بررسی کیس ماژولار MORPHEUS دیپ کول

مقدمه: شب عید درحالیکه درگیر پروسه خانه تکانی بودم، زنگ در به صدا درآمد و یکی از دوستان قدیمی‌به یکباره قطعات یک سیستم حرفه‌ای را به جهت اسمبل برایم آورد. با توجه به مشغله کاری زیاد آخر سال، ابتدا از پذیرش اسمبل امتناع کردم، اما پس از دیدن کیس مُرفیوس، علیرغم کارهای فراوان انجام نشده که به من چشمک می‌زدند، نتوانستم در برابر کنجکاوی خودم مقاومت کنم.

حاصل این عدم مقاومت در برابر کنجکاوی سخت افزاری، بررسی کیس دیپ کول مدل MORPHEUS است که تقدیم حضور شما دوستان می‌کنم. کیس مُرفیوس دیپ کول یک کیس استثنائی تمام ماژولار است، با طراحی جدید و البته امکان اسمبل به سه شکل متفاوت.

این کیس 180 دلاری در دو رنگ مشکی و سفید با ضمانت الماس رایان ایرانیان هم اکنون در ایران به قیمت حدود 12 میلیون تومان به فروش می‌رسد که می‌توان گفت، تقریبا با قیمت جهانی آن یکی است. همراه ما باشید با این بررسی.

مشخصات فیزیکی و امکانات:

در دنیای کیس‌ها عموما قاعده یکسانی برای طبقه بندی Mid-tower یا Full-tower بودن وجود ندارد، اما عموما کیس‌هایی که 9 اسلات PCI-Express دارند، در گروه Full Tower دسته بنده می‌شوند، حتی اگر سازنده کیس چنین نظری نداشته باشد. کیس Morpheus نیز بر اساس این قاعده یک کیس فول تاور محسوب می‌شود.

مُرفیوس یک کیس بزرگ 15.5 کیلوگرمی‌ است که مجهز به یک پنل شیشه حرارت دیده در بغل است. مشخصات آن را در جدول فوق مشاهده می‌نمایید.

از نظر ابعادی، این کیس حدود 55 سانتیمتر ارتفاع دارد. عمق آن 25، و طول آن برابر 52.8 سانتیمتر است. از نظر فنی، حداکثر ارتفاع پشتیبانی شده برای ایرکولر‌ها 19.5 سانتیمتر است در حالت عادی است و اگر کیس را به حالت Dual Chamber درآورید میزان پشتیبانی از حداکثر ارتفاع ایرکولر کاهش می‌یابد.

حداکثر طول پشتیبانی شده کارت گرافیک نیز 48 سانتیمتر است. هم اکنون کارت گرافیک RTX 4090 ROG Strix طول 36 سانتیمتری دارد بنابراین با خیال راحت هر مدل کارت گرافیک را می‌توانید درون این کیس نصب کنید.

نکته قابل تامل در مورد کارت RTX 4090 استریکس ایسوس این است که این کارت نیاز به عمق زیادی هم دارد تا هم بتوان کابل 16 پین جدید را بدون خم شدن زیاد به کارت متصل کرد و هم گرمای کارت موقع تخلیه هوای گرم می‌بایستی فضای کافی تا پنل برای عبور داشته باشد.

در هر دوی این موارد، کیس مُرفیوس دیپ کول کاملا مناسب و کار راه انداز است.

از نظر پشتیبانی از واترکولینگ، کیس مرفیوس یک همه فن حریف است. این کیس قادر به پشتیبانی از 4 رادیاتور 42 سانتیمتری، در سقف، کف، فرانت پنل، و سینی مادربرد است.

از نظر پشتیبانی از فن، این کیس در سه حالت نصب خود، قادر به پشتیبانی از فنهای 20 سانتیمتری است که در تصویر فوق مشاهده می‌کنید.

برای نصب فنهای 14 و یا 12 سانتیمتری نیز شما محدودیتی خاصی ندارید. امکان نصب بیش از 10 فن 14 و یا 12 سانتیمتری را در حالت‌های مختلف نصب کیس مرفویس در تصویر فوق مشاهده می‌کنید.

