برنامه نویسی کار ساده ای به نظر میرسد و اگر شما یک برنامه نویس باشید؛ قطعاً شاهد سوالات افراد مختلف درباره ی آسان یا سخت بودن این کار بوده اید. ولی در نهات فقط یک برنامه نویس واقعی میداند که برای رسیدن به نتیجه ی نهایی چقدر باید تلاش کند و فقط عشق و علاقه است که افراد را به کار ترغیب میکند. در عین حال نکاتی وجود دارد که برای برنامه نویسان مانند یک کابوس خواهد بود که در این مطلب به آنها اشاره خواهیم کرد.
رفع خطاهای برنامه نویسان دیگر
اگر در یک شرکت برنامه نویسی کار کرده باشید خواهید دید که گاهی مجبور به خطایابی در کدهای دیگر برنامه نویسان خواهید بود. و اگر این موضوع برایتان اتفاق نیفتاده است باید بگوییم که شما فرد خوش شانسی هستید؛ چرا که این مسئله برای برنامه نویسان بسیار وحشتناک است. در واقع درک کدهای برنامه نویسان دیگر آسان نخواهد بود؛ آن هم در شرایطی که هیچ توضیحی درباره ی کد ها در پروژه وجود نداشته باشد.
ظاهر شدن خطا در زمان نامناسب
بعد از هفته ها تلاش بر روی پروژه و تست آن، درست زمان ارائه به مشتری، خطایی ظاهر میشود یا مشتری پروژه را تحویل گرفته است و هنگام استفاده از آن، خطاهایی را دریافت کند؛ اینها برای یک برنامه نویس مانند کابوسی است که او را از درون خواهد کشت در نتیجه در این موارد از برنامه نویسان به شدت دوری کنید.
رفع یک خطا و ایجاد خطاهای بیشتر
یکی از بدترین حالات در برنامه نویسی این است که بعد از یک زمان طولانی، خطای ظاهر شده را برطرف کنید و بعد از برطرف شدن آن، چند خطای جدید دیگر مشاهده کنید. در واقع این خطاها، جدید نیستند بلکه مخفی شده اند و به هرحال در طول برنامه نویسی با آنها روبرو خواهید شد.
خطاهای موجود در کتابخانه ها
در برخی موارد خطاهایی در پروژه وجود دارد که در کد هایتان نمیتوانید آن ها را پیدا کنید؛ در واقع این اشکالات مربوط به کتابخانه است که در چنین شرایطی باید به دنبال برطرف کردن اشکالات کتابخانه باشید.
از بین رفتن داده ها
از بین رفتن سناریو و اطلاعات مربوط به پروژه، یکی از معذلاتی است که انجام پروژه را متوقف خواهد کرد. این موضوع مانند ریختن قهوه بر روی سیستمتان خواهد بود و تنها راه رهایی از این مشکل، تهیه ی نسخه ی پشتیبان از داده ها است.
اشکالات ناشناخته
گاهی خطاهایی رخ میدهد که از هیچ منبعی نمیتوانید کمک بگیرید ولی احساس میکنید یک راه حل ساده وجود دارد. زمان زیادی را صرف رفع این مشکل میکنید در حالی که در هیچ سایتی، راهنمایی درباره ی مشکلتان پیدا نمیکنید. در این شرایط بهترین راه حل این است که مدتی از کد ها و پروژه فاصله بگیرید، ذهنتان را آزاد کنید و دوباره تلاش کنید. این مشکل فقط با ذهن خودتان قابل حل خواهد بود.
نقطه ویرگول مشکل ساز
قرار ندادن نقطه ویرگول در موارد مختلف باعث ایجاد خطاهایی خواهد شد. بر اساس محیط برنامه نویسی که در آن مشغول به کار هستید؛ باید به محل قرار دادن سمیکالن توجه کنید تا از خطاهای خسته کننده در پروژه جلوگیری کنید.
اینترنت
اینترنت در انجام پروژه های این چنینی کمک زیادی به برنامه نویسان میکند. زیرا هنگام روبرو شدن با یک خطا، به سرعت در گوگل به دنبال راه حل های مختلف، برای برطرف کردن خطا میگردند. حال اگر در هنگام برنامه نویسی اینترنت قطع شود؛ سرعت از بین بردن خطا، کند خواهد شد و برنامه نویسان را به عصر حجر خواهد برد.
[quote]رفع یک خطا و ایجاد خطاهای بیشتر[/quote]
این مورد خیلی رو اعصابه 😀
برنامه نویسی که خیلی ها فکر میکنن جذاب هستش باید بهش بگم این جذابیت فقط تو فیلمای هالیودی هستش اصل برنامه نویسی بسیار کار کسالت بار خسته کننده و رو اعصاب هستش بعضی مواقع بعد چند ساعت کار کردن رو یه پروژه 100 تا خطا پیدا میشه بعد اون همه خستگی باید این اشکالات رو رفع کرد (اشکالات خودت رو!) بعد خوشحالی از حل کردن خطا ها میای برنامه رو اجرا کنی که میبینی کاری که میخواستی رو انجام نمیده یا کارهای عجیب غریب میکنه که کلا او موقع ادم تنها به ول کردن کامل برنامه نویسی فکر میکنه :smiley9 البته خیلی ها هم هستن که ناامید نمیشن و میشن خدایه برنامه نویسی(مثل ما سوتی نمیدن) :-bd
بدترین کابوس واسه یه برنامه نویس اینه که با یه خطایی روبرو بشه و تو اینترنت هیچ راه حلی واسه اون خطا پیدا نکنه . . . خیلی بده =))
این گزینه ای که بین خطاها گفتید بیشتر بین بازی سازان به وفور دیده میشه
(رفع یک خطا و ایجاد خطاهای بیشتر)
وقتی بازی رو میسازن میدن به تسترهاشون و مشکلاتشون رو تا قبل از عرضه بازی رفع میکنن بعد از عرضه شدن توی سیستمهای مختلف با کانفیگها و تکنولوژی های متفاوت و همچنین انجام بازی به روش ها و راه های مختلف تر نسبت به تسترها ایرادات بازی بیشتر به نمایش در میاد و پیدا میشن.اینجاست که بازی سازان با دریافت این خطاها برای رفعشون میان دوباره کد نویسی میکنن و با عرضه اپدیت دنبال رفع این ایرادات و باگ های بازی ها هستن اما مشکل از جایی شروع میشه که با رفع یک ایراد ایرادات بیشتری اضافه یا پیدا میشن.یادمه بازی Battlefield 4 وقتی اومد باگ داشت شرکت الکترونیک آرتز و دایس این بازی رو ساخته بودن.دایس براش آپدیت داد و جالب بود بعد از هر اپدیتی کلی باگ به وجود میومد و تا جایی که یادمه نزدیک به 8 یا 10 اپدیت دادن و آخر هم نتونستن بازی رو درست کنن:smiley4بازی اخر بتمن هم همینطور بود.شرکت برادران وارنر و Rocksteady بازی رو ساختن و بازی باگ های زیادی داشت اونقدر که مجبور شدن بازی رو از سرار فروشگاه ها و شبکه های فروش اینترنتی مثل استیم جمع آوری کنن.نزدیک به دو ماه یا سه ماه بازی رو داشتن مجددا کن نویسی میکردن تا رفع ایراد کنن و حتی از شرکت انویدیا چند مهندس هم برای کمک به این پروژه به این شرکت رفتن اما بعد از چند ماه که بازی درست نشد هیچ بدترم شد:smiley4بازی در ابتدا 8 گیگ رم نیاز داشت و بعد از سه ماه تلاش مجدد برای رفع ایرادات اومدن گفتن 12 گیگ رم نیازه اما ایراداتش همچنان پا برجا بود:emoji1من سری بازی بتمن رو خیلی دوست دارم و همشو بازی کردم اما این اخری خیلی ایراد داشت و پایانه بدی برای سری بتمن بود.خیلیا بازی رو خریده بودن و اینا قول رفع ایراد داده بودن که درنهایت نتونستن چندان کاری از پیش ببرن.اومدن بازی های قبلی بتمن رو به عنوان عذرخواهی به خریداران نسخه Batman Arkham Knight به صورت رایگان دادن و باز هم در نهایت حاضر شدن هرکسی که از این پیشنهاد هم راضی نیست پولش رو پس بگیره.باز خوبه خارج کشور اینقدر فهم و شعور دارن و به حقوق مصرف کننده احترام میزارن.ایران یارو پراید خریده بعدش دیده اگزور نداره برده قبول نکردن.یکی هم بود پراید خریده بود بعدا مشخص شده بود این پراید چپی بوده و بدنش دوباره رنگ شده.جالبه برده و قبول هم نکردن.کشوری که بزرگترین مدعی حقوق بشر و انسانیت و برادر و برابری رو داره از تموم کشورها دزدتر و بی انصافتره.بهرحال در مورد برنامه نویسی باید بگم مهندسها با رفع یک ایراد چند ایراد دیگه هم ممکنه به پروژه هاشون اضافه کنن اونم توی بزرگترین شرکتهای برنامه نویسی.ولی هیچی از ارزش کار و تلاششون کم نمیشه.
واقعا یه مشکلاتی پیش میاد آدم میمونه چیکار کنه:smiley0 مخصوصا وقتی یه کد کوچیک اشتباه شده باشه :/
;