موضوعات داغ
  • نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۲۵
  • بازی GTA VI
  • هوش مصنوعی
  • استارلینک
  • چت‌بات‌ها
  • دینو
سخت افزار مگ
  • اخبار و مقالات
    • گوشی موبایل
      • لوازم جانبی موبایل
    • تبلت
    • لپ تاپ
    • دسکتاپ
      • مادربرد
      • پردازنده مرکزی
      • کارت گرافیک
      • تجهیزات ذخیره سازی
      • حافظه
      • صفحه نمایش
      • تجهیزات جانبی
    • تصویرگری دیجیتال
    • صوتی و تصویری
    • شبکه
    • نرم افزار و بازی
    • کالبدشکافی قطعات
    • مطالب گوناگون
  • لیست قیمت
    • گوشی موبایل
      • لیست قیمت روز گوشی‌های سامسونگ
      • لیست قیمت روز گوشی‌های شیائومی
      • لیست قیمت روز گوشی‌های هواوی
      • لیست قیمت روز گوشی های آنر
    • تبلت
    • لپ‌تاپ
    • قطعات کامپیوتر
      • لیست قیمت پردازنده
    • محصولات اپل
    • تجهیزات شبکه
    • لوازم خانگی
    • صوتی و تصویری
    • دوربین دیجیتال
    • تجهیزات بازی
    • خودرو
  • بررسی
    • بررسی گوشی موبایل
    • بررسی تبلت
    • بررسی لپ تاپ
    • دسکتاپ
      • بررسی کولر و فن
      • بررسی مادربرد
      • بررسی کارت گرافیک
      • بررسی تجهیزات ذخیره سازی
      • بررسی حافظه
      • بررسی منبع تغذیه و کیس
      • بررسی تجهیزات جانبی
      • بررسی صفحه نمایش
    • بررسی تصویرگری دیجیتال
    • بررسی صوتی و تصویری
    • بررسی شبکه
    • بررسی نرم افزار و بازی
    • بررسی گوناگون
  • راهنمای خرید
    • سیستم پیشنهادی
  • دانلود
  • ویژه
    • مسابقات
    • نمایشگاه

تبلیغات فول هدر صفحه اصلی

تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات

پردازنده مرکزی

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

Avatarتوسط محمد کرماجانی ·18 تیر 139818 تیر 1398· 41

AMD رسما نسل سوم پردازنده‌های خانواده دسکتاپ خود رایزن را با ریز معماری جدید Zen 2 عرضه کرد. این شرکت با عرضه خانواده Zen همه شگفت زده کرده بود زیرا انتظارات از AMD چندان نبود، اینتل مدت زمان زیادی با چیپ‌های خود بر بازار سلطه داشت و پیش بینی نمی‌شد به این زودی‌ها تیم قرمز بتواند با آنها رقابت کند اما این شرکت با عرضه نسل جدید خود همچنین نسل دوم Zen+ باعث شد اینتل به خود آمده و در صدد جبران برآید که در نهایت به سری نهم پردازنده‌های Core ختم شد اما قیمت و مشکلات عرضه باعث شد اوضاع بر وفق مراد AMD باشد.

البته AMD امروز نه تنها نسل سوم پردازنده‌های رایزن بلکه کارت گرافیک‌های Radeon RX 5700 و RX 5700XT را نیز با معماری Navi عرضه کرد که بررسی آنها را نیز در اختیار شما عزیزان قرار داده‌ایم. نکته مشترک این محصولات سیلیکون‌های 7 نانومتری است که مشخصا پیشرفته‌تر از فناوری 14 نانومتری است که اینتل همچنان مجبور به استفاده از آن است. پردازنده‌های 10 نانومتری Ice Lake برای پلتفرم دسکتاپ زودتر از 2020 عرضه نمی‌شوند و AMD که حالا برای اولین از نظر فناوری ساخت جلوتر از تیم آبیست می‌تواند برای چند ماه فقط در مقابل نسل نهم اینتل قرار بگیرد.

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

Ryzen 9 3900X

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

Ryzen 7 3700X

نقطه اصلی ریز معماری Zen 2 برابری یا عبور از میزان دستورالعمل بر سیکل یا IPC نسبت به معماری Coffee Lake اینتل است. این اولین بار در 15 سال اخیر است که AMD می‌تواند از این نظر اینتل را پشت سر بگذارد. در حالیکه اینتل در IPC نسبت به AMD برتری داشته اما تیم قرمز تعداد هسته بالاتری را ارائه می‌کرده است. تیم آبی نیز در جواب با نسل نهم خود تعداد هسته‌ پردازنده‌های رده مصرف کننده خود را برای اولین بار در چند سال اخیر افزایش داد. حالا نوبت به AMD بوده که پاسخ دهد و آنها نه تنها قصد جبران فاصله IPC را دارند بلکه تعداد هسته‌ها را حتی بیشتر از قبل ارتقا داده‌اند. به همین منظور شاهد چیپ‌های 12 و 16 هسته‌ای Ryzen 9 3900X و Ryzen 9 3950X هستیم.

Ryzen 9 3900X یک پردازنده 12 هسته 24 رشته که 50 درصد هسته بیشتری نسبت به Core i9 9900K در اختیار دارد. Ryzen 9 3950X نیز که در ماه سپتامبر عرضه خواهد شد دارای 16 هسته و 32 رشته پردازشی با قیمت 750 دلار خواهد بود. چنین تعداد هسته بالایی در پلتفرم مصرف کننده نه تنها بخاطر ریخته گری 7 نانومتری بلکه به لطف طراحی MCM یا ماژول چند چیپ تیم قرمز ممکن شده است، که شباهت‌هایی به سری Threadripper داشته و البته تفاوت‌هایی. شباهت در اینجا بخاطر حضور هسته‌ها در دو چیپ مجزاست و تفاوت بخاطر حضور یک چیپ جدید که کنترلر کننده ورودی‌ها و خروجی‌هاست.

در این بررسی به غیر از پردازنده Ryzen 9 3900X نمونه ارزان‌تر Ryzen 7 3700X نیز حضور دارد که دارای 8 هسته و 16 رشته پردازشی بوده و با قیمت 329 دلاری مشابه با 2700X عرضه می‌شود، به علاوه 50 دلار کمتر از Core i7 9700K. به غیر از تعداد هسته بالاتر و میزان IPC یکسان حضور PCI Express 4.0 نیز قابل توجه است.

 

قیمت

هسته/رشته

فرکانس پایه

فرکانس بوست

حافظه کش

توان مصرفی

معماری

فناوری ساخت

سوکت

Core i7 9600K

230 دلار

6/6

3.7 گیگاهرتز

4.6 گیگاهرتز

9 مگابایت

95 وات

Coffee Lake

14 نانومتری

LGA 1151

Ryzen 5 2600X

170 دلار

6/12

3.6 گیگاهرتز

4.2 گیگاهرتز

16 مگابایت

95 وات

Zen

12 نانومتری

AM4

Ryzen 7 1700X

170 دلار

8/16

3.4 گیگاهرتز

3.8 گیگاهرتز

16 مگابایت

95 وات

Zen

12 نانومتری

AM4

Ryzen 7 2700

235 دلار

8/16

3.2 گیگاهرتز

4.1 گیگاهرتز

16 مگابایت

65 وات

Zen

12 نانومتری

AM4

Core i7 8700K

365 دلار

6/12

3.7 گیگاهرتز

4.7 گیگاهرتز

12 مگابایت

95 وات

Coffee Lake

14 نانومتری

LGA 1151

Core i7 9700K

410 دلار

8/8

3.6 گیگاهرتز

4.9 گیگاهرتز

12 مگابایت

95 وات

Coffee Lake

14 نانومتری

LGA 1151

Ryzen 7 2700X

295 دلار

8/16

3.7 گیگاهرتز

4.3 گیگاهرتز

16 مگابایت

105 وات

Zen

12 نانومتری

AM4

Ryzen 7 1800X

250 دلار

8/16

3.6 گیگاهرتز

4.0 گیگاهرتز

16 مگابایت

95 وات

Zen

12 نانومتری

AM4

Ryzen 7 3700X

330 دلار

8/16

3.6 گیگاهرتز

4.4 گیگاهرتز

32 مگابایت

65 وات

Zen 2

7 نانومتری

AM4

Core i9 9900K

480 دلار

8/16

3.6 گیگاهرتز

5.0 گیگاهرتز

16 مگابایت

95 وات

Coffee Lake

14 نانومتری

LGA 1151

Ryzen 9 3900X

500 دلار

12/24

3.8 گیگاهرتز

4.6 گیگاهرتز

64 مگابایت

105 وات

Zen

7 نانومتری

AM4

Threadripper 2920X

635 دلار

12/24

3.5 گیگاهرتز

4.3 گیگاهرتز

32 مگابایت

180 وات

Zen

12 نانومتری

SP3r2

Threadripper 2950X

830 دلار

16/32

3.5 گیگاهرتز

4.4 گیگاهرتز

32 مگابایت

180 وات

Zen

12 نانومتری

SP3r2

بسته بندی و محتویات

Ryzen 9 3900X با یک جعبه بزرگ مکعبی شکل که در برخی قسمت‌ها بافتی مانند فیبر کربن دارد عرضه می‌شود. این جعبه ظاهر بسیار بهتری نسبت به نمونه‌های Ryzen 7 دارد. نشان‌های روی آن به پردازنده‌ای از نسل سوم رایزن و همچنین PCI Express 4.0 اشاره دارند. البته در پشت جعبه به Zen 2 نیز اشاره شده و همچنین لوگو‌های VR ready و NVMe روی آن به چشم می‌خورند.

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

Ryzen 9 3900X

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

Ryzen 7 3700X

فن داخل باکس هر دو Wraith Prism RGB بوده و قادر به دفع حرارت تا 140 وات است.

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

به غیر از کابل 4 پین روی فن، دو کابل دیگر نیز وجود دارند. یک عدد 3 پین برای کنترل نورپردازی و همچنین یک USB که به هدر داخل مادربرد متصل می‌شود. هر دوی آنها اضافی هستند و اگر دوست داشته باشید می‌توانید از آنها استفاده کنید.

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

Ryzen 9 3900X

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

Ryzen 7 3700X

Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X مانند اکثر پردازنده‌های مرسوم AMD به نظر می‌رسند، یک IHS یا حرارت پخش کن بزرگ و 1331 پین در زیر آن. شما نشان سه کشور را روی آن مشاهده می‌کنید، ایالات متحده، چین و تایوان. در واقع چیپلت‌های 7 نانومتری Zen 2 توسط TSMC در تایوان. کنترلر ورودی و خروجی توسط GlobalFoundries در ایالات متحده و پکیج نهایی در چین تولید می‌شوند.

سیستم تست

سیستم تست Zen 2

پردازنده

تمام پردازنده‌های رایزن 3000

مادربرد

ASRock X570 Taichi

AMD X570 و BIOS v1.30

حافظه

2x 8GB G.SKILL Flare X
DDR4-3200 14-14-14-34

کارت گرافیک

EVGA GeForce RTX 2080 Ti FTW3 Ultra

حافظه داخلی

1 ترابایت SSD

منبع تغذیه

Seasonic SS-860XP

نرم افزار

Windows 10 Professional 64-bit

Version 1903

درایورها

Nvidia GeForce 430.63 WHQL

AMD Chipset 1.07.07.0725

سیستم تست Zen

پردازنده

تمام پردازنده‌های رایزن 2000 و 1000

مادربرد

MSI X470 Gaming M7 AC

AMD X470 و BIOS 7B77v190

حافظه

2x 8GB G.SKILL Flare X
DDR4-3200 14-14-14-34

کارت گرافیک

EVGA GeForce RTX 2080 Ti FTW3 Ultra

حافظه داخلی

1 ترابایت SSD

منبع تغذیه

Seasonic SS-860XP

نرم افزار

Windows 10 Professional 64-bit

Version 1903

درایورها

Nvidia GeForce 430.63 WHQL

AMD Chipset 1.07.07.0725

 

سیستم تست Coffee Lake

پردازنده

تمام پردازنده‌های نسل هشتم و نهم اینتل

مادربرد

ASUS Z390 Maximus XI Extreme

Intel Z390 و BIOS 1105

حافظه

2x 8GB G.SKILL Flare X
DDR4-3200 14-14-14-34

کارت گرافیک

EVGA GeForce RTX 2080 Ti FTW3 Ultra

حافظه داخلی

1 ترابایت SSD

منبع تغذیه

Seasonic SS-860XP

نرم افزار

Windows 10 Professional 64-bit

Version 1903

درایورها

Nvidia GeForce 430.63 WHQL

بنچمارک‌ها

Ryzen 9 3900X

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

Ryzen 7 3700X

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

بنچمارک بازی‌ها

Ryzen 9 3900X

وضوح 720p

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

وضوح 1080P

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

وضوح 1440P

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

وضوح 4K

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

Ryzen 7 3700X

وضوح 720P

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

وضوح 1080p

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

وضوح 1440p

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

وضوح 4K

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

توان مصرفی و دما

Ryzen 9 3900X

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

Ryzen 7 3700X

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

جمع بندی

پردازنده Ryzen 9 3900X فعلا قوی‌ترین چیپ AMD خواهد بود، با 12 هسته و 24 رشته و قابلیت‌های فوق العاده برای اولین بار در پلتفرم مصرف کننده شاهد چنین چیزی هستیم. ما مطمئن هستیم که اگر چیپ‌های AMD Ryzen عرضه نمی‌شدند، اینتل همچنان به گران فروشی پردازنده‌های چهار هسته‌ای خود ادامه می‌داد. در ادامه سال حتی شاهد چیپ قوی‌تر Ryzen 9 3950X با 16 هسته و 32 رشته پردازشی خواهیم بود. با نگاهی به بنچمارک‌ها متوجه می‌شوید که به شکل کلی Ryzen 9 3900X نزدیک به 13 درصد عملکرد بهتری از Core i9 9900K به همراه دارد. این تست‌ها شامل برنامه‌های مختلف بوده که از تمام رشته‌ها، برخی رشته و تک رشته بهره می‌گیرند.

پردازنده Ryzen 7 3700X نیز در اینجا در حدود 10 درصد کارایی بالاتری از Core i7 9700K ارائه می‌دهد و تقریبا در کنار Core i9 9900K قرار می‌گیرد.

وقتی به بنچمارک‌های گیمینگ نگاه می‌کنیم، می‌توان تایید کرد که در این بخش AMD عالی عمل کرده و حالا فاصله بسیار کمتر شده. در وضوح‌های بالا مانند 1440p و 4K تقریبا فاصله‌ای وجود ندارد. البته در این حالت مشخصا شما نیازی به چنین پردازنده سریعی نخواهید داشت و حتی یک نمونه Core i5 نیز میزان فریم تقریبا یکسانی را ارائه می‌دهد. انتظار داریم چنین موضوعی در مورد Ryzen 5 3600/3600X نیز صادق باشد، بزودی بررسی این مدل را نیز برای شما منتشر خواهیم کرد.

با قیمت‌های فوق العاده عالی (500 دلار برای 3900X و 330 دلار برای 3700X) این دو باید با i9 9900K و i7 9700K رقابت کنند. در عین حال که کارایی بالاتری را ارائه می‌دهند و همینطور یک خنک کننده نیز در داخل باکس آنها یافت می‌شود. به هر صورت باید به AMD با این پردازنده‌های فوق العاده تبریک گفت و چنین چیزی قطعا به نفع کاربران خواهد بود.

برچسب‌ها: AMD, amd zen, cpu amd ryzen 3000, پردازنده, پردازنده amd, پردازنده amd am4, پردازنده amd ryzen

بدون امتیاز
کمی صبر کنید...
تبلیغات
تبلیغات
سرخط خبرها:
  1. PNY گرافیک‌های RTX 5090 و RTX 5080 Iron Core را با بدنه کروم عرضه می‌کند
  2. قابلیت‌های جدید فناوری FSR شرکت AMD معرفی شدند
  3. تجهیزات نوین پزشکی در کامپیوتکس: رونمایی از رادیوگرافی و سونوگرافی قابل‌حمل با تحلیل هوش مصنوعی
  4. پشتیبانی از AMD ROCm به سیستم‌عامل ویندوز گسترش یافت
  5. راهنمای خرید تبلت بر اساس بودجه‌های مختلف (بهار 1404)

مطالب مرتبط ...

  • 8

    اولین بنچمارک‌های AMD Radeon RX 5300M منتشر شدند

    Avatarتوسط محمد کرماجانی · 14 آذر 1398 · 14 آذر 1398

  • پردازنده رایزن 0

    معرفی رسمی Ryzen 4000 Renoir دسکتاپ – 7 نانومتری‌های قدرتمند

    Avatarتوسط محمد کرماجانی · 1 مرداد 1399 · 1 مرداد 1399

  • 0

    چیپست AMD B650E Extreme تایید شد

    Avatarتوسط علی قربانی · 7 شهریور 1401 · 7 شهریور 1401

مطالب گوناگون از دینو

6 ترند که در دکوراسیون خانه سال 2025 می‌ بینید

حقیقت هایی جالب در مورد بدن زنان و مردان که کمتر کسی از آن اطلاع دارد

رفتار های نادرست والدین منجر به مشکلات روانی فرزند در بزرگسالی می شود

41 دیدگاه

  • دیدگاه41
  1. Avatar masih گفت:
    20 تیر 1398 در 9:35 ب.ظ

    بررسی همه جانبه و جالبی بود
    خصوصا مباحث آخر که موضوع مصرف. و دما و… رو بررسی کردن
    این پردازنده ها تازه اومدن
    بعد از 6 ماه که مادربوردها آپدیت بشن و اصلاحات صورت بگیره احتمالا نتایج بهتر میشه
    تو مبحث گیم هم اگر در حد برابر میتونست بزنه قطعا اینتل فروشش کاهش شدیدی داشت
    گرچه الانم فروشش خیلی کمتر شده
    پردازنده 3700 ایکس فوق العاده قیمت خوبی نسبت به کارایی داره
    در مورد مادربوردها هم مطمئن باشین با افزایش تولید و همه گیر شدن پی سی آی 4 قیمتشون افت خوبی خواهد داشت
    چندین ساله سیستم ندارم و یه سرفیس کارمو را میندازه
    ولی دارم وسوسه میشم یه سیستم رایزن ببندم
    خیلی عالی شده حیف دلار قیمتش سر به فلک کشیده
    دو سه ساله به لطف ای ام دی پیشرفت دلچسبی تو پردازنده ها داریم‌‌
    الان این سی پی یوها تقریبا کار اکثر مردمو به یهترین نحو انجام میدن
    هاردها سرعتشون پایینه که اونم چند ساله پیشرفت های واقعا خوبی هم تو سرعت هم توی کاهش قیمت دارن
    از سرعت 100 مگ هاروهای مغناطیسی داریم میریم به سمت سرعتهای بالای 3000 مگ که واقعا شگفت انگیزه

    به هر حال خرید یه 9900 اینتل با وجود 3700 ای ام دی به دور از عقلانیته
    حتی اگر واسه بازی باشه
    چون هزینه اضافه پردازنده به علاوه کولر رو میتونن خرج گرافیک کنن و به کارایی بهتری خواهند رسید

    پاسخ
  2. Avatar محمد اسماعیل پور گفت:
    20 تیر 1398 در 8:15 ق.ظ

    بررسی جامع و خیلی خوبی بود.واقعا این نسل ای ام دی فوق العاده کار کرده.تو بحث مولتی تردینگ که در نرم افزارای واقعی 3700x هم سطح 9900k ظاهر شده حالا کمی بالا و پایین شدن با هم ولی در حد هم اند.از نظر مصرف و دما و کولر استوک هم که معلومه ای ام دی برندس در بحث عملکرد تک هسته و یا گیم به نظرم بازم ای ام دی خوب کار کرده و کاملا قابل قبوله برام.جالبه تو تست های web browsing که اینتل اکثرا جلوتر بود ای ام دی خودشو رسونده تو سینه بنچ سینگل تردم همین طور…این یعنی پیشرفت خوب در عملکرد تک هسته…در گیمینگ تفاوت در فول اچ دی به چشم‌ میاد و در 1440p هم کمی…ولی بازم تفاوت کمه…در کل باید گفت ای ام دی در حال حاضر باعث شده کاربرا قدرتی رو که چند سال پیش فقط رویا بود لمس کنند.

    پاسخ
  3. Avatar the.12.th گفت:
    19 تیر 1398 در 9:57 ب.ظ

    سلام فرزاد جان
    بله استفاده میکنم id رو واست rply کردم

    پاسخ
  4. Avatar the.12.th گفت:
    19 تیر 1398 در 9:55 ب.ظ

    سلام برادر و دوست قدیمی و البته باسواد من. من از قدیم الایام به شما, ارادت داشتم و دارم. اتفاقا تا جاییکه بخاطر دارم; در تمام موارد با شما همنظر بودم; هرچند که برخی نظرات شما و من را در همین سایت, برنمی تابیدند( که البته منظور بنده را خوب می دانی.)/در هر صورت از لطف و مهربانی ات, بی نهایت سپاسگزارم و امیدوارم که این سایت وزین هم به روزهای اوج خودش, بازگردد. مجددا سپاسگزارم.=smile
    گزینه پاسخ حذف شده مجبورم اینط.ر جواب بدم :l

    حرفاتون مایه مباهات بنده هست و این ها رو از امثال شما ها یاد میگیریم . با این اوصاف باید به ماندن شما امیدوار بود دیگه :x:x:x

    پاسخ
  5. Avatar سعید مداحی گفت:
    19 تیر 1398 در 4:42 ب.ظ

    سلام. ادب و شخصیت شما, همواره مایه مباهات است و از اینکه بنده را مورد لطف خود قرار می دهید; بسیار سپاسگزارم.

    پاسخ
  6. Avatar سعید مداحی گفت:
    19 تیر 1398 در 3:16 ب.ظ

    دقیقا. من واقعا به قدرت پردازشی بسیار زیادی مثل همین 3950x برای سرعت بخشیدن به کارهایم, نیاز دارم; حال می خواهد از اینتل باشد یا amd. البته با توجه باینکه من, تقریبا در اختیار دولت هستم وجنس کارم سازمانی است; خوشبختانه از جیب پرداخت نمی کنم.(باصطلاح out of pocket ندارم.) ولی باید سازمان را برای توجیه خرید چنین پردازنده هایی, مجاب کنم.

    پاسخ
  7. Avatar Phoenixx گفت:
    19 تیر 1398 در 2:49 ب.ظ

    سلام جناب آقای مداحی،
    درسته که اکثر کاربرا اینجا جوان هستند ولی این دلیل نمیشه شما که تجربه بیشتر دارید اینجا رو ترک کنید، چون به همین دلیل که گفتید ما به افراد با تجربه مثل شما بیشتر نیاز داریم
    در مورد جناب آریایی هم سوء تفاهم شده این مساله فکر می کنم که خیلی وقته تمام شده و فکر نمیکنم ایشون نسبت به شما احساس بدی داشته باشند
    من هم اگر حرفی زدم که شما ناراحت شدید عذرخواهی می کنم

    پاسخ
  8. Avatar سعید مداحی گفت:
    19 تیر 1398 در 2:11 ب.ظ

    سلام برادر و دوست قدیمی و البته باسواد من. من از قدیم الایام به شما, ارادت داشتم و دارم. اتفاقا تا جاییکه بخاطر دارم; در تمام موارد با شما همنظر بودم; هرچند که برخی نظرات شما و من را در همین سایت, برنمی تابیدند( که البته منظور بنده را خوب می دانی.)/در هر صورت از لطف و مهربانی ات, بی نهایت سپاسگزارم و امیدوارم که این سایت وزین هم به روزهای اوج خودش, بازگردد. مجددا سپاسگزارم.=smile

    پاسخ
  9. Avatar سعید مداحی گفت:
    19 تیر 1398 در 2:07 ب.ظ

    سلام برادر و دوست قدیمی و البته باسواد من. من از قدیم الایام به شما, ارادت داشتم و دارم. اتفاقا تا جاییکه بخاطر دارم; در تمام موارد با شما همنظر بودم; هرچند که برخی نظرات شما و من را در همین سایت, برنمی تابیدند( که البته منظور بنده را خوب می دانی.)/در هر صورت از لطف و مهربانی ات, بی نهایت سپاسگزارم و امیدوارم که این سایت وزین هم به روزهای اوج خودش, بازگردد. مجددا سپاسگزارم.=smile

    پاسخ
  10. Avatar farzad گفت:
    19 تیر 1398 در 1:43 ب.ظ

    12جان، من به خاطر همین نمایش ملت تو اینستاگرام، 2 سال پیش حسابمو بستم و از اون موقع دیگه استفاده نمیکنم. من اصلا اهلش نیستم. آدم باید از خودش و کاراش حس رضایت داشته باشه. البته ابن نظر منه و حتی کسانی که شوآف میکنن هم به نظر من چیزیه که خوشحالشون میکنه و ایرادی نداره انجام بدن.

    شرمنده ام واقعا. اون موقع سرم به شدت گرمه اتمام دوره پژوهشی بود, وقت سرخاروندن دارم 🙂 همه دارند. ولی کلا آدم بیشتر درگیره که نمیتونه واقعا به همه چی به یه اندازه زمان بزاره. ایمیلت رو پیدا کنم ایدی تلگرام رو میدم بهت اونجا در ارتباط باشیم اگه البته ازش استفاده میکنی.
    ما کجا باسوادیم آحه. یه تجارب و اطلاعاتی داریم ولی نه در این حد. هندونه نده 🙂

    پاسخ
  11. Avatar farzad گفت:
    19 تیر 1398 در 1:34 ب.ظ

    سعید حان دقیقا حس دو طرفه هست. مهم نیست که اختلاف سلیقه بین ما باشه، مهم اینکه بتونیم هممون تو این محیط با حفظ احترام نظراتمون رو بیان کنیم و باد بگیریم. عزیزی. مشکل از انتقال مفهوم با نوشتن هست که واقعا نمیشه کاریش کرد و بعضا باعث سو برداشت یا سوتفاهم میشه، نفرمایید اینا رو.

    گذشته از اینا با توجه به کاری که شما انجام میدی، به نظرم 3950اکس میتونه گزینه خوبی برات باشه البته اگه بخوای چنین هزینه ای بکنی. البته باید مطمئن بشی نرم افزار مورد استفادت یا کتابخانه با پکیج هایی که استفاده میکنی سازگاری کامل با رایزن داره یا نه.

    پاسخ
  12. Avatar سعید مداحی گفت:
    19 تیر 1398 در 1:10 ب.ظ

    سلام مجدد فرزاد جان.خودت می دانی که من واقعا دوستت دارم; چون از قدیم گفته اند که “دل به دل راه دارد.” بنابراین از شما سپاسگزارم که به من عنایت فرمودی و بسهولت از تصورات نادرست بنده ناچیز, صرفه نظر کردی.همینقدر که کسی مثل شما, اینطور محبتش را بر زبان می آورد; برای من, یک دنیا ارزش دارد. بازهم مرا ببخش اگر تصور سهوا نادرستی از گفته هایت داشتم که البته با سعه صدر, روشنگری فرمودی…مجددا سپاسگزارم.:smiley2

    پاسخ
  13. Avatar the.12.th گفت:
    19 تیر 1398 در 1:01 ب.ظ

    :smiley5سلام آقا سعید مداحی عزیز

    اول بگم از کامنت اولتون خیلی ناراحت شدم نمیدونم چه اتفاقی افتاد که این تصمیم رو گرفتید ما دلمون به شما و فرزاد و atlan و سعید و …. ( اسم زیاده که خیلی هاشون الان نیستن ) خوشه
    در باره پردازنده بنده هم دقیقا متوجه میشم که چی میکشید که پردازنده از full load پایین نمیاد فقط اینو متوجه نمیشم چرا میخواد به این دلیل ترکمون کنید؟؟:-((:-((

    در رابطه با چیزی که فرزاد گفت فقط یه جمله میتونم بگم امان از دست تکست و نوشته که نمیتونه لحن رو توی خودش جا بده !!! :-L:-L:-L
    با چیزی که از فرزاد سراغ دارم میتونم بگم منظورش درست انتقال پیدا نکرده و قطعا اهل شوآف و ناراحت کردن شما نیست . فرزاد لطفی بهم کرد و یه مدت خیلی کوتاه از طریق ایمیل باهم در تماس بودیم بنده خدا وقت سر خاروندن هم نداره ( مثله خودم) . بیشتر بحثی هم که میکنه از روی باسوادیش و علاقه زیادی که به این حوزه داره.

    ولی بازم میگم هنوز متوجه نشدم :smiley5

    پاسخ
  14. Avatar farzad گفت:
    19 تیر 1398 در 12:27 ق.ظ

    سعید جان
    من از این ناراخت شدم که به خاطر شرایطی که به وجود اومده، قصد ترک ما رو داری. واقعا من ترجیح میدم عزیزانی چون شما باشن اینجا. نرووو 🙂
    سن هم نگفتم شما 50 سال داری. منظورم این بود که 50 هم سن بالایی نیست.
    کاملا درست میفرمایی و من معمولا کامنت میزارم که کامنت نهایی میشه. ولی در اصل کامنت نهایی نیست بلکه ظرفیت مباحثه با نوشتن زیاد نیست و بسیاری خسته میشن. من متاسفانه یکم حوصله بیشتر دارم در این زمینه. متاسفانه از این نظر که وقت زیادی میگیره.

    قصد کنایه نداشتم. جدی میگم، خوشحال میشم اینجا آدمهای باسواد (سواد از هر نظر) باشن که بحث کنیم تا یاد بگیریم. ولی از این کامنت شما که چون شما فلان شعل رو داری و وقت نداری اینجا رو ترک میکنی این حس دست داد که مثلا ما که اینجا هستیم آدمای بیکاری هستیم.

    باور میکنید من خیلی بازی نمیکنم. شاید هفته ای باشه که نیم ساعت هم وقت نکنم بازی کنم. به خود سخت افزار علاقه بیشتری دارم تا بازی کردن. بازی هم تا حدی که وقت باشه انجام میدم ولی دوس دارم اون مقدار اندک زمانی که میزارم با لذت باشه. هر کس علاقه ای داره و برای من PC شاید جز سه علاقه اول باشه.
    پردازنده رو که بیش از 3 ساله دارم و دست نزدم. ولی گرافیک رو تو این مدت خیلی عوض کردم. عوض کردن چند تا گرافیک تو 3 یا 4 سال هم وقتی نمیبره.

    فکر نکنم با این لحن گفته باشم که “”می دانی با چه کسی طرف هستی؟”، این لحن رو تو کارتون میتی کومان میگفتن. خالا با هر لحنی که بوده حتما موردی بوده که مثل حالت شما به من دست داده و مجبور کرده بگم که بابا جان ما یه نوجون محترم 16 ساله نیستیم که داریم نظر میدیم بلکه بالاخره دوتا پیرهن پاره کردیم صاحل اندک تجربه و دانشی هستیم.

    ولی منم قبول دارم سطح مقالات این سایت نسبت به چند سال پیش که من عضو شدم پایینتر اومده و امیدوارم بهتر بشه. ولی شما باشی اینجا ما خوشحال میشیم.

    پاسخ
  15. Avatar سعید مداحی گفت:
    19 تیر 1398 در 11:51 ق.ظ

    سلام. بنده نه تنها برای شما, بلکه جمیع کاربران احترام زیادی قایل هستم و برخلاف شما که تمام کامنت هایتان را بدقت رصد می کنم; هیچگاه روی سخنم پافشاری نمی کنم.حتی یکبار هم ندیدم که شما با کسی مباحثه کنی و اجازه دهی که کامنت نهایی را ایشان بگذارد. سن بنده هم 50 نیست و 44-45 سال است که البته, این مورد مهم نیست.شما هم به سن بنده برسید ; بعلت افت سطح کاته کول آمین ها, از شدت هیجاناتتان کاسته می شود. بر خلاف چیزیکه گفتید و نوعی کنایه بود; شخصا از “من من کردن” متنفرم و اگر جایی ذکر می کنم که پزشکی با دو مدرک فوق تخصص هستم; بناچار در پاسخ به ادعاهای واهی عده ای قلیل بوده است. حالا شما بفرمایید که دارای سطوح بالای مادی/علمی هستید و در خارج از کشور زندگی می کنید(که از دید من, لااقل زندگی در اروپا از ایران بمراتب سخت تر است.); چگونه فرصت می کنید که این همه, بازی کنید و بگفته خودتان هرچند ماه, پردازنده و کارت گرافیک را برای نهایت لذت بازی, به حداکثربرسانید؟! آیا مشغله شغلی شما که قبلا در پاسخ به یکی از کاربران گفته بودید: “می دانی با چه کسی طرف هستی؟” فرصت می دهد که اینقدر به گیمینگ اهمیت دهید؟

    پاسخ
  16. Avatar farzad گفت:
    19 تیر 1398 در 10:53 ق.ظ

    سعید جان شما هم جوان هستید. حالا یکم جوون بودن بالا پایین داره. حتی ۵۰ سال سن هم جوان به حساب میاد اگه روحیه جوونی داشده باشه ادم.

    ایران رو فاکتور میگیریم چون ش ایطش یکم خاصه، اما در بسیاری از کشورهای دنیا کسی که تو یه شرکت تو هر رده شغلی کار میکنه، بسته به نیازش یه کامپیوتر میدن. اگه کامپیوتر کاری خودش توان اجرای شبیه سازی ها رو نداشته باشه، حتما بهش دسترسی به سوپر کامپیوترها رو میدن. بنابراین برای بسیاری از افراد در هر رده سنی pc شخصی وسیله ای برای امور شخصی از جمله بازی هست.
    حالا به هر دلیلی اگه کامپیوتر شخصی تبدیل به وسیله کاری هم باشه که نمیدونم چه دلیلی وجود داره که شما ناراضی هستی الان؟ خب بنچمارکها و تحلیلها اونجا هستند و شما بر حسب نیازت به اونها اهمیت میدی و ۴ فریم پایینتر تو بازی دیگه برات مهم نیس.
    بررسی سخت افزار در رده mainstream یعنی نیازهای اکثریت باید پوشش داده باشه که بازی از جمله اینها هست. به لطف amd مرز میان mainstream و workstation خیلی ازهم تفکیک نشد. خود amd در مراسم مهثعرفیش یکی از هایلایت هتای اصلیش بازی بود. بنابراین خیلی طبیعیه که نگاه ویژه به بازی در تحلیل سخت افزاری وجود داشته باشه.

    در پایان کن دیدم شما چندین بار به شغل حرفه ای خودتون اشاره کردید که اتفاقا ادم خوشحال میشه بدونه افرادی که صاحب کارهای حرفه ای هستند جز مخاطبان سایت های سخت افزاری هستند و اینجا محل کل کل های بچه گانه نیست صرفا. ولی خب افراد دیگه ای به جز شما هم هستند که مطمئنا صاحب مدارج بالای علمی و یا کاری هستند.

    پاسخ
  17. Avatar سعید مداحی گفت:
    19 تیر 1398 در 9:26 ق.ظ

    سلام. با توجه باینکه ظاهرا. اکثر کاربران این سایت، جوان هستند و مشغله اصلی ذهنی شان، بازی کردن است و اتفاقا، حرف این دسته از کاربران گرامی هم بیشتر خریدار دارد؛ پیشنهاد می کنم که اسم این سایت را بگذارید:” سایت بررسی تخصصی سخت افزار بازی”…من بخاطر شغل فوق تخصصی ام در پزشکی، با نرم افزارهایی سر و کار دارم که پدر پردازنده را در می آورند و با توجه به مشغله و دغدغه هایی که دارم و توقعاتم از این سایت، دیگر برآورده نمی شود(بر خلاف گذشته و بخصوص زمانیکه مجله سخت افزار، منتشر می شد و واقعا تخصصی عمل می کرد.)؛ترجیح می دهم که حداقل مدتی ازاینجا نقل مکان کنم که اتفاقا، بسیار باعث خشنودی مهندس آریایی هم می شود. ضمن آرزوی موفقیت برای همه دوستان و بخصوص شخص مهندس پناهی عزیز.۰

    پاسخ
  18. Avatar farzad گفت:
    19 تیر 1398 در 6:05 ق.ظ

    https://www.youtube.com/watch?v=oDVUdpcKZMA&t=698s
    تو این تست چند تا بازی اختلاف پرفرومنس آشکار هست.

    تو همین تست techpowerup هم اگه دقت کنی AC, Metro، Battle V بازی هایی هستند که اختلاف 5% به بالا دارند. Far cry که ظاهرا یه مشکلی باید باشه که این نتیجه به این ضعیفی به دست آورده. به جز far cry بازی world war z هم اختلاف بیش از 10 هست. hitman 2 و GTA V هم هستند که باز شاهد احتلافی بیش از 5% هستیم.
    من منتظرم که hardware unboxed نتیجه بررسی 20 یا 30 بازی رو بده بیرون، اونوقت میشه یه شمای کلی از عمبکرد به دست آورد.

    قبول دارم خیلی محسوس نیست این تفاوتها در فریم های بالا اما امروز این فریم ها بالای 100 هست، دو سال دیگه میاد زیر 100. آدم میخواد خریدی که انجام میده با حس رضایت قلبی باشه. الان این نتایج حس رضایت کاملی رو به من نداده.

    البته امروز این ویدیو اومد بیرون که به مشکلات bios و آپدیت های درایور و بهینه سازی بازی ها برای رایزن اشاره میکنه که باید در چند ماه آینده شاهد بهبودهایی در این زمینه باشیم
    https://www.youtube.com/watch?v=TJM-Qo0VZbs

    پاسخ
  19. Avatar the.12.th گفت:
    19 تیر 1398 در 12:54 ق.ظ

    سلام مجدد
    پسر یه لینک بهم میدی از این اختلاف !

    من تقریبا تمام ریویو های anandtech, toms, techspot, techpower up, guru و…. دیدم . به جز دو سه تا بازی ( که تمام امتیاز overall رو خراب کردن مثله farcry و … ) توی رزولوشن های 1080 اختلاف کمی مشهوده ( که توی فریم های بالای 100 محسوس نیست) ولی توی 1440 اختلافشون زیر 6 یا 7 فریمه ( توی Overall)

    ?Why so Serious

    پاسخ
  20. Avatar farzad گفت:
    18 تیر 1398 در 9:31 ب.ظ

    سلام 12 جان. ممنون خوبم
    من حداقل 10 تا بررسی مختلف دیدم. بخوام همشو جمع بندی کنم، 3700 اکس چیزی در حدود 5 تا 10% به طور میانگین ضعیفتر از 9900کی و 9700کی در بازیها تو رزولوشن 1440پی هست. ضعیفتر بودن تو فریم کمینه هم وجود داره که مهمتر هست
    اگه احتلاف زیر 5 درصد بود میشد چشم پوشی کرد.

    پاسخ
  21. Avatar the.12.th گفت:
    18 تیر 1398 در 8:54 ب.ظ

    سلام فرزاد جان
    امیدوارم حالت خوب باشه
    توی متن هایی که نوشتی متوجه هستم که به رزولوشن های بالای 1080 نیاز داری ولی متوجه نشدم که میگی توی این رزولوشن ها اختلافی بینشون هست تو رو اقناع نمیکنه
    اگه یکم باز کنی مطلب رو شاید متوجه بشم .

    (ابنم بگم این اختلاف فریم ناچیز که عملا به چشم نمیان ربطی به پردازنده نداره. دلیل این اختلاف فریم رو باید توی بهینه بودن بازی جستجو کرد.)

    پاسخ
  22. Avatar Phoenixx گفت:
    18 تیر 1398 در 8:03 ب.ظ

    درست میفرمایید من هم فکر می کنم انتظار برای نسل جدید اینتل کار خوبیه حتی اگر نخواهید اونو بخرید میتونید این نسل رو با تخفیف بیشتر بگیرید
    در مورد بازار ایران هم حق با شماست با دعا درست نمیشه اما این یک جور اصطلاحه 😀
    اوضاع اصلا جالب نیست ولی امیدوارم تا 1 سال دیگه اتفلقی بیافته که به نفع مردم باشه (مثل یک رئیس دولت بهتر یا ارتباط مناسبتر با دنیا)، در غیر این صورت باید به این وضع عادت کنیم (همونطور که قبلا هم کردیم :smiley0)

    پاسخ
  23. Avatar Phoenixx گفت:
    18 تیر 1398 در 7:52 ب.ظ

    XEniX جان دیگه من کلا بیخیال ارتقا شدم، میدونم که حتی اگر فردا دلار 8 تومن هم بشه اصلا معلوم نیست قیمتا پایین بیاد منم دوست ندارم به کسی پول مفت بدم

    پاسخ
  24. Avatar farzad گفت:
    18 تیر 1398 در 7:27 ب.ظ

    پیشرفت خیلی خوبی داشته و درش شکی نیست. ولی من که نمیخوام خودمو فریب بدم. بله اگه کارم تولید محتوا بود قید اون چند درصد ضعیفتر بودن در بازی رو میزدم و عوضش به طور چشمگیری در مورد کار منو جلو مینداخت. برای من کامپیوتر نقش یه وسیله مولتی مدیا، بازی و هرازچند گاهی کد برنامه نویسی اونم نه برای کسب درآمد، داره. وگرنه الان فروشگاهی داریم اینجا که رو مادربردهای asus x570 تحفیف 20% زده اگه با یکی از cpu های رایزن 3000 خریداری بشه که قیمتش خیلی مناسبتر شده و اینجوری 3700اکس از 9900کی به نسبت ارزونتر درمیاد. خودمم اگه کامنتهام رو دیده باشی به شدت منتظر ورود این پردازنده ها بودم.
    برای من رزولوشن 1080پی مهم نیست و برای همین وقتی نتایج رو در رزولوشن های بالا دیدم که اختلاف به نسبت محسوسی با 9900کی داره، اون هیجانی که داشتم کاملا از بین رفت. دوس نداشتم 2080تی آی رو 6700کی گلوگاه کنه. حیفه کارت به این قدرتمندی رو با cpu روز آدم استفاده نکنه. ولی ظاهرا چاره ای نیست و باید منتظر باشیم ببینیم اینتل آیا تو نسل 10ام میتونه هم قیمت و هم قدرت قابل قبولی برامون به ارمغان بیاره یا نه.

    متاسفانه بازار IT در ایران در کنار سایر بخش های اقتصادی وضعیت خوبی نداره. اگه با دعا مسایل حل میشد که الان ایران بهشت روی زمین بود 🙂

    پاسخ
  25. Avatar XEniX گفت:
    18 تیر 1398 در 6:26 ب.ظ

    الان گیگا کشک بود؟بیچاره گناه داره یه اسمی هم از گیگا بیارین!بنده خدا ناراحت میشه بهش بی محلی میکنن.:emoji1:emoji1:emoji1
    پژی از “فسیل” چخبر؟میبینم بحث سیاسی زیاد میکنه!میترسم سر از کهریزک در بیاره!
    فدات

    پاسخ
  26. Avatar Phoenixx گفت:
    18 تیر 1398 در 6:23 ب.ظ

    ممنون بابت زحمتی که کشیدید، خسته نباشید :-bd

    پاسخ
  27. Avatar XEniX گفت:
    18 تیر 1398 در 6:21 ب.ظ

    دوست من اگر قصد ارتقا داری همین الان ارتقا بده وگرنه معلوم نیست که فردا و پس فردا و… چه اتفاقی رخ بده!نتیجه اقتصاد ضعیف و وابستگی به نفت همینه دیگه امروز دلار هست ۴تومن فردا هست ۸تومن پس اون فردا هم ۱۲ و همینطور بازی ادامه داره!
    به نظرم شما فنوم IIیی که داری بