بررسی گوشی گلکسی نوت 10 لایت سامسونگ

بررسی گوشی گلکسی نوت 10 لایت سامسونگ

سامسونگ سال 2019 و در فاصله میان زمان معرفی پرچمداران نوت 10 و S20 دست به حرکت جالبی زد. این شرکت کره‌ای به طور همزمان از گوشی‌های گلکسی S10 Lite و گلکسی Note10 Lite که نسخه‌های ارزان قیمت‌تر از پرچمداران 2019 به حساب می‌آیند، رونمایی کرد. امروز با بررسی گوشی گلکسی نوت 10 لایت سامسونگ در خدمت شما عزیزان خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: بررسی گلکسی اس 10 لایت سامسونگ

گلکسی نوت 10 لایت از نظر طراحی و مشخصات شباهت چندانی به دو عضو دیگر این خانواده یعنی نوت 10 و 10 پلاس ندارد. البته این به آن معنا نیست که از همه نظر در سطح پایین‌تری از این گوشی‌ها قرار دارد. بر روی کاغذ مشخصات این گوشی ایده‌آل و مناسب به نظر می‌رسد، اما برای آنکه ببینیم این گوشی شایستگی حضور در خانواده پرچمدار نوت 10 را دارد یا خیر، تصمیم گرفتیم تا با یک بررسی تخصصی، نگاه دقیق‌تری داشته باشیم به گلکسی نوت 10 لایت. با ما همراه باشید.

گلکسی نوت 10 لایت سامسونگ از سمت شرکت داریا همراه برای بررسی در اختیار وبسایت سخت‌افزار قرار گرفته است.

بررسی گوشی گلکسی نوت 10 لایت

محتویات جعبه

گوشی گلکسی نوت 10 لایت سامسونگ

در جعبه Note10 Lite به غیر از خود گوشی، پین جداکننده سیم‌کارت، یک قاب سیلیکونی شفاف، شارژر، کابل شارژ و یک هدفون از برند سامسونگ با پورت 3.5 میلیمتری قرار گرفته است.

طراحی

ظاهر Galaxy Note10 Lite به هیچ یک از اعضای خانواده خود شباهت ندارد، حداقل در طراحی قاب پشت که اینگونه است. سامسونگ در مشخصات گوشی گلکسی نوت 10 لایت اشاره‌ای به جنس قاب پشتی و محافظ گوریلا گلس آن نکرده است. زمانیکه گوشی را دست می‌گیرید، نوت 10 لایت به شما حس یک محصول گرانقیمت و پرچمدار را نمی‌دهد. دلیل آن هم استفاده از قابی از جنس Glasstic (لایه‌های پلاستیکی شبیه به شیشه) است که در ساخت این گوشی از آن استفاده شده. در این قاب پشت این گوشی به غیر از لوگوی SAMSUNG که در پایین دستگاه حک شده، یک محفظه مربعی شکل در سمت چپ بالای آن قرار گرفته که پذیرای سه دوربین اصلی دستگاه و فلش LED آن است.

گوشی گلکسی نوت 10 لایت سامسونگ

نمایشگر گلکسی نوت10 لایت برخلاف گوشی‌های چند نسل اخیر سری نوت از نوع مسطح و بدون خمیدگی است. این نمایشگر با حاشیه‌های نسبتاً کم در چهار طرف احاطه شده و 86.6 درصد از سطح پنل جلوی گوشی را به خود اختصاص داده است. البته یک حفره بسیار کوچک در قسمت وسط بالای نمایشگر تعبیه شده و دوربین سلفی دستگاه در آن جای گرفته است. بلندگوی مکالمه گوشی هم در فاصله میان حاشیه بالای نمایشگر و لبه دستگاه جای گرفته است. سنسور اثر انگشت گوشی مانند دو برابر دیگر این خانواده در زیر صفحه نمایش قرار گرفته، با این تفاوت که این سنسور از نوع اپتیکال است (نوت 10 و نوت 10+ به سنسور اثر انگشت اولتراسونیک مجهزند).

گوشی گلکسی نوت 10 لایت سامسونگ

جنس لبه دور گوشی فلزی به نظر می‌آید. در لبه سمت راست دستگاه کلید پاور سه کاره (پاور، بیکسبی و دوربین) همراه با کلیدهای تنظیم صدا قرار گرفته‌اند. در لبه پایین دستگاه، قلم S Pen، بلندگوی اصلی، میکروفون مکالمه، پورت USB-C و جک 3.5 میلیمتری هدفون قرار دارند. در لبه سمت چپ تنها شیار هایبرید (سیم‌کارت دوم یا کارت حافظه) جای گرفته و لبه بالایی پذیرای میکروفون حذف نویز دستگاه است.

گلکسی نوت 10 لایت با ابعاد 163.7×76.1×8.7 میلیمتری خود، 199 گرم وزن دارد. این یعنی وزن گوشی حتی از گلکسی نوت 10پلاس هم بیشتر است. هرچند که این موضوع یک دلیل موجه یعنی باتری بزرگتر دارد، اما با این حال و حتی باوجود خمیدگی لبه‌های قاب پشتی، استفاده طولانی مدت از گوشی را با خستگی دست به خصوص برای دست‌های ظریف همراه خواهد کرد.

گوشی گلکسی نوت 10 لایت سامسونگ

آخرین عضو از خانواده نوت 10 هیچ گواهینامه IP برای مقاومت در برابر آب و غبار ندارد. در عین حال دارای جک 3.5 میلیمتری هدفون نیز هست. دو مشخصه‌ای که دقیقاً عکس آنها را در گوشی‌های نوت 10 و نوت 10 پلاس دیده بودیم. اضافه کردن این موارد به نکات دیگری مانند بدنه پلاستیکی و ظاهر نه چندان شکیل مانند دو عضو دیگر خانواده، به نوت 10 لایت ظاهری شبیه به یکی از اعضای سری A خواهد داد و نه یک خانواده پرچمدار.

نمایشگر

نمایشگر گوشی گلکسی نوت 10 لایت سامسونگ

سامسونگ برای گلکسی نوت 10 لایت از یک نمایشگر 6.7 اینچی با رزولوشن 1080×2400 پیکسل در نظر گرفته است. این شرکت کره‌ای همواره به استفاده از بهترین نمایشگرها برای محصولات خود شهرت داشته است. اما از آنجاییکه گلکسی نوت 10 لایت نسخه اقتصادی یک پرچمدار است، به جای نمایشگر Dynamic AMOLED، از Super AMOLED استفاده شده است. البته این نمایشگر در مقایسه نمایشگر سوپر آمولد پلاس گلکسی S10 Lite نیز از سطح پایین‌تری از نظر کیفیت برخوردار است.

با این حال، این اصلاً بدان معنا نیست که با یک نمایشگر بی‌کیفیت طرفیم. چرا که نمایشگر گوشی‌های اقتصادی سامسونگ هم همواره در سطح بالاتری نسبت به رقبا قرار دارند. بیشترین میزان روشنایی نمایشگر در حالت دستی 400 نیت و در حالت خودکار 622 نیت است. این یعنی نمایشگر حتی در زیر نور مستقیم خورشید هم روشنایی بسیار خوبی دارد. کمترین میزان روشنایی این نمایشگر هم 1.8 نیت اندازه‌گیری شده که رقم خوبی است.

گوشی گلکسی نوت 10 لایت سامسونگ

نمایشگر این گوشی 86.6 درصد از پنل جلوی را به خود اختصاص داده و از فناوری HDR در کنار صفحه نمایش همیشه روشن (Always On Display) بهره می‌برد. در منوی نمایشگر گلکسی Note 10 لایت شاهد بخشی برای تنظیم دستی و خودکار میزان روشنایی نمایشگر (Adaptive Brightness)، فیلتر نور آبی (Blue Filter Light)، حالت شب (Night Mode) و حالت نمایشگر (Screen Mode) هستیم. بخش اسکرین مد دارای دو گزینه Vivid و Normal برای تنظیم رنگ نمایشگر است.

حالت پیش‌فرض گوشی، یعنی  Vivid فضای رنگی DCI-P3  را تحت پوشش قرار می‌دهد که البته در صورت نیاز می‌توان میزان سردی و گرمی رنگ‌های نمایشگر را در این قسمت به صورت دستی تغییر داد. البته در بخش تنظیمات پیشرفته، امکان تنظیم میزان رنگ‌های RGB  نیز وجود دارد. در حالت تنظیمات Natural  نیز فضای رنگی sRGB تحت پوشش قرار دارد که رنگ‌های طبیعی‌تر و کم‌تر اشباع‌شده‌ای را به نمایش می‌گذارد. البته برای استفاده عمومی تنظیمات نمایشگر در حالت Vivid چشم‌نوازتر به نظر می‌آیند.

 در این منو گزینه‌های دیگری مانند  Full Screen Apps (برای بهره‌بردن از نمایشگر تمام‌صفحه)، Edge Screen (برای ایجاد منوی میانبر در لبه‌های خمیده نمایشگر) و Accidental Touch Protection (برای جلوگیری از لمس‌های اتفاقی) نیز در نظر گرفته شده است.

گلکسی نوت 10 لایت آخرین عضو خانواده Note 10 است که طبیعتاً و به واسطه قیمت پایین‌تر نمایشگری به اندازه دو برادر دیگر خود باکیفیت ندارد. با این حال، این نمایشگر 6.7 اینچی از کیفیت و روشنایی بسیار خوبی برخوردار بوده و زاویه دید بسیار خوبی دارد. خوشبختانه حفره کوچکی که برای دوربین سلفی در بالا و در قسمت وسط در نظر گرفته شده بسیار کوچک است و در زمان نمایش محتوا و یا بازی مزاحمتی برای چشم ایجاد نخواهد کرد.

سخت‌افزار

کالاف دیوتی در گوشی گلکسی نوت 10 لایت سامسونگ

قلب تپنده گلکسی نوت 10 لایت، چیپست 10 نانومتری اگزینوس 9810 است. این تراشه مجهز به پردازنده‌ای هشت هسته‌ای (4 هسته 2.7 گیگاهرتزی Mongoose M3 و 4 هسته 1.7 گیگاهرتزی Cortex-A55) همراه با پردازنده گرافیکی Mali-G72 MP18 است. اگزینوس 9810 همان چیپستی است که سامسونگ در گوشی‌های گلکسی S9 و Note 9 از آن استفاده کرده بود. یعنی یک تراشه پرچمدار اما قدیمی و متعلق به سال 2018.

در کنار این پردازنده 6 یا 8 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه از نوع UFS 2.1 در نظر گرفته شده است که البته امکان افزایش حافظه از طریق شیار هایبرید کارت حافظه برای نوت 10 لایت در نظر گرفته شده است.

باوجود آنکه نوت 10 لایت از سخت‌افزار جدیدی بهره نمی‌برد، اما هسته‌های Mongoose  پردازنده این دستگاه در زمان خود از قدرتمندترین‌ها به حساب می‌آمدند. از همین رو، در تست‌های بنچمارک مشاهده خواهید کرد که امتیاز کسب شده توسط این گوشی به خصوص در بخش تک هسته‌ای باوجود چیپست نه چندان جدید، بسیار خوب است.

سخت‌افزار پرچمدار این گوشی حتی در برابر جدیدترین و سنگین‌ترین بازی‌های موبایلی هم به چالش سختی کشیده نشد. در بررسی گوشی گلکسی نوت 10 لایت سامسونگ دیدیم که این دستگاه به‌خوبی از پس پردازش‌های سنگین و بازی‌های حجیم برآمد. البته از آنجاییکه این سخت‌افزار برای یک گوشی میان‌رده در نظر گرفته شده و جدیدترین در زمان خود نیست، نمی‌توان انتظار داشت که تا مدتی طولانی بازی‌ها را با بالاترین سطح کیفیت اجرا کند.

بازی آسفالت گوشی گلکسی نوت 10 لایت سامسونگ

با وجود جک 3.5 میلیمتری هدفون، نبود بلندگوهای استریو یکی از کاستی‌های این دستگاه در بخش سخت‌افزار به حساب می‌آیند. با این حال، هم بلندگوی مکالمه و هم بلندگوی اصلی از کیفیت قابل قبولی برخوردار هستند. هدفون سامسونگ درون جعبه (برخلاف پرچمداران که مجهز به AKG هستند) نیز کیفیت صدای خوبی به کاربران ارائه می‌کند.

گوشی گلکسی نوت 10 لایت سامسونگ

سامسونگ راه‌کارهای زیادی برای امنیت این گوشی ارائه داده است. به‌غیر از روش‌های معمول سنتی مانند استفاده از رمز، الگو و پین، دو روش احراز هویت دیگر نیز برای نوت 10 لایت در نظر گرفته شده است. حسگر اثر انگشت گوشی در زیر نمایشگر آن جای گرفته است. این موضوع به خودی خود یک امتیاز مثبت برای گوشی‌های میان‌رده به حساب می‌آید. اما این سنسور برخلاف دو عضو دیگر سری نوت 10 از نوع اولتراسونیک نبوده و اپتیکال است. از همین رو سرعت و دقت کافی را نداشته و در برخی از موارد ممکن است با یک بار تلاش موفق به باز کردن قفل نشود.

گوشی گلکسی نوت 10 لایت سامسونگ

 روش دیگر احراز هویت بایومتریک این گوشی تشخیص چهره دو بعدی است که گوشی به کمک دوربین سلفی قادر به باز کردن قفل صفحه است. به‌دلیل عدم وجود سنسور تشخیص عمق، نمی‌توان چندان به دقت و امنیت این روش اطمینان کرد، هر چند که از نظر سرعت تشخیص چهره در محیط‌های با نور کافی عملکرد خوبی دارد.

دوربین سلفی گوشی گلکسی نوت 10 لایت سامسونگ

قلم S-Pen

قلم گوشی گلکسی نوت 10 لایت سامسونگ

بدون شک قلم، منحصر به فردترین ویژگی گوشی‌های سری نوت به حساب می‌آید که نه تنها آنها را از دیگر گوشی‌های سامسونگ، بلکه دیگر پرچمداران بازار نیز متمایز می‌کند. قلمی که سامسونگ برای گوشی نوت 10 لایت در نظر گرفته از جنبه طراحی شبیه به دو برادر دیگر بوده و یکپارچه طراحی شده است.

از نظر امکانات و قابلیت این قلم تقریباً مشابه با قلم گوشی نوت 9 عمل می‌کند و متأسفانه قابلیت‌های جالب بخش دوربین که آنها را در نوت 10 پلاس تجربه کرده بودیم در این گوشی حذف شده است. با این حال، قابلیت‌های معمول قلم همچنان در نوت 10 لایت وجود دارد. به عنوان مثال امکان نوشتن بر روی صفحه با خارج کردن قلم از جایگاهش با خاموش بودن نمایشگر، امکان ثبت عکس با یک بار زدن کلید آن و تعویض دوربین با دوبار زدن کلید در نرم افزار دوربین بخشی از امکانات S-Pen به حساب می‌آیند. کلید این قلم امکان برنامه‌ریزی داشته و در زمان خارج کردن قلم از جایگاه در زمان روشن بودن نمایشگر، مجموعه‌ای از امکانات آن پیش روی کاربر گذاشته می‌شود.

 یکی دیگر از قابلیت‌های قلم که جنبه سرگرم کننده دارد، AR doodle  است با استفاده از دوربین سلفی امکان نقاشی در عکس را فراهم می‌کند.به طورکلی قلم S-Pen قابلیت‌های جالب و سرگرم کننده‌ای در گوشی نوت 10 لایت ارائه می‌کند که شاید یادگیری تمامی آنها زمان زیادی نیاز داشته باشد.

نرم‌افزار

گوشی گلکسی نوت 10 لایت سامسونگ

گلکسی نوت 10 لایت سامسونگ با سیستم عامل اندروید 10 که با رابط کاربری OneUI 2 شخصی‌سازی شده در درون جعبه عرضه می‌شود. نسخه‌های بروزرسانی شده از نسل جدید نرم‌افزار سامسونگ در ظاهر تفاوت چندانی با نسخه‌های قبلی ندارند، اما بهبود و تغییرات جزئی را تقریباً با هر آپدیت مشاهده خواهید کرد. نکته جالب این بود که حتی در زمان بررسی گوشی گلکسی نوت 10 لایت سامسونگ، آپدیتی نرم‌افزاری در همین جهت برای دستگاه ارائه شد.

به غیر از قابلیت‌های قلم S-Pen که در نرم‌افزار این گوشی به چشم می‌خورد و مختص گوشی‌های سری نوت سامسونگ است، محیط و رابط کاربری این گوشی شبیه به دیگر محصولات جدید سامسونگ به نظر می‌آید و طیف وسیعی از امکانات و قابلیت‌های کاربردی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. خوشبختانه تعداد برنامه‌های پیش‌فرض در گوشی چندان آزاردهنده نیست و امکان حذف آنها در نظر گرفته شده است.

حالت Night Mode که در اندروید 10 به‌صورت سیستمی گسترده‌تر شده، کاملاً یکپارچه تمامی قسمت‌های رابط کاربری را به رنگ‌های تیره در می‌آورد و کار با گوشی در شب و محیط‌های تاریک را آسان‌تر کرده است. البته از تأثیر مثبتی که این حالت در میزان مصرف باتری گوشی دارد، نیز نمی‌توان غافل شد. اما از سوی دیگر قابلیت‌هایی هستند که نقش مثبتی در میزان مصرف باتری ندارند. به عنوان مثال قابلیتAOD یا صفحه نمایش همیشه روشن که می‌تواند سرعت تخلیه باتری را بالاتر ببرد.

 قابلیت Digital well-being و Parental Control نیز در نرم‌افزار گلکسی نوت 10  لایت نه تنها شما را از میزان وقتی که در برنامه‌های مختلف می‌گذرانید مطلع می‌کند؛ بلکه می‌توانید محدودیت‌هایی برای استفاده شما یا فرزندنتان از گوشی و برنامه‌های آن نیز اعمال کند.  از دیگر امکانات موجود در محیط گوشی می‌توان به Game Launcher اشاره کرد که محیطی مخصوص بازی ارائه می‌کند. در این قسمت امکان این وجود دارد که تنظیم کنید که تمرکز دستگاه بر روی چه گزینه‌ای باشد؛ مصرف باتری، عملکرد بهتر یا تعادل میان این دو گزینه.

رابط کاربری One UI دارای محیطی ساده، سبک و در عین حال امکاناتی جذاب مانند ژست‌های حرکتی و ژست‌هایی هوایی با کمک قلم است. استفاده از این نرم‌افزار حتی برای کاربران مبتدی نیز آسان است. دسترسی ساده به تنظیمات، محیط بازطراحی شده و قابلیت‌هایی مانند تم تاریک و صفحه نمایش همیشه روشن از امکانات مثبت One UI در محصولات سامسونگ به حساب می‌آید که خوشبختانه در گوشی Note10 Lite هم با کیفیت مناسبی در دسترس قرار گرفته است.

دوربین

سامسونگ در یک قاب مربعی شکل، سه دوربین و یک فلش LED برای عکاسی با نوت 10 لایت در نظر گرفته است. سنسور اصلی این دوربین 12 مگاپیکسلی از نوع عریض با گشادگی دیافراگم f/1.7، بزرگی 1/2.55 اینچ دارای فوکوس خودکار با تشخیص فاز Dual Pixel و لرزشگیر اپتیکال تصویر است. سنسور دوم 12 مگاپیکسلی تله‌فوتو با f/2.4 دارای فوکوس خودکار با تشخیص فاز، لرزشگیر اپتیکال تصویر و زوم اپتیکال 2x است. یک سنسور 12 مگاپیکسلی فوق عریض با f/2.2 و زاویه دید 123 درجه هم در کنار دو دوربین دیگر جای گرفته است.

دوربین های گوشی گلکسی نوت 10 لایت سامسونگ

نرم‌افزار دوربین گلکسی نوت 10 لایت با آپدیت جدید بازطراحی شده و حالا با سوایپ به چپ و راست، بین حالت‌های مختلف سوئیچ خواهد شد. امکان تغییر و جابجایی حالت‌های مختلف عکاسی و فیلمبرداری هم در قسمت پایین نرم‌افزار در نظر گرفته شده است. با سوایپ کردن به سمت بالا و پایین هم مانند همیشه بین دوربین اصلی و سلفی سوئیچ خواهد شد. در بخش تنظیمات دوربین هم امکانات روتین همیشگی مانند کیفیت فیلمبرداری، ثبت اطلاعات زمانی و مکانی، فعال کردن گزینه بهبود منظره (Scene optimizer) و … به چشم می‌خورد.

از مدهای عکاسی و فیلمبرداری که برای این گوشی در نظر گرفته شده، بدون شک حالت عکاسی شب، یا همان Night Mode کاربردی‌ترین قابلیت است که خوشبختانه برای دو دوربین‌ها در دسترس است. در حالت Live Focus هم شما می‌توانید هم با دوربین اصلی و هم سلفی، تمرکز عکس را بر روی سوژه گذاشته و پس‌زمینه آن را تار کنید. از دیگر گزینه‌های موجود در دوربین می‌توان به حالت عکاسی Pro، پانوراما، Food، هایبرلپس و … اشاره کرد. حالت Single Take هم که به طور همزمان با دوربین‌ها عکس و فیلم ثبت می‌کند در گلکسی نوت 10 لایت هم در نظر گرفته شده است.

دوربین‌های استفاده شده در این گوشی بسیار شبیه به سه دوربینی هستند که در گوشی نوت 10 استفاده شده‌اند و این یک نکته مثبت به حساب می‌آید. باوجود سنسورهایی با اعداد و ارقام بالا، دوربین اصلی نوت 10 لایت با سنسور 12 مگاپیکسلی خود تقریبا در همه شرایط عکس‌های بسیاری خوبی به ثبت می‌رساند. سطح جزئیات ثبت شده بسیار خوب و جنس رنگ‌ها رضایت بخش است.

دوربین فوق عریض این گوشی البته دقیقا همانی نیست که در نوت 10 استفاده شده، با این حال، این به معنای بروز فاجعه نیست. این دوربین هم تقریباً در تمام شرایط تصاویر خوب، با جزئیات مناسب و رنج دینامیکی قابل قبولی به نمایش می‌گذارد. البته نوع ثبت رنگ‌ها در این دوربین با آنچه که دوربین اصلی به ثبت می‌رساند، کمی متفاوت است. این تفاوت آنقدر محسوس نیست و تنها زمانیکه دو عکس را در کنار هم تماشا کنید، متوجه آن خواهید شد. اما کیفیت تصاویر ثبت شده با این دوربین در محیط‌های تاریک و کم‌نور به خوبی نور روز نیست و با کمی دقت شاهد نویز و آبرنگی شدن تصاویر در بخش‌های تاریک عکس خواهید بود.

دوربین تله‌فوتو 12 مگاپیکسلی نوت 10 لایت نیز در حالت زوم تصاویر بسیار خوبی به ثبت می‌رساند. هرچند که کیفیت تصاویر ثبت شده با این دوربین به خوبی دوربین اصلی دستگاه نیست، با این حال، عکس‌ها با سطح نویز بسیار پایینی ثبت می‌شوند. متأسفانه سامسونگ برای این دوربین حالت عکاسی شب را در نظر نگرفته و عکس‌های 2x در تاریکی با دوربین اصلی ثبت می‌شوند. به غیر از نویزهای اندکی که در این تصاویر به چشم می‌خورد، نمی‌توان ایراد خاص دیگری به آنها وارد دانست.

نوت10 لایت دارای دوربین 32 مگاپیکسلی عریض با گشادگی دیافراگم f/2.2 است. این دوربین که با برش لیزری در حفره‌ای در درون نمایشگر جای گرفته است، به غیر از ثبت تصاویر سلفی، برای بازکردن قفل صفحه نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته از آنجاییکه سنسور تشخیص عمق برای تقویت عملکرد این دوربین در نظر گرفته نشده، عملکرد آن معمولی و مشابه دیگر گوشی‌های فعلی بازار است. لایو فوکوس کاربردی‌تر قابلیت این دوربین است که می‌تواند هم به صورت زنده و هم پس از ثبت عکس، با تشخیص سوژه، رنگ و وضوح آن را از محیط متمایز کرده و محیط اطراف را سیاه‌وسفید یا تار کند. در حالت‌های دیگر نیز جلوه‌های چرخش، زوم و تار کردن پس‌زمینه قرار دارند که هر کدام در نوع خود می‎توانند جذابیت‌های خاصی به عکس ببخشند.

گوشی گلکسی نوت 10 لایت سامسونگ

دوربین‌های گلکسی نوت10 لایت بهترین‌ها در عصر خود به حساب نمی‌آیند و این موضوع با در نظر گرفتن قیمت آن، کاملاً منطقی است. با این حال، تنوع دوربین‌های این گوشی به کاربر کمک می‌کند تا بتواند تقریباً در تمامی شرایط تصاویر خوب و باکیفیتی ثبت کند که بدون نیاز به هیچ دستکاری، قابلیت اشتراک در شبکه‌های اجتماعی را داشته باشد. دوربین اصلی این گوشی حتی با یک نگاه سخت‌گیرانه هم از کیفیت خوبی برخوردار است. با این حال، شرایط کم‌نور چالش برانگیزترین وضعیت برای دوربین‌های غیراصلی این گوشی به حساب می‌آیند.

نمونه تصاویر ثبت شده در بررسی گوشی گلکسی نوت 10 لایت سامسونگ

نمونه عکس دوربین گوشی گلکسی نوت 10 لایت سامسونگ
نمونه عکس دوربین گوشی گلکسی نوت 10 لایت سامسونگ
نمونه عکس دوربین گوشی گلکسی نوت 10 لایت سامسونگ
نمونه عکس دوربین گوشی گلکسی نوت 10 لایت سامسونگ
Night
نمونه عکس دوربین گوشی گلکسی نوت 10 لایت سامسونگ
Night

باتری

گوشی گلکسی نوت 10 لایت سامسونگ

سامسونگ برای نسخه لایت نوت 10 یک باتری 4500 میلی آمپرساعتی در نظر گرفته که این بالاترین ظرفیت در میان 3 عضو خانواده است. ترکیب باتری بزرگ و نمایشگر AMOLED و پردازنده کم‌مصرف، عملکرد نوت 10 لایت را در شارژدهی بسیار رضایت بخش کرده است. باتری این گوشی در تست باتری PC Mark موفق شد 11 ساعت و 18 دقیقه دوام بیاورد که البته این رقم از نوت 10+ کم‌تر بوده و در مقایسه با رقیبان هم‌سطح چندان چشمگیر نیست.

برای مدیریت مصرف انرژی سامسونگ سه حالت برای باتری این دستگاه در نظر گرفته است؛ Optimized (بهینه)، Medium-power saving (سطح میانی ذخیره انرژی) و Maximum power saving (بالاترین سطح ذخیره انرژی). به صورت پیش‌فرض باتری گوشی در حالت بهینه قرار دارد، اما در زمانیکه نیاز به مدیریت مصرف باتری است و امکان شارژ گوشی وجود ندارد، دو حالت دیگر می‌تواند بسیار کاربردی واقع شوند. در استفاده روزمره و در حالت Optimised  باتری گوشی می‌تواند تا یک روز، بدون نگرانی شارژ داشته باشد. اما در صورتیکه زمان زیادی را صرف بازی با گوشی با روشنایی در بالاترین سطح کنید، سرعت تخلیه شارژ بالاتر خواهد رفت.

برای شارژ باتری این گوشی یک پورت USB-C و یک شارژر 25 وات در نظر گرفته شده است و برای شارژ کامل باتری به چیزی در حدود یک ساعت و 20 دقیقه زمان نیاز است. با در نظر گرفتن ظرفیت بالای باتری این سرعت شارژ مناسب به نظر می‌رسد. نوت 10 لایت از شارژ بی‌سیم و شارژ بی‌سیم معکوس پشتیبانی نمی‌کند.

جمع‌بندی

گوشی گلکسی نوت 10 لایت سامسونگ

شاید تنها مواردی که بتواند ثابت کند گلکسی نوت 10 لایت، عضوی از یک خانواده پرچمدار است، نام آن و قلم S-Pen است. قلم این گوشی با قابلیت‌های جالب خود، این امکان را فراهم کرده تا کاربرانی که قصد خرید یک گوشی غیرپرچمدار را دارند، بتوانند از امکانات آن بهره ببرند. با این حال، این افراد باید به مواردی مانند چیپست نه چندان جدید گوشی، ضدآب نبودن و بدنه به ظاهر پلاستیکی آن توجه کنند.

قلم گوشی گلکسی نوت 10 لایت سامسونگ

گلکسی نوت10 لایت در بازار ایران با قیمتی در حدود 13 میلیون و پانصد هزار تومان به فروش می‌رسد و با وجود وضعیت فعلی بازار ایران، این رقم متناسب برای خرید یک گوشی میان‌رده رو به بالا است. Galaxy Note10 Lite انتخاب مناسب برای کسانیست که به خانواده نوت سامسونگ با قلم S-Pen علاقه دارند و توان خرید اعضای پرچمدار این خانواده را ندارند.

مزایا:
  • نمایشگر باکیفیت
  • قلم S-Pen با قابلیت‌های جذاب
  • نرم‌افزار به‌روز
  • دوربین‌های متنوع و باکیفیت
  • باتری بزرگ
  • شارژ سریع
معایب:
  • طراحی نه چندان زیبا و باکیفیت
  • بدنه پلاستیکی
  • سخت‌افزار قدیمی
پیشنهاد سخت‌افزارمگ:

نوت 10 Lite انتخاب مناسب برای افرادی است که به خانواده نوت سامسونگ با قلم S-Pen علاقه دارند و در عین حال توان خرید اعضای پرچمدار این خانواده را ندارند.

8.8امتیاز8.4سخت‌افزار9.2نرم‌‌افزار9صفحه‌نمایش9.1دوربین8.5صدا8طراحی9.3باتری8.5ارزش خرید
امتیاز: 4.4 از 5 (9 رای)
کمی صبر کنید...

7 دیدگاه

  1. Avatar drjackool گفت:

    فریمش آلومینیوم هست.
    من دارمش با این قیمت بهترینه انتخابه. ارزش نداره 4 میلیون اضافه بدی S10 lite بگیری.

  2. Avatar امید گفت:

    بررسی خوبی بود ممنون.
    کاش حداقل جنسشو پلاستیکی نمیذاشت. تنها دلیلی که شاید باعث شه روزی این گوشی رو بگیرم اینه که از سری نوته و پول نوت 20 اولترا و حتی نوت 10+ رو ندارم
    نوت 10 و نوت 20 معمولیم بنظرم ارزش خرید ندارن

  3. Avatar احمد گفت:

    سلام این گوشی فوق العاده زیبا است فقط قیمت این گوشی چنده

  4. Avatar علی گفت:

    اگه میخواین اینقدر هزینه کنید فقط s10 lite بخرید ! واقعا این گوشی note 10 lite ارزشش رو نداره .
    نور صفحه نمایشش کمه
    تراشه قوی نداره
    طراحی پلاستیک و کم کیفیت
    اسپیکر استریو نداره
    صفحه نمایش با هرتز بالا نداره
    HDR صفحه نمایش پشتیبانی نمیکنه
    اصلا به این گوشی حس خوبی ندارم . A71 انتخاب بهتری هست .

    و در نهایت واقعا حیف پول که برای اندروید خرج بشه . کلی پول میدیم واسه 2 سال پشتیبانی . ولی اپل میخریم با 6 سال پشتیبانی .

    • Avatar KADO TANBAL گفت:

      تمام این چیزایی که گفتی شامل همون اس 10 لایت هم میشه در ضمن hdr 10 هم جفتشون ساپورت میکنن معلومه که حتی بررسی این خانم رو هم نخوندی و الکی یه چیزی بپرونی تو که آیفون دوست داری در سکوت کامل برو 43 میلیون بده و آیفون جونت رو بخر و حرفای بی پایه و اثاثت رو نگه دار برای خودت

  5. Avatar هفتاد و پنج گفت:

    بشخصه با این گوشی اصلا حال نکردم و خودم بررسی کردم راحت بگم اگه واسه گیم اینو میخواید کلا بیخیال بشید، بعد از اون هم میتونید s10 lite بگیرید که واقعا ارزش خرید بالاتری داره، s10 لایت هم دایانامیک امولد هست هم اسنپ دارگن همون مورد اول کافیه واسه این که دوباره فکر کنید راجبش، نوت ۱۰ لایت ارزش خرید خوبی نداره، s10 lite ارزش خرید معمولی داره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در صورتی که نظر شما حاوی ناسزا، عبارات توهین‌آمیز و تهدید بوده و در تضاد با قوانین فعلی کشور باشد از انتشار آن بدون حذف موارد ذکر شده، معذوریم.
شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.