تنها یک ماه دیگر تا آغاز بهترین فصل سال وقت باقی است و آغاز پاییز همواره مصادف بوده با انتشار سری محبوب FIFA. در فاصله ی تقریبی یک ماه تا تاریخ عرضه ی این بازی به بازار، سازندگان نسخه ی 2016 این سری یعنی بازی فیفا 16 اقدام به انتشار اطلاعات جدیدی از گیم پلی این اثر نموده اند که در ادامه ی متن به اتفاق یکدیگر به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.
اطلاعات جدید منتشر شده از فیفا 16 به طور عمده بر تازه ترین موارد اضافه شده به ساختار این بازی دلالت دارند. نخستین و شاید مهم ترین مورد موجود در لیست، به لیسانس شدن کامل لیگ فوتبال آلمان یا بوندسلیگا باز می گردد. به این ترتیب در بازی فیفا 16 علاوه بر تیم های موجود در لیگ آلمان، لوگو و اینترفیس کلی بوندسلیگا نیز به طور کامل شبیه سازی شده است و نظیر آن چه در نسخه های اخیر سری فیفا در مورد لیگ جزیره (لیگ حرفه ای انگلیس یا Barclays) شاهدش بودیم، تمامی موارد مشابه اکنون در مورد بوندسلیگا هم رعایت شده است. بنابراین تمام نکاتی که در هنگام تماشای بازی های بوندسلیگا مشاهده می شود (لوگو های گرافیکی موجود) اینک به شکل عینی در بازی فیفا 16 نیز وجود دارند. سوای این امر تغییر دیگری که در فیفا 16 شاهدش خواهیم بود به جنبه های شنیداری بازی مربوط می شود. به عبارت بهتر در بازی فیفا 16 جو استادیوم ها قرار است بسیار طبیعی تر از قبل باشد و به همین منظور سازندگان این بازی بیش از 900 سرود مختلف مربوط به تیم های گوناگون جهان را در ورزشگاه های حاضر در فیفا 16 جای داده اند. به عنوان مثال ورزشگاه آنفیلد ( ورزشگاه اختصاصی تیم لیورپول) در دنیای واقعی، یکی از پر شور ترین ورزشگاه های جهان به شمار می رود و هواداران لیورپولی با شعار ها و سرود های مختلف خود همواره شور انگیز ترین جو ممکن را در این ورزشگاه رقم می زنند (نظیر همین نکته در مورد هواداران تیم فوتبال دورتموند نیز صادق است). حال در فیفا 16 شما می توانید به مدد سر و صدای پویای تماشاچیان و همچنین وجود سرود های مذکور، جوی مشابه با استادیوم های واقعی را تجربه کنید. سوای این امر از دیگر بهبودهای صوتی بازی نیز می توان به پویا تر شدن کار گزارش بازی توسط گزارشگران فیفا 16 نسبت به نسخه های پیشین سری اشاره کرد که اکنون بسته به موقعیت های خاص، دیالوگ های ویژه ای مربوط به همان موقعیت از بازی را بر زبان جاری می سازند. گذشته از بخش شنیداری، برخی از بهبود های موجود در این اثر نیز به بخش دیداری فیفا 16 مربوط می شوند. در این میان می توان به شبیه سازی کامل حرکات و چهره ی بازیکنان حاضر در میدان اشاره کرد. اگرچه برای ساخت انیمیشن های فیفا 16 حرکات تعداد محدودی از بازیکنان (از جمله لیونل مسی ، گرت بیل و …) به طور کامل موشن کپچر شده اند، اما در طراحی چهره ی بازیکنان، این رقم بسیار قابل ملاحظه تر به نظر می رسد. به طوری که در فیفا 16 صورت بیش از 450 بازیکن مختلف جهان به شکل 360 درجه ای اسکن شده است و بنابراین چهره ی اغلب بازیکنان سرشناس فوتبال جهان در فیفا 16 همان چهره های اصلی آن ها خواهد بود. گذشته از این امر ساختار شادی های پس از گل نیز در این نسخه از بازی بهبود هایی را به خود می بیند و از همین رو شما می توانید پس از به ثمر رساندن گل هایتان در فیفا 16 شادی های متفاوت تری را انجام دهید (به طور مثال در این نسخه از بازی می توانید پس از گل زدن شادی خود را با بازیکنان ذخیره ی بیرون از زمین تقسیم کنید). علاوه بر آن در طول انجام یک مسابقه در فیفا 16 هر زمان که بخواهید می توانید بازی را متوقف کرده و صحنه های حساسی که تا پیش از آن دقیقه بر روی دروازه ی حریف خلق کرده اید را تماشا کنید. ضمن آن که مواردی نظیر اسپری محو شونده و برخورد توپ به وسایل بیرون از زمین نیز برای هر چه طبیعی تر جلوه کردن بازی طراحی شده اند که البته اغلب این موارد گرافیکی منحصر به نسخه های نسل هشتمی این بازی خواهند بود. گفتنی است که بازی فیفا 16 در آخرین روز تابستان امسال یعنی 31 شهریور یا 22 سپتامبر برای کنسول های نسل قبل و فعلی سونی و مایکروسافت، پلتفرم PC و همچنین دو پلتفرم همراه iOS و اندروید منتشر خواهد شد.
حیف که همیشه از pes امتیاز بیشتری میگیره اصلا از فیفا خوشم نمیاد.
فیفا 16 بای گیمرهای علاقمند به فوتبال بسیار جذاب ارایه شده است …. :):):)