اگر به خاطر داشته باشید مدت ها پیش از پروژه ی جدید خالق سری Gears of War که قرار است آن را همراه با اعضای استودیوی تازه تاسیس Boss Key Productions به سرانجام برساند، سخنانی گفته بودیم. پروژه ای که در آن زمان نام و نشان مشخصی نداشت و تنها با عبارت Bluestreak شناخته می شد. اکنون این پروژه نام اصلی خود را پیدا کرده و علاوه بر آن موارد قابل قبولی از کلیات مربوط به داستان و گیم پلی آن نیز مشخص شده است.
بازی جدید کلیف بلزینسکی و تیم تحت سرپرستی اش قانون شکنان (Lawbreakers) نام دارد و قرار است دنیایی آینده نگرانه و پر آشوب را به تصویر بکشد. داستان بازی وقایع صد سال آینده را روایت خواهد کرد. دنیایی آشفته و ملتهب که مدت هاست روی آرامش را به خود نمی بیند و به جای مردمان عادی و صلح جو، تنها دو گروه سازمان یافته در آن حکومت می کنند. یکی گروهی که سعی دارند قانون را پیاده نمایند و دیگری گروه قانون شکنان. البته هنوز مشخص نیست که گروه اول قرار است چه قانونی را پیاده کنند و گروه دوم دقیقاً از چه چیزی سرپیچی می کنند. یا به عبارت بهتر هنوز به شکل کامل مشخص نیست که طرف خوب و بد داستان دقیقاً کدام یک از این دو گروه هستند. با این حال شاید این امر فرق چندانی در اصل ماجرا نداشته باشد؛ چون بازی قانون شکنان بر مبارزات آنلاین تمرکز دارد و بیش از داستان، این گیم پلی بازی است که حکم تعیین کننده ای در این میان دارد. به نظر می رسد که مبارزات موجود در بازی قانون شکنان بر اساس نبرد های رو در روی پنج به پنج شکل گرفته اند؛ اما با این حال سازندگان این بازی و در راس آن ها کلیف بلزینسکی طی اظهار نظر های اخیر خود عنوان کرده اند که بازی ساخته شده توسط آن ها هیچ ربطی به سبک موبا و پیوند آن با عناوین شوتر اول شخص ندارد. شاید آن چه که بازی قانون شکنان را از رقبای نه چندان کم تعداد خود در دنیای عناوین چند نفره ی آنلاین با این سبک و سیاق مجزا می کند، میدان های مبارزه است. میدان هایی که نیروی جاذبه در محیط آن ها نقش چندان پر رنگی ایفا نمی کند. به گفته ی کلیف بلزینسکی برخی مراحل این بازی دارای جاذبه ی کم، و برخی دیگر از مراحل نیز دارای جاذبه ی صفر خواهند بود.
طی نمایش های جسته گریخته ی بازی قانون شکنان، شاهد به تصویر در آمدن محیط هایی با معماری ژاپنی بودیم که در گوشه و کنار آن ها شخصیت ها می توانستند پرش های بسیار بلندی (در حد ده ها متر) انجام دهند که این خود می تواند نشان دهنده ی محیط های کم جاذبه باشد. با این حال محیط های بی جاذبه تا کنون در نمایش های بازی قانون شکنان مشاهده نشده اند. از دیگر نقاط تمایز این بازی با رقبا هم می توان به وجود نوعی قابلیت چنگک مانند اشاره کرد (به یُمن موفقیت چنگک بتمن اکنون در هر بازی ریز و درشتی می توانیم شاهد حضور چنگک باشیم!). در واقع قابلیت مذکور به شما این اجازه را می دهد تا بتوانید همچون بتمن از یک سوی میدان مبارزه به سوی دیگر بروید یا این که قادر باشید توسط این چنگک رقیبان خود را با سرعت و سهولت بیشتری به دام بیاندازید. البته سوای چنگک کذایی و همچنین انواع و اقسام سلاح های گرمی نظیر خمپاره انداز یا مسلسل که در نمایش های این اثر مشاهده شدند، در بازی قانون شکنان شاهد حضور سلاح های سردی نظیر شمشیر نیز هستیم که مسلماً به ساختار مبارزات هیجان بیشتری خواهد بخشید. از آن جا که مراحل طراحی بازی قانون شکنان هنوز در ابتدای راه خود قرار دارد، هنوز نمی توان اظهار نظر قاطعی در مورد گرافیک بازی انجام داد. اما مسلماً به مدد قابلیت ها و توانایی های موجود در موتور گرافیکی آنریل انجین 4، می توانیم در نسخه ی نهایی این اثر شاهد قدرت و شکوه بیشتری نسبت به نمایش های حاضر باشیم. در پایان باید گفت که بازی کاملاً آنلاین قانون شکنان برای انتشار در سال 2016 میلادی برنامه ریزی شده است و تنها بر روی پلتفرم PC عرضه خواهد شد.
یک بازی کاملا کپی از سری جدید کالاف دیوتی فقط بپر بپر و تخیلی :-q
چنگک just cause از همه معروفتره و بیشترین استفاده رو برده.:smiley1