در مطلب پیش رو به نکات تازه ای در رابطه با بازی رقابتی Quake Champions اشاره خواهیم نمود که طی روز های اخیر توسط سازندگان این اثر در اختیار علاقه مندان به دنیای بازی های کامپیوتری قرار گرفته است. بر این اساس پیشنهاد می شود که در ادامه ی این مطلب با ما همراه باشید.
بازی Quake Champions یکی از عناوین جدیدی بود که در نمایشگاه E3 امسال به دست اعضای شرکت Bethesda به علاقه مندان دنیای بازی های کامپیوتری معرفی شد و همانند دیگر آثار معرفی شده توسط این شرکت در نمایشگاه مذکور، ارایه ی اطلاعات تکمیلی در رابطه با آن به همایش QuakeCon امسال موکول گردید. وعده ای که علاقه مندان به بازی Quake Champions طی روز های گذشته شاهد عملی شدن آن بودند و به این ترتیب دانسته هایشان در رابطه با این بازی افزایش یافت. همان گونه که به هنگام نخستین معرفی از بازی Quake Champions هم به اطلاع علاقه مندان به این اثر رسید، گیم پلی این بازی تنها بر روی بخش گروهی و چند نفره متمرکز خواهد بود و در بخش گیم پلی بازی Quake Champions هیچ خبری از وجود کمپین داستانی و بخش تک نفره نیست. با این حال سازندگان این بازی قصد دارند در عین وفادار ماندن به تم کلی نسخه های کلاسیک از مجموعه بازی های Quake (خصوصاً آن دسته از نسخه های حاضر در این مجموعه که گیم پلی آن ها بیشتر بر ساختار گروهی و چند نفره متمرکز بوده است) تمام تمرکز خود را بر روی ارائه دادن تجربه ای سریع و نفس گیر در بخش گیم پلی این بازی قرار دهند. خصوصیتی که جزو ویژگی های اصلی مجموعه بازی های Quake به شمار می رود و در بازی Quake Champions نیز توجه ویژه ای به آن معطوف شده است. در واقع تمرکز اصلی بازی Quake Champions بیش از هر چیز بر مواردی نظیر نوع حرکت تجربه کنندگان این اثر در طول محیط این بازی، میزان سرعت آن ها به هنگام حرکت در این محیط و همچنین چگونگی استفاده از سلاح های موجود در این بازی توسط بازیبازان قرار خواهد گرفت. ضمن این که برای حمل اسلحه های موجود در طول مبارزات بازی Quake Champions توسط تجربه کنندگان این اثر هم هیچ محدودیت خاصی وجود نخواهد داشت (هر کدام از مبارزان حاضر در میدان نبرد می توانند به تعداد دلخواه اسلحه در اختیار داشته باشند). در عین حال برای به دست آوردن سلاح های موجود در بازی Quake Champions ، تجربه کنندگان این بازی ناگزیر از قلع و قمع یکدیگر و به چنگ آوردن سلاح های مورد نظر خود در طول مبارزات سریع و پر زد و خورد این بازی خواهند بود. امری که برخی از ویژگی های مربوط به شخصیت های حاضر در این اثر را هم تحت تاثیر خود قرار داده است (شخصیت هایی که در واقع به نوعی نقش کلاس های این بازی را هم ایفا می نمایند).
به عنوان مثال یکی از شخصیت ها یا کلاس های حاضر در بازی Quake Champions که با نام سورلگ شناخته می شود (و بیش از هر چیز به یک مارمولک بزرگ دو پا شباهت دارد) از قابلیت ویژه ای در طول مبارزات این بازی برخوردار است که به موجب فعال ساختن آن بازیبازان می توانند به کمک آب دهان شخصیت سورلگ یک پوشش محافظتی اسید مانند را به دور اسلحه ها و آیتم های ارتقا دهنده ی در دسترس خود ایجاد نمایند تا مانع از به سرقت رفتن آن ها توسط سایر بازیبازان گردند. از سوی دیگر شخصیت یا کلاس دیگری به نام هرج و مرج (Anarchy) هم در بازی Quake Champions وجود خواهد داشت که به مدد بهره بردن از ابزاری هاورکرفت مانند یکی از سریع ترین کلاس های موجود در این بازی به شمار می رود. سوای این قابلیت های متمایز و تا حدی منحصر به فرد، شخصیت های حاضر در بازی Quake Champions از لحاظ بهره بردن از سلاح های مختلف و ابزار های تهاجمی، هیچ تفاوت ویژه ای با یکدیگر ندارند و تقریباً تمامی آن ها قادر هستند از تمامی سلاح های موجود در بازی Quake Champions برای نبرد با دشمنان خود استفاده نمایند. امری که ساختار کلاس های موجود در بازی Quake Champions را تا حدی متفاوت از سایر آثار رقابتی مشابه جلوه می دهد و مبتنی بودن کلاس های مختلف حاضر در این عناوین به بهره مندی از اسلحه های منحصر به فرد را در بازی Quake Champions از بین می برد. با این حال با وجود بهره بردن تمامی شخصیت های موجود در بازی Quake Champions از سلاح های مشابه با یکدیگر، انتخاب هر کدام از آن ها برای حضور در میدان نبرد می تواند تجربه ای متفاوت را در اختیار بازیبازان قرار دهد و پیچش های محسوسی را به گیم پلی این بازی بیافزاید. در مجموع تلاش سازندگان بازی Quake Champions بر این بوده است تا با الگو گرفتن از نکات مثبت موجود در بازی Doom به خلق اثری بپردازند که به همان میزان و حتی بیش از آن بتواند هواداران قدیمی مجموعه بازی های Quake را راضی نگاه دارد. بر همین اساس آن ها در گام نخست خود تنها بر روی پلتفرم PC متمرکز شده اند و در حال حاضر تنها پلتفرم مقصد بازی Doom همین پلتفرم PC خواهد بود. با این حال همان گونه که به آن اشاره شد بازی Quake Champions بر خلاف بازی Doom از وجود کمپین داستانی و بخش تک نفره ی غیر آنلاین بی بهره است. از سوی دیگر سازندگان بازی Quake Champions هنوز به طور قطع به این جمع بندی نرسیده اند که آیا این بازی جدید اثری با ساختار F2P خواهد بود یا این که قرار است به شکل غیر رایگان در اختیار علاقه مندان به این بازی قرار گیرد. اما با توجه به این نکته که سازندگان بازی Quake Champions از بازی Overwatch به عنوان یکی از رقبای اصلی خود در میدان عناوین شوتر آنلاین یاد کرده اند، هیچ بعید نیست که بازی Quake Champions هم همانند اثر مذکور به شکل غیر رایگان در اختیار علاقه مندان به عناوین شوتر اول شخص رقابتی آنلاین قرار گیرد. در پایان باید به این نکته اشاره کرد که سازندگان بازی Quake Champions قصد دارند نخستین فاز از مرحله ی تست بتای این بازی (به شکل محدود) را در سال آینده (سال 2017) میلادی آغاز نمایند. به هر حال باید دید که بازی Quake Champions تا چه حد قادر به جلب نظر هواداران قدیمی سری Quake و مهم تر از آن علاقه مندان به بازی های شوتر آنلاین مبتنی بر رقابت در میدان نبرد (Arena) خواهد بود.
Bethesda شرکت دوست داشتنیه و اغلب بازیهاش خوبن