اگر شما هم عنوان تازه منتشر شده «الدن رینگ» (Elden Ring) را دریافت و اجرا کرده باشید، میدانید که در ابتدای بازی با 10 «منشا» (Origins) مختلف و «ویژگیهای» (Attributes) آنها برای شروع روبرو میشوید که باید یکی از آنها را انتخاب کنید. این منشاها در واقع پایه اصلی شخصیت شما در طول بازی را شکل میدهند. همین طور نحوه توزیع ویژگیهای بیشتر با توجه به شرایط اولیه منشا شما در طول بازی انجام میشود. در این مطلب برای آشنایی با انواع Origins و Attributes در بازی Elden Ring همراه شما هستیم. در ادامه جزییات بیشتر را دنبال کنید.
- توضیح سیستم های بازی Elden Ring – تقویت تسلیحات و Ashes of War
- آموزش نحوه ساخت اقلام مختلف در بازی Elden Ring
- 7 نکته مهم برای زنده ماندن در سرزمین های بینابین بازی Elden Ring
انواع Origins و Attributes در بازی Elden Ring
بازی جدید الدن رینگ فرمولی را که در ابتدا توسط عنوان Demon’s Souls معرفی شده بود، به روشهای مختلفی بهبود میبخشد، بدون این که نکات جذاب بازیهای Souls را از بین ببرد. سیستم کلاسی که در بازیهای قبلی توسعه یافته توسط استودیوی «فرام سافتور» (From Software) دیده میشد، در الدن رینگ نیز حضور دارد و تقریبا به همان روش قبلی کار میکند. هر کلاس شروع که «منشا» (Origin) نام دارد، برای یک سبک بازی خاص طراحی شده است؛ اما، به هیچ وجه بازیکنان را محدود نمیکند. این تفاوتها فقط در ابتدای بازی معنیدار هستند. هنگامی که شروع به سرمایه گذاری در Lands Between کردید، Runes کسب کرده و به مرحله بالاتر رفتید، میتوانید شخصیت خود را هر طور که میخواهید بسازید، اگر چه ممکن است بسته به توزیع ویژگی کلاس شروع خود، بازی آسانتری با یک ساخت خاص داشته باشید.
در ادامه به توضیحات دقیقتری از انواع Origins و Attributes در بازی Elden Ring میپردازیم:
Attribute Points (ویژگی)
مانند بازیهای قبلی فرام سافتور و تقریبا همه بازیهای نقش آفرینی، «ویژگیها» ( Attribute Points ) تعیین میکنند که یک شخصیت در چه چیزی خوب است. این ویژگیها شامل موارد زیر هستند:
- Vigor (VIG): افزایش میزان HP
- Mind (MND): افزایش میزان FP
- Endurance (END): افزایش میزان نوار استقامت (Stamina) و بارگیری تجهیزات (Equipment)
- Strength (STR): افزایش میزان آسیب (Damage) با استفاده از اسلحههای مبتنی بر قدرت (Strength)
- Dexterity (DEX): افزایش میزان آسیب (Damage) با استفاده از اسلحههای مبتنی بر چابکی (Dexterity) / افزایش سرعت تاثیر طلسمها
- Intelligence (INT): افزایش میزان آسیب (Damage) با استفاده از اسلحههای مبتنی بر هوش (Intelligence)، طلسم (Incantations) و جادو (Sorceries)
- Faith (FTH): افزایش میزان آسیب (Damage) با استفاده از اسلحههای مبتنی بر ایمان (Faith)، طلسم (Incantations) و جادو (Sorceries)
- Arcane (ARC): افزایش میزان آسیب (Damage) برای انتخاب طلسم (Incantations) و جادو (Sorceries) / افزایش نرخ کشف آیتم (Item Discovery)
این ویژگیها را میتوان پس از ملاقات با «ملینا» (Melina) برای اولین بار در حین استراحت در Sites of Graces افزایش داد. با سرمایهگذاری مقادیر فزایندهای از Runes، میتوانید کاراکتر خود را ارتقا دهید و هر ویژگی را یک امتیاز در هر سطح افزایش دهید. این ویژگیها به شما امکان میدهند که انواع ساختها را بدون محدود شدن با مبدا انتخاب شده در شروع بازی ایجاد کنید و گسترش دهید.
Origins (منشا)
منشاها به عنوان یک بخش از انواع Origins و Attributes در بازی Elden Ring شامل 10 مورد مختلف هستند که هر کدام را به همراه توضیحات آن در ادامه میخوانید:
«خانه به دوش» (Vagabond)
Vagabond یک منشا همه جانبه است که اگر چه به سمت سبک نبردهای تن به تن متمرکز است، به لطف اعتبار «ایمان» (Faith) و «هوش» (Intelligence) مناسب که هر دو از 9 شروع میشوند، به حداقل تلاش برای استفاده از جادو نیاز دارد. این ویژگی منحصر به فرد، منشا Vagabond را به نقطه شروع خوبی برای ساختهای ترکیبی تبدیل میکند. مواردی که میتوانند از حملات سحر و جادو و قدرت فیزیکی بدون تخصص در هیچ کدام به نحو شایستهای استفاده کنند.
«جنگجو» (Warrior)
Warrior یک منشا با بالاترین میزان «چابکی» (Dexterity) برای شروع در الدن رینگ است. اگر به فکر ساختن یک ساخت متمرکز بر مهارت و چابکی هستید، این منشا را انتخاب کنید. کلاس Warrior بسیار قوی شروع میشود و میتواند از همان ابتدا با استفاده از Scimitars دوگانه، حملات قدرتمندی را انجام دهد که میتواند چند مبارزه اول را آسانتر کند. مقدار اولیه «هوش» (Intelligence) در آن 10 است که همچنین دسترسی به جادوهای خاص را با حداقل سرمایه برای این منشا آسان میکند.