وسایل همراه کیس Morpheus بسیار کامل و پر پیمان است و شامل قطعات فلزی بدنه برای نصب در حالت‌های مختلف، قاب نگهدارنده پاور، قاب نگهدارنده فن پشت مادربرد، و رایزر PCIe Gen.4 x16 می‌شود.

اقلام نصب، شامل پیچ و مهره‌ها، سیم‌های اضافی، و البته پین‌های پلاستیکی دکوری کیس درون یک جعبه نظم دهنده شفاف قرار داده شده‌اند.

با کمک این پین‌های دکوری می‌توانید اشکال دلخواه خود را بر روی سقف و یا فرانت پنل کیس ایجاد کنید.

کابل رایزر PCIe Gen.4 x16 همراه این کیس فوق العاده با کیفیت است و با خیال راحت می‌توانید در صورت لزوم، کارت گرافیک خود را به صورت عمودی داخل این کیس نصب کنید و برای این کار نیاز به هیچ قطعه اضافی دیگری ندارید.

پنل جلو و پنل روی سقف کیس Morpheus دیپ کول تمام فلزی است و طراحی آن به صورت شبکه‌ای از سوراخ‌های مربع شکل تشکیل شده است. نمای کیس را از تمام جهات در تصاویر فوق مشاهده می‌کنید.

پنل I/O کیس بر روی سقف در حاشیه سمت راست قرار دارد که مشتمل بر 4 درگاه USB 3.0 و یک درگاه USB 3.2 Gen.2 با سرعت 10 گیگابیت از نوع Type C است.

تنها کلید پاور و یک کلید دیگر به نام LED بر روی سقف قرار دارد که وظیفه دومی‌ تغییر الگوی نورپردازی است. اگرچه جای کلید ریستارت خالی است اما همچنان می‌توان از کلید LED به عنوان جایگزین دکمه ریستارت استفاده کرد.

سقف تمام فلزی است. برای جداکردن پنل‌های کناری ابتدا باید سقف را باز کرد. درون سقف یک فیلتر ضد گرد و غبار مگنتی قرار دارد. در صورت نصب واترکولر در سقف، شما به راحتی می‌توانید این فیلتر را خارج کرده و در بخش دیگری از کیس استفاده کنید.

پنل جلوی کیس نیز، مشابه پنل سقف، قابل جداسازی و مجهز به فیلتر ضد گرد و غبار آهنربایی است.

تمام در و پیکر کیس مرفیوس با یکسری پین به بدنه ملحق و یا از آن جدا می‌شوند. این پینها بسیار محکم هستند که از بابت استحکام بخشی به کیس و دربهای آن نقش مهمی‌ ایفا میکنند.

اما در محکم ساختن مکانیسم چفت شدن، دیپ کول کمی‌زیاده روی کرده است و درو پیکر کیس، گاهی به دشواری از یکدیگر جدا می‌شوند. این موضوع در آنباکس ویدیویی که از این کیس انجام دادیم، به وضوح مشخص است.

فیلتر ضد گرد و غبار زیر کیس به صورت کشویی است. کاربر می‌تواند به راحتی این کشو را از زیر کیس خارج و آن را شستشو نماید.

پایه‌های کیس با ارتفاع بیش از 2 سانتیمتر، فضای مناسبی را برای گردش هوای زیر کیس فراهم می‌کند.

پنل سمت راست، در دو طرف خود دارای منافذ عبور جریان هواست. این منافذ به گونه ای طراحی شده‌اند که می‌توان فیلتر ضد گرد و غبار سقف و یا فرانت پنل را برای این بخش نیز استفاده کرد.

طراحی و مهندسی داخلی کیس Morpheus دیپ کول، فوق العاده زیبا و در عین حال فنی است. این کیس مجهز به کابین مستقل پاور است که بر روی آن یک نمایشگر دیجیتال از نوع سون سگمنت قرار دارد.

دیپ کول یک براکت حاوی 3 فن با فریم مشترک همراه این کیس قرار داده است. این فنها 14 سانتیمتری هستند و پروانه شیری رنگشان مجهز به نورپردازی ARGB است. این براکت یک تکه 42 سانتیمتری را می‌توان در کنار مادربرد بر روی سینی نصب کرد، و یا در بخش فرانت پنل، و یا در کف کیس.

