avatar Hesam گفت:
    5 تیر 1398 در 7:41 ق.ظ

    =))=))=))=))=))=))=))=))

    پاسخ
  9. Avatar Hesam گفت:
    5 تیر 1398 در 7:15 ق.ظ

    ویندوز سازگاریش از لینوکس خیلی بیشتره
    مقدار رم 9900k دو برابره
    مادربورد 3600 470x عه و مادربرد اینتل z390
    9900k هشت هسته و 16 رشته و 3600 شش هسته و 12 رشته است
    الان همه ی شرایط ها به سود 9900k هست ولی با این حال 3600 امتیاز بیشتری کسب کرده
    خودتون رو به نفهمی میزنین یا واقعا نمیفهمین؟:l:l:l

    پاسخ
  10. Avatar drjackool گفت:
    5 تیر 1398 در 5:29 ق.ظ

    دوباره مجبورم کردید:
    [img]http://s8.picofile.com/file/8364784000/download.jpg[/img]

    پاسخ
  11. Avatar ATLAN گفت:
    4 تیر 1398 در 10:25 ب.ظ

    اینتل با یه خداحافظی خوشحالمون کن B-)

    پاسخ
  12. Avatar ATLAN گفت:
    4 تیر 1398 در 10:18 ب.ظ

    ضرب امثلی هست که میگه ادب از که آموختید ؟ از بی ادبان . و در اینجا باید بگیم ادب از که آموختید ؟ از اینتل فن ها

    پاسخ
  13. Avatar ATLAN گفت:
    4 تیر 1398 در 10:12 ب.ظ

    بابا بچه پولدار =))=))

    پاسخ
  14. Avatar ATLAN گفت:
    4 تیر 1398 در 10:08 ب.ظ

    حتی اگه اینی که شما میگید درست از آب در بیاد اما بد نیست قیمت فضایی اینتل رو هم یه نگاه بندازی متوجه میشی که با پول اینتل میشه نه تتنها یه سی پی یو AMD قویتر خرید که ما بقی اون پول رو میشه خرج رم های بیشتر یا کارت گرافیک بهتر کرد که کلا بهتره اینتل یه گوشه ای بشینه و به اعمال گذشتش فکرکنه و کمی خجالت بکشه :-bd

    پاسخ
  15. Avatar Hossein Safaei گفت:
    4 تیر 1398 در 9:14 ب.ظ

    ببخشید اشتباه ب شما پاسخ دادم

    پاسخ
  16. Avatar Hossein Safaei گفت:
    4 تیر 1398 در 9:14 ب.ظ

    قبول دارم. من 8700k داشتم امتیاز گیکبنچش روی Msi b350 gamin plus با اورکلاک روی 4.2 حدود 25000 بود فروختمش رایزن 1700 دارم اوورکلاک روی 3.7 امتیازش 29000 میشه … من تعصبی رو رایزن ندارم چون بابت جفتشون پول داده بوده بودم ولی بین اینا رایزن رو نگه داشتم.

    پاسخ
  17. Avatar Hossein Safaei گفت:
    4 تیر 1398 در 9:11 ب.ظ

    قبول دارم. من 8700k داشتم امتیاز گیکبنچش روی Msi b350 gamin plus با اورکلاک روی 4.2 حدود 25000 بود فروختمش رایزن 1700 دارم اوورکلاک روی 3.7 امتیازش 29000 میشه … من تعصبی رو رایزن ندارم چون بابت جفتشون پول داده بوده بودم ولی بین اینا رایزن رو نگه داشتم.

    پاسخ
  18. Avatar Hesam گفت:
    4 تیر 1398 در 8:46 ب.ظ

    =))=))=))