«قهرمان» (Hero)
اگر به دنبال ساخت یک شخصیت با «قدرت» (Strength) بالا هستید، منشا قهرمان همان موردی است که باید انتخاب کنید؛ زیرا، دارای بالاترین مقدار قدرت برای شروع در بین سایر مرجعها با عدد 16 است. از سوی دیگر، «چابکی» (Dexterity)، «هوش» (Intelligence) و «ایمان» (Faith) در آن بسیار پایین است، بنابراین شما باید در طول بازی این ویژگیها را به میزان قابل توجهی ارتقا دهید تا قهرمان شما همه فن حریفتر شود.
«راهزن» (Bandit)
Bandit یک منشا جذاب و بهترین انتخاب برای کسانی است که قصد دارند از سلاح دوربرد مانند تیروکمان استفاده کنند یا با استفاده از مخفی کاری به مقابله با اکثر دشمنان بروند. این منشا دارای آمار متوسط در همه بخشها البته به جز «چابکی» (Dexterity) و «سحر مخفی» (Arcane) است. بنابراین هنوز هم میتوان از آن به عنوان پایهای برای ساخت بر مبنای «چابکی» (Dexterity) و «جادوگری» (Magic) استفاده کرد.
«ستاره شناس» (Astrologer)
منشا ستاره شناس بهترین گزینه برای ساختهای متمرکز بر «جادوگری» (Sorcery) به لطف ویژگیهای اولیه «هوش» (Intelligence) و «سحر مخفی» (Arcane) آن است. این منشا همچنین با انتخاب مناسبی از طلسمهای تهاجمی شروع میشود و در ابتدای بازی با مدیریت مناسب FP، بسیار قدرتمند خواهید بود.
«پیامبر» (Prophet)
پیامبر در طرف مقابل طیف جادویی در بین انواع منشا در بازی الدن رینگ قرار میگیرد. این منشا به جای «هوش» (Intelligence)، «ایمان» (Faith) را در اولویت قرار میدهد که دسترسی آسان به طلسمهای حمله و دفاع را در ابتدای بازی برای شما فراهم میکند. پیامبر همچنین در نبردهای فیزیکی بهتر از ستاره شناس است؛ اما این تفاوت خیلی زیاد نیست، بنابراین شما هنوز هم تا حد زیادی به جادو تکیه خواهید کرد.
«سامورایی» (Samurai)
سامورایی یکی دیگر از خاستگاههای بسیار منحصر به فرد بازی است که شبیه منشا Vagabond عمل میکند. با این حال بیشتر بر «چابکی» (Dexterity) تمرکز دارد تا «قدرت» (Strength). ساموراییها ممکن است به دلیل قدرت کم در شروع بازی، قابلیت بقای زیادی نداشته باشند. با این حال، آن را با تطبیق پذیری جبران میکنند؛ زیرا با «کمان دوربرد» (Long Bow) برای حملات از راه دور و شمشیر «کاتانا» (Katana) برای درگیریهای تن به تن قدرتمند و سریع بازی را شروع میکنند.
«زندانی» (Prisoner)
Prisoner تا حدودی منشا پیشرفتهای دارد ولی با برخی از آمارهای ضعیف نیز شروع میشود. البته به جز «چابکی» (Dexterity) و «هوش» (Intelligence) که بعدا به این منشا تطبیق پذیری زیادی میدهند. به این ترتیب، Prisoner یک انتخاب خوب برای بازیکنان متخصص Souls است که از رویارویی با سختیها در شروع بازی نمیترسند تا بعدا زمان آسانتری داشته باشند.
«کشیش» (Confessor)
Confessor یک منبع عالی برای انتخاب توسط مبتدیان است؛ زیرا، با تجهیزاتی بازی را شروع میکند که محافظت عالی (با بارگیری تجهیزات زیاد)، مجموعهای زیبا از «طلسمها» (Inantations) و قابلیتهای نبرد نزدیک مناسب را ارائه میدهد. این ترکیب از ویژگیها میتواند شروع بازی را برای تازه واردان و بازیکنانی که به تجربه فراموش نشدنی سری Souls عادت ندارند بسیار آسان کند.
«بیچیز» (Wretch)
منشا Wretch در حقیقت یک لوح خالی است که از سطح 1 و با عدد 10 در تمام ویژگیها شروع میشود. این منشا فقط یک چماق ضعیف به عنوان سلاح اولیه با خود دارد و با توجه به این موضوع، فقط بازیکنان حرفهای باید به سراغ این منشا بروند. به این دلیل که شروع بازی را فوق العاده دشوار میکند و به هم ریختن توزیع آمار میتواند شخصیتی بسیار نامتعادل ایجاد کند که میتواند برای مقابله با خطراتی که در Lands Between نهفته است، مشکلساز شود.
شما کدام یک از این انواع Origins و Attributes در بازی Elden Ring را میپسندید؟ با توجه به سبک بازی خود، کدام موارد مناسبتر از بقیه هستند؟ اگر اطلاعات بیشتری در این زمینه دارید میتوانید برای راهنمایی طرفداران و بازیکنان این عنوان در نظرات به اشتراک بگذارید.
ممنون من خیلی وقت بود بازی میکردم الرن رینگ رد خیلی چیزا یاد گرفتم
به نظر من ستاره شناس از همه بهتره من لولم ۴۲۱ هست
ولی اونایی که بازی رو شروع میکنند باید با هیرو یا همون قهرمان برند