کیفیت ساخت فنها و عملکردشان کاملا مطلوب است. فقط حیف که مشابه این براکت 3 فن، در بازار فعلا موجود نیست تا بتوان به صورت جداگانه تهیه کرد.

در پشت فرانت پنل، یک قاب برای نصب پاور قرار داده شده است. شما می‌توانید پاور را در پشت فرانت پنل نصب کنید و کابین محافظ پاور را به صورت عمودی در فرانت پنل نصب کنید.

قاب پاور، کاملا فلزی است. اگرچه وجود این قطعه برای طراحی خاص کیس مرفیوس لازم است، اما کاربران باید به یاد داشته باشند در صورت عدم تغییر دکوراسیون داخلی کیس و عدم استفاده از حالتی که پاور در پشت فرانت پنل نصب می‌شود، بهتر است این قطعه را از کیس خارج کرده و آن را سبک تر کرد.

نمایی از بخش فوقانی کیس را مشاهده میکنید. بخش‌های داخلی پشت کیس را از این زاویه بهتر می‌توان مشاهده کرد.

کیس مرفیوس قابلیت نصب فن و یا حتی رادیاتور در بخش فوقانی کابین پاور را دارد. فضایی بسیار باز در اختیار کاربر است تا به دلخواه، از نصب کارت گرافیک به صورت عمودی گرفته تا نصب رادیاتور و پمپ و مخزن را در این بخش انجام دهد.

کیس مرفیوس دیپ کول همچنین مجهز به هولدر کارت گرافیک مخفی است، که در کف کیس در مجاورت مادربرد نصب شده است. البته برای استفاده از این هولدر محدود به نصب مادربردهای ATX هستید و در صورت نصب مادربرد E-ATX مجبور به خارج کردن این هولدر می‌باشید.

شرکت دیپ کول یک نمایشگر سون سگمنت خاص برای این کیس طراحی کرده است که به لطف آن می‌توان دما و یا درصد لود پردازنده و کارت گرافیک را رصد کرد. این نمایشگر به همراه پوشش بخش پاور قابل جدا سازی است و امکان نصب به صورت عمودی را نیز دارا است.

ویژگی جذاب دیگر کیس مرفیوس، امکان نصب فن در پشت مادربرد است. دیپ کول یک قاب مخصوص برای نصب فن در سایز‌های مختلف در پشت پنجره سینی مادربرد نصب کرده است که به لطف آن می‌توان دمای سوکت پردازنده را به هنگام اورکلاک کاهش داد.

نمای پشت کیس سر راست و فضای کاملا مناسبی جهت مدیریت کابل کشی در اختیار شماست. در سمت چپ قاب 42 سانتیمتری فنهای دیپ کول در Side مادربرد نصب شده است. شما می‌توانید به دلخواه آن را خارج کنید و رادیاتور در این قسمت نصب کنید.

شرکت دیپ کول یک کیت الکترونیک مخصوص نورپردازی فنها درون کیس قرار داده است تا در صورت عدم پشتیبانی مادربرد از نورپردازی ARGB بتوان از آن بهره گرفت.

بر روی این کیت که با کابل برق SATA به پاور متصل می‌شود، نوشته شده در صورت استفاده از نورپردازی مادربرد، آن را به پاور متصل نکنید. خوشبختانه مادربردی که می‌خواهیم درون این کیس اسمبل کنیم مدل Asus ROG STRIX Z790-E Gaming Wi-Fi II است که به سیستم نورپردازی ARGB مجهز است. بنابراین این کیت را به صورت کامل از کیس خارج می‌کنیم.

از پشت کیس محل اتصالات I/O پنل مشخص است. کیفیت کابل‌ها و اتصالات کیس عالی است و دوام خوبی را می‌توان از آنها انتظار داشت.

دو پایه متحرک به مانند ریل، فنها و یا رادیاتور را در این بخش نگهداری می‌کنند. این پایه دارای باله است (فلش سبز) که این باله برای اتصال به پنل سمت راست در نظر گرفته شده تا به هنگام گردش فنها، تونلی از هوا ایجاد شود.

در  پشت سینی مادربرد همچنین دو جایگاه مخصوص برای نصب SSDهای ساتا به چشم می‌خورد.

