بسیاری از علاقمندان دنیای بازی های کامپیوتری سخت به این موضوع علاقمند هستند که بتوانند بازی های قدیمی خود که از آن ها خاطرات بسیاری دارند را دوباره با شکل و شمایل جدیدی بازی کنند. به همین منظور شرکت های بازی سازی ریز و درشت هر از گاه دست به باز سازی یا دوباره سازی عناوین قدیمی و پر هوادار خود می زنند تا به این وسیله مخاطبان شان را راضی کنند. اما به نظر می رسد که شرکت EA اعتقاد چندانی به این موضوع ندارد.
پیش از این نیز در قالب مطالبی جداگانه به برخی اظهار نظر های جناب پیتر مور از اعضای ارشد شرکت EA در زمینه های گوناگون پرداخته بودیم. اگر به خاطر داشته باشید او پیش تر مدعی شده بود که بخش تک نفره و آفلاین بازی های کامپیوتری مخاطب چندانی ندارد (!) و همچنین اعتقاد داشت که زنان باید بیش از فعالیت های حال حاضر خود، در دنیای بازیهای کامپیوتری حضور داشته باشند. حال جناب مور به سراغ مبحث دوباره سازی و باز سازی بازی های کامپیوتری رفته و به اظهار نظر در مورد این موضوع پرداخته است. از دید مور، دوباره سازی بازی های کامپیوتری کار چندان جالبی به نظر نمی رسد و و وقتی شما به چنین عملی دست می زنید ناخودآگاه نشان می دهید که ایده هایتان ته کشیده است و از همین رو به سراغ ایده های قدیمی خود رفته اید تا آن ها را با شکل و شمایلی جدید به خورد مخاطبان تان بدهید. به گفته ی او با وجود سود آور بودن این فرآیند برای شرکت های بازی سازی، شرکت EA هیچ علاقه ای به Remaster کردن بازی های قدیمی خود ندارد و امر دوباره سازی بازی های کامپیوتری قدیمی به هیچ وجه جزو برنامه ی کاری EA جای نمی گیرد. به این ترتیب به نظر می رسد که علاقمندان بازی های قدیمی تر شرکت EA ( به عنوان مثال آثاری نظیر Black & White و حتی Mass Effect ) باید فکر تجربه کردن دوباره ی این بازی ها با شکل و شمایلی نوین را از سر خود بیرون کنند. آقای مور همچنین نسبت به قابلیت پشتیبانی از بازی های نسل قبل که اعضای مایکرو سافت به تازگی آن را به ساختار کنسول XboxOne خود افزوده اند و مانور فراوانی بر روی آن می دهند نیز واکنش نشان داده و این قابلیت را هم یک ویژگی بی استفاده قلمداد کرده است. او اعتقاد دارد که این ویژگی تنها به این درد می خورد که مادر خود را راضی کنید تا برایتان یک کنسول جدید بخرد و سپس آن را داخل کمد بگذارید و هیچ استفاده ای از آن نکنید! در واقع از دیدگاه آقای مور قابلیت پشتیبانی از بازی های نسل قبل ویژگی اضافه ای است که کارایی و منفعت چندانی ندارد و در کل بود و نبود آن یکی است! به هر حال نظرات آقای مور در شرایطی بیان می شوند که ما به تازگی شاهد انتشار نسخه ی Game of The Year Edition بازی Dragon Age: Inquisition هستیم. بد نبود که آقای مور نظرات خود را در رابطه با نسخه های Game of The Year بازی های کامپیوتری نیز بیان می کرد تا ما با دیدگاه او در این زمینه هم آشنا شویم. این که شما امسال یک بازی کامپیوتری را با قیمت 60 دلار به فروش برسانید و پس از آن محتوای دانلودی آن را به طور جدا گانه با قیمتی بین 30 تا 35 دلار بفروشید و سپس تمامی این مجموعه را در انتهای سال دوباره با قیمت 60 دلار به خورد مخاطبان بدهید. اگر نظر آقای مور را در این زمینه هم می دانستیم بسیار خوب بود!
دیدگاهتان را بنویسید