این روز ها شرکت بازی سازی پر سابقه و ژاپنی کپکام تمرکز ویژه ای را بر روی باز سازی یا دوباره سازی عناوین قدیمی و پر طرفدار خود صورت داده است. در همین راستا طی یکی دو سال اخیر شاهد باز سازی عناوینی نظیر Resident Evil بودیم و در عین حال نسخه ای کلکسیون مانند از سری Devil May Cry نیز بر روی پلتفرم های نسل هشتم عرضه گردید. این در حالی است که بازی هایی نظیر Resident Evil 0 HD و Resident Evil 2 Remake نیز در راه هستند و در آینده ای نزدیک در اختیار علاقمندان نسخه های کلاسیک این آثار قرار خواهند گرفت. با این حال هر قدر که شرکت کپکام در سال های اخیر نسبت به زنده کردن خاطرات قدیمی هواداران خود علاقه نشان داده است، رقیب هم وطن این شرکت یعنی کونامی نسبت به زنده نمودن نام فرنچایز های قدیمی خود کاملاً بی تفاوت و بی علاقه بوده است. در شرایطی که سرنوشت سری Metal Gear Solid با توجه به اختلاف نظر های عمیق میان سران کونامی و خالق اصلی این سری یعنی هیدئو کوجیما ، کم و بیش نامعلوم به نظر می رسد و این اختلاف نظر آینده ی نسخه های آتی سری Metal Gear Solid را به طور کامل تحت الشعاع قرار داده است، سرنوشت دیگر فرنچایز های محبوب و استخوان دار کونامی نظیر Silent Hill و Castlevania نیز کاملاً مبهم به نظر می رسد و هیچ مشخص نیست که کونامی چه برنامه های ویژه ای را برای تولید نسخه های بعدی این مجموعه بازی های پر طرفدار در نظر دارد. با این حال یکی از هواداران قدیمی سری بازی های Metal Gear Solid هنگامی که امید ها را از سوی کونامی بسیار کم رنگ مشاهده کرده است، خود دست به کار شده تا به تنهایی نخستین عنوان از سری Metal Gear Solid را دوباره از نو بسازد.
اگر چه نخستین عنوان از سری متال گیر در سال 1987 میلادی برای کنسول NES عرضه شد، اما سری متال گیر سالید در سال 1998 بود که برای نخستین بار بر روی کنسول Play Station متولد شد و بازی Metal Gear Solid توانست این مجموعه را از بعد دوم به بعد سوم بیاورد. حال یکی از علاقمندان کهنه کار این بازی که با نام گیمری خود یعنی iRam Gamer در نزد برخی از بازی دوستان شناخته می شود، قصد دارد تا این بازی را به صورت کامل و تحت موتور گرافیکی جدید Unreal Engine 4 دوباره سازی نماید و تجربه ای تازه را برای علاقمندان به سری متال گیر سالید و نخستین عنوان از این مجموعه رقم بزند. البته در حال حاضر اطلاعات چندان دقیقی از این نسخه ی دوباره سازی شده که Metal Gear Solid: Shadow Moses نام دارد در دست نیست اما به نظر می رسد که سازنده ی این بازی یعنی iRam Gamer قصد اضافه کردن چرخه ی روز و شب را نیز به ساختار گیم پلی نسخه ی دوباره سازی شده ی Metal Gear Solid: Shadow Moses دارد (قابلیتی که در نسخه ی کلاسیک این بازی و حتی نسخه های بعدی آن وجود نداشت). به هر حال شاید این حرکت iRam Gamer موجب بروز واکنش های تازه ای در اعضای شرکت کونامی گردد و همان گونه که نسخه ی دوباره سازی شده ی مستقل از بازی Resident Evil 2 (که توسط یک تیم مستعد ایتالیایی در دست ساخت بود) اعضای کپکام را وادار به اعلام رسمی انتشار نسخه ی Remake از این بازی نمود، بازی Metal Gear Solid: Shadow Moses هم بتواند واکنش مشابهی را در اعضای شرکت کونامی برانگیزد. البته در صورتی که کونامی همچنان نسبت به زنده کردن نسخه های قدیمی سری متال گیر سالید بی تفاوت بماند، امیدواریم تلاش های iRam Gamer در نهایت به سرانجام برسد تا ما بتوانیم به زودی در قالب بازی Metal Gear Solid: Shadow Moses ، ملاقات دوباره ای با نخستین عنوان از سری متال گیر سالید داشته باشیم. در پایان این متن شما را به مشاهده ی تصاویر جدید منتشر شده از بازی Metal Gear Solid: Shadow Moses توسط iRam Gamer دعوت می کنیم.
اونقدرها هم بازی خوبی نیست.
نمیدونم این بازی چرا خیلی طرفدار داره نسخه ground zeroes رو دیدم فهمیدم بدرد من نمیخوره.
دم نویسنده عزیز گرم که حسابی با نوشتارش حس بازیو انتقال میده :-bd:-bd