ریل‌های مخصوص نصب فن و یا رادیاتور بر روی سقف و فرانت پنل کیس نیز وجود دارند.

برای نصب فن، 12، 14 و یا 20 سانتیمتری می‌توان پایه‌ها را در جایگاه مناسب هر سایز فن تغییر مکان داد و به بدنه کیس متصل کرد.

کابین پاور به صورت کامل ماژولار است و می‌توان آن را از درون کیس خارج کرد. جایگاه نصب دو‌ هارددیسک 3.5 اینچی در زیر این کابین دیده می‌شود که با توجه به نداشتن‌ هارد دیسک برای نصب، آن را به طور کامل از کیس بیرون می‌آوریم.

کف کیس نیز ماژولار طراحی شده و می‌توان آن را به طور کامل برداشت تا در کف کیس نیز فن و یا رادیاتور نصب کرد.

کیس MORPHEUS دیپ کول اگرچه یک قاب 42 سانتیمتری فن همراه خود دارد، اما برای داشتن گردش هوای مناسب، نصب این سه فن در یک سمت کیس، به هیچ وجه کافی نیست، و باید حداقل یک فن برای داشتن گردش هوای بهتر، در پشت کیس نصب شود. به همین جهت به صاحب سیستم پیشنهاد تهیه یک فن برای پشت کیس را دادیم.

البته برای حفظ زیبایی کیس، توصیه کردیم اگر می‌تواند، 4 فن را تهیه کند. از آنجایی که فنهای پیش فرض روی کیس از نوع 14 سانتیمتری بودند، فنهای جدید نیز می‌بایستی 14 سانتیمتری تهیه می‌شدند تا نمای کیس و همچنین گردش هوای آن به طور مطلوبی انجام پذیرد.

از این رو 4 فن 14 سانتیمتری توسط کاربر تهیه شد و برای اسمبل در اختیار ما قرار گرفت. پلن اولیه اسمبل این کیس بدین صورت برنامه ریزی شد که 3 فن همراه خود کیس در بخش Side، و 3 فن دیگر در پنل جلو و یک فن در پشت کیس نصب شود.

از آنجایی که پاور سیستم مدل Asus Strix 1000W ATX 3.0 Aura Edition بود که در چپ و راست خود نورپردازی ARGB دارد، تصمیم گرفتیم پوشش روی پاور کیس را به طور کامل برداریم تا نورپردازی پاور نمایان شود. در چنین حالتی نمایشگر دیجیتال کیس باید عمودی نصب شود.

ابتدا مادربرد و سپس پاور را درون کیس نصب کردیم. پاور را طبق عادت سیستم‌های جدید، به صورت معکوس (فن رو بالا) قرار دادیم، و دیواره جلوی پاور را نیز به صورت عمودی نصب کردیم تا جلوی پاور برای نمایش نورپردازی باز شود.

منتها در این حالت نصب به چند چالش برخورد کردیم.

اولین معضلی که بوجود آمد، کوتاهی کابل نمایشگر بود که مجبور بودیم از رو کابل را رد کنیم تا به مادربرد برسد. خیلی دوست داشتیم کابل این نمایشگر حداقل 30 سانتیمتر بلندتر بود تا نیازی به عبور کابل از روی کار نمی‌بود.

مشکل بعدی که با آن روبه رو شدیم، عدم پشتیبانی براکت پشتی کیس از نصب پاور در حالت معکوس بود. این واقعا عجیب بود که چرا دیپ کول سوراخها و قالبگیری قاب پشتی نصب پاور را فقط در یک جهت قرار داده است.

قالبگیری پشت بدنه کیس، دو زبانه در پایین دارد که قاب نگهدارنده پاور نیز در همان دو بخش برآمدگی دارد. قاب را نمیشود برعکس به داخل فرو کرد و خود قاب نیز دو طرفه سوراخ برای نصب پاور ندارد، بنابراین فقط در یک حالت امکان نصب پاور وجود دارد و آن حالت فن رو به پایین است.

بدین ترتیب پاور را وارونه کردیم تا فن در زیر قرار گیرد.

