یکی از بازیهایی که طرفدار و مخاطبین خاص خود را طی چند ماه عرضه خود جمع کرده، CyberPunk 2077 نام دارد. این بازی با وجود مشکلات خود در زمینه المانهای بازی، از ویژگی Ray Tracing به نحو احسنت استفاده کرده است و از این بابت تبدیل به یک رقیب جدی برای تمام بازیهای چند نسل آینده شده است. با این وجود در صورت استفاده از این تنظیمات فشار بسیار زیادی بر روی کارت گرافیک وارد میشود. با تمام این تفاسیر بازی CyberPunk 2077 در حالت Ray Tracing On تفاوت زیادی با حالت عادی خود دارد؟ یا تنها با فعال کردن آن فریم ریت خود را قربانی میکنید؟
Ray Tracing در ابتدای عرضه خود سر و صدای زیادی را در دنیای بازی به پا کرد و طولی نکشید تا بسیاری از بازیهای مدرن و روز کمپانیهایی مثل یوبیسافت، از این قابلیت در بازیهای خود استفاده کنند. اما هر کمپانی سازنده بازی به نحوی از این ویژگی در بازی خود استفاده کرده اما CyberPunk 2077 سعی کرده تا تمام قطرههای آخر شیشه Ray Tracing را در بازی خود بچکاند.
با استفاده از ویژگی Ray Tracing تمام بخشهای آیینهایه بازی، انعکاس محیط مقابل خود را بر روی آن سطح بازتاب میدهند تا به نوعی نمایی از دنیای واقعی را به کاربر ارائه بدهد. از این رو یک وظیفه جداگانه به گردن کارت گرافیک خواهد افتاد تا تمام این کارها را انجام بدهد. هرچه قدر از Ray Tracing استفاده بیشتری شده باشد، درگیری کارت نیز بیشتر است و در نتیجه، فریم ریت دریافتی شما نیز بسته به رزولوشن، تنظیمات گرافیکی و مسائل دیگر پایینتر خواهد آمد.
اما بازی CyberPunk 2077 در حالت Ray Tracing On واقعا تاثیر خاصی بر روی گیم پلی شما خواهد گذاشت و دنیای این بازی را به نوعی تکامل و تغییر خواهد داد یا تنها مقداری بر روی جزئیات بازی دقت بیشتری خواهید دید؟ درحال حاضر این بازی حتی در حضور کارت گرافیک قدرتمند RTX 3090 نیز با توجه به درصد درگیری بالای Ray Tracing قادر به ارائه فریم ریت مناسب در رزولوشن 4K بدون استفاده از DLSS نیست و حتما باید در صورت استفاده از تنظیمات Ray Tracing، گزینه DLSS را نیز فعال کنید.
سیستم استفاده شده برای تست امروز از پردازنده i7 10700K در کنار کارت گرافیک RTX 3080 استفاده کرده است. همچنین 32 گیگابایت رم با سرعت 3600 مگاهرتز از نوع دو کاناله و یک SSD مدل Samsung Evo Plus برای نصب بازی در کنار موارد گفته شده برای این سیستم بر روی مادربرد MSI MAG Z490 TOMAHAWK در نظر گرفته شده است.
نظر شما درباره Ray Tracing چیست؟ آیا آینده بازیهای کامپیوتری همگی وابسته به Ray Tracing است و با پیشرفت این مورد به زودی شاهد بازیهای با درصد بالای نزدیکی به واقعیت خواهیم بود یا تا رسیدن به این مورد هنوز زمان زیادی باقی مانده است؟
بیشتر بخوانید: عملکرد کارت گرافیک RX 6800 XT و RTX 3080 در CyberPunk 2077 – نبرد DLSS
دیدگاهتان را بنویسید