شرکت «اسکوئر انیکس» (Square Enix) آپدیت جدیدی را برای بازی Forspoken منتشر کرده است که قابلیت گرافیکی AMD FSR3 را به تنظیمات آن اضافه میکند. گفتنی است Forspoken اولین بازی است که به طور رسمی از قابلیت AMD FSR3 پشتیبانی میکند.
به گزارش وبسایت VideoCardz، امروز آپدیت 1.22 بازی Forspoken برای پلتفرم PC منتشر شد. این آپدیت از فناوری پیشرفته شرکت AMD، یعنی قابلیت بصری AMD FSR3 رونمایی میکند. FSR3 از قابهای Motion Fluid که به فناوری Frame Generation نیز معروف است و به قابلیت DLSS3 «انویدیا» (Nvidia) شباهت دارد، عمل میکند.
بر اساس جزئیات منتشر شده از آپدیت، Frame Generation در FSR3 با پردازندههای گرافیکی Radeon RX 5000، NVIDIA RTX 20 و Intel Arc A7 سازگار خواهد بود. برای سایر معماریهای GPU، آنها از اجزای ارتقاء مقیاس جدید FSR3 پشتیبانی میکنند اما شامل Frame Generation نمیشوند.
شرکت Square Enix قبلاً اولین مشکل شناخته شده FSR3 را شناسایی کرده است که مربوط به کاهش نرخ فریم در مانیتورهایی با فریمریت 240 هرتز یا بالاتر است. به نظر میرسد این مشکل زمانی رخ میدهد که FSR3 FG و V-Sync هر دو فعال هستند. کارشناسان به بازیکنان توصیه میکنند در چنین مواردی گزینه V-Sync را در تنظیمات بازی غیرفعال کنند. شرکت AMD نمودارهایی را منتشر کرده است که عملکرد قابلیت FSR3 را با و بدون پشتیبانی از Frame Generation در بازی مذکور نشان میدهد.گفتنی است آپدیت جدید بازی Forspoken هماکنون با حجم 30 مگابایت در پلتفرم «استیم» (Steam) قابل دریافت است.
اگر سخت افزار شما از قابلیت بصری پشتیبانی میکند، ما پیشنهاد میدهیم که بلافصله آن را نصب کرده و از این فناوری استفاده کنید. هنوز رسانههای فنی فرصت آزمایش این آپدیت جدید روی نسخه PC بازی Forspoken را پیدا نکردهاند. بازی اکشن نقشآفرینی Forspoken در ژانویه امسال برای کنسول «پلی استیشن 5» (PlayStation 5) و پلتفرم کامپیوترهای شخصی (PC) عرضه شد. این بازی نتوانست نظرات مثبت منتقدان و اهالی رسانه را جذب و همچنین فروش بسیار پایینی را در بازار نیز تجربه کرد.
صنعت گرافیک داره به سمت و سوی تقلب میره
رزولوشن قلابی ، فریم ریت قلابی ، کیفیت تصویر قلابی
هرکس تقلب قشنگتری بکنه و فریم قلابی بیشتر بسازه برنده است
نمیشه بهش گفت تقلب درواقع گرافیک هنری در بازی های جدید نقشش کمکم کمرنگ شده و جاشو داده به گرافیک واقعی همش شده استفاده از random generate برای ساخت محیط، استفاده از تکسچرهای آماده که زیاده و اسکن اشیاء یا حیوانات برای ساخت ایتم و کاراکترها و شبیه سازی واقعی نورپردازی
اکثر کارهارو دیگه موتور بازی سازی خودش انجام میده حتی موزیک هم دیگه بصورت تصادفی توسط هوش مصنوعی تولید میشه
چیزهایی که برای یک بازی کامپیوتری مهم هست یکی محتوا و یکی گیم پلی ، مابقی موارد وقت تلف کردن یا به عبارتی هزینه اضافی مثله موزیک طراحی گرافیک موضوع بازی
حتی اگر گیمپلی خوب باشه اما بازی بی محتوا باشه یا محتوای خوبی نداشته باشه بازی حوصله سر بر میشه
محتوای خوب می تونه یک گیمپلی سادرو به تجربه ای دوست داشتنی تبدیل کنه
من بازی 2 بعدی دانلود کردم گرافیک پیکسلی تقریبا عالی انیمیشن سازی عالی گیم پلی نسبتا خوب اما از نظر محتوا داغون، به دو ساعت نکشید حوصلم سر رفت پاکش کردم
مثلا بازی undertale دلیل موفقیتش بخاطر محتوای بازی هست واقعا بازی قشنگی
گیم پلی یعنی فیزیک اختصاصی سیستم مبارزه هوش مصنوعی دشمنا نحوه ی حرکتی انیمیشن ها، مابقی موارد بسته به ژانر متفاوتن
محتوا یعنی مثله روند داستان گویی قرار دادن کارکترهای متفاوت زیاد اگر اسلحه باشه اسلحه های زیاد مراحل فرعی نحوه واکنش با محیط و ایتم های درون بازی تعداد ایتم های قابل استفاده کات سین های بجا و قشنگ و غیره
نمی خوام بگم گرافیک مهم نیست، یک گرافیک هنری خوب حتی می تونه به یک گیمپلی نچسب و بی محتوا بودن یا بیش از حد کلیشه ای و داغون بودن محتوای بازی غلبه کنه اما اکثرا هنر سرشون نمیشه فقط دنباله رو هستن و سازنده هاهم این چیزارو می دونن و تنها چیزی هم که برای سازنده بیشتر از هرچیزی مهمه تعداد فروش هست
بخوام مثال بزنم مثلا far lone sails
گیم پلی چیز خاصی نداره ، محتوا چیز ی نداره مدت زمان بازی هم کوتاست ، گرافیک هنری فوقلعاده عالی جوری که دوست داری هی سوخت بریزی توی این لگن و فلش راستُ بگیری و حرکت کردن این لگنُ تماشا کنی تا آخر بازی کارت همینه
من که از همین واقعا لذت بردم جز بازی هایی هست که بعد از تجربه گذاشتمش توی لیست آرشیو
بعد از تجربه معمولا پاک می کنم مگر اینکه واقا خوشم بیاد
ج بنظرم بین میانکرافت و تراریا هردوشن آشغالان
این چه حرفیه،
خود اون چیزی که میبینی هم یه سری صفر و یکه که روی حافظه کارت گرافیکه. از اول هم واقعیتی وجود نداشته ک بخواد قلب بشه.
حالا چه فرقی میکنه اونا رو سخت افزار به تنهایی پردازش کرده باشه یا اینکه نرم افزار کمک ش کرده باشه؟ مهم خروجیه که تا اینجا حداقل برای dlss 3.5 فوق العاده بوده. حتی جاهایی کیفیت تصاویر تولید شده مربوطه به سایبرپانک، بهتر از اصل بازیه.
مسیر، مسیر درستیه و جای پیشرفت هم داره.