    پاسخ
  19. Avatar PEJMAN گفت:
    4 تیر 1398 در 8:35 ب.ظ

    خخخخ تهش اینتل فنای بی کله کورن اینا رو نمیتونن تشخیص بدن

    پاسخ
  20. Avatar Hesam گفت:
    4 تیر 1398 در 8:16 ب.ظ

    تو همین تست هم میزان رم 9900k دوبرابر هست:l:l:l
    به قول خودتون ((( این بنچمارک به دو پارامتر مهم یعنی میزان و فرکانس حافظه، و البته سیستم عامل (OS) بسیار متکی بوده و این دو عامل تاثیر بسیاری بر روی نتایج نهایی خواهند داشت.)))
    خب یعنی با اینکه 9900k حافظه دوبرابر داشته از ryzen 5 3600 باخته
    در ضمن ryzen 5 3600 مادربورد x470 gaming plus بوده که این پسوند برای مادربورد های میان رده استفاده میشه و z390 aorus pro در برند گیگابایت جزو مادربورد های بالارده حساب میشه ولی با این حساب core i9 9900k بازی رو به ryzen 5 3600 باخته

    پاسخ
  21. Avatar Hossein Safaei گفت:
    4 تیر 1398 در 7:56 ب.ظ

    من ردهت و دبیان رو امتحان نکردم ولی فدورا و اوبونتو و مانجارو و اسلک و سابایون و جنتو رو تست کردم نهایت اختلافشون خیلی نبوده تنها مورد ک با بقیه خیلی فرق داره Intel Clear Linux هست ک واقعا سریعتره (خودم تست نکردم).
    برای تست هم از geekbench و آرنولد رندر و بلندر و Clarisse iFX استفاده کردم که تو استفاده از نرم افزارهای کاربردی تفاوت خاصی ندیدم. در این مورد با نظر شما مخالفم لینوکس کاملا بهینه هست چون الگوریتم های بهتری برای زمانبندی تسک ها و مدیریت حافظه و غیره استفاده می کنه شما همین تردریپرها رو ببین بدون مشکل رو لینوکس کار میکنه ولی ویندوز 10 هنوز باهاش مشکل داره و fix براش منتشر نشده یا مشکلات امنیتی روی برخی پردازنده های اینتل و ای ام دی ک این مدت مخدام خبرش میاد روی لینوکس کمترین افت کارایی رو دارن یا بیشتر مواقع افت ندارن همین توسعه دهندگان لینوکس براش فیکس منتشر میکنن (برای برخی تیم ردهت گاهی تیم اوبونتو و یا توسعه دهنده های اصلی لینوکس). میمونه سازگاری برخی دیوایس های خاص ک شرکت سازنده براش درایور منتشر نمیکنن ولی بیشتر مواقع مشخصات یا برخی کدهای درایور رو در اختیار تیم لینوکس قرار میدن مثل دیوایس های Wacom که با تیم لینوکس همکاری میکنه. ضمنا هم اینتل و هم ای ام دی با تیم توسعه لینوکس مدام همکاری میکنن تا پردازنده هاشون بدون مشکل باهاش کار کنن.
    ی نمونه از بنچمارک ها رو میتونین اینجا ببینین:
    https://www.phoronix.com/scan.php?page=article&item=amd-epyc-rhel8&num=3
    https://www.phoronix.com/scan.php?page=article&item=void-linux-2018&num=1
    https://www.phoronix.com/scan.php?page=article&item=windows10-october-linux&num=2

    پاسخ
  22. Avatar XEniX گفت:
    4 تیر 1398 در 7:25 ب.ظ

    الان یه سوال؟به نظر شما RedHat و Arch و Debian و Slackware و… از نظر سرعت فرقی ندارن؟
    اتفاقا دارن!درسته هسته باید توسط لینوس توروالدز نظارت و تائید بشه ولی بسط هایی که در هسته ی هر خانواده در لینوکس انجام میشه تو سرعتش تاثیر داره!
    همین کالی رو نگاه کن از خانواده دبیان هست راه به راه هنگ میکنه ولی خود دبیان رو نگاه کن هیچ هنگی نداره!در صورتی هسته هردو یکسان هست ولی یک سری ابزار آلات در کالی سبب بروز مشکل و کرش دادن در اون و افت کارایی میشه!پس حرف آریایی هم درست نیست!!!باید دقیق نوع لینوکس مورد نظر مشخص بشه تا بفهمیم!
    ولی تا اونجایی که میدونم لینوکس در حد ویندوز برای قطعات بهینه سازی نمیشه و همیشه ۱۰ الی ۲۰ درصد افت کارایی رو شاهدیم.

