در این اوضاع نابسامان و سردرگم شرکت کونامی (که البته بخشی از آن ریشه در افول این روزهای صنعت بازی سازی ژاپن دارد) شاید بتوان نسخه ی پنجم از سری متال گیر سالید را آخرین امید کونامی برای درخشش در میان آثار AAA دانست. امیدی که البته هیچ مشخص نیست در صورت موفق بودن اثر مذکور در بازار فروش، برنامه ای قطعی برای توسعه دادن آن وجود داشته باشد (تصور نمی کنم هیچ نیازی به بازگویی چند باره ی ماجرای تکراری اختلافات عمیق خالق این سری با سران کونامی وجود داشته باشد). با این حال شاید شنیدن این خبر که نسخه ی PC این اثر قرار است همزمان با نسخه های کنسولی منتشر شود، بتواند اندکی هوادران PC باز را خوشحال کند.
پیش از این قرار بود انتشار نسخه ی مربوط به کامپیوتر های شخصی، حدود دو هفته دیر تر از نسخه های کنسولی و در تاریخ 15 سپتامبر صورت گیرد؛ اما اکنون این تاریخ عرضه تغییر یافته و نسخه ی PC بازی MGS5 دقیقاً همزمان با نسخه های کنسولی و در تاریخ 1 سپتامبر منتشر خواهد شد. در رابطه با این تغییر استراتژی، رییس بخش دیجیتال شرکت کونامی یعنی آقای توموتادا تاشیرو متذکر شده است که: “ما در ابتدا تصور نمی کردیم که بتوانیم چنین بازی بزرگی را بر روی پلتفرم PC همزمان با نسخه های کنسولی منتشر کنیم. اما تمامی اعضای کمپانی با عزمی راسخ، نهایت تلاش خود را به کار بستند تا بتوانند دل دارندگان پلتفرم PC را شاد کنند.” او در ادامه ابراز امیدواری کرده که تجربه کنندگان نسخه ی مبتنی بر استیم این بازی بتوانند از محتوای مختص به نسخه ی مذکور نهایت استفاده را ببرند و از انجام آن راضی و خشنود باشند. البته دارندگان نسخه ی PC هنوز هم از تجربه ی محتوای مربوط به بخش آنلاین بازی که قرار است در تاریخ 6 اکتبر در اختیار کنسول بازان قرار بگیرد محروم هستند و برای تجربه ی محتوای مربوط به این بخش باید تا ماه ژانویه ی سال 2016 میلادی صبر کنند. در این میان همان گونه که پیش تر نیز اعلام شده بود، کسانی که این بازی را پیش خرید نمایند، در قالب پکیج دریافتی به نسخه ی رایگانی از بازی Ground Zeroes (که در واقع نوعی پیش در آمد برای بازی The Phantom Pain محسوب می شد) نیز دسترسی خواهند داشت و علاوه بر آن می توانند بخش هایی از پشت صحنه ی مربوط به مراحل ساخت بازی را نیز در دل این مجموعه ی ویژه، به تماشا بنشینند. بد نیست به این نکته هم اشاره کنیم که این بازی نیز همچون نسخه ی Ground Zeroes قرار است از فرمت نمایشی 4K پشتیبانی کند و گذشته از آن دارندگان کارت های گرافیک انویدیا می توانند از جلوه های بصری مضاعفی در تجربه ی خود از The Phantom Pain بهره ببرند که این جلوه ها مواردی نظیر فیزیک بهتر اشیاء ، کنش و واکنش پذیری طبیعی تر نسبت به دود و آتش و همچنین نکات ظریفی همچون کنش پذیری موی شخصیت ها با مواردی نظیر وزش باد را در بر می گیرد. همان گونه که در سطور بالا ذکرش رفت، این بازی قرار است در تاریخ 1 سپتامبر برای کنسول های نسل قبل و همچنین تمامی پلتفرم های شاخص نسل حاضر منتشر شود.
چه عجب یک بازی با تاخیر برای pc عرضه نشد در کل با عرضه این بازی با بازی madmaxمن بازی mad max را بیشتر قبول دارم چون سبکش تکراری نیست
تا حدودی بله. البته ای ام دی به جنبه های منفی گیم ورک نقد داره و بیشتر از هر چیز توجهش به سیاست های انویدیا در رابطه با کاربرد این میان افزار هست نه ذات اصلی و پتانسیل های اون. در کل دعوا همیشه و هر کجا وجود داره.
خواهش می کنم. کمبود وقت و گرفتاری که همیشه هست ولی سعی می کنم حتی المقدور این کار رو لا اقل برای بعضی از بازی ها انجام بدم.
آیا این مطلب به استفاده از گیم ورک انویدیا ربط دارد که داد amd را در آورده است ؟؟؟!!!!!
(گذشته از آن دارندگان کارت های گرافیک انویدیا می توانند از جلوه های بصری مضاعفی در تجربه ی خود از The Phantom Pain بهره ببرند که این جلوه ها مواردی نظیر فیزیک بهتر اشیاء ، کنش و واکنش پذیری طبیعی تر نسبت به دود و آتش و همچنین نکات ظریفی همچون کنش پذیری موی شخصیت ها با مواردی نظیر وزش باد را در بر می گیرد.)
خیلی دوست داشتم یه کارت گرافیک داشتم که از dxd 11 پشتیانی میکرد و متونستم بازیش کنم
ولی حیف که ندارم :(:(:(:(:(
آقای حسینی تشکر از خبرهای داغ شما.وقت دارید بازی ها رو تست کنید یا نه؟
امیدوارم این بهترین باشه!!! من که تا بحال تجربش نکردم;)منظورم همه ی سریه این بازیس !!!!