در نمایشگاه Gamescom 2016 علاقه مندان به دنیای بازی های کامپیوتری علاوه بر ملاقات با تعدادی عنوان جدید توانستند شاهد انتشار اطلاعات تکمیلی مفصلی هم در رابطه با بازی های پیش تر معرفی شده به علاقه مندان باشند. نکاتی که در مطلب پیش رو قصد پرداختن به آن ها را داریم. پس پیشنهاد می شود که تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.
چندی پیش و در جریان برگزاری نمایشگاه E3 امسال، علاقه مندان به مجموعه بازی های Resident Evil شاهد معرفی تازه ترین عنوان از این مجموعه یعنی بازی Resident Evil 7: Biohazard بودند. عنوانی که قرار است با تغییر زاویه ی دوربین سوم شخص نسخه های پیشین این مجموعه به زاویه ی دوربین اول شخص، تجربه ای کاملاً نو را در اختیار هواداران مجموعه بازی های Resident Evil قرار دهد و در عین حال از ویژگی های کلاسیک و همیشگی این مجموعه هم در ساختار گیم پلی خود بهره بگیرد. در نمایشگاه Gamescom 2016 علاوه بر امکان تجربه کردن دمویی که در نمایشگاه E3 امسال از بازی Resident Evil 7: Biohazard به نمایش در آمد و خیلی زود در اختیار کاربران ویژه یا پلاس از شبکه ی PSN هم قرار گرفت در حالت واقعیت مجازی، نمایش تازه ای از این بازی نیز در معرض دید علاقه مندان قرار گرفت و آن ها توانستند از طریق آن با یکی از شخصیت های حاضر در بازی Resident Evil 7: Biohazard به نام مارگریت بیکر آشنا شوند. او و همسرش جک در واقع صاحبان همان کلبه ای هستند که در نمایش ارائه شده از بازی Resident Evil 7: Biohazard در نمایشگاه E3 امسال به عنوان لوکیشن اصلی این بازی به علاقه مندان سری Resident Evil معرفی شده بود. در نمایش ارائه شده از بازی Resident Evil 7: Biohazard در نمایشگاه گیمز کام امسال شاهد حضور مارگریت در این کلبه و فرار او از دست زنی مرموز و عجیب با فانوسی در دست و صورتی از ریخت افتاده بودیم که در مجموع بخش های مبتنی بر فرآیند موش و گربه در گیم پلی این بازی را به نمایش در می آورد. در واقع می توان گفت که بخش های به نمایش در آمده از گیم پلی بازی Resident Evil 7: Biohazard در نمایشگاه گیمز کام امسال تا حدودی به بخش های مشابه در بازی Alien Isolation شباهت داشتند و به نظر می رسد که سازندگان بازی Resident Evil 7: Biohazard به گونه های مختلفی قصد ترساندن مخاطبان خود را در گیم پلی این بازی دارند. به هر حال علاقه مندان به بازی Resident Evil 7: Biohazard باید تا زمان انتشار این اثر یعنی تاریخ 24 ژانویه سال 2017 میلادی منتظر باقی بمانند تا از چگونگی و کم و کیف انجام این مهم توسط سازندگان این اثر با خبر گردند. گفتنی است که داستان بازی Resident Evil 7: Biohazard در مزرعه ای واقع در منطقه ی دالوی لوییزیانا اتفاق می افتد و برهه ی زمانی پس از رویداد های به وقوع پیوسته در نسخه ی ششم از این مجموعه را به تصویر می کشد. در مکانی که مدت هاست کسی از صاحبان آن یعنی جک و مارگریت بیکر خبری ندارد و اتفاقات مرموزی در آن به وقوع پیوسته است. ضمن این که در کنار نمایش بازی Resident Evil 7: Biohazard در نمایشاه گیمز کام امسال، تصاویر جدیدی از محیط این بازی نیز از سوی سازندگان این اثر یعنی شرکت کپکام در اختیار علاقه مندان به این بازی قرار گرفت که می توانید تعدادی از آن ها را در انتهای متن پبش رو مشاهده نمایید.
