اگر جزو علاقمندان پر و پا قرص بازی Need for Speed به شمار می آیید و در کنار آن مطالب بخش بازی های کامپیوتری وب سایت سخت افزار را هم دنبال می کنید، حتماً به خوبی مطلع هستید که ظرف روز های اخیر بازدیدی اختصاصی از گاراژ Need for Speed داشتیم و طی آن با تعدادی از اتومبیل های حاضر در این بازی آشنا شدیم. امروز قصد این را داشتیم که بازدیدی دوباره از گاراژ Need for Speed را ترتیب بدهیم و به اتفاق یکدیگر با تعدادی دیگر از اتومبیل های حاضر در این بازی آشنا شویم. اما منتشر شدن اخبار جدیدی از چند و چون گیم پلی این بازی موجب شد تا بازدید دوباره ی خود از گاراژ Need for Speed را چند روزی عقب بیاندازیم و ابتدا به ذکر این اطلاعات تازه بپردازیم. پس اگر مایل به دانستن نکات جدیدی از بازی Need for Speed هستید می توانید ما را در ادامه ی این مطلب همراهی کنید.
روز گذشته شبکه ی PlayStation Access ویدیویی را در کانال اختصاصی یوتیوب خود قرار داد که در آن مصاحبه ای کوتاه با کارگردان اصلی بازی Need for Speed یعنی کریگ سالیوان ترتیب داده شده بود. طی دقایق این مصاحبه که در مقر اصلی استودیو Ghost Games (سازندگان این بازی) یعنی کشور سوئد انجام شده بود، سالیوان به پرسش های تعدادی از هوادارن سری Need for Speed پاسخ گفت تا از این طریق به شفاف سازی برخی نکات مبهم موجود در مورد این بازی بپردازد.
بخشی از این پرسش ها به تعداد کل اتومبیل های حاضر در این بازی و همچنین وجود یا عدم وجود اتومبیل هایی خاص اختصاص داشت که هواداران سری Need for Speed خاطرات فراوانی با آن ها دارند و علاقمندند تا بار دیگر با اتومبیل های محبوب خود در جدید ترین نسخه از این سری دیداری تازه داشته باشند. متاسفانه آقای سالیوان به این بخش از پرسش های هواداران Need for Speed بسیار محافظه کارانه پاسخ داد و تقریباً تمامی پرسش های مربوط به تعداد اتومبیل های حاضر در این بازی یا وجود یا عدم وجود برخی اتومبیل های خاص در این نسخه را بی پاسخ گذاشت. با این حال او اعتراف کرد که شخصاً یکی از هواداران پر و پا قرص نسخه ی Most Wanted از این سری به شمار می رود و از همین رو تعدادی از اتومبیل های آن نسخه در نسخه ی جدید Need for Speed نیز حاضر خواهند بود.
علیرغم این محافظه کاری، سالیوان به مابقی پرسش های مطرح شده در این مصاحبه نسبتاً شفاف پاسخ داد و توانست برخی نکات مبهم موجود در مورد گیم پلی این بازی را شفاف سازد. به عنوان مثال او به طور واضح به این نکته اشاره کرد که شما در طول بازی و در آن واحد تنها قادر به نگهداری از 5 اتومبیل مجزا در گاراژ خود خواهید بود. البته این نکته با اطلاعات پیشین موجود در مورد گاراژ Need for Speed اندکی تناقض دارد چون پیش تر شنیده بودیم که در این بازی با گاراژی بسیار بزرگ و شبه طبقاتی مواجه خواهیم بود که قابلیت نگهداری از تعداد فراوانی اتومبیل را در اختیار گیمر ها قرار می دهد. با این حال سالیوان تصریح کرد که به دلیل واقع گرایی موجود در بازی، ظرفیت این گاراژ نمی توانست بیش از این مقدار باشد.
سوای این موارد پرسش هایی نیز در مورد میزان واقع گرایی این بازی مطرح شد که در پاسخ به آن ها سالیوان به نکات بسیار خوبی اشاره کرد. به عنوان مثال او روشن ساخت که شهر به نمایش در آمده در این بازی یعنی ونچورا بی در واقع مدلی خیالی از شهر لس انجلس امریکا به شمار می رود که از نقاط مختلفی نظیر ساحل دریا، مرکز و حومه ی شهر تشکیل شده و در کنار آن، امکان سرکشی به تمامی مناطق مذکور نیز از همان ابتدای بازی و بدون هیچ محدودیتی برای مخاطبان فراهم آمده است. البته شما در طول بازی تنها در فواصل بین غروب آفتاب و طلوع خورشید مسابقات خود را انجام خواهید داد و به همین دلیل ظهر کاملاً آفتابی ونچورا بی را هرگز نخواهید دید. او همچنین به این نکته اشاره کرد که اتومبیل شما پس از شخصی سازی، دقیقاً با همان شکل و قیافه ی جدید خود در کات سین های این بازی حضور خواهد یافت و هنرپیشه های حاضر در گاراژ شما (که تمامی شان را اسطوره های مسابقات زیر زمینی تشکیل می دهند) به شکلی پویا با مدل ارتقا یافته و شخصی سازی شده ی اتومبیل تان تعامل خواهند داشت. در کنار این امر سالیوان به روشنی مشخص ساخت که شما در طول این بازی قادر خواهید بود تا با تمامی این شخصیت ها مسابقه دهید و در طول مسابقات مختلف به رقابت یا همراهی با آن ها بپردازید.
از دیگر نکات مهم اشاره شده در طی این مصاحبه می توان به کل زمان گیم پلی بازی Need for Speed اشاره کرد. بر اساس گفته های سالیوان این بازی از 5 خط داستانی مجزا تشکیل شده است که حداقل بیست ساعت گیم پلی مفید را در اختیار علاقمندان این بازی قرار می دهند. البته قطعاً شما زمان فراوانی را در طول این بازی صرف شخصی سازی اتومبیل هایتان یا انجام دوباره ی مسابقات مختلف برای کسب رکورد بهتر خواهید نمود و از همین رو مدت زمان گیم پلی نیز به همان نسبت افزایش خواهد یافت. ضمن این که در این بازی سعی شده تا نحوه ی هندلینگ اتومبیل ها تمامی سلایق موجود را در بر بگیرد. به این ترتیب که شما می توانید در منوی تنظیمات نحوه ی هندلینگ اتومبیل خود را تنظیم نمایید و آن را بر اساس سلیقه و سبک رانندگی خود متمایل به سبک دریفت کشی قرار دهید یا این که نزدیک به بهره گیری از فرآیند گریپ نمایید. به هر حال آقای سالیوان در خلال این مصاحبه اطلاعات مفیدی را در اختیار هواداران بازی Need for Speed قرار داد.
این بازی قرار است در تاریخ 3 نوامبر امسال برای دو کنسول PS4 و XboxOne منتشر شود و تاریخ عرضه ی آن بر روی پلتفرم PC نیز به بهار سال 2016 میلادی موکول شده است. در پایان یادآوری می کنیم که حتماً طی روز های آینده منتظر سرکشی دوباره ی ما به گاراژ Need for Speed و آشنایی با اتومبیل های جدید حاضر در این گاراژ باشید.
برای با خبر شدن از آخرین اطلاعات در زمینه تجهیزات الکترونیک، بازی ها و مطالب مختلف در زمینه تکنولوژی، کانال وب سایت سخت افزار در تلگرام را فراموش نکنید. اگر آخرین نسخه از این برنامه را روی موبایل یا رایانه نصب کرده اید تنها با کلیک کردن (یا تپ کردن) روی آدرس https://telegram.me/sakhtafzarmag می توانید در کانال ما عضو شوید.
عکس دومی رو که دیدم یه لحظه فک کردم پیکان رو آوردن :l:l:l
این ماشین درصورت پیش خرید بازی برای بازیکن باز میشه و دقیقا همون bmw بازی mostwantedهست
ظاهرا قراره تو این بازی bmw m3 gtr رو که تو nfs mostwanted 2005 بود رو بیارن.