    پاسخ
  23. Avatar armin گفت:
    4 تیر 1398 در 7:21 ب.ظ

    اگ قراره عادلانه قضاوت کنیم خب سیستم اینتل با مادربرد پرچمدار و ۳۲ گیگ رم اورکلاک شده تست شده
    و سیستم amd با ۱۶ گیگ رم و مادربرد نسل قبلش تست شده طبق منبع در مادربرد x470 بدلیل منتشر نشدن آپدیت بایوس امکان اورکلاک تا عرضه رسمی مادربرد های x570 نیس در ضمن تو چن تا گیم در ویندوز هم تست کردن ک پردازنده 200 دلاری 3600 در حد پردازنده 600 دلاری9900k فریم میده
    https://elchapuzasinformatico.com/2019/06/amd-ryzen-5-3600-x470-review/

    پاسخ
  24. Avatar فسیل گفت:
    4 تیر 1398 در 7:05 ب.ظ

    =))=))=))

    پاسخ
  25. Avatar محمد گفت:
    4 تیر 1398 در 6:58 ب.ظ

    خیلی خوب بود

    پاسخ
  26. Avatar Saeed گفت:
    4 تیر 1398 در 6:52 ب.ظ

    آخرش تو گیم این سی پی یو های جدید amd وا میدن و شما فن amd باز هم میگید ” گول دو سه فریم اضافی intel نمیخوریم “

    پاسخ
  27. Avatar XEniX گفت:
    4 تیر 1398 در 6:51 ب.ظ

    اینتل با پولش بنچمارک میخره!

    پاسخ
  28. Avatar Saeed گفت:
    4 تیر 1398 در 6:49 ب.ظ

    شیطون=))

    پاسخ
  29. Avatar PEJMAN گفت:
    4 تیر 1398 در 6:47 ب.ظ

    برو عمو تو خودت ویندوزتو میبری سر کوچه برات نصب کنن اسم لینوکس برات سنگینی داره

    پاسخ
  30. Avatar PEJMAN گفت:
    4 تیر 1398 در 6:45 ب.ظ

    ادبیات خشن دوست داری؟
    بیشتر شما اینتل فنا های بی کله شبیه خر هستید و از کاه دون اینتل تغذیه میشین و خودتونو زدین به نفهمی واینتل تا دسته بتون فشار میده
    شما بیشتر خودتونو به خریت زدید و حاظرید 500دلار جای اشغال بدین …البته به هیچ جام نیست
    دلتون به اون هندیه خوش کنید که اینتلو خر کرد داره ازش سواری میگیره=))
    بعدشم کسی اینجا رو به هر AMD فنی توهین کنه منتظر جواب من باشه

    پاسخ
  31. Avatar Hesam گفت:
    4 تیر 1398 در 6:23 ب.ظ

    =))=))=))

    پاسخ
  32. Avatar Hesam گفت:
    4 تیر 1398 در 6:23 ب.ظ

    خب اصن با لینوکس بوده
    ویندوز که سازگاریش بیشتره
    اگه میگین شرایط باید یکسان باشه که تو تست خودتون هم فرکانس و هم مادربورد شرایط ناعادلانه برای ای ام دی رقم زده بودین:l:l:l:l
    به قول دوستمون اینتل واسه کساییه که پولشون بیشتر از عقلشون کار میکنه

    پاسخ
  33. Avatar Hossein Safaei گفت:
    4 تیر 1398 در 6:04 ب.ظ

    اتفاقا اونموقع هم رقابت یک طرفه حساب میشه چون ای ام دی پردازنده رایزن 4000 رو بیرون نداده…:smiley3 😉
    مگه قراره اینتل پردازنده سال 2020 رو 2019 بفروشه؟ معیار تنها مقدار بودجه ای ک میخواییم هزینه کنیم در زمان حاله چه 2019 باشیم چه 2025. امروز میخوای پردازنده 300دلاری بخری باید ببینی کدومش عملکرد بهتری داره

    پاسخ
  34. Avatar پیمان گفت:
    4 تیر 1398 در 5:55 ب.ظ

    =))=))=)) جمع کنید باو من که دیگه به این اخبار باور نمی کنم صبر می کنم تا بیاد میرم ازیوتیوب نگاه می کنم شما همش شولکن و سف کن دارید :l=smile:-))=))=))

