کسانی که با نخستین عنوان از سری بازی های Dragon Age خاطرات بسیار خوبی دارند، حتماً با سازندگان این مجموعه یعنی اعضای استودیو Bioware آشنا هستند. از سوی دیگر علاقمندان سری بازی های Mass Effect نیز بی شک از هواداران آثار این استودیو به شمار می روند. مسلماً هیچ خبری برای علاقمندان یک استودیوی خاص بازی سازی، بهتر از این نیست که مطلع شوند استودیوی بازی سازی محبوب آن ها در حال ساخت یک بازی کاملاً جدید است. و خبر خوب برای علاقمندان بازی های ساخته شده توسط استودیو Bioware این است که استودیوی محبوب آن ها در حال ساخت یک بازی کاملاً جدید است!
البته خبر این که اعضای استودیو Bioware در حال ساختن یک بازی کاملاً جدید هستند، شاید برای علاقه مندان پر و پا قرص این استودیو خبر چندان تازه ای محسوب نشود. چرا که اعضای این استودیو پیش از این و در جریان برگزاری نمایشگاه E3 سال 2014 ، به طور ضمنی اشاره ای به ساخته شدن یک IP کاملاً جدید توسط خود داشتند. البته در آن زمان بیشتر تمرکز اکثر رسانه ها بر روی روند ساخت تازه ترین نسخه از مجموعه بازی های Mass Effect بود. اثری که در آن زمان اطلاعات چندان مفصلی در مورد آن از سوی اعضای استودیو Bioware داده نشده بود و هنوز اسم و رسم این بازی یا شخصیت های حاضر در داستان این اثر نیز به کلی در هاله ای از ابهام قرار داشتند. در واقع تنها چند ماه قبل و در جریان برگزاری نمایشگاه E3 امسال بود که مشخص شد نسخه ی جدید از مجموعه بازی های مس افکت، Mass Effect : Andromeda نام دارد و در کنار آن قهرمان اصلی سه نسخه ی پیشین این مجموعه یعنی کاپیتان شپارد نیز دیگر در این بازی حضور ندارد. چرا که وقایع بازی Mass Effect : Andromeda در کهکشانی بسیار دور تر از کهکشان راه شیری و در زمانی کاملاً متفاوت با زمان مربوط به رویداد های نسخه های پیشین سری مس افکت به وقوع خواهد پیوست. اگر چه هنوز هم بسیاری از هواداران آثار استودیو Bioware بازی Mass Effect : Andromeda را به عنوان پروژه ی اصلی اعضای این استودیو محسوب می کنند، اما از پروژه ی جدید در دست تهیه ی اعضای این استودیو نیز نباید به همین راحتی عبور کرد. چرا که اطلاعات ارائه شده از این بازی تا کنون بسیار کنجکاوی بر انگیز جلوه می کنند.
بازی Mass Effect : Andromeda هم اکنون اصلی ترین پروژه ی در دست تهیه ی اعضای استودیو Bioware محسوب می شود. اما به نظر می رسد که سازندگان این بازی توجه ویژه ای نیز به تولید IP کاملاً جدید خود دارند
تا پیش از این می دانستیم که اعضای استودیو Bioware قصد دارند در بازی جدید خود دنیایی کاملاً خیالی را خلق کنند که در عین غیر واقعی بودن، از لحاظ ساختار کلی خود قرار است بسیار واقعی و طبیعی جلوه کند. به این معنی که در این دنیای مرموز و ناشناخته، شاهد چرخه ی کاملاً پویای روز و شب خواهیم بود و علاوه بر آن اجزا و پارامتر های طبیعی مربوط به آن نیز به شکل کاملاً واقع گرایانه ای تغییر خواهند کرد. با این حال گذشته از این که هم اکنون اسم و رسم نسخه ی جدید از سری مس افکت کاملاً مشخص شده است و علاقمندان بازی Mass Effect : Andromeda در حال حاضر نکاتی را در رابطه با محل وقوع داستان این بازی به همراه کلیاتی در مورد شخصیت های حاضر در داستان این اثر می دانند، اما همچنان اعضای استودیو Bioware اطلاعات چندانی را در مورد بازی کاملاً جدید خود که فعلاً هیچ نام و نشان خاصی هم ندارد منتشر نکرده اند. در واقع تمامی اطلاعات ما از این بازی جدید (علاوه بر نکات یاد شده در سطور فوق) به این مورد مختصر محدود می شود که اعضای استودیو Bioware اکنون در کنار ساخت و توسعه ی مراحل تولید بازی Mass Effect : Andromeda به طراحی IP کاملاً جدید خود نیز مشغول هستند. در این میان یکی از نویسندگان استودیو Bioware یعنی جی واتامنیک، طی روز های اخیر اطلاعات مختصر اما تازه ای را از این بازی جدید در حساب تویتری خود منتشر ساخته است که نشان از ورود پروسه ی ساخت این اثر به مراحل جدی تری دارد. بر طبق گفته های جی واتامنیک، پروسه ی طراحی داستان بازی جدید استودیو Bioware اکنون وارد مرحله ای تازه و کاملاً واقعی و جدی شده است و او از این موضوع بسیار هیجان زده به نظر می رسد. همچنین او روز گذشته به این موضوع نیز اشاره کرده است که او و سایر همکارانش به تازگی تصمیم بسیار بزرگی را در مورد شخصیت های حاضر در داستان این بازی جدید اتخاذ کرده اند. امیدواریم که آقای واتامنیک طی روز های آینده نیز به ارائه ی اطلاعات دست اول و قطره چکانی خود از این بازی جدید ادامه دهد تا ما بهتر بتوانیم با زیر و بم این اثر پر رمز و راز آشنا شده و از روند تولید این بازی کنجکاوی بر انگیز با خبر شویم. اگر چه هنوز هیچ اطلاعات خاصی از بازی جدید در دست تولید اعضای استودیو Bioware منتشر نشده است، اما کاملاً محتمل به نظر می رسد که این بازی نیز همانند تمامی تجربیات پیشین این استودیوی کهنه کار و خوش نام، در سبک نقش آفرینی ساخته شود و علاوه بر آن شاهد عرضه شدن این اثر جدید بر روی اکثریت قریب به اتفاق پلتفرم های رایج این نسل باشیم.
مثل نانو سویت کرایسیس میمونه.
تو که نمیدونی پس چرا میگی.
نه چقدر زمان می بره مهندس ؟؟؟
حتما شوخی میکنی میدونی ساختش چقدر زمان میبره.
به نظرم فعلا تمرکزش رو بزاره رویدونه بازی بهتر باشه
من مدت هاست تو کف یه بازی با مشخصات مشابه جهان واقعیم مثلاً خیلی خیلی دوست داشتم بازی ETS 2 مسافت جادهاش و معماری شهرهاش تقریباً معادل جهان واقعی بود