تبلت گلکسی تب A7 2020 سامسونگ

بررسی گلکسی تب A7 2020 سامسونگ – میان‌رده جدید و خوش قیمت

سامسونگ اواخر تابستان تبلت 10 اینچی اقتصادی جدید خود را معرفی و راهی بازار کرد. امروز در این مطلب با بررسی گلکسی تب A7 2020 سامسونگ در خدمت شما عزیزان هستیم. با ما همراه باشید.

از زمان شیوع ویروس کرونا در کشور، بسیاری از مدارس و دانشگاه‌ها به صورت غیرحضوری برگزار می‌شوند. از همین رو دانش‌آموزان و دانشجویان به گجت‌هایی مانند گوشی، تبلت و حتی لپ‌تاپ برای جا نماندن از تکالیف خود بیشتر از همیشه نیاز دارند. به واسطه شرایط  اقتصادی که این روزها بر جامعه حاکم قدرت خرید محصولات پرچمدار و بالارده از بخش بزرگی از مردم گرفته شده و تمایل مردم به خرید محصولات اقتصادی بیشتر از همیشه است.

 تبلت گلکسی تب A7 2020 سامسونگ

Samsung Galaxy Tab A7 10.4 در حال حاضر یکی از تبلت‌های اقتصادی بازار ایران به حساب می‌آید. از همین تصمیم داریم امروز با بررسی گلکسی تب A7 2020 سامسونگ ببینیم که این محصول میان‌رده جدید کره‌ای تا چه اندازه تبلت خوبی است و ارزش خرید دارد؟

بررسی گلکسی تب A7 2020 سامسونگ

سامسونگ 11 سپتامبر 2020، یعنی 20 شهریور گلکسی تب جدید خود را در دو نسخه LTE و Wi-Fi راهی بازار کرد. این دستگاه در بازار اروپا 240 یورو قیمت دارد و در بازار ایران با قیمتی در حدود 6 میلیون تومان به فروش می‌رسد. این تبلت در سه رنگ طلایی نقره‌ای و خاکستری تیره راهی بازار شده است که نسخه خاکستری تیره آن از طرف نمایندگی سامسونگ در اختیار ما قرار گرفته است.

 تبلت گلکسی تب A7 2020 سامسونگ

طراحی

چندی پیش بررسی گلکسی تب A 10.1 سامسونگ را با شما به اشتراک گذاشتیم. تبلت 10.4 اینچی جدید سامسونگ از نظر اندازه و ابعاد و حتی وزن تفاوت تفاوت چندانی با آن دستگاه ندارد. البته ضخامت آن اندکی کمتر شده است.

 گلکسی Tab A 10.1 2019گلکسی Tab A7 10.4 2020
ابعاد245.2×149.4×7.5 میلیمتر247.6×157.4×7 میلیمتر
وزن469 گرم477 گرم

تبلت جدید سامسونگ با بدنه فلزی خود ظاهری شبیه به دیگر تبلت‌های این شرکت دارد. قاب پشتی این دستگاه فلزی طراحی شده و درست در مرکزی آن لوگوی سامسونگ به صورت افقی حک شده است. پایین‌تر از لوگوی سامسونگ هم IMEI دستگاه نوشته شده است. در قسمت بالای سمت راست (در حالت Landscape) محفظه مربعی شکل دوربین اصلی قرار گرفته که تنها یک سنسور در آن جای دارد و این تنها عنصر تعبیه شده در قاب پشت بوده و خبری از فلش LED یا سنسور اثر انگشت در آن نیست. دوربین دستگاه برآمدگی نسبتاً محسوسی دارد، اما خوشبختانه قرار گرفتن تبلت بر روی سطح صاف موجب لق زدن به دلیل این برآمدگی نخواهد شد.

