بررسی گلکسی A20s سامسونگ

بررسی گلکسی A20s سامسونگ – خوش قیافه و اقتصادی

گوشی‌های سری A سامسونگ در چند سال اخیر متحول شده‌اند و چه از نظر مشخصات و طراحی ظاهری و چه از نظر بازه قیمتی، رقیبان خوبی برای محصولات چینی به حساب می‌آیند. امروز تصمیم داریم بررسی گلکسی A20s سامسونگ یکی از گوشی‌های اقتصادی بازار ایران را با شما به اشتراک بگذاریم. با ما همراه باشید.

سامسونگ در اولین روزهای پاییز سال گذشته گوشی A20s را معرفی و روانه بازار کرد. این گوشی در واقع نسخه تضعیف شده A20 است که با مشخصات پایین‌تری ارائه شده. از آنجاییکه این روزها تمایل مردم در بازار ایران بیشتر به سمت خرید گوشی‌های اقتصادی و میان‌رده منعطف شده، این گوشی نیز با گذشت چیزی در حدود یک سال همچنان در بازار کشور ارائه می‌شود. اما برای اینکه ببینیم این دستگاه تا چه اندازه ارزش خرید داریم، تصمیم گرفتیم تا به طور دقیق به نقد و بررسی آن بپردازیم.

بررسی گلکسی A20s سامسونگ

سامسونگ A20s را 6 ماه پس از معرفی A20 و با قیمتی در حدود 100 دلار ارزان‌تر راهی بازار کرد. برخی از مشخصات این دو گوشی دقیقا مشابه یکدیگر است، اما برخی دیگر ابعاد، تکنولوژی ساخت نمایشگر، پردازنده و حتی دوربین متفاوت از هم. باوجود آنکه بر روی کاغذ مشخصات نسخه S در سطح پایین‌تری قرار دارد، این به آن معنا نیست که با یک گوشی بی‌کیفیت طرفیتم. قیمت ارزان‌تر این گوشی می‌تواند توجیه کننده مشخصات آن باشد.

جعبه گشایی

در ویدیو جعبه گشایی A20s دیدید که به غیر از گوشی، شارژر 15 وات، کابل شارژر USB-C، هدفون، پین جداکننده سیم‌کارت و دفترچه راهنمایی دستگاه قرار گرفته است. برخلاف نسخه‌های مدل بالاتر در جعبه این گوشی خبری از قاب محافظ نیست.

طراحی

زبان طراحی گوشی‌های سری A سامسونگ معمولاً ثابت است و به غیر از موارد نادر و یا تعداد دوربین، گوشی‌های این خانواده از نظر شکل ظاهری چندان متفاوت از یکدیگر به نظر نمی‌رسند. A20s هم از این نظر بسیار شبیه به برادر بزرگتر خود است. البته تفاوت‌هایی مانند یک دوربین بیشتر در قاب پشت، حاشیه‌های بیشتر اطراف نمایشگر و به طور کلی ابعاد بزرگتری میان این دو گوشی وجود دارد.

به غیر از پنل شیشه‌ای نمایشگر، جنس نقاط دیگر بدنه این گوشی پلاستیکی است. این گوشی در 4 رنگ، مشکی، آبی، سبز و قرمز راهی بازار شده و نسخه‌ای که برای بررسی در اختیار ما قرار گرفته، آبی رنگ است. قاب پلاستیکی آبی‌رنگ این گوشی از اطراف کمی خمیدگی داشته و در زوایای مختلف جلوه‌های نوری متفاوت و زیبایی دارد. سه دوربین با چیدمان عمودی در سمت چپ بالای این قاب در یک محفظه قرار گرفته‌اند و کمی پایین‌تر از آنها فلش LED قرار دارد. در راستای فلش و در مرکز دستگاه سنسور اثر انگشت قرار گرفته و کمی پایین‌تر از آن لوگوی SAMSUNG حک شده است.

