همانطور که می دانید، درایورهای گرافیکی از سوی AMD و NVIDIA برای دو سیستم عامل 32 و 64 بیتی تولید می گردد. شرکت انویدیا به تازگی اعلام کرده است که در نظر دارد تا پشتیبانی از سیستم عامل های 32 بیتی را برای همیشه متوقف سازد. غول سبز گرافیکی اعلام کرده است که پس از درایورهای سری R390، پشتیبانی از سیستم عامل های 32 بیتی برای همیشه پایان یافته و تنها سیستم عامل های 64 بیتی را پوشش خواهد داد.
در این شرایط، پس از نسخه های GeForce 390.xx، سیستم عامل های 32 بیتی شامل Windows 10, Windows 7, Windows 8/8.1, Linux یا حتی FreeBSD ها توسط این درایورها پشتیبانی نخواهند شد. انویدیا در این بیانیه اعلام می کند که تا ماه ژانویه سال 2019 سیستم عامل های 32 بیتی را از منظر موارد امنیتی و باگ ها پوشش می دهد؛ اما این بدان معنی نیست که بهبود و موارد فنی نیز در آنها بروزرسانی شود. عدم انتشار نسخه های 32 بیتی کاربران را مجبور به کوچ برای OS های 64 بیتی کرده و افزون بر آن، شرکت و مراکز بزرگ نیز نزدیک به 1 سال برای ارتقاء OS های خود بر اساس حافظه های رم، فرصت خواهند داشت.
یادداشت نویسنده:
شاید در ابتدا این راه حل مطرح شود که به سادگی می توان ویندوز های 32 بیتی را پاک کرده و نسخه های 64 بیتی را جایگزین آن کرد. به همین سادگی از ارتقاء حافظه رم (از 3 گیگابایت به بالا برای ویندوز 64 بیتی) اجتناب کرد. اما ویندوز و سیستم عامل های دیگر به گونه ای طراحی شده اند که بر اساس رابط خود که 32 یا 64 بیتی است، حجم معینی از RAM را اشغال می کنند. به عنوان مثال ویندوز 10 نسخه 64 بیتی، برای حافظه ای بیش از 3 گیگابایت طراحی شده است که می تواند مشکلات فنی کوچک یا بزرگی را در مدیریت سخت افزارها نمایان سازد. در این حالت سرعت سیستم نیز برای شما رضایت بخش نیست. در نتیجه اگر از حافظه های رم پایین (یعنی حداقل 3 گیگابایت) بهره می برید، برای استفاده از درایورهای گرافیکی انویدیا بهتر است به فکر ارتقاء آن باشید.
باز هم به پشتیبانی و غیرت انویدیا که تا این جا از سیستم عامل های 32 بیتی پشتیبانی کرد و از ویندوز 8/8.1 هم پشتیبانی میکنه.
اون یکی شرکت که زد پشتیانی از سیستم عامل 32 بیتی رو کلاً ورداشت از اون ور پشتیبانی از ویندوز 8/8.1 رو هم قطع کرد.