نخستین عنوان از سری بازی های Doom چیزی نزدیک به دو دهه قبل (در سال 1993 میلادی) به بازار عرضه شد و به موجب نوآوری های خود توانست تحول قابل توجهی در سبک شوتر اول شخص ایجاد نماید. به احتمال فراوان بسیاری از خوانندگان این متن به اقتضای سن و سالشان هیچ خاطره ای از بازی Doom ندارند. اما به طور حتم نام بازی Doom برای کسانی که این اثر را بر روی سیستم عامل ام اس داس تجربه کرده اند بسیاری از خاطرات قدیمی را زنده می کند. خاطراتی که می توانند شکل و شمایلی کاملاً امروزی به خود بگیرند و رنگ و جلای دیگری داشته باشند.
به منظور زنده کردن خاطرات شیرین علاقه مندان بازی کلاسیک Doom یکی از هوادارن قدیمی این بازی به تازگی نخستین مرحله از اثر مذکور را توسط موتور گرافیکی Unreal Engine 4 باز سازی کرده است. البته مورد مذکور تنها یک پروژه ی شخصی محسوب می شود و (با توجه به موارد مربوط به حق کپی رایت) به نظر نمی رسد که علاقه مندان بازی Doom بتوانند نسخه ی باز سازی شده ای از این اثر را این بار شکل گرفته در قامت موتور گرافیکی Unreal Engine 4 تجربه نمایند. با این حال نظاره کردن تصاویر مربوط به این پروژه ی شخصی (که می توانید تعدادی از آن ها را در انتهای متن پیش رو مشاهده نمایید) در نوع خود بسیار جالب به نظر می رسد و قطعاً بسیاری از علاقه مندان این بازی را با خود به روز های گذشته می برد. از آن جایی که عناوین حاضر در سری بازی های Doom همواره توسط نسخه های مختلف و ارتقا یافته ای از موتور گرافیکی id Tech ساخته شده اند شاید بسیاری از علاقه مندان این مجموعه کنجکاو دانستن این موضوع باشند که عناوین سری Doom در رخت و لباس سایر موتور های گرافیکی شناخته شده ی حاضر در صنعت بازی سازی چه رنگ و جلوه ی خاصی می توانند داشته باشند. حال لا اقل می توان ادعا کرد که این کنجکاوی در رابطه با موتور گرافیکی Unreal Engine 4 به طور کامل بر طرف شده است. گفتنی است که طراح این پروژه ی شخصی در جریان شکل دهی مرحله ی نخست از بازی کلاسیک Doom تا جای ممکن سعی کرده تا به جزئیات و ریزه کاری های موجود در ساختار دیداری نخستین مرحله از بازی Doom وفادار باقی بماند. با این حال بنا بر تایید خود در برخی موارد نکاتی را نیز به ساختار این طراحی شخصی اضافه کرده است. اگر چه این پروژه ی شخصی هم اکنون قابل بازی نیست اما هواداران سری بازی های Doom می توانند به زودی تجربه ی تازه ترین نسخه از سری بازی های Doom را از سر بگذرانند. عنوانی ریبوت شده به نام Doom که قرار است دوباره هواداران عناوین شوتر اول شخص را به نبرد با موجودات جهنمی ببرد و اتفاقاً برخی مراحل آن نیز در دل جهنم رخ می دهد! از همین رو سازندگان این بازی یعنی اعضای استودیو id Software تصمیم گرفته اند که خصلت جهنمی بودن این بازی یا به عبارتی منحوس بودن شخصیت های منفی حاضر در آن را در تمامی جنبه های این اثر (از طریق اعداد و ارقامی که بر طبق خرافات رایج بسیاری از مردم آن را منحوس می دانند) نمایان سازند. به عنوان مثال بازی Doom دارای 13 ساعت گیم پلی در بخش داستانی یا کمپین اصلی خود خواهد بود و در تاریخ 13 مارس سال جاری برای سه پلتفرم PC ، PS4 و Xbox One عرضه خواهد شد.
احتمالا چند ماه.
اینطوریا هم نیست.
خیلی گرافیکش تر و تمیز شده.
خیلی جالب نیس باز طراحیش:-q
چه محیطهای صاف و مسطحی. واقعا لازم بود بخاطر همچین محیطهای از آنریل 4 استفاده بشه. حداقل میگذاشتید یخورده پروژه پیش بره بعدا عکس میگذاشتید
تازه 20 روز تا انتشار رسمی مونده چقدر باید صبر کنیم تا کرک بشه معلوم نیست :emoji6
از بازیش خوشم نمیاد ولی unreal engine فوقالعادس:-bd