 تبلت گلکسی تب A7 2020 سامسونگ

قسمت بالای دوربین با خطی از بدنه پشت جدا شده و با فریم لبه گوشی یکپارچه شده است. به نظر می‌رسد که جنس این بخش از لبه تبلت از دیگر لبه‌های و قاب پشت متفاوت و از پلاستیک باشد.  در همین لبه (بالا در حالت افقی/ راست در حالت عمودی) کلید پاور/قفل، کلیدهای تنظیم صدا و یکی از میکروفون‌های دستگاه جای گرفته است. عوض شدن جایگاه کلیدهای پاور و تنظیم صدا در این تبلت هم کمی آزاردهند است. چرا که دسترسی به کلید پاور چندان آسان نیست و در موارد بسیاری شاهد قفل شدن گوشی به جای بلند کردن صدا و کم کردن صدا به جای قفل شدن خواهید بود.

 تبلت گلکسی تب A7 2020 سامسونگ

در لبه سمت راست دو بلندگو در دو طرف قرار گرفته‌اند و در وسط آنها پورت شارژ و انتقال داده USB-C و میکروفون مکالمه قرار گرفته است. در پایین‌ترین قسمت این لبه و در واقع کنج آن، درگاه جک 3.5 میلیمتری تعبیه شده است.  در لبه پایینی این تبلت شیار کارت حافظه و سیم‌کارت قرار دارد که البته در نسخه Wi-Fi این شیار کوچکتر و مخصوص یک کارت حافظه است. در نهایت در لب سمت چپ هم دو بلندگوی دیگر جای گرفته‌اند.

فریم دو دستگاه از طریق یک لایه پلاستیکی مشکی رنگ به نمایشگر دستگاه متصل شده است. 79 درصد از سطح پنل جلو را این نمایشگر به خود اختصاص داده است و چهار طرف آن با حاشیه‌های یکسان و متقارنی پوشیده شده است. باوجود آنکه در سال 2021 داشتن این سطح از حاشیه حتی برای یک تبلت هم زیاد است، اما از نگاه مثبت این حاشیه‌ها مانعی برای تماس ناخواسته دستان شما با نمایشگر خواهد بود. در حاشیه بالایی نمایشگر (افقی) دوربین سلفی و سنسورهای دیگری مانند سنسور نور محیطی و ژیروسکوپ جای گرفته‌اند.

 تبلت گلکسی تب A7 2020 سامسونگ

گلکسی Tab A7 10.4  از نظر طراحی همانگونه است که از یک تبلت معمول انتظار داریم. ظاهری شیک و ساده با ابعاد و وزنی ایده‌ال. پشتیبانی از کارت حافظه و وجود جک هدفون و 4 بلندگو از نکات مثبت این تبلت در طراحی است و نبود فلش LED را هم شاید بتواند در حالت سخت‌گیرانه ایرادی در این بخش دانست.

 تبلت گلکسی تب A7 2020 سامسونگ

نمایشگر

 تبلت گلکسی تب A7 2020 سامسونگ

همانطور که از نام آن مشخص است، این تبلت از یک نمایشگر 10.4 اینچی TFT LCD بهره می‌برد. این نمایشگر با نسبت ابعاد 5:3 در حدود 79.0 درصد از سطح جلو تبلت را به خود اختصاص داده است. دقت تصویر آن نیز 2000×1200 پیکسل (WUXGA+) با تراکم پیکسلی 224 ppi اعلام شده است.

 تبلت گلکسی تب A7 2020 سامسونگ

از نظر مشخصات این نمایشگر بسیار نزدیک به آن چیزی است که در تبلت Tab A 10.1 دیده بودیم. با این حال، روشنایی این تبلت در بالاترین سطح 330 نیت مشخص شده که این رقم چندان بالایی نیست. استفاده از نمایشگرهای TFT که تکنولوژی قدیمی‌تری در مقایسه با نمایشگرهای IPS LCD و AMOLED به حساب می‌آید، در یک تبلت اقتصادی شاید چندان عجیب و غیرمعمول نباشد، اما زمانیکه سامسونگ به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نمایشگر از این فناوری در محصول جدید، هرچند اقتصادی خود استفاده می‌کند، شاید کمی ناامیدکننده باشد.