    پاسخ
  35. Avatar meysam گفت:
    4 تیر 1398 در 5:44 ب.ظ

    عزیزم شما باید اینو با همین نسل نه اینتل مقایسه کنید نه نسل بعدیش چون همیشه ای ام دی بعد از اینتل نسل بعدیشو معرفی میکنه واسه نسل بعدی اینتل باید صبر کنید ای ام دی نسل بعدیش رو بده بیرون

    پاسخ
  36. Avatar Hossein Safaei گفت:
    4 تیر 1398 در 5:43 ب.ظ

    فرمودید: اتفااقا سیستم عامل خیلی مطرحه! که اینطور نبود من از لینوکس استفاده نمی کردم و حرف شما رو تایید میکنم. منظور من این بود بدون بهینه سازی لینوکس و ویندوز (حتی با بهینه سازی) برای رایزن های جدید بازم اینوکس از ویندوز سریعتره و در این مورد حق با آقای آریایی هست البته اگه بنچمارک ها واقعی باشن.
    دوست من هسته لینوکس توسط بنیاد لینوکس توسعه داده شده و با تایید لینوس توروالدز منتشر میشه و هر توزیع با کامپایلری ک خودشون تصمیم میگیرن کدوم کامپایلر باشه و با چه پارامترهایی تنظیم شده باشه اقدام به کامپایل هسته میکنن. معمولا از هر لینوکسی استفاده کنین اکه نسخه هسته ها یکی باشن تفاوت چندانی تو عملکرد نمیبینین مگر اینکه نسخه هسته لینوکس متفاوت باشه. مثلا توزیع سوزه نسخه 4.12 باشه و فدورا 5.1.8 تفاوت در عملکرد و نتایج مشاده میشه. راستی وقتی صحبت از لینوکس میشه در واقع منظور هسته لینوکس هست.

    پاسخ
  37. Avatar مسلم گفت:
    4 تیر 1398 در 5:31 ب.ظ

    من مطمئنم همین طرفدارای amd حتی پول خرید همین مدل 200 دلاری رو هم ندارن اما دارن با یه سری بنچمارک که همه سایتهای خارجی میگن ممکنه فیک و اشتباه باشه خودشون رو میکشن.من نمیفهمم چطور نمیفهمین شماها که یکی از تست ها توی لینوکس بوده یکی توی ویندوز؟واقعا نمیدونین لینوکس چقدر میتونه امتیاز رو بالا ببره؟
    باید وایسین تا ازمون های مستقل بیاد بنچمارکهای واقعی.تازه نسل جدید اینتل هم در راهه.این همه دادو بیداد نداره تا چند ماهه دیگه که نسل جدید اینتل اومد ببینم هستین اینجوری بریزین نظر بدین؟

    پاسخ
  38. Avatar XEniX گفت:
    4 تیر 1398 در 5:16 ب.ظ

    اتفااقا سیستم عامل خیلی مطرحه!بستگی داره روی AMD بدبخت چه لینوکسی زده باشن!خود لینوکس ها هم تفاوت اساسی دارن دسته همه هسته ی یکسانی دارن ولی هر خانواده لینوکس نرم افزار های جانبیش به طور خاصی با هسته ارتباط داره!
    مچ بودن ویندوز با پردازنده های X86 منظورم بود در واقع!

    پاسخ
  39. Avatar XEniX گفت:
    4 تیر 1398 در 5:16 ب.ظ

    اتفااقا سیستم عامل خیلی مطرحه!بستگی داره روی AMD بدبخت چه لینوکسی زده باشن!خود لینوکس ها هم تفاوت اساسی دارن دسته همه هسته ی یکسانی دارن ولی هر خانواده لینوکس نرم افزار های جانبیش به طور خاصی با هسته ارتباط داره!
    مچ بودن ویندوز با پردازنده های X86 منظورم بود در واقع!

