مارکوس لتو، کارگردان بازی و خالق سابق عنوان محبوب هیلو که عنوان رو به انتشار Disintegration را خلق کرده در مصاحبه ای در رابطه با ضرورت وجود حافظه پرسرعت SSD در کنسولهای نسل بعد سونی و مایکروسافت صحبت کرده است.
برای اولین بار در تاریخ کنسولهای بازی، دو کنسول پلی استیشن 5 و ایکسباکس سری ایکس به حافظه پرسرعت SSD برای ذخیره دیتای بازیها مجهز شدهاند. سرعت این نوع حافظهها بسیار بالاتر از هارد دیسکهایی است که در ایکسباکس وان و پلی استیشن 4 استفاده شده و بازیها به واسطه وجود SSD با سرعت قابل ملاحظهای در نسل جدید بارگذاری خواهند شد. در مصاحبهای که لتو با VGC داشته، وی در مورد محدودیتهایی که برای توسعه بازی در نسل فعلی کنسولها وجود داشته و مزایای فناوری جدید موجود در پلی استیشن 5 و ایکسباکس سری ایکس صحبتهای جالبی کرده است. طبق چیزی که فعلا روی کاغذ در دسترس است، از نظر سرعت SSD، برتری با کنسول نسل بعد سونی میباشد اما به گفته لتو، هر دو پلتفرم با برخورداری از حافظه جامد پرسرعت، عملکرد چشمگیری خواهند داشت.
SSD کنسولهای نسل بعد تفاوتی عظیم را رقم میزند
خالق سری بازیهای هیلو معتقد است SSD موجود در کنسولهای نسل بعد تفاوتی عظیم را رقم خواهد زد. این ویژگی کنسولهای نسل بعد، دست توسعهدهندگان را برای ساخت محتویات گسترده باز میگذارد. گیمرها دیگر مدت زمان زیادی در صفحه لودینگ منتظر نخواهند ماند و هیچ خبری از بارگذاریهای پنهان پشت صحنههای سینماتیک نخواهد بود. او همچنین اضافه کرده است این ویژگی باعث میشود توسعهدهندگان بتوانند محتویات را بسیار یکپارچهتر بر روی کنسول گیمرها قرار دهند.
لتو اولین بازی سازی نیست که از اهمیت فوق العاده SSDها در کنسولهای نسل بعد صحبت کرده اما این بازیساز پیشروی کرده و گفته ساخت بازی برای نسل فعلی کنسولها حسی مانند توسعه بازی برای دستگاههای عصر حجر دارد. این موضوع کار را برای توسعهدهندگان بازی دشوار کرده و حالا با نزدیک شدن به عرضه کنسولهای نسل بعد، امید در دل توسعهدهندگان زنده شده و به لطف توانایی سختافزاری بالای نسل بعد، احتمالا ساخت بازی برای آنها به مراتب سادهتر و کم محدودیتتر خواهد بود.
ولی hdd فقط بدرد ذخیره فیلم و فایل شخصی میخوره
روش میشه گیم زد ولی لگ داره
من خودم به شخصه هم درایو m2 دارم هم هارد دیسک
تنها تفاوت فقط توی لود بازیه و دیگر هیچ
اگر بازی بهینه ساخته بشه روی هارد هم خوب اجرا میشه