پردازنده های AMD Ryzen به تازگی در دو دسته بندی SR5/SR7 راهی بازار شده اند؛ همچنین کارت گرافیک های Rebrand RX500 نیز از این کمپانی به بازار معرفی گشته و در انتظار ورود هیجان انگیز کارت گرافیک های VEGA هستیم. در روزهای پیشین مسئله باگ های ریزن در بازی های کامپیوتری و عدم درج نتایج نزدیک و دقیق در بررسی (Review) ها بسیار مورد توجه قرار داشت تا اینکه این شرکت به صراحت اعلام کرد: 300 عنوان بازی و محتوای سازگار با پردازنده و GPU های جدید این شرکت تولید خواهد شد؛ ما با چند توسعه دهنده ی بازی در جهان مشغول به همکاری هستیم. ظاهرا نشانه های این همکاری به مرور در حال خودنمایی است. شرکت توسعه دهنده برنامه نویسی های مبتنی بر بازی (id Software) روز گذشته بیانیه ای را به طور رسمی به خبرگزاری ها ارائه کرد. این شرکت که سازنده عناوین محبوبی مانند DOOM و Rage است، اعلام کرده است که مذاکرات نهایی با غول قرمز رنگ (AMD) به پایان رسیده است.
id Software در گذشته نیز بازی DOOM را بر اساس API مطرح Vulkan گسترش داده بود که به همین علت کارایی کارت گرافیک های AMD RX400 به طور چشمگیری در این بازی افزایش یافته بود. پس از رستاخیز، AMD علاقه ی بیشتری به توسعه کد های برنامه نویسی بر اساس سخت افزارهای خود پیدا کرد. در همین راستا id Software یک گام عمیق و بسیار انقلابی را برداشته است؛ بدین ترتیب که این شرکت در حال کار بر روی موتور بازی جدید خود با نام idTech 6 است. اینبار نه فقط یک پچ جهت سازگاری بهتر با سخت افزارهای AMD، بلکه موتوری ویژه برای سخت افزارهای AMD را شاهد هستیم که بهترین کارایی خود را در سخت افزارهای این شرکت نشان می دهند. موتور idTech 6 با پردازنده های AMD Ryzen بهینه گشته و آقای Robert Duffy از id Software توضیحاتی را در این زمینه ارائه کرده است؛ (( موتور بازی idTech 6 یک دستاورد جدید است که با سخت افزارهای AMD اعم از Ryzen و RADEON ها بهینه شده است؛ این موتور بازی جدید در زمینه پردازش های موازی بهبود یافته است. (احتمالا این ارتقاء به دلیل تعداد هسته های زیاد در پردازنده های AMD است). این برای اولین بار بود که AMD پردازنده های قدرتمند با ویژگی Multi-thread را تولید کرده است و ما نیز موتور بازی idTech 6 را برای نهایت استفاده از این ویژگی بهبود داده ایم. این موتور از تمام توان پردازشی Ryzen-ZEN ها استفاده کرده و به زودی شاهد تولید بازی هایی فاخر بر اساس این موتور خواهیم بود)).
:-q
من خودم دیدم بازی کردم بعدشم بازیم اوریجیناله نمونش رینبو سیکس که کلا با اون فیزیک اشغالش رسما نموده مارو و کلی باگ و کرش لینکی هم در کار نیست چون تجربه خودمه و بقیه دوستام که رینبو بازی میکنیم
من خودم اولین سیستمی رو که گرفتم براساس +athlon x2 4800 بود چون اون موقع نقد و بررسی شو و همچین مقایسه اون رو با سری پنتیوم اینتل خوندم ولی اینتل سال بعدش جبران کرد یادته که و از اونه موقع اینتل نسبت به ای ام دی خیلی کمتر افت داشت یادته میاد که؟
خواهشا آقای رستمی کم چرت بگو , چیزی از بازی نمیدونی نظر نده و همچین پیرو نظر قبلیت , وقتی بنچمارک خود بازی هست چه دلیلی داره که به بنچمارک های 3d mark و cinebench رجوع کنیم وقتی میشه تو عمل تست کرد چه نیازی به تست تئوری داریم
[img]https://tpucdn.com/reviews/Intel/Delidding_the_Intel_Core_i7_7700K/images/thermal-performance.png[/img]
اینتل بی کیفیت و دیگر هیچ!
در تصویر بالا شما de-lidding کردن پردازنده اینتل میبنی وقتی شما پردازنده باز میکنی و از چسب سیلیکون با کیفیت تر نسبت به چسب سلیکون اصلی پردازنده استفاده میکنی بین 20 تا 25 درجه سانتی گراد دمای پردانده کم میشه!
اما چند وقت پیش وقتی پردازنده amd de-lidding کردن بخاطر کیفیت بالا ساخت فقط 1 درجه تفاوت خمیر سیلیکون فابریک پردازنده با خمیر سیلیکون جدید بود که نشون از کیفیت ساخت بالا پردازنده داشت (و نیازی نبود که اصلا هزینه کنید)
اینم نوش جان اینتل دوستان
لینک ([url]”https://www.techpowerup.com/reviews/Intel/Delidding_the_Intel_Core_i7_7700K/4.html”[/url])
از 2007 همون cpu که گغتی الان دارمش تمام گیمها رو تا 2014 مثل اسب ران میکنه
مثل رایزن زمانی که amd دو هسته رو داد ، اوایل گیمها رو نک هسته بودن ، اما یک ساا بعدش همه گیمهای جدید اومدن رو دو هسته و قدرت واقعیش اشکار شد
اینتل تک هسته هم قیمتش که رو تک هسته برنده بود ، کلا پودر شد رفت
برای انتخاب پردازنده قدرتمند تست cinebench
برای انتخاب کارت گرافیک تست 3d mark
من اکه سیستم کیم ببندم بر اساس دو نتیجه بالا سیستم جمع میکنم
ببین من از کی میکفتم گیمهای جدید از دو هسته خواهد اومد رو 8 ، اونوقت قدرت اصلی رایزنها اشکار میشه ، نسبت به کابیلیکها
خوب 1700 و 1600 بهینه هست
1700 ایکس دار رده بالاست
یک کیس با 1700 و قطعات توپ درمیاد سه و نیم ملیون تومن ، همون قدرت،سرعت تو اینتل درمیاد دوازده ملیون تومن
کجا انویدیا بدون باگه.ظاهرا بازی assassins creed unity رو بازی نکردی.خدای باگه
به نظر من قبل خرید رم این مطلب رو بخون
http://www.legitreviews.com/ddr4-memory-scaling-amd-am4-platform-best-memory-kit-amd-ryzen-cpus_192259
سلام
خودت دیدی یا شنیدی ؟ که اگه خودت دیدی که باید بپرسم بازی که کرش میکرد نسخه اصلی بود یا کرک و اگه شنیدی یا خوندی میشه یه لینک برام بزاری؟
یادم چند سال پیش هم که ای ام دی سر athlon x2 رو زده بوده هم همین حرف ها رو میزدند و ولی ای ام دی نتونست ادامه بده
یه سوال
رندر بازی ها به ععده پردازنده مرکزیه یا گرافیک ؟
چه الان و چه در آینده نزیدک بازی ها به هسته های بیشتر نیازی ندارند چون نیازی ندارند, سرعت پردازنده برای بازی از تعداد هسته ها بیشتره
سلام
اولا من چی گفتم و شما چی گفتید
برای گیم سرعت مهمه نه تعداد هسته ها و درضمن بازی نیازی به هسته های بیشتر از چهارتا نداره چون برای بازی گرافیک مهمه
و درضمن قبلا گفتی بنچمارک بازی برای تست پردازنده اشتباهه که من تو همون پست جوابتون رو دادم حالا نمیدونم دیدی یا نه , به نظر شما برای گیمر که میخواد سیستم گیم ببنده کدوم بنچمارک براش مهمتره ؟
بحث های همیشگی سر هیچی.:)
بحث های همیشگی سر هیچی.:)
بحث های همیشگی سر هیچی.:)
بحث های همیشگی سر هیچی.:)
والا ما هر جا دیدیم رد پای انویدیا بود تو بازیا فقط باگ و کرش دیدیم از اساسینز ها بگیر تا همین بتمن ارکام نایت و باقی بازیا هر بازی که تکنولوژی انویدیا داشته فقط باگ و کرش هنگ و مشکلات فنی بوده من رسما بازی Amd ندیدم این مشکلات رو داشته باشه نمونش هم dirt rally هم بهینس هم کم باگ و کم نقص
یا امام غریب خدا کنه برتری ذاتی موتورهای طراحی شده اینودیا پابرجا باشه تا از باگهای احتمالی فن اوری های ای ام دی در امان بمونیم.