    پاسخ
  40. Avatar S گفت:
    4 تیر 1398 در 4:53 ب.ظ

    سکوت LGA !فکر نمیکنی خیلی وقته AMD سوکتاش LGAشده

    پاسخ
  41. Avatar Nine1 Nine گفت:
    4 تیر 1398 در 4:43 ب.ظ

    تو زندگیتون کسی رو انتخاب کنین جوری ازتون حمایت کنه
    که آریایی از اینتل حمایت میکنه

    پاسخ
  42. Avatar Hossein Safaei گفت:
    4 تیر 1398 در 4:35 ب.ظ

    دوست عزیر لاگین کردم خدمتتون عرض کنم متچ بودن پردازنده با ویندوز عبارت مناسبی نیست و ب هیچ وجه . در اینکه هنوز نه لینوکس و نه ویندوز با پردازنده های جدید خیلی سازگار نیستن شکی نیست هرچند زیاد هم لازم نیست چون معماری جدید با نسل قبل خیلی تفاوت نداره…. اینم اضافه کنم در هر شرایطی ذاتا مک از ویندوز سریعتره و لینوکس حدود 10 درصد از مک سریعتر این برمیگرده به طراحی هسته سیستم عامل. اگه مک دارید روش هر سه سیستم عامل رو نصب کنید و اگرنه میتونید رو پی سی با هکینتاش تست کنید.
    من فن ای ام دی هستم و همون اول عنوان مقاله رو دیدم شک نداشتم آقای آریایی نوشتن چون غیر ازین انتظاری نمیره از ایشون…
    در کارایی یکسان سیستم اینتل حداقل 50درصد هزینه بیشتری داره بخاطر پردازنده گرونتر و مادربرد گرانتر و خنک کننده اضافی ….. حالا مصرف انرژی بیشتر و دمای بالاترش به کنار :p
    تنها نقطه قوت اینتل آرم آبی :emoji5 و سوکت ال جی ای هست والسلام =))

    پاسخ
  43. Avatar محمد اسماعیل پور گفت:
    4 تیر 1398 در 4:14 ب.ظ

    البته رقیب 9900k 3900x هست.

    پاسخ
  44. Avatar محمد اسماعیل پور گفت:
    4 تیر 1398 در 4:13 ب.ظ

    حالا دفاع اینتلی ها رو باش:3600 با تقلب از 9900k جلو زده.انگار خودمون نمی دونستیم شرایط نا برابره.تو نتایج cinebench که خود amd نمایش داد 3800x به زور در حد 9900k بود .البته 9900k میتونه 3600 رو پشت سر بگذاره تو بنچای امروز دیدیم 9700k چجور خرد و خمیر شد اونم فرضا ناعادلانه نباشه 3600 حریف 8700k که هست.
    البته هیچکدوم اینا چیزی از ارزش های اینتل کم نمی کنه:)

    پاسخ
  45. Avatar XEniX گفت:
    4 تیر 1398 در 4:12 ب.ظ

    حالا که تونسته!
    در ضمن بنا به نا عادلانه بودن باشه AMD با مادربرد نسل قبلش داره تست میشه و در محیط لینوکس تست شده!هر کس میدونه ویندوز مچ شدنش با پردازنده از لینوکس بهتره!و اینکه برای تست برای پردازنده اینتلی ۲برابر رم که اورکلاک شده به فرکانس ۳۶۰۰ بوده استفاده شده!
    حالا آریایی جونتون چسبیده به چیزایی که خودشون باعث پایین اومدن بنچ AMD شده!بعد میگه شرایط عادلانه نیست!بیچاره سکته نکنه خوبه!
    شما فنای اینتل هم تا دوتا بنچ نا معتبر میاد میان برا خودتون خیابافی میکنین مثالش خد تو و REDLIGHT!
    در ضمن یادت باشه AMD با پردازنده ۵۰۰۰دلاری ۶۴هسته‌ایش اومد اینتل ۲۸هسته‌ای ۱۳۰۰۰دلاریتون رو له کرده واس اینم چیزی داری بگی!؟

    پاسخ
  46. Avatar morteza گفت:
    4 تیر 1398 در 3:18 ب.ظ

    خیلی عجله داریا صبر کن تا بنچ مارک های درست درمون میادش ….یا اینکه خودت خر کن رایزن 5 تونسته 9900 رو پشت سر بزاره …رایزن 3800 زوری رسیده به 9900 …اونوقت رایزن 5 تونسته پشت سرش بزاره ….:l