گوشی گلکسی A20s سامسونگ

همانطور که پیش‌تر اشاره شد، جنس فریم دور گوشی از جنس پلاستیک است. در لبه سمت راست این گوشی تنها کلید پاور دستگاه قرار گرفته است. کلیدهای تنظیم صدا به سمت چپ منتقل شده‌اند که استفاده از آنها چندان راحت نیست. این طراحی به نوعی امکان کنترل با یک انگشت را از کاربر گرفته است. در لبه سمت چپ علاوه‌بر کلیدهای صدا، شیار سیم‌کارت‌ها و کارت حافظه قرار گرفته است.

لبه بالای دستگاه تنها میکروفون حذف نویز قرار گرفته اما لبه پایین پذیرای بلندگوی اصلی، میکروفون مکالمه، پورت USB-C و جک 3.5 میلیمتری هدفون است. خوشبختانه پورت شارژ این دستگاه جدید بوده و جک هدفون نیز در طراحی آن حذف نشده است.

81.9 درصد از سطح پنل جلوی گوشی را نمایشگر دستگاه به خود اختصاص داده است. حاشیه‌های اطراف نمایشگر به غیر از لبه پایینی دستگاه چندان محسوس نیست.

گوشی گلکسی A20s سامسونگ

با این حال ناچی قطره‌ای در بالای نمایشگر قرار گرفته که جایگاه دوربین سلفی است. کمی بالاتر از دوربین و در فاصله میان آن با لبه بالایی بلندگوی مکالمه گوشی جای گرفته است.

گوشی گلکسی A20s سامسونگ

گلکسی A20s دارای ابعاد 163.3×77.5×8 میلیمتر است و 183 گرم وزن دارد. ابعاد و وزن این گوشی در محدوده استاندارد گوشی‌ها قرار دارد. وزن ایده‌ال دستگاه در کنار لبه‌های خمیده قاب پشتی، باعث می‌شود این گوشی به شکلی مطمئن در دست کاربر قرار بگیرد. همچنین کار کردن با گوشی در مدت طولانی نیز باعث خستگی دست و مچ آن نمی‌شود. علاوه‌براین از نکات مثبت بخش طراحی این گوشی می‌توان به پورت شارژ جدید، وجود جک هدفون و شیار اختصاصی برای سیم‌کارت اشاره کرد.

گوشی گلکسی A20s سامسونگ

در ضمیر ناخودآگاه من یک گوشی اقتصادی یک دستگاه زمخت، بدون هیچ زیبایی خاصی است. اما A20s مانند دیگر اعضای این خانواده، یک بار دیگر تصورات من از محصولات اقتصادی را تغییر داد. قاب پشتی این گوشی نقش پررنگی در زییا شدن طراحی آن داشته است. البته باید در نظر داشته باشید که این قاب هم به شدت مستعد جذب لک و اثر انگشت است و هم بسیار آسیب‌پذیر است. بنابراین بهتر است که برای این گوشی یک قاب محافظ تهیه شود.

نمایشگر

گوشی گلکسی A20s سامسونگ

سامسونگ برای گوشی گلکسی A20s یک نمایشگر 6.5 اینچی IPS LCD در نظر گرفته است. این نمایشگر که 81.9 درصد از سطح پنل جلوی گوشی را به خود اختصاص داده دارای رزلوشن 720×1560 پیکسل (تراکم پیکسلی 264 ppi) با نسبت ابعاد 19.5:9 است. سامسونگ نام این نمایشگر را infinity-V گذاشته و دلیل آن هم ناچی است که به شکل حرف وی برای دوربین سلفی تعبیه شده است.

نمایشگر گوشی گلکسی A20s سامسونگ

در مقایسه با A20 که از یک نمایشگر Super AMOLED بهره می‌برد، A20s نمایشگری با کیفیت پایین‌تر دارد. دلیل این تصمیم سامسونگ احتمالا پایین نگه داشتن قیمت نهایی نسخه اس بوده است. در هر حال، میزان روشنایی این صفحه نمایش در محیط‌های داخلی مناسب و در محیط‌های خیلی روشن یا زیر نور مستقیم آفتاب قابل قبول است. به بیان دیگر در محیط‌های روشن نور صفحه امکان کار با گوشی، خواندن، وبگردی و حتی عکس گرفتن را فراهم می‌کند. با این حال، میزان روشنایی شاید برای تماشای کیفیت عکس و یا نمایش ویدئو ایده‌ال نباشد.

نمایشگر گوشی گلکسی A20s سامسونگ در زیر نور آفتاب

منوی تنظیمات نمایشگر A20s در ساده‌ترین حالت ممکن طراحی شده است. در این بخش امکان تنظیم دستی روشنایی نمایشگر، تنظیم خودکار روشنایی، فعال کردن تم تاریک، تغییر اندازه فونت‌ها، بزرگنمایی صفحه نمایش و دیگر موارد همیشگی تعبیه شده‌اند. امکان فعالسازی ژست‌های حرکتی و تغییر کلیدهای ناوبری نیز در این قسمت در نظر گرفته شده است.

 دو گزینه‌ای که جای آنها در بخش تنظیمات خالی به نظر می‌رسد، صفحه نمایش همیشه روشن (Always On Display) و فیلتر نور آبی (Blue Light Filter) است. گزینه اول به دلیل تکنولوژی ساخت نمایشگر در این دستگاه در نظر گرفته نشده، اما گزینه فیلتر نور آبی حالا تنها در Quick Menu (که با کشیدن انگشت از بالای صفحه به سمت پایین نمایش داده می‌شود) وجود دارد و این یعنی تنها امکان خاموش و روشن کردن آن برای کاربر وجود دارد و دیگر نمی‌توان شدت آن را کم یا زیاد کرد.

با در نظر گرفتن بازه قیمتی گوشی A20s نمی‌توان به سامسونگ بابت انتخاب چنین نمایشگر خرده گرفت. این نمایشگر بزرگ با روشنایی قابل قبول برای یک محصول اقتصادی گزینه بسیار مناسبی بوده و در مقام مقایسه A20s را نه در جایگاه بالاتری نسبت به رقبا قرار می‌دهد و نه پایین‌تر.

گوشی گلکسی A20s سامسونگ

سخت‌افزار

گلکسی A20s با چیپست اسنپدراگون 450 کوالکام راهی بازار شده است. این تراشه 14 نانومتری دارای 8 هسته Cortex-A53 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز بوده و از پردازنده گرافیکی Adreno 506 بهره می‌برد. سامسونگ این گوشی را در 3 نسخه با میزان حافظه رم و داخلی متفاوت (2/32، 3/32 و 4/64) راهی بازار کرده است که نسخه در حال گزینه دوم، با 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی از نوع eMMC 5.1 است. در هر سه نسخه امکان افزایش حافظه تا سقف 1 ترابایت از طریق کارت microSD در نظر گرفته شده است.

گوشی گلکسی A20s سامسونگ

چنین مجموعه‌ای را این روزها در گوشی‌های اقتصادی و پایین‌رده مشاهده خواهید کرد و A20s هم عضوی از همین دسته‌بندی است. مانند همیشه برای مقایسه عملکرد این گوشی با رقیبان هم‌سطحش نوبت به سراغ بنچمارک‌های مشهوری مانند AnTuTu، گیک‌بنچ، PcMark، 3DMark، AmdroBench و … رفتیم.

نتایج  بنچمارک کسب شده در بررسی گلکسی A20s سامسونگ به وضوح نشان می‌دهد که با یک دستگاه اقتصادی روبه‌رو هستیم. اما این به چه معناست؟ یعنی گلکسی A20s به خوبی از پس انجام وظایف سبک و روزمره مانند برقراری تماس، دریافت و ارسال پیام، استفاده از دوربین، وبگردی، استفاده از شبکه‌های اجتماعی و … برمی‌آید. اما این گوشی برای دو نوع کاربری مناسب نیست؛ اجرای بازی‌های سنگین و مالتی تسکینگ.

بازی پابجی در گوشی گلکسی A20s سامسونگ

در بررسی گلکسی A20s سامسونگ تلاش کردیم تا بازی‌های سنگینی مانند آسفالت و PUBG Mobile را نصب و اجرا کنیم. در زمینه نصب مشکلی نبود اما اجرای این بازی‌های به خوبی آنچه که در گوشی‌های پرچمدار و حتی میان‎رده دیده بودیم نیست. بازی‌های سنگین در A20s حتی در پایین‌ترین سطح تنظیمات گرافیکی با افت فریم و لگ همراه است و گاهاً ممکن است عدم هماهنگی صدا و تصویر را نیز مشاهده کنید.

بازی آسفالت 9 در گوشی گلکسی A20s سامسونگ

با این حال، بازی‌های سبک‌تری مانند کلش آف کلنز، کلش رویال، ساب‌وی سرف و به‌طورکلی اکثر بازی‌های دوبعدی بدون مشکل برای روی این گوشی به خوبی اجرا می‌شوند. اما انتظار این را نداشته باشید که به‌طور همزمان چندین برنامه را با هم اجرا کنید. این یعنی در صورت اجرای بازی و سوئیچ به برنامه دیگر یا برعکس شاهد کندی دستگاه و عملکرد نه چندان روان خواهید بود. البته انتظار می‌رود که در بالاترین نسخه این گوشی که دارای  گیگابایت رم است، عملکرد بهتری را شاهد باشیم.

کلش اف کلنز در گوشی گلکسی A20s سامسونگ

سامسونگ برای A20s دو روش احراز هویت بایومتریک در نظر گرفته است. سنسور اثر انگشت این گوشی در قاب پشت تعبیه شده و از سرعت عمل خوبی (و نه عالی) برخوردار است. تشخیص چهره این گوشی هم که توسط دوربین سلفی دستگاه انجام می‌شود، از نظر عملکرد مشابه با سنسور اثر انگشت است. به غیر از این دو روش امکان استفاده از روش‌هایی مانند رمز عبور، پین، الگو و … نیز برای این گوشی وجود دارد.

گلکسی A20s دارای یک بلندگو در لبه پایینی خود است که از نظر بلندی صدا و کیفیت پخش در سطح خود عملکرد مناسبی دارد. بلندگوی مکالمه دستگاه نیز از بلندی خوبی برخوردار است. درون جعبه گوشی یک هدفون از برند سامسونگ با پورت 3.5 میلیمتری قرار گرفته که سری‌های ثابت و نسبتاً بزرگی دارد، از همین رو درون گوش به خوبی جای نمی‌گیرد و برای استفاده طولانی مدت مناسب نیست. بنابراین بهتر است در صورت استفاده زیاد، هدفون مناسبی جداگانه خریداری کنید.

گوشی گلکسی A20s سامسونگ

نرم‌افزار

سامسونگ گوشی A20s را با سیستم عامل اندروید 9.0 Pie راهی بازار کرده است، اما آپدیت اندروید 10 برای این گوشی ارائه شده و نسخه در حال بررسی مجهز به این نسخه است. رابط کاربری این گوشی که امضای سامسونگ را به نرم‌افزار دستگاه اضافه کرده، One UI Core 2.0 است.

گوشی گلکسی A20s سامسونگ

تفاوتی که One UI Core 2.0 با نسخه استاندارد One UI دارد، اینست که یک سری از امکانات مخصوص گوشی‌های سامسونگ مانند برنامه Knox، Samsung Pay، Secure Folder، Samsung Pass، Private Mode و قابلیت‌هایی GoodLock و Edge Screen یا حتی Game Luncher نیست. قابلیت‌هایی که شاید همه آنها کاربردی چندانی برای کاربران نداشته باشد، اما در هر حال بودن آنها بهتر از نبودشان است. با این حال امکاناتی مانند Samsung Cloud و Smart Switch همچنان در نرم‌افزار این گوشی به چشم می‌خورد.

گوشی گلکسی A20s سامسونگ

ژست‌های حرکتی به غیر از کلیدهای ناوبری عملیات دیگری نیز در گوشی A20s انجام می‌دهند که از جمله آنها می‌تواند ساکت کردن صدای زنگ ساعت و تلفن با گذاشتن گوشی از سمت نمایشگر بر روی زمین، جواب دادن مستقیم به تماس پس از نزدیک کردن گوشی به گوش، حرکت انگشت بر روی سنسور اثر انگشت جهت نمایش منوی نوتیفیکشن‌ بالای صفحه و سوایپ کردن بر روی نام مخاطبین برای برقراری زنگ و یا تماس اشاره کرد.

قابلیت Dual Messenger نیز برای استفاده همزمان از دو حساب جدا در برنامه‌های مسنجر در این گوشی در نظر گرفته شده است. قابلیت Digital Wellbeing یکی دیگر از امکانات کاربردی نرم‌افزار گوشی است که به شما اجازه می‌دهد بر روی برنامه‌های استفاده شده در گوشی، مدت زمان استفاده از آنها و به‌طورکلی کاربری گوشی کنترل داشته باشد و در صورت نیاز محدودیت‌هایی برای خود اعمال کنید.

در صورتیکه فرزندتان از گوشی استفاده کند، امکان ایجاد محدودیت و نظارت بر روی فعالیت آن نیز به همین ترتیب وجود خواهد داشت. در بخش Focus Mode می‌توانید تنظیم کنید زمانیکه در حال کار یا فعالیت دیگری هستید، چه اپ‌هایی بلاک شوند و از چه اپ‌هایی پیام دریافت کنید. با فعال کردن گزینه Wind Down هم می‌توانید در مصرف انرژی در شب صرفه‌جویی کرده و جلوی پیام‌های بی‌گاه از برنامه‌های مختلف را بگیرید.

نرم‌افزار گوشی A20s در مقایسه با گوشی‌های میان‌رده و پرچمدار سامسونگ بسیار خلوت‌تر و سبک‌تر طراحی شده و به نظر می‌رسد که سامسونگ با استراتژی مشخصی دست به چنین کاری زده است. باوجود امکانات خوبی مانند تم تاریک و  Digital Wellbeing، جای ویژگی‌های خوبی مانند گیم لانچر و اج اسکرین در این گوشی خالی است.

دوربین

دوربین A20s بخشی است که در مقایسه با A20 دستخوش تغییرات مثبت شده و یک سنسور به آن اضافه شده است. در قاب پشتی گوشی سه دوربین با چیدمان عمودی در گوشه سمت چپ قرار گرفته است. اولین دوربین دارای یک سنسور 5 مگاپیکسلی تشخیص عمق با گشادگی دیافراگم f/2.2 است. این دوربین قادر به عکاسی به صورت مستقل نیست، اما برای عکاسی و فیلمبرداری به کمک دوربین اصلی آمده و با تشخیص عمق و فاصله سوژه از تصویر، قادر به تار کردن پس‌زمینه است.

دوربین دوم که دوربین اصلی دستگاه نیز بوده دارای یک سنسور 13 مگاپیکسلی عریض با f/1.8 است و از فوکوس خودکار با تشخیص فاز بهره می‌برد. دوربین سوم که از یک سنسور 8 مگاپیکسلی فوق عریض با f/2.2 بهره برده و قادر به ثبت تصاویر با دامنه دید بیشتر است. در مقایسه با A20، دوربین فوق عریض A20s دارای رزولوشن بالاتری شده و دوربین تشخیص عمق نیز به این مجموعه اضافه شده است.

دوربین گوشی گلکسی A20s سامسونگ

به غیر از عکاسی دوربین A20s امکان فیلمبرداری با کیفیت 1080p در نرخ 30 فریم بر ثانیه را دارد. در نرم‌افزار دوربین امکان عکاسی با لنز عریض و فوق عریض در نظر گرفته شده است. تنها 3 حالت عکاسی دیگر برای دوربین گوشی در نظر گرفته شده است؛ پانوراما، Pro و Live Focus که دو حالت آخر فقط برای دوربین اصلی (و نه فوق عریض) در دسترس هستند. در حالت Live Focus دوربین با کمک سنسور تشخیص عمق و پردازش‌های نرم‌افزاری قادر به تار کردن پس‌زمینه سوژه است. در حالت Pro نیز کاربر می‌تواند با تغییر دستی تنظیماتی مانند وایت بالانس و ISO عکس دلخواه خود را ثبت کند.

دوربین گوشی گلکسی A20s سامسونگ

باوجود تنوع خوبی که دوربین‌های A20s دارند، نرم‌افزار دوربین این گوشی بسیار ساده طراحی شده است. لایو فوکوس یکی از کاربردی‌ترین حالت‌های عکاسی در گوشی‌های امروزی است که برای این گوشی نیز در نظر گرفته شده و در شرایطی که نور محیط به اندازه کافی باشد، عملکرد خوبی دارد. با این وجود از آنجاییکه هوش مصنوعی در دوربین این گوشی جای ندارد، گاهاً شاهد از بین رفتن مرز میان سوژه و پس‌زمینه به خصوص در شرایط کم‌نور هستیم.

یکی از حالت‌های محبوب عکاسی یعنی Night Mode برای این گوشی در نظر گرفته نشده است. با این حال، کیفیت تصاویر ثبت شده در محیط‌های کم نور قابل قبول است. نویز همچنان در این تصاویر به چشم می‌خورد اما نه در حد خیلی زیاد. جزئیات هم تا حد ممکن در قسمت‌های روشن عکس ثبت می‌شوند. دوربین فوق عریض اما برای ثبت تصاویر در شرایط نه چندان روشن مناسب نیست و جزئیات زیادی در تصاویر ثبت شده با این دوربین از دست می‌روند.

دوربین سلفی که سامسونگ برای این گوشی در نظر گرفته 8 مگاپیکسلی با f/2.0 بوده که قادر به فیلمبرداری 1080p در نرخ 30 فریم بر ثانیه است. به غیر از حالت عکاسی و فیلمبرداری معمول، یک حالت عکاسی Live Focus برای این دوربین در نظر گرفته شده که قادر است با تشخیص سوژه، پس‌زمینه آن را تار کند.

گوشی گلکسی A20s سامسونگ

دوربین سلفی گوشی در طول روز و در شرایط با نور کافی تصاویر خوبی به ثبت می‌رساند. با این حال اگر بخواهید در حالت لایو فوکوس تصاویر سلفی را به ثبت برسانید ممکن است این افکت چندان دقیق عمل نکند و در بخش‌هایی به اشتباه سوژه را تار کرده و یا برعکس پس زمینه را به خوبی تار نکند. کیفیت تصاویر ثبت شده در شرایط تاریک و کم نور نیز قابل قبول است، البته در این شرایط نویز همچنان در تصاویر به چشم می‌خورد.

سامسونگ دوربین‌های متنوعی برای گوشی گلکسی A20s خود در نظر گرفته است که قادرند در شرایط مناسب تصاویری خوبی به ثبت برساند. البته نمی‌توان به دوربین‌های این گوشی و کیفیت عکاسی آنها لقب بهترین را دارد. دلیل این موضوع نیز مشخص است و چیزی جز بازه قیمتی این گوشی نیست. با در نظر گرفتن این موارد، می‌توانیم به عملکرد دوربین‌های A20s عنوان قابل قبول را بدهیم.

نمونه تصاویر شده در بررسی گلکسی A20s سامسونگ

با دوربین فوق عریض
نمونه عکس دوربین گوشی گلکسی A20s سامسونگ
Live Focus
نمونه عکس دوربین گوشی گلکسی A20s سامسونگ
نمونه عکس دوربین  گوشی گلکسی A20s سامسونگ

برای دریافت نمونه‌هایی از تصاویر ثبت شده با کیفیت اصلی، فایل زیر را دانلود کنید:

دانلود فایل

باتری

گلکسی A20s از یک باتری 4000 میلی آمپرساعتی بهره می‌برد که به لطف سخت‌افزار کم‌مصرف و نوع کاربری این گوشی می‌تواند تا حداقل یک روز کامل شارژدهی کند. در صورتیکه وقت کمتری را صرف استفاده از گوشی یا عملیات پرمصرفی مانند دوربین یا بازی کند، میزان شارژدهی دستگاه حتی می‌تواند به دو روز هم برسد. با این حال همه چیز به نوع استفاده کاربر از گوشی بستگی دارد و در صورت استفاده معقول از همه برنامه‌ها می‌توان از شارژدهی یک روزه اطمینان داشت.

در تست باتری PCMark باتری این گوشی امتیاز 12 ساعت و 13 دقیقه را کسب کرد که یک امتیاز ایده‌ال به حساب می‌آید. البته این رقم بهترین در کلاس خود نیست اما برای یک گوشی اقتصادی قابل قبول است. در بخش تنظیمات باتری، سه حالت مصرف انرژی تعریف شده که به طور پیش‌فرض حالت Optimised یا همان بهینه فعال است. در صورتیکه نیاز به مدیریت مصرف انرژی باشد می‌توان از دو گزینه دیگر Medium و Maximun Power Saving استفاده کرد.

سامسونگ برای این گوشی یک شارژر سریع 15 وات در نظر گرفته است که از طریق پورت USB-C باتری را شارژ می‌کند و از سرعت بسیار خوبی هم برخوردار است. خوشبختانه عملکرد باتری و شارژردهی یکی از نکات مثبت گوشی A20s به حساب می‌آیند.

جمع‌بندی

A20s یکی از اقتصادی‌ترین گوشی‌های فعلی سامسونگ در بازار ایران به حساب می‌آید. این گوشی از ظاهر خوبی بهره می‌برد و سخت‌افزار و نرم‌افزار آن برای یک گوشی مقرون به‌صرفه بهینه شده‌اند. عملکرد دوربین و باتری آن نیز با در نظر گرفتن بازه قیمتی بسیار مناسب به نظر می‌آید. به عبارت دیگر، هرچند در این گوشی معایبی به چشم می‌خورد اما قیمت آن می‌تواند این کاستی‌ها را توجیه کند.

 گوشی گلکسی A20s سامسونگ

این گوشی در نسخه 3/32 گیگ با قیمتی در حدود 5 میلیون و 300 هزار تومان در بازار ایران به فروش می‌رسد. در این بازه قیمتی اصلی‌ترین رقیب A20s، گوشی ردمی 9 شیائومی است.

مزایا:
  • طراحی زیبا و وزن مناسب
  • نرم‌افزار سبک و به‌روز
  • عملکرد خوب باتری و شارژر
  • وجود جک هدفون
  • شیار اختصاصی برای کارت حافظه
معایب:
  • بدنه به شدت آسیب پذیر
  • سخت‌افزار نه چندان قدرتمند
  • حافظه رم پایین (نسخه 3 گیگابایت)
  • نبود حالت عکاسی شب
پیشنهاد سخت‌افزارمگ:

گلکسی A20s یک گوشی اقتصادی ایده‌آل برای انجام فعالیت‌های روزمره سبک برای افرادی است که به دنبال خرید یک گوشی نه چندان گرانقیمت از برند سامسونگ هستند.

8.6امتیاز7.8سخت‌افزار8.6نرم‌افزار8.2صفحه نمایش8.5دوربین8.7صدا8.8طراحی9باتری8.9ارزش خرید
امتیاز: 4.0 از 5 (12 رای)
کمی صبر کنید...

15 دیدگاه

  1. Avatar زهرا آیت گفت:

    سلام خانم نوربخش.
    بررسی تخصصیتون رو الآن خوندم.
    خیلی جامع و کامل بود و نکات مفید و ارزشمندی بیان فرمودین.
    میشه لطف کنین و گوشی a02s رو هم بررسی بفرمایین؟
    به نظرم میاد a02s, a20s, m11, و a11 کیفیت نزدیک به هم دارند و اکثر امکانات سخت افزاریشون مثل همه!
    خصوصا بلوتوث 4.2، پردازنده اسنپ 450، و دوربین اصلی سیزده مگاپیکسلی.

  2. Avatar sugminra گفت:

    سلام
    ممنون خانم نوربخش عزیز بسیار عالی مثل همیشه .
    فقط مشکلی در بررسی ها هست نمیدونم شاید من اینطور فکر میکنم . یک لایه سفید و بی روحی روی همه عکس های بررسی کشیده شده ، همانند فیلتر که به نظرم خوشایند نیست !
    لطفا گوشی های نوکیا رو هم بررسی کنید . و کیفیت صفحه نمایش رو با تریلری چیزی بررسی کنید . برای بازی هم لطف کنید از بازی های دیگه استفاده کنید .
    با تشکر از زحمات شما

    • Avatar سیمین نوربخش گفت:

      سلام. ممنون از توجهتون دوست عزیز
      در مورد تصاویر راستیش بنده متوجه این چیزی که شما فرمودین نشدم
      در مورد نمایشگرها معمولا بسته به دقت تصویرشون با ویدئوهای 8K، 4K و … تستشون میکنیم و سعی میکنیم ویدئوهایی انتخاب کنیم که تنوع رنگی توشون خوب باشه؛ مثل آخرین تصویر بررسی.
      در مورد بازی‌ها هم سعیمون اینه که ببینیم بازی‌های پرطرفدار که کاربرها بیشتر دنبال اجراشون تو گوشی هستن تو گوشیای تست چجوری اجرا میشن. حالا اگر شما فکر می‌کنین که موردی از قلم افتاده و یا دوست دارین که بازی خاصی تو بررسیا تست بشه، خوشحال میشیم نظرتون رو بدونیم.
      در مورد گوشی‌های نوکیا هم چشم… اگر امکانش باشه و فروشگاهی محصولات این برند رو در اختیار ما قرار بده، خوشحال میشیم بررسیشون کنیم.

  3. Avatar مهدی گفت:

    ممنون از جمع آوری اطلاعات ارائه شده

  4. Avatar ۰ گفت:

    کیفیت دورببن یکمی پایینه
    گوشی قدیمیم که s4بود کیفیتش بالا بود

  5. Avatar آرمین ابیشی گفت:

    بررسی بسیار جالبی بود خانم نوربخش عزیز، ممنون از زحماتتون.

  6. Avatar نیما گفت:

    در نتیجه گوشی سامسونگ A20s گوشی بدر رد نخوریهA20 از این بهتره

  7. Avatar هادی گفت:

    گوشی سامسونگa20s در مقابل نوکیا 6.2 عددی نیس ، جوجه ماشینیه

  8. Avatar علی گفت:

    کیفیت گوشی های سامسونگ واقعاً افت زیادی کرده .

    زمانی فقط 4 مدل سری A معرفی میشد هر سال الان 25 مدل !
    سری J سه عدد هر سال معرفی میشد الان شده سری M و 17 مدل !

    ولی خدایی کیفیت گوشی ها قبلی سامسونگ بهتر بود .

    • Avatar FarzamGD گفت:

      اینم در نظر بگیر که کدوم نسخه‌هاش وارد کشور عزیزمون می‌شه!

      و این‌که ممنون از خانم نوربخش بابت مطلب کامل و جامع‌تون.

      مپ کلش‌آو کلنز سخت‌افزار مگو ندیده بودیم که دیدیم 😁😂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در صورتی که نظر شما حاوی ناسزا، عبارات توهین‌آمیز و تهدید بوده و در تضاد با قوانین فعلی کشور باشد از انتشار آن بدون حذف موارد ذکر شده، معذوریم.
شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.