البته در این حالت لیبل‌ها و نوشته‌های پاور که در پشت آن قرار داشتند، برعکس شدند که نشان می‌دهد ایسوس هم با این پیش فرض پاور را ساخته تا فن در سمت بالا قرار گیرد. در مجموع، اصلا چیز مهمی‌ نیست اما، ناتوانی این کیس به پشتیبانی از نصب معکوس پاور، یکی از انتقادات جدی ما به طراحی آن است.

دیواره کابین را نیز، به دلیل کوتاهی کابل نمایشگر دیجیتال که نمیشد آن را از انظار پنهان کرد، مجدد به سمت پایین برگرداندیم.

ای کاش دیپ کول حداقل یک برش پنجره‌ای برای بخش پاور میزد تا نورپردازی پاور نمایان شود. حیف است پاوری در این سطح و کلاس، از نظرها پنهان بماند.

مسیر عبور کابل برق CPU بسیار راحت و به اندازه بود. کوچکترین مشکلی برای مدیریت و انتقال کابلها از پشت کیس نداشتیم.

هولدر کارت گرافیک این کیس، نزدیک لبه مادربرد است. بسته به سایز کارت گرافیک، ممکن است نتوانید از پورتهای حاشیه مادربرد بهره برداری کنید.

 خوشبختانه ما از این نظر خر شانس بودیم و هولدر دقیقا در محلی نصب شد که مزاحمتی برای هیچ یک از پورتهای موجود در لبه سمت راست مادربرد ایجاد نکرد.

کیس مرفیوس دکمه ریستارت ندارد اما در عوض دکمه LED جهت تغییر الگوی نورپردازی دارد. از آنجایی که ما کابل سه پین نورپردازی فنها را مستقیم به مادربرد متصل کردیم، و کیت نورپردازی را کاملا حذف کردیم، توانستیم از دکمه LED به جای دکمه ریستارت استفاده کنیم.

البته سر سوکت این کلید، زیاد با مادربرد هماهنگ نبود، ولی با کمی‌ زور، توانستیم آن را به جهت درست در سرشاخه مربوطه بر روی مادربرد، نصب کنیم.

به خاطر جلوه بصری بهتر، تصمیم گرفتیم فنهای اضافی را در ساید مادربرد نصب کنیم و قاب 42 سانتیمتری فنهای پیش فرض کیس مرفیوس را در فرانت پنل کیس.

ما همچنین توانستیم تمام کابلهای I/O پنل کیس را از سوراخ نزدیک سینی مادربرد عبور دهیم تا بخش فوقانی مادربرد خلوت تر شود.

حالا نوبت نظم دهی به کابل‌ها و خلوت کردن کیس است. همانطور که در تصویر میشخص است، کابل نمایشگر دیجیتال را از لبه فرانت پنل با موفقیت عبور دادیم تا از نظرها پنهان بماند.

مدیریت کابل کشی، کار راحتی بود. البته چند بار مجبور شدیم مسیر‌ها رو عوض کنیم، برای مثال کابل فنهای جلوی کیس را از لابه لای فنهای ساید مادربرد رد کردیم تا دیده نشود. اما در مجموع، کیس مُرفیوس نمره خیلی خوبی از نظر مدیریت کابل کشی دریافت می‌کند.

 پس از مدیریت موفقیت آمیز کابلها، نکته مهمی‌ به نظرمان رسید و آن هم جهت فنهای ساید بود. ما فنها را در همان جهتی که دیپ کول به صورت پیش فرض فنهای خود را قرار داده بود بسته بودیم. در این جهت فنها خروجی هستند.

این درحالیست که باید فنهای کنار مادربرد، به صورت ورودی نصب شوند تا هوای خنک از طریق فرانت پنل و همچنین از کنار مادربرد به داخل کیس هدایت شوند و در پشت کیس، از طریق فن پشتی و یا فنهای سقف/رادیاتور سقف از کیس خارج شود.

از این رو، هر سه فن ساید را بیرون آورده و جهت آنها را برعکس کردیم تا هوا را از بیرون به داخل هدایت کنند.

به دلیل آنکه بر روی سقف رادیاتور بسته بودیم، دیگر در سقف کیس نیازی به فیلتر ضد گرد و غبار نبود. فیلتر ضد گرد و غبار سقف را بر روی پنل سمت چپ در برابر فنهای کناری قرار دادیم تا گرد و خاک به درون کیس نفوذ نکند.

طراحی ماژولار با سازگاری بالای این کیس، دست شما را برای ایجاد و اعمال انواع تغییرات متناسب با نیازتان باز می‌گذارد.

کیس مرفیوس این امکان را به ما داد تا تمامی‌ کابلها را تا جای ممکن از نظرها پنهان کنیم.

در بخش پایین، البته جای خالی لاستیک‌های پوشاننده گرومت “Grommet” واقعا حس می‌شد.

در مجموع، از اسمبل کیس مرفیوس، رضایت داریم و به غیر از انتقادی که در بخش نصب پاور داشتیم، با هیچ مشکل خاص و جدی روبه رو نشدیم.

نمای پشت و جلوی کیس نیز فوق العاده تمیز و مرتب از آب درآمد.

از نظر نمای ظاهری، هیچ انتقادی نداریم. فقط ای کاش یک برش پنجره‌ای برای نمایش پاور بود. هرچند این موضوع ممکن است سلیقه باشد و خیلی از کاربران دوست نداشته باشند قیافه پاور خود را ببینند.

این هم نمایی از روشن بودن کیس. نمایشگر دیپ کول فوق العاده زیبا، پر نور، و کاربردی است. با یک نگاه به کیس، می‌توان از وضعیت دمای GPU، CPU، و بار روی سیستم آگاهی پیدا کرد.

واقعا به شرکت دیپ کول برای تولید این کیس ماژولار باید تبریک گفت.

فضای دخلی کیس، گردش هوا، و همچنین دمای کلیه قطعات در ایده آل ترین سطح ممکن است.

نتیجه گیری:

کیس Morpheus را شاید بتوان جدی ترین ورود شرکت دیپ کول به تولید کیس‌های رده بالا و High End به شمار آورد. این کیس 180 دلاری در دو رنگ مشکی و سفید تولید شده است و با ضمانت الماس رایان ایرانیان در بازار ایران در دسترس قرار دارد.

حین کار با کیس و همچنین اسمبل آن، از کیفیت و ضخامت بدنه بالایی که داشت، واقعا لذت بردیم. کیفیت رنگ کاری عالیست و سنگینی وزن کیس نیز خود نشان از کیفیت ساخت بالای آن دارد. اگرچه خرید این کیس را به تمام کاربران توصیه می‌کنیم، اما به یاد داشته باشید حتما نیاز به یک فن خروجی در پشت آن خواهید داشت. بنابراین هزینه یک فن عقب نیز به هزینه کیس اضافه می‌شود.

از بابت کیفیت ساخت درگاه‌های I/O پنل، واقعا هیچ انتقادی را نمی‌توان مطرح کرد.

وجود رایزر PCIe Gen.4 x16 و مکانیسم نصب کارت گرافیک به صورت عمودی به همراه مرفیوس، چیزی نیست که در هر مدل کیسی در این رنج قیمتی بتوان یافت.

ماژولار بودن کیس، و امکان نصب در 3 حالت مختلف، از دیگر امکانات جذاب این کیس به شمار می‌رود.

نمایشگر فوق العاده کاربردی و زیبای دیجیتال دیپ کول نیز، برای Morpheus یک ارزش افزوده محسوب می‌شود. سیستم گردش هوای داخلی کیس کاملا به صورت استاندارد، طراحی شده است. امکان نصب واترکولر با رادیاتورهای 42 سانتیمتری در بخش فرانت پنل، سقف، ساید، و کف کیس، یک امکان خاص است که در هر کیسی یافت نمی‌شود.

فضای زیاد برای مدیریت کابل کشی و فضای داخلی مناسب برای نصب قطعات High End، همه از خصوصیات خوب این کیس زیباست.

انتقاد ما به کیس مرفیوس، صرفا در بخش پاور است، که یکی عدم امکان نصب معکوس پاور، و دیگری عدم تعبیه پنجره برای نمایش پاور است.

در مجموع، این کیس را به همه ی حرفه ای‌ها، گیمر‌ها، رندرکاران، دوستاران واترکولینگ، و همه ی علاقمندان به سخت افزار پیشنهاد می‌کنیم. از نظر نگارنده، با توجه به عملکرد، ویژگی‌ها، طراحی، آپشن‌ها، و امکانات، کیس مرفیوس لایق اعطای عنوان منتخب سردبیر است. همچنین به جهت وجود نمایشگر دیجیتال، نشان نوآوری، و به دلیل پشتیبانی خوب از قطعات گیمینگ و امکان نصب گرافیک به صورت عمودی، نشان منتخب گیمرها را به آن اعطا می‌کنیم.

مزایا:
  • مادپذیری عالی
  • دارای هولدر کارت گرافیک
  • تولید در دو رنگ سفید و مشکی
  • مجهز به کنترلر نورپردازی مستقل
  • مدیریت کابل کشی بسیار راحت
  • بدنه ی بسیار مستحکم و قدرتمند
  • دارای ضمانت الماس رایان ایرانیان
  • فضای استاندارد برای کلیه جایگاه‌ها
  • گردش هوای عالی برای قطعات داخلی
  • فول ماژولار با امکان جداسازی کف کیس
  • پشتیبانی از انواع رادیاتورها تا طول 42 سانتیمتر
  • پشتیبانی از انواع پاور با طول بیش از 24 سانتیمتر
  • پشتیبانی از انوع ایرکولر‌ها تا ارتفاع 19.5 سانتیمتر
  • دارای پایه‌های بلند با ارتقاع مناسب از سطح زمین
  • پشتیبانی از انواع کارت گرافیک تا طول 48 سانتیمتر
  • کولینگ مناسب – دارای 3 فن 14 سانتیمتری به صورت پیش فرض
  • دارای نمایشگر برای گزارش دما و فعالیت کارت گرافیک و پردازنده
  • وجود فیلتر‌های ضد گرد و غبار کشویی و قابل شستشو در تمام ورودی‌ها
  • وسایل همراه کامل، مجهز به رایزر PCIe Gen.4 x16 برای نصب عمودی گرافیک
  • امکان نصب در 3 حالت مختلف (دو مدل تک اتاقک، و یک مدل دو اتاقک Dual Chamber)
  • امکان نصب فن‌های اضافی در دو طرف رادیاتور‌ها به صورت Pull-Push در سقف و فرانت پنل
معایب:
  • تعبیه نکردن پنجره برای نمایش پاور
  • نیاز به خرید یک فن برای خروج هوا از پشت کیس است
  • پاور را نمی‌توان معکوس نصب کرد (پاور باید همیشه با فن رو به پایین اسمبل شود)
  • سیم نمایشگر دیجیتال، اگر کمی‌ بلند تر بود مدیریت کابل کشی بهتر می‌شد.
  • مکانیسم چفت شدن درو پیکر کیس زیادی سفت است، شاید به مرور زمان نرمتر شود.
پیشنهاد سخت‌افزارمگ:
  • کیس Morpheus دیپ کول یکی از بهترین انتخابها برای کاربران خوش سلیقه و حرفه ای در رنج قیمتی 12 میلیون تومان است. خرید آن را توصیه می‌کنیم.
9.3امتیاز9طراحی‌ظاهری9.5مادپذیری8ارزش خرید10آپشن اضافی10تنوع اتصالات9.6استحکام بدنه9امکانات استاندارد9.5مدیریت کابل‌کشی9.5استاندارد جایگاه‌ها8.5کولینگ پیشفرض9.5سیستم گردش‌هوا10پشتیبانی انواع‌کولینگ
امتیاز: 5.0 از 5 (4 رای)
کمی صبر کنید...

4 دیدگاه

  1. Avatar محمد گفت:

    ممنون جناب ابیشی، خسته نباشید.

  2. Avatar محمد ب گفت:

    مقاله کامل و دقیق بود ممنون

  3. Avatar پیمان گفت:

    ممنون اقای ابیشی لذت بردیم بررسی خوب و جامعه ایی بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در صورتی که نظر شما حاوی ناسزا، عبارات توهین‌آمیز و تهدید بوده و در تضاد با قوانین فعلی کشور باشد از انتشار آن بدون حذف موارد ذکر شده، معذوریم.
شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.