    پاسخ
  47. Avatar PEJMAN گفت:
    4 تیر 1398 در 2:45 ب.ظ

    روی صحبتم با شماست اقای اریایی
    خود بنچمارکی که خودتون اقای اریایی نشر دادید سیستم رایزن فرکانس رمش خیلی پایین بود و از بورد x470 استفاده شده بود پس ببینید خودتون هم یک متقلبید … من حرفی ندارم
    اینتل فنا خیلی بی جنبه ان بخصوص وقتی شکست میخورن عین بچه ها میشن

    پاسخ
  48. Avatar rambokhan01 گفت:
    4 تیر 1398 در 2:43 ب.ظ

    رقابت زمانی قشنگ میشه که اینتل نسل جدید پردازنده هاش رو بده بیرون تو این برهه این یه بازی یه طرفه هستش و هر کاری دلشون می خواد میکنن و اخرش هم اینکه بعضی ها مثل بچه ها حرف میزن یکی نیست بگه وقتی پول نداری که بخری فرقی هم میکنه !!!

    پاسخ
  49. Avatar محمد گفت:
    4 تیر 1398 در 2:32 ب.ظ

    اگر تو یک بنچمارک ای ام دی با 80 درصد اختلاف شکست بخوره شرایط مساوی مهم نیست
    ولی اگر تو یک بنچمارک نتایج برابر بشه شاید چنین مطالبی خواهیم بود

    پاسخ
  50. Avatar miad گفت:
    4 تیر 1398 در 1:53 ب.ظ

    من همون روزم گفتم که 3600 توی لینوکس بوده و 9900 توی ویندوز بوده و نتایج اشتباهه برابر نیست اما تایید نشد نظرم

    پاسخ
دیدگاه‌های تازه‌تر »

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در صورتی که نظر شما حاوی ناسزا، عبارات توهین‌آمیز و تهدید بوده و در تضاد با قوانین فعلی کشور باشد از انتشار آن بدون حذف موارد ذکر شده، معذوریم.
شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.

پربحث‌ترین‌ها

  • راهنمای خرید لپ تاپ با بودجه های مختلف 1,300

    راهنمای خرید لپ تاپ با بودجه های مختلف (تیر 1404)

  • راهنمای خرید گوشی موبایل 491

    راهنمای خرید گوشی موبایل بر اساس بودجه‌های مختلف (تیر 1404)

  • راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ 469

    راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ با بودجه های مختلف (تیر 1404)

  • بررسی کیس آراد گرین 163

    بررسی کیس آراد گرین – گیمینگ خوش قیمت و خوش ساخت (+ جایزه)

آخرین بررسی‌ها

8.5

بررسی کیس آراد گرین - گیمینگ خوش قیمت و خوش ساخت (+ جایزه)

9.4

بررسی سلطان ایرکولینگ دنیا  ASSASSIN IV VC VISION دیپ کول

8.3

بررسی کیس ای دیتا ایکس پی جی INVADER X MINI WHITE

9.2

بررسی مادربرد گیگابایت Z890 AI TOP

9.3

بررسی کارت گرافیک گیگابایت RTX 5080 16GB GAMING OC

آخرین مطالب دینو

4 عادت که به شما کمک می‌کند تا 100 سالگی زندگی کنید

معمولاً توصیه نمی‌شود که برای افزایش طول عمر از…

  • صدای افراد: کلید تشخیص زودهنگام پارکینسون

  • نشستن ممکن است باعث کوچک‌شدن مغز شود

  • بهترین زمان برای دوش گرفتن: صبح یا شب؟

  • چرا موی انسان‌ به اندازه سایر پستانداران نیست؟

  • مطلب بعدی ساخت دنباله انیمیشن Spider-Man: Into The Spider-Verse رسماً تأیید شد
  • مطلب قبلی کشف بیش از 2000 بدافزار در گوگل پلی که برخی از آنها معروف هستند
  • آخرین مطالب
  • محبوب‌ترین مطالب
  • درایور جدید انویدیا GeForce Game Ready 576.88 منتشر شد

    درایور جدید انویدیا GeForce Game Ready 576.88 منتشر شد

  • تبلت گیمینگ رد مجیک آسترا با چیپست اسنپدراگون 8 الیت معرفی شد

  • راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ

    راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ با بودجه های مختلف (تیر 1404)

  • عملکرد کارت گرافیک 8 گیگابایتی RTX 5050 انویدیا تست شد: کمی کندتر از RTX 4060!

  • پایان پشتیبانی انویدیا از درایور کارت‌های گرافیک GTX سری 700، 900 و 10

    پایان پشتیبانی انویدیا از درایور کارت‌های گرافیک GTX سری 700، 900 و 10

  • راهنمای خرید لپ تاپ با بودجه های مختلف 1,300

    راهنمای خرید لپ تاپ با بودجه های مختلف (تیر 1404)

  • راهنمای خرید گوشی موبایل 491

    راهنمای خرید گوشی موبایل بر اساس بودجه‌های مختلف (تیر 1404)

  • راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ 469

    راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ با بودجه های مختلف (تیر 1404)

  • بررسی کیس آراد گرین 163

    بررسی کیس آراد گرین – گیمینگ خوش قیمت و خوش ساخت (+ جایزه)

  • راهنمای خرید مانیتور 68

    راهنمای خرید مانیتور با بهترین قیمت در بودجه‌های مختلف (تیر 1404)

آخرین دیدگاه‌ها

  • Avatar
    Hiva گفته است:
    محصولات گرین خیلی خوش،قیمتن
  • Avatar
    Nahis گفته است:
    خدایا قسمتم کن بگیرمش
  • Avatar
    Ylda گفته است:
    مگه میشه انقد یه کیس همه چی تموم‌باشه اخه❤️❤️❤️
  • Avatar
    Yalda گفته است:
    مگه میشه انقد یه کیس همه چی تموم‌باشه اخه
  • Avatar
    Ngf گفته است:
    خیلی خوش قیمته خدایی
  • Avatar
    Sln گفته است:
    عااالیه
  • Avatar
    Sln گفته است:
    ازران و عالی
  • Avatar
    آرمین ابیشی گفته است:
    خیر
  • Avatar
    Ngr گفته است:
    محصولات گرین باید چشم بسته خرید بی نظیره
  • Avatar
    Ftm گفته است:
    گردش هوایی عالی داره
راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ 469
راهنمای خرید و مشاوره
راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ با بودجه های مختلف (تیر 1404)
10 تیر 1404
راهنمای خرید مانیتور 68
راهنمای خرید و مشاوره
راهنمای خرید مانیتور با بهترین قیمت در بودجه‌های مختلف (تیر 1404)
9 تیر 1404
راهنمای خرید لپ تاپ با بودجه های مختلف 1,300
راهنمای خرید و مشاوره
راهنمای خرید لپ تاپ با بودجه های مختلف (تیر 1404)
7 تیر 1404
راهنمای خرید گوشی موبایل 491
راهنمای خرید و مشاوره هایلایت
راهنمای خرید گوشی موبایل بر اساس بودجه‌های مختلف (تیر 1404)
5 تیر 1404
راهنمای خرید و مشاوره سیستم کامپیوتر با بودجه های مختلف (خرداد 1404) 7,760
راهنمای خرید و مشاوره سیستم پیشنهادی هایلایت
راهنمای خرید و مشاوره سیستم کامپیوتر با بودجه های مختلف (خرداد 1404)
5 خرداد 1404
راهنمای خرید تبلت 7
تبلت راهنمای خرید و مشاوره هایلایت
راهنمای خرید تبلت بر اساس بودجه‌های مختلف (بهار 1404)
31 اردیبهشت 1404
  • سخت‌افزارمگ
  • درباره ما
  • تبلیغات
  • استخدام
سخت‌افزارمگ

© 2025 Sakhtafzarmag.Com. All Rights Reserved.

صفحه نخست » اخبار و مقالات » دسکتاپ » پردازنده مرکزی » بنچمارکهای جدید از AMD و Intel در شرایط نابرابر هستند؟!

ورود

عضویت

رمزتان را گم کرده‌اید؟

عضویت | رمزتان را گم کرده‌اید؟
| بازگشت به ورود