قرار دادن کمپانیهای بزرگ مقابل هم که با یکدیگر رقابت دارند تبدیل به امری عادی از سوی طرفدارانی شده که با تعصب از سازنده مورد علاقه خود دفاع میکنند. طرفدارانی که جملاتی مثل فقط اپل، فقط سامسونگ و بسیاری از موارد این چنینی را با تحکم خاصی به زبان میآورند و البته بسیاری از آنها دلیلی منطقی برای انتخاب خود ندارند یا دائما کمپانیها را مقابل هم قرار میدهند. AMD مقابل اینتل، AMD مقابل انویدیا و البته یکی از مهمترین موارد، سونی در برابر مایکروسافت یا پلی استیشن در مقابل اکس باکس که سالهاست جنگ طرفداران این دو ادامه دارند. چیزی که فیل اسپنسر شدیدا مخالف آن است. رئیس ایکس باکس تشکل گرایی کنسولی را به عنوان یکی از بدترین چیزهای این صنعت برشمرده است.
احتمالا این روزها که نسل جدید کنسول مایکروسافت و سونی وارد بازار شده اند، موارد زیادی میبینید که طرفداران کمپانیها در اخبار مرتبط با پلی استیشن 5 و اکس باکس سری اکس/اس با یکدیگر بحث میکنند و بعضا حتی به هم توهین میکنند تا از دستگاه مورد علاقه خود دفاع کرده باشند. این درگیریها دهها سال است است که ادامه دارد و اتفاق تازهای نیست. اگر چه طرفداران نقش مهمی در پیشرفت یک محصول و روند کمپانیها دارند، اما زمانی که وفاداری به یک برند موجب ایجاد حس نفرت به کمپانی رقیب شود، میتواند به علاقه کاربران به یک صنعت آسیبهای جدی وارد کند.
رئیس ایکس باکس تشکل گرایی کنسولی را شدیدا محکوم کرد
فیل اسپنسر، رئیس اکس باکس از مایکروسافت در گفت و گویی با The Verge گفته است: تشکل گرایی که امروز در صنعت شاهد هستیم، اگر فقط یک چیز وجود داشته باشد که بتواند مرا از این صنعت بیرون کند، همین موضوع است. به گفته اسپنسر زمانی که یک تیم محصولی را وارد بازار میکند، اقدام شجاعانه ای انجام داده است و شخصا هرگز نظری علیه اقدام تیمهای خلاق یا هر محصولی برای نشان دادن ضعف آن انجام نمیدهم چون من یک محصول رقابتی در دست دارم. انجام چنین کاری در من نیست و معتقدم که چنین اقداماتی نمیتواند در طولانی مدت کمکی به ما کند.
اسپنسر یادآوری کرده است که چگونه امروز گیمینگ محبوبتر از هر زمان دیگری است و سازندگان تلاش میکنند با ویژگیهایی مانند کراسپلی، گیمرها را جدا از اینکه کاربر چه کنسول یا PC هستند، دور هم جمع کنند اما یک موضوع اساسی که موجب نفرت مصرف کننده از دیگر محصولات میشود وجود دارد که از نظر اسپنسر یکی از بدترین معضلهای صنعت گیم است. به گفته اسپنسر، بزرگترین رقابت مایکروسافت با کمپانیهایی مانند سونی یا نینتندو نبوده بلکه بی علاقگی به محصولات، سرویسها و بازیهایی بوده که ما ساختهایم.
رئیس اکس باکس در آگوست گذشته گفته بود که فروش بیشتر کنسول نسبت به رقبا مهم ترین موضوع برای مایکروسافت نبوده بلکه توسعه سرویسهای اکس باکس مانند Game Pass و xCloud برای افراد بیشتری بوده است. وی در ادامه گفت که اگر هدف ما فروش بیشتر کنسول نسبت به سونی و نینتندو بود، بازیهای خود را برای PC منتشر نمیکردیم. بازی های خود را برای Xbox One منتشر نمیکردیم و یا اجازه نمیدادیم که کاربران بازیها را بر روی گوشی اجرا کنند.
فیل اسپنسر: خرید استودیوهای بیشتر توسط مایکروسافت قطعا ادامه خواهد داشت
اگر اینتل اینقدر کلاهبرداری و دزدی نمی کرد و اگر انویدیا هم کلی الکی و بی جهت محصولات خودش رو به قیمت های بسیار گژزاف به مردم نمی فروخت اینقدر AMD رشد نمی کرد تا پوز این دو تا کمپانی رو به خاک بماله
بحث و اختلاف ما بر سر این ادعاها و طرفداری های بی مورد به خاطر اینه که عده ای بی سواد و کم مطالعه میان طرفداری های کورکورانه و با تعصبات وحشتناک انجام می دن
ماها که طرفدار AMD هستیم همیشه به طرفداران اینتل می گیم حداقل قدری تحقیق و حتی یکبار تجربه کنید استفاده از محصولات شرکت رقیب AMD رو بعد اگر در عمل دیدین خوبه قبول کنید و الکی یک شرکت دزد و کلاهبردار و کلاش رو ازش حمایت نکنین
انویدیا واقعا خیلی زحمت کشیده ولی باز هم کافی نخواهد بود
به نظرم همه هیجان کار به همین طرفداریاس. حالا نه در حد جنگ و خونریزی و فحش و فحشکاری. اما این کل کلا واقعا حال میده
واقعا کی فکرشو میکرد یه همچین جنگی بشه
این همه کشته و زخمی هم داده 🙂