علاقه مندان به عناوین اکشن هک اند اسلش به احتمال فراوان با نام استودیو Platinum Games و آثار این شرکت آشنایی کاملی دارند. چندی پیش اعضای این استودیو به معرفی دو بازی Scalebound و NieR: Automata پرداختند که هر دوی آن ها در سبک مشابه اکشن – نقش آفرینی ساخته شده اند و در ابتدا قرار بود به ترتیب برای دو کنسول اکس باکس وان و پلی استیشن 4 به شکل انحصاری عرضه شوند. با این وجود به موجب تغییر سیاست شرکت مایکرو سافت در رابطه با پلتفرم های بازی مبتنی بر ویندوز 10 طی چند ماه گذشته شاهد تایید فرآیند انتشار این بازی بر روی پلتفرم PC در کنار پلتفرم اصلی آن یعنی کنسول اکس باکس وان بودیم. حال در جریان برگزاری نمایشگاه گیمز کام امسال فرآیند انتشار بازی NieR: Automata برای پلتفرم PC هم به تایید سازندگان این اثر رسیده و خبر می رسد که بازی NieR: Automata نیز در عمل از انحصار کنسول پلی استیشن 4 خارج شده است. بر این اساس بازی NieR: Automata در نخستین ماه های سال 2017 میلادی علاوه بر کنسول پلی استیشن 4 برای پلتفرم کامپیوتر های خانگی نیز منتشر می شود تا علاقه مندان به پلتفرم PC تجربه ی هیچ کدام از دو بازی جدید شرکت Platinum Games را از دست ندهند.
اما در بخش پایانی این مطلب بد نیست به یکی از اخبار حاشیه ای نمایشگاه Gamescom 2016 نیز اشاره ای داشته باشیم. یکی از عناوین مورد انتظاری که علاقه مندان به دنیای بازی های کامپیوتری ظرف یک سال اخیر برای ملاقات با آن حسابی صبر پیشه کرده و انتظار فراوانی کشیده اند نسخه ی جدید از سری Deus Ex یا همان بازی Deus Ex: Mankind Divided است که در نمایشگاه گیمز کام امسال نیز حضور دارد. در همان ابتدای معرفی این اثر به علاقه مندان سری Deus Ex: Mankind Divided یکی از ویژگی های موجود در این بازی که بر روی آن مانور های تبلیغاتی فراوانی داده می شد، بهره بردن ساختار فنی بازی Deus Ex: Mankind Divided از ویژگی های مبتنی بر واسط برنامه نویسی Direct X 12 بود. حال در آستانه ی انتشار رسمی بازی Deus Ex: Mankind Divided به بازار، سازندگان این اثر یعنی اعضای استودیو Eidos Montreal به اعلام این نکته پرداخته اند که بازی Deus Ex: Mankind Divided در همان ابتدای انتشار خود به بازار از واسط برنامه نویسی Direct X 12 پشتیبانی نخواهد کرد و علاقه مندان به تجربه ی نسخه ی مبتنی بر Direct X 12 بازی Deus Ex: Mankind Divided باید مدت زمانی نزدیک به دو هفته را برای ملاقات با این نسخه از بازی انتظار بکشند. به عبارت بهتر بازی Deus Ex: Mankind Divided در تاریخ 23 ماه اوت امسال برای سه پلتفرم کامپیوتر های خانگی ، کنسول اکس باکس وان و کنسول پلی استیشن 4 عرضه خواهد شد و این در حالی است که سازندگان بازی Deus Ex: Mankind Divided از پنجم ماه سپتامبر به عنوان تاریخ انتشار پچ مبتنی بر Direct X 12 این بازی یاد می کنند. جالب این جاست که در ابتدا قرار بود تا بازی Deus Ex: Mankind Divided در همان آغاز انتشار با بهره گیری از ویژگی های مبتنی بر واسط برنامه نویسی Direct X 12 به بازار عرضه گردد. اما به نظر می رسد که اعضای استودیو Eidos Montreal هنوز از کیفیت نهایی نسخه ی مبتنی بر Direct X 12 این بازی راضی و مطمئن نیستند و به منظور انجام بهینه سازی های تکمیلی در این زمینه به زمان بیشتری نیاز دارند. در هر صورت عدم بهره گیری بازی Deus Ex: Mankind Divided از ویژگی های مبتنی بر واسط Direct X 12 در زمان انتشار رسمی آن به بازار را به هیچ وجه نمی توان نکته ی مثبت و امیدوار کننده ای قلمداد کرد. چرا که حداقل در طول یک سال اخیر مانور های تبلیغاتی فراوانی بر روی این قابلیت ویژه از بازی Deus Ex: Mankind Divided داده می شد و حتی فرآیند انتشار این بازی (به دلیل انجام کار بیشتر بر روی بهینه سازی بخش فنی این اثر) با تاخیری نسبتاً طولانی روبرو گردید. حال باید دید که آیا پچ مبتنی بر Direct X 12 بازی Deus Ex: Mankind Divided در زمان مقرر در اختیار علاقه مندان به این بازی قرار خواهد گرفت یا این که اعضای استودیو Eidos Montreal قرار است نوای تازه ای را برای بازیبازان ساز کنند.
خیلی منتظر رزیدنت هستم امیدوارم که بتونم تا اوون موقع یه دستی به سرگوش سیستمم بکشم
NieR: Automata رو به عنوان انحصاری برای PS4معرفی کردند خیلی هم روش مانور دادن !اما الان داره برای PC هم مییاد :-bd