درست مثل باقی محصولات ای ام دی این فن اوری هم کاربران را با باگ های بسیار و غیر قابل تحمل روبرو میکنه جوری که عطایش را به لقایش بخشیدن حرکت بهینه تریست
قیمت 1700x که 1650 تومنه
پس سیستم amd تو ایران بستن بهینه نیستش ! با این قیمتا
اصلا نمیصرفه
جای لجبازی اماده شید و سیستم رایزنتون جمع کنید
لینک ([url]”https://clx.cybertronpc.com/kits/gmra00000045mk/configure”[/url])
رامین دهنتوووو
با تشکر فیلانی اخه آدم انقد تابلو خخخخخخ :))))))
=))=))=))=))=))=))=))=))
رمهای عالی موجود در بازار برای سیستم رایزن تون
شخصا ژل رو خواهم خرید ، بهینه تره، ارورر و هنگ نمیده تو رندرهای سنکین
لینک ([url]”https://www.newegg.com/Product/Productcompare.aspx?CompareItemList=-1%7C20-231-914%5E20-231-914%2C20-232-530%5E20-232-530%2C20-144-939%5E20-144-939%2C20-144-824%5E20-144-824%2C20-231-871%5E20-231-871″[/url])
کم کم دارم به رامین رستمی ایمان میارم :emoji1
برتی همین من ماههاست میکم بنچمارک های پردازنده با گیم کلا اشتباهه
چه بسا یک سلرون بتونه زنون 16 هسته رو تو فرم دهی ببره
بنچمارک گیم زمانی که تک هسته ای مد بود درست بوده نه الان
داری بال در میاری مگه نه؟=))=))=))=))
من به شخصه نهایت تشکر و قدردانی رو از نویسنده محترم که دارن بدون چشم داشت اخبار فناوری و تکنولوژی رو برای ما فراهم میکنن .
امیدوارم دوستان تو این صمیمانه به جای بحث های الکی معلومات خود رو بالاتر ببرن
با تشکر esmerlik aydin :smiley6:smiley6:-bd:-bd:-bd
تازه اولشه کجاشو دیدین :-bd:-bd:x:x:xما هی به دوستان میگیم هی زود قضاوت نکن که فردا پشیمون نشن ولی انگار نه انگار
OH MY GOD اکثرا بازیها دارن از 4 رشته نهایتا 6 رشته استفاده میکنن ببین اگه برای 16 رشته بهینه باشند دیگه پردازنده های رایزن برای کیفیت 8K هم سلطانی خواهند کرد . :smiley2:smiley2:smiley2:smiley2:x:x:x:x:x:-o:-o:-o:-oB-)B-)B-)B-)B-)
سلام
قبلا گفتم بازم میگم , بازی ها نیازی به هسته های بیشتر نداره چون بیشتر پردازش های بازی به عهده گرافیکه
خوب دیگه راه برای استفاده از تعداد هسته بالاتر از 4 باز شد و شرکتهای دیگه هم کم کم اضافه میشن مگر اینکه اینتل دوباره از اون کثیف کاریاش انجام بده
عالییییییه:smiley2:smiley2
بعله ما سه ماهه همین میکفتیم(گیمها از دو هسته خواهد اومد رو 8) ، بزودی شاهد افت شذید قیمت ، ارزش اینتل و کابیلیک ها خواهیم بود