 تبلت گلکسی تب A7 2020 سامسونگ

با این حال، این به آن معنا نیست که نمایشگر Tab A7 از کیفیت بدی برخوردار است. با در نظر گرفتن بازه قیمتی این تبلت، نمایشگر 60 هرتز آن از کیفیت رنگ و دقت تصویری خوبی برخوردار است. با این حال، از نظر میزان روشنایی و زاویه دید عملکرد آن چندان چشمگیر نیست. این یعنی کار کردن با تبلت در محیط‌های خیلی روشن مانند زیر نور آفتاب و یا تماشای صحنه‌های تاریک در فیلم و ویدیو آنگونه که باید رضایت‌بخش نیست.

 تبلت گلکسی تب A7 2020 سامسونگ

در بخش تنظیمات Display گزینه‌ای برای انتخاب تم تاریک و روشن، تنظیمات مربوط به تم تارک، تنظیم دستی میزان روشنایی و فعال کردن حالت تنظیم روشنایی خودکار است. در این قسمت گزینه‎های دیگری برای تغییر اندازه فونت، بزرگنمایی گزینه‌های نمایشگر، زمان روشن بودن آن، تنظیمات مربوط به صفحه Home، کلیدهای ناوبری و … نیز قرار گرفته است.

سخت‌افزار

تبلت میان‌رده جدید سامسونگ از چیپست اسنپدراگون 662 کوالکام راهی بازار کرده است. این تراشه میان‌رده که با معماری 11 نانومتری طراحی شده، اوایل سال 2020 معرفی شده و از 4 هسته پرقدرت Kryo Gold با فرکانس 2.0 گیگاهرتز و 4 هسته کم مصرف Kryo 260 Silver با فرکانس 1.8 گیگاهرتز بهره می‌برد. پردازنده گرافیکی این تراشه Adreno 610 بوده و از مودم X11 LTE پشتیبانی می‌کند.

 تبلت گلکسی تب A7 2020 سامسونگ

سامسونگ برای این تبلت 3 گیگابایت حافظه رم و 32 یا 64 گیگابایت حافظه داخلی در نظر گرفته است. نسخه‌ای که برای بررسی در اختیار ما قرار گرفته و عموماً در بازار ایران موجود است، 32 گیگ حافظه دارد که از این رقم 19.5 گیگ آن در دسترس است. باوجود آنکه این رقم بالایی برای حافظه ذخیره‌سازی نیست، خوشبختانه پشتیبانی از کارت حافظه MicroSD  تا سقف 1 ترابایت می‎تواند شرایط را برای کاربران تا حد زیادی مطلوب کند.

اسنپدراگون 662 همانطور که پیش‌تر اشاره شد که تراشه نسبتاً جدید میان‌رده است که در طول بررسی گلکسی تب A7 2020 سامسونگ مشاهده کردیم که وظیفه خود را به عنوان چنین پردازنده‌ای به خوبی انجام می‌دهد. نتایج کسب شده در تست‌های بنچمارک این تبلت در مقایسه با تبلت Tab A 10.1 تقریبا همه جا بهتر بود و این نشان از بهبود عملکرد نسل جدید در مقایسه با محصول سال قبل‌تر می‌دهد.

 باید قبول کنیم که 3 گیگابایت حافظه رم، حتی برای یک محصول اقتصادی هم رقم کمی است و این موضوع تأثیر خود را در زمان کار با گوشی نشان می‌دهد. به عنوان مثال در زمان کاربری عادی مانند استفاده از مرورگر، دوربین، اینستاگرام و … عملکرد دستگاه کاملا نرمال و روان است. اما زمانیکه قصد داشته باشید میان این برنامه‌ها سوئیچ کنید و یا در مرورگر از تبی به تب دیگر بروید شاهد کند شدن دستگاه و کمی لگ خواهید بود.

در اجرای بازی‌ها وضعیت کمی متفاوت است. به عنوان مثال بازی PUBG Mobile به صورت پیش‌فرض با گرافیک بالانس و فریم ریت متوسط اجرا می‌شود که در این تنظیمات بازی چندان روان نیست و برای بهتر شدن کیفیت اجرا باید گرافیک را بر روی Smooth و فریم ریت را بر روی High تنظیم کند. Call of Duty Mobile با تنظیمات پیش‌فرض بدون لگ و افت فریم اجرا می‌شود. اما بازی Asphalt 9 که گرافیک بالاتری نیازمند است، چندان نرم و روان در این دستگاه قابل بازی نیست. با این حال، اینکه جدیدترین و سنگین‌ترین بازی‌ها حتی در همین سطح کیفیت بر روی این تبلت قابل اجرا هستند، به خودی خود نکته مثبتی به حساب می‌آید.

 تبلت گلکسی تب A7 2020 سامسونگ

با در نظر گرفتن بازه قیمتی Tab A7 به این نتیجه خواهید رسید که سخت‌افزار این تبلت به خوبی با مشخصه‌های دیگر آن سازگار است و از پس اجرای کارهای روزمره مانند برقرار تماس، ارسال پیام، تماشای فیلم، وبگردی، استفاده از شبکه‌های اجتماعی، دوربین و مقاصد آموزش دانش‌آموزان برمی‌آید. با این حال، نمی‌توان انتظار عملکردی در سطح پرچمداران در زمان اجرای چند برنامه همزمان و بازی‌های سنگین را از این دستگاه داشت. با تمامی این اوصاف داشتن حداقل 4 گیگ حافظه رم می‌توانست این تبلت را به یکی از بهترین تبلت‌های بازه قیمتی خود تبدیل کند.

سامسونگ برای این تبلت تشخیص چهره دو بعدی را به عنوان تنها روش احراز هویت بایومتریک در نظر گرفته است. تشخیص چهره این دستگاه تنها قابلیت ذخیره یک چهره را دارد و از طریق دوربین سلفی چهره کاربر را شناسایی خواهد کرد. در حالت استفاده عمودی باوجود آنکه دوربین در حاشیه سمت راست قرار گرفته، باز هم قادر است با سرعت خوبی چهره را تشخیص داده و قفل صفحه را باز کند. متأسفانه سامسونگ برای کم کردن هزینه‌ها در این تبلت سنسور اثر انگشت در نظر نگرفته است. با این حال، به غیر از تشخیص چهره، امکان استفاده از روش‌هایی مانند رمز عبور، پین و الگو نیز برای تب A7 در نظر گرفته شده است.

صدا

سامسونگ در دو لبه چپ و راست این تبلت 4 محفظه برای بلندگو در نظر گرفته است که می‌توانند صدا را به صورت استریو ارائه کنند. با قرار گرفتن این چهار بلندگو در دو لبه، صدا با بلندی خوب و فراگیر پخش می‌شود و در زمان بازی و پخش ویدیو که ممکن است دست شما دو بلندگو را مسدود کند، صدا از خروجی‌های دیگر به خوبی پخش خواهند شد. تبلت میان‌رده سامسونگ از فناوری صوتی Dolby Atmos نیز بهره می‌برد که می‌تواند به صورت خودکار کیفیت صدا را بهینه کند. البته این قابلیت حالت‌های اختصاصی برای پخش صدا، موسیقی و فیلم نیز دارد.

تنظیمات تبلت گلکسی تب A7 2020 سامسونگ

کیفیت صدای ارائه شده توسط این تبلت بهترین نیست، اما با در نظر گرفتن این که Tab A7 10.4 یک محصول میان‌رده به حساب می‌آید به این نتیجه خواهید رسید که صدای استریو، وجود جک 3.5 میلیمتری هدفون و فناوری صوتی Dolby Atmos در این تبلت از امکاناتی هستند که احتمالاً نمی‌توانید تمامی آنها را به طور همزمان در یک محصول هم‌رده پیدا کنید.

 تبلت گلکسی تب A7 2020 سامسونگ

نرم‌افزار

 تبلت گلکسی تب A7 2020 سامسونگ

Galaxy Tab A7 سامسونگ نسخه 2.5 رابط کاربری One UI Core بر پایه اندروید 10 راهی بازار شده است.  تفاوت نسخه Core با نسخه استاندارد One UI اینست که یک سری از امکانات گوشی‌های سامسونگ مانند Samsung Pay، Secure Folder، Samsung Pass، Private Mode و قابلیت‌هایی GoodLock و Edge Screen یا حتی Game Luncher را در اختیار ندارد. با این حال، این نسخه از نرم‌افزار دارای پلتفرم امنیتی چند لایه Knox  برای محافظت از اطلاعات شخصی کاربران است.

 تبلت گلکسی تب A7 2020 سامسونگ

در محیط نرم‌افزاری این تبلت تقریباً تمامی امکانات لازم برای یک تبلت در نظر گرفته شده است. تم تاریک (Dark Mode) مهم‌ترین مشخصه این نرم‌افزار است که فعال کردن آن به طرز چشمگیری در میزان مصرف باتری تأثیرگذار بوده و میزان خستگی چشم را کمتر می‌کند.  قابلیت Digital well-being و Parental Control نیز یکی دیگر از امکانات خوب این تبلت است که هم می‌تواند شما را از مدتی که در برنامه‌های مختلف می‌گذرانید مطلع می‌کند و هم محدودیت‌هایی برای استفاده شما یا فرزندنتان از دستگاه و برنامه‌های آن اعمال کند.

 ژست‌های حرکتی برای این تبلت در نظر گرفته شده‌اند و به غیر از کلیدهای ناوبری چند عملیات محدود دیگر نیز انجام می‌دهند که از جمله آنها می‌تواند سوایپ کردن بر روی نام مخاطبین برای برقراری زنگ و یا تماس و دو بار زدن بر روی نمایشگر جهت روشن شدن آن اشاره کرد.

 تبلت گلکسی تب A7 2020 سامسونگ

سامسونگ محیط نرم‌افزاری گلکسی Tab A7 را متناسب با سخت‌افزار آن ساده و سبک طراحی کرده است. وجود ژست‌های حرکتی و تم تاریک از امکانات خوب این نرم‌افزار هست. علاوه‌براین در منوی Quick Setting که با کشیدن انگشت از بالای صفحه به سمت پایین ظاهر می‌شود امکانات کاربردی مانند فیلتر نور آبی، Samrt View، Quick Share و Nearby Share در نظر گرفته شده است. نبود امکاناتی مانند Secure Folder، گیم لانچر و منوی Edge Screan را شاید بتوان تنها ایرادات نرم‌افزاری این تبلت قلمداد کرد.

دوربین

 تبلت گلکسی تب A7 2020 سامسونگ

به‌طورکلی افرادی که به دنبال خرید یک تبلت میان‌رده و اقتصادی هستند، اگر بخواهند در بخشی توقع خود را پایین بیاورند، آن بخش دوربین است. در واقع کسی از یک تبلت میان‌قیمت انتظار داشتن دوربین‌های فوق العاده باکیفیت را ندارد. سازندگان هم عموماً برای کنترل قیمت نهایی از دوربین‌های نه چندان جدید و به‌روز در این محصولات استفاده می‌کنند. گلکسی تب A7 از یک دوربین 8 مگاپیکسلی با گشادگی دیافراگم f/2.0 مجهز به فوکوس خودکار به عنوان دوربین اصلی بهره می‌برد. دوربین سلفی این گوشی نیز 5 مگاپیکسلی است. هر دو دوربین این دستگاه قادر به فیلمبرداری با کیفیت 1080p در نرخ 30 فریم بر ثانیه هستند.

 تبلت گلکسی تب A7 2020 سامسونگ

دوربین‌هایی که در این تبلت استفاده شده بر روی کاغذ دقیقا همان دوربین‌هایی هستند که در نسخه سال 2019 تبلت A 10.1 دیده بودیم. در بررسی گلکسی تب A7 2020 سامسونگ هم مشاهده کردیم که عملکرد دوربین‌های آن تفاوت چندانی با تبلت مذکور ندارد. دوربین اصلی در شرایطی نور محیط کافی باشد، مانند نور روز عکس‌های بسیار خوبی به ثبت می‌رساند. اما در شرایطی وضعیت نور چالشی شود، یا سوژه کمی در حال حرکت باشه، نویز در تصاویر ثبت شده ظاهر شده و به طور قطع سوژه تصویر تار خواهد بود.

دوربین سلفی دستگاه هم بسته به شرایط می‌تواند عکس خوب یا بدی ثبت کند. سنسور 5 مگاپیکسلی زمانیکه محیط به اندازه کافی روشن باشد، تصاویری باکیفیت و بالاتر از حد انتظار ثبت می‌کند. اما کیفیت تصاویر ثبت شده با این دوربین در محیط‌های تاریک دلچسب نبوده و مناسب اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی نیست. با این وجود از آنجاییکه کاربری دوربین سلفی تبلت‌ها بیشتر برای برقراری تماس تصویری و استفاده از برنامه‌های ارتباطی برای تحصیل یا کاربردهای مشابه است، نمی‌توان به کیفیت تصاویر ثبت شده با این دوربین ایرادی وارد دانست.

 تبلت گلکسی تب A7 2020 سامسونگ

نرم‌افزار دوربین این تبلت بسیار ساده طراحی شده است و به غیر از دو حالت معمول عکاسی و فیلمبرداری امکان عکاسی در حالتLive Focus (برای تار کردن اطراف سوژه)، Pro و پانوراما در نظر گرفته شده است. در بخش تنظیمات گزینه‌هایی برای بهینه کردن صحنه، ذخیره کردن تصاویر و ویدئوها با فرمت بهینه با حفظ کیفیت و HDR خودکار در نظر گرفته شده است. تمامی تصاویر ارائه شده در ادامه مطلب با روشن بودن دو گزینه Scene Optimiser و Auto HDR به ثبت رسیده‌اند.

نمونه تصاویر ثبت شده در بررسی گلکسی تب A7 2020 سامسونگ

نمونه تصاویر ثبت شده در بررسی گلکسی تب A7 2020 سامسونگ
نمونه تصاویر ثبت شده در بررسی گلکسی تب A7 2020 سامسونگ
نمونه تصاویر ثبت شده در بررسی گلکسی تب A7 2020 سامسونگ
نمونه تصاویر ثبت شده در بررسی گلکسی تب A7 2020 سامسونگ

باتری

 تبلت گلکسی تب A7 2020 سامسونگ

برخلاف دوربین، باتری یکی از آن بخش‌هایی است که طراحان تبلت‌های میان‌رده به آن توجه ویژه‌ای می‌کنند. سامسونگ در تبلت A7 جدید خود نیز این موضوع را به خوبی مد نظر داشته و برای این دستگاه یک باتری 7040 میلی آمپرساعتی در نظر گرفته است که در مقایسه با نسل قبل خبر از ارتقای خوبی می‌دهد. در تست بنچمارک PCMark این تبلت زمان 9 ساعت و 44 دقیقه را به ثبت رساند که با توجه به ابعاد و ظرفیت باتری رقم خوبی برای یک گوشی میان‌رده به حساب می‌آید.

بنچمارک باتری در بررسی گلکسی تب A7 2020 سامسونگ

تبلت A7 10.4 با شارژر 7.5 واتی راهی بازار می‌شود، اما از شارژر 15 وات سریع نیز پشتیبانی می‌کند. با شارژر سریع شارژ کامل باتری چیزی در حدود 3 ساعت و 30 دقیقه زمان می‌برد. اما اگر بخواهید این دستگاه را با شارژر درون جعبه شارژ کنید، باید زمان بیشتری را به این موضوع اختصاص دهد.

در بخش تنظیمات باتری کنار حالت مصرف بهینه (Optimized)، دو حالت Medium-power saving (سطح میانی ذخیره انرژی) و Maximum power saving (بالاترین سطح ذخیره انرژی) برای زمانیکه نیاز به مدیریت مصرف باتری است در نظر گرفته شده‌اند. تنظیمات باتری به صورت پیش‌فرض بر روی حالت بهینه تنظیم شده است.

با این شرایط و در صورت استفاده معمول، یعنی ترکیبی از وبگردی، بازی، شبکه‌های اجتماعی، دوربین، تماس و … باتری دستگاه حداقل یک روز کامل شارژدهی خواهد داشت و این شارژدهی بسته به میزان استفاده می‌تواند تا یک روز و نیم و حتی دو روز افزایش یابد. البته در صورتیکه بخواهید زمان بیشتری را صرف بازی یا فعالیت‌های سنگین دیگر کنید و به تبلت اجازه خاموش شدن نمایشگر را برای مدتی ندهید، میزان دوام باتری کمتر از آن چیزی خواهد شد که انتظار دارید. در مجموع عملکرد باتری این تبلت با وجود ابعاد بزرگ نمایشگر آن خوب است و در صورت مدیریت مصرف انرژی، شارژدهی بسیار خوبی خواهد داشت.

جمع‌بندی

 تبلت گلکسی تب A7 2020 سامسونگ

در بازار تبلت‌های میان‌رده انتخاب‌های فراوانی پیش روی کاربران نیست. اصلی‌ترین رقیبان تبلت جدید سامسونگ عموماً دیگر محصولات ساخت همین شرکت هستند که با قیمتی پایین‌تر، امکانات به نسبت پایین‌تری ارائه می‌کنند. با بررسی گلکسی تب A7 2020 سامسونگ به این نتیجه رسیدیم که این تبلت بهترین انتخاب در بازه قیمتی 6 میلیون تومان در بازار ایران است. شاید بتوان دوربین‌های نه چندان توانمند و شارژر کند را در کنار حافظه رم پایین بزرگترین ایرادات این تبلت معرفی کرد. در مقابل اما نمایشگر بزرگ، طراحی زیبا، پردازنده جدید، بلندگوهای چهارگانه استریو در کنار مواردی مانند جک هدفون و باتری بزرگ از مهمترین نقاط قوت این تبلت هستند. به طورکلی این تبلت مناسب برای دو گروه از افراد خواهد بود؛ دانش‌آموزان که قصد انجام تکالیف مدرسه خود به صورت مجازی و از راه دور را دارند و افرادی که به دنبال دستگاهی با نمایشگر بزرگ برای تماشا فیلم و ویدیو و انجام کارهای روزمره هستند.

 تبلت گلکسی تب A7 2020 سامسونگ

با بررسی گلکسی تب A7 2020 سامسونگ وبسایت سخت‌افزار نشان مقرون به‌صرفه‌ترین تبلت بازار در بازه قیمتی مورد نظر را به این محصول اعطاء می‌کند.

مزایا:
  • طراحی زیبا و متقارن
  • وزن ایده‌آل
  • جک هدفون 3.5 میلیمتری
  • پشتیبانی از کارت حافظه
  • بلندگوهای چهارگانه استریو
  • صدای استریو و باکیفیت
  • باتری بزرگ
معایب:
  • روشنایی کم نمایشگر
  • میزان کم حافظه رم و داخلی در نسخه پایه
  • نداشتن سنسور اثر انگشت
  • عملکرد نه چندان چشمگیر دوربین‌ها
  • سرعت پایین شارژ
پیشنهاد سخت‌افزارمگ:

گلکسی تب A7 2020 سامسونگ مناسب برای افرادی است که به دنبال یک تبلت با نمایشگر بزرگ برای تماشای ویدیو، انجام کارهای روزمره و بازی سبک با آن هستند یا دانش‌آموزانی که قصد انجام تکالیف مدرسه خود از طریق سامانه‌های آموزشی آنلاین و یا پیام‌رسان‌ها را دارند.

8.7امتیاز8.5سخت‌افزار8.7نرم‌افزار8.2صفحه نمایش8دوربین9.2صدا9.1طراحی8.9باتری9.2ارزش خرید
امتیاز: 4.5 از 5 (23 رای)
کمی صبر کنید...

29 دیدگاه

  1. Avatar لیلا گفت:

    سلام میشه ورد پاور و ماکروسافت روشن نصب کرد

  2. Avatar M گفت:

    سلام قلم نوری و ساپورت میکنه؟

  3. Avatar ..... گفت:

    سلام ممنون
    ایا این تبلت طرح زمینه یا themes رو داره؟

  4. Avatar آرش گفت:

    سلام. این تبلت قابلیت otg داره؟ لطفا بررسی کنید. ممنون

  5. Avatar مهدی گفت:

    سلام
    چه ویندوز هایی را میشه رو تبلت نصب کرد

  6. Avatar سینا گفت:

    درکل تبلت خوبیه

  7. Avatar زینب گفت:

    سلام
    من تازه تبلت سامسونگa7را خریدم،ولی با سوزن مخصوص،جای سیمکارتش باز نمیشه،چکارکنم؟

  8. Avatar محمد گفت:

    من برام یه سوال پیش اومده،چرا فلاش دوربین یا چراغ قوه نداره؟
    اتفاقاً به همین دلیل عکس هایی که پسرم از تکالیف مدرسه می گیره کیفیت لازم رو نداره
    آخه چرا فلاش نداره؟

  9. Avatar قاسم گفت:

    برای این تبلت میشه قلم هم گرفت؟

  10. Avatar عارف گفت:

    این تبلت برای بازی کالاف دیوتی موبایل و ریکورد کردن بازی کالاف دیوتی مناسب است ؟؟؟

  11. Avatar عارف گفت:

    این تبلت galaxy tab a7 بازی کالاف دیوتی و ریکورد کردن بازی مناسب هست یا بدرد نمیخوره

  12. Avatar amir گفت:

    سلام
    آيا ميشه بوسيله كابل تايپc به hdmi
    به تلويزيون وصل بشه و فيلم ديد؟؟؟

  13. Avatar محمد دبیرسیاقی گفت:

    سلام آیا این مدل تبلت سامسونگ دارای سیم کارت است چون جای کارت حافظه دارد ولی سی کارت را نمیدانم

  14. Avatar قاسم بهبودی فر گفت:

    ببخشید این تبلت بهتر هست یا Galaxy Tab A 2019 10.1?

  15. Avatar شیوا گفت:

    سلام ممنونم از اطلاع رسانی فقط ی سوال داشتم من کارم بیشتر با اینستاگرام و نرم افزار فتوشاپ هست بنظرتون مدلa7سامسنوگ مناسب هست برای کار؟بعد اینجا نوشتین شارژر سریع استفاده کنیم مشکلی بوجود نمیاد؟

  16. Avatar سجاد گفت:

    با سلام
    ممنون از برسیتون

  17. Avatar البرز گفت:

    مرسی خانم نوربخش برای بررسی.به نظرتون این تبلت مناسب برای کارهای بورس هست؟

    • Avatar سیمین نوربخش گفت:

      سلام.
      ممنونم از شما دوست عزیز
      بله برای کارهای سبک مثل وبگردی و استفاده از برنامه‌های مخصوص بورس این تبلت کاملاً ایده‌اله

    • Avatar حسین پرهیزگار گفت:

      استاد گرامی صفحه نمایش این تبلت ips است نه tft واین اشتباه در مقاله شما به وضوح دیده می شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در صورتی که نظر شما حاوی ناسزا، عبارات توهین‌آمیز و تهدید بوده و در تضاد با قوانین فعلی کشور باشد از انتشار آن بدون حذف موارد ذکر شده، معذوریم.
شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.