روز گذشته بالاخره پس از مدت ها انتظار بازی Quantum Break به صورت رسمی منتشر شد و در اختیار علاقه مندان به دنیای بازی های کامپیوتری بر روی دو پلتفرم مقصد این اثر یعنی کامپیوتر های خانگی و کنسول اکس باکس وان قرار گرفت. پیش از انتشار این بازی بیم و امید های فراوانی در رابطه با کیفیت نهاییآن وجود داشت (خصوصاً در رابطه با نسخه ی PC این بازی که بنا بر تایید اعضای استودیو رمدی روند بهینه سازی آن پس از بهینه سازی کامل نسخه ی کنسولی این اثر آغاز شد). حال با انتشار رسمی بازی Quantum Break به بازار، به نظر می رسد که گیمر های علاقه مند به دنیای بازی های کامپیوتری طبق روال مرسوم چند ماه اخیر باید به بیم های خود اعتبار بیشتری نسبت به امید ها بدهند.
از آن جایی که ظرف ماه های اخیر شاهد تایید فرآیند انتشار بازی Quantum Break بر روی پلتفرم PC (علاوه بر کنسول خانگی اکس باکس وان) بودیم، در طی یکی دو ماه گذشته طیف گسترده تری از علاقه مندان به دنیای بازی های کامپیوتری چشم انتظار عرضه ی این بازی به بازار بودند. اما در این میان نکاتی وجود داشت که موجب می شد تا چشم انتظاران بازی Quantum Break بر روی پلتفرم PC بیش از هواداران نسخه ی کنسولی این بازی نسبت به کیفیت نهایی اثر محبوب خود دل نگران باشند. تجربه ی تلخ بازی Gears of War Ultimate Edition بر روی پلتفرم PC که همچون بازی Quantum Break یکی از نخستین عناوین مبتنی بر Direct X 12 دنیای بازی های کامپیوتری محسوب می شد و گذشته از آن همانند این بازی نام شرکت مایکرو سافت را در قامت ناشر اصلی خود می دید و از طریق پلتفرم جهانی ویندوز و بازار آنلاین اختصاصی ویندوز 10 در اختیار علاقه مندان این اثر قرار گرفته بود، از جمله مواردی بودند که ابهامات موجود را در رابطه با مشابهت احتمالی سرنوشت این دو بازی به یکدیگر بیش از پیش می ساختند. از سوی دیگر تمامی نسخه های بازی Quantum Break که از سوی ناشر و سازنده ی این بازی به منظور تنظیم پیش نمایش های مربوط به آن در اختیار منابع مختلف حاضر در دنیای بازی های کامپیوتری قرار گرفته بودند تنها منحصر به نسخه ی اکس باکس وان این اثر می شدند و هیچ کدام از علاقه مندان بازی Quantum Break پیش از انتشار رسمی این اثر اطلاع چندانی از کیفیت نسخه ی PC این بازی نداشتند. به هر حال با انتشار رسمی بازی Quantum Break بر روی هر دو پلتفرم مقصد آن حقیقت امر بالاخره آشکار شده است و برخی گزارش های ابتدایی مربوط به تجربه ی این اثر بر روی پلتفرم PC ، کیفیت اجرایی بازی Quantum Break بر روی این پلتفرم را از لحاظ فنی چندان مثبت ارزیابی نمی کند.
به عنوان مثال در نمونه ای از این ارزیابی ها شاهد اجرای نسخه ی PC از بازی Quantum Break توسط دو کارت گرافیک مدل GTX 980 Ti بر روی کیفیت تصویری تمام اچ دی یا 1080 پیکسلی هستیم. با این حال کیفت نهایی اجرای این بازی توسط مشخصات مذکور در حالت فعال بودن قابلیت G – Sync بسیار بد و در حالت غیر فعال بودن این قابلیت نیز با سکته های متعدد گزارش شده است. البته به نظر می رسد که فرآیند اجرای بهینه ی بازی Quantum Break علاوه بر حالت SLI بر روی حالت کراس فایر نیز با مشکلات متعددی همراه بوده و نظیر بسیاری از عناوین چند ماه اخیر (به عنوان مثال بازی Batman Arkham Knight) با اجرا شدن در حالت تلفیق کارت های گرافیک با یکدیگر سازگاری چندانی ندارد. و این در حالی است که برخی از کارشناسان مدعی بودند که مشکل مذکور به موجب استفاده از قابلیت های مبتنی بر Direct X 12 بسیار کم تر از حالت Direct X 11 خواهد بود. با این حال حتی در حالت غیر SLI و بهره گیری از یک کارت گرافیک مدل GTX 980 Ti (که در قدرت آن هیچ گونه شک و شبهه ای وجود ندارد) هم عملکرد اجرایی بازی Quantum Break بر روی پلتفرم PC در نخستین بررسی های صورت گرفته از این اثر چندان مثبت ارزیابی نشده است. گذشته از آن وجود مشکلاتی نظیر عدم بهره گیری از کیفیت های تصویری بالا (حتی با وجود فعال بودن حالت کیفیت تصویری فوق پویا در کارت های گرافیک انویدیا و همچنین قابلیت مشابه کیفیت تصویری فوق مجازی در کارت های گرافیک AMD) از دیگر مشکلات گزارش شده در رابطه با نسخه ی PC از بازی Quantum Break بوده است. البته احتمالاً بسیاری از این مشکلات در آپدیت های بعدی و پچ های ترمیمی ارائه شده برای بازی Quantum Break رفع خواهند شد و این تنها سنت انتشار بازی های پر ایراد و متوسل شدن به پچ های ترمیمی بعدی برای رفع ایراد های مذکور است که جای نگرانی دارد. سنتی که در حال حاضر به نظر می رسد در پلتفرم جهانی ویندوز قصد محکم کردن جای پای خود را دارد و می رود تا به یک سنت مرسوم در صنعت بازی سازی تبدیل شود. با تمام این اوصاف چه پیش از انتشار رسمی بازی Quantum Break و چه پس از انتشار این اثر در روز گذشته، عمده گزارش های مربوط به نسخه ی کنسولی این بازی بیشتر حاوی نکات مثبت بوده اند. نکات مثبتی که در مطلب بعدی خود به برخی از آن ها خواهیم پرداخت.
دیگه باید رفت سراغ اشتراکی.
دیگه هر بازی ای میاد امادگی داریم که مشکل و باگ داشته باشه
این شرکتها فکر کنم یه سیستم بهینه دارن فقط رو همون تست میکنن =)) دیگه کار ندارن به بقیه سیستمها و مدلها /-) در کل این دایرکس 12 هم تا بخواد آب بندی بشه جگر همه رو کباب میکنه
یعنی چی، انگار برا بازی پول میدید!
پس نه خیال کردی بازی صلواتی رو سیستم فعال میشه!!مُرد دوران پایرت خوریو کرک بازی
بازیای استیمم یکی در میون کرک میشن.این بازیا که دیگه رو استور مییاد باید براش 60 دلار بدی که برای شارژ اکانت رسما بالای 200 تومن برا ادم میفته!
اگه شما راهی بلدی که بشه بدون پول دادن بازی کرد بفرما ما هم استفاده کنیم!اخه یه جوری نوشتی انگار برا بازی پول میدید که ادم خیال میکنه راه مجانی بازی کردن بازیا رو پیدا کردی:l:l:l:l:l:l:l:l:l:l:l:l:l:l:l:l:l:l:l:l:l:l:l:l:l:l:l:l:l:l:l:l:l:l:l:l:l:l:l:l:l:l:l:l:l:l:l:l:l:l
یه جوری حرف میزنین انگار برای بازی پول میدید:l:l:l:l:l:l:l:l:l:l:l:l:l:l:l:l:l:l:l:l:l:l:l
اخ اخ همه چی دستان گفتن!!!!! چی بگم :-q
از اولم معلوم بود خوب بهینه سازی نشده/-)
:-bd
ببخشید اما خاک بر سر مایکرو با این سیاستهای انحصار گرایی مضخرف و اون استور مسخرش!
کلا هر بازی ایی که تو استور مییاد جدای از اینکه کلی قابلیت بقیه بازیها رو نداره مثل پشتیبانی نکردن از sli/cf و ماد یااینکه نمیشه از نرم افزارهای ثانویه ایی مثل fraps یا msi استفاده کرد یا بازیا حتی full screen هم نمیشن!!:l
بازیای استور کلی ایراد مشکل مسخره دیگه هم دارند!من نمیدونم این dx12 قرار بود بییاد بازیها فوقالعاده بهتر بشن اما این ماکروسافت داره گند میزنه به همه چیز!
من سر اجرای geow از استور به اندازه کل دوران گیمریم عذاب کشیدم!یه مسخره بازیی هست که نگو
دانلود از خود استور که از محالاتِ با اون سرعت افتضاحش . بعد از دانلود و نصب که اونم بر خودش داستانی داره فهمیدم ورژن بازی شده 1.7 و ورژن 1.5 منو با بیشتر از 50 گیگ حجم نمیشناسه میگه دوباره میخواد کلشو دانلود کنه اونم برای یه اپدیت کوچیک
ببنیند کار رمدی به کجا کشیده که وضع بازیش اینه اونم رمدی که استاد بازیسازی روی pc بوده!با این مسخره بازیهای ماکروسافت
از همون اول که مشخص شد وضوح اکسباکس 720p شده میشد حدس زد با چه وضع بهینه سازی طرفیم اونم بازی ایی که یعنی خیر سرش سیستم سلر کنسول هست
خداییش استیم کجا این استور مضخرف مایکرو کجا! اگه به مایکرو بود تا الان پی سی گیمینگ صدتا کفن پوسونده بود
کلا بازیای روی استور ارزش بازی کردن ندارن اونم این بازی که ماشالا امتیازاتشم در حد یه بازی معمولی شده (چقدر انتظارمون از این بازی بالا رفته بود) خلاصه بخوره تو سرش این انحصاریای کنسولی با این وضع افتضاحشون
البته این داغون عرضه کردن بازیها و رفع مشکلاتشون با پچ مربوط به پی سی هم نیست
اوضاع روی کنسولا هم همینه!الان برین ببنین نسخه اولیه ds3 رو کنسولا چه وضعی داشتند!
واقعن شرکتی به عظمت مایکروسافت بعیده که بدون هیچ تستی یک همچین عنوانیو ارائه بدن و بقول نویسنده این قضیه پچ ها کم کم داره ترسناک میشه و برای پلتفرمی که خودش مادر همه پلتفرمهاس جای نگرانی داره.
همه این اتفاقات بخاطر پوله و شرکتها به تنها چیزی که فک نمیکنن کاربرای بدبخت بیچارس.
بخوره توی سرشون همچین بازی با کلی ادعا داشتنشون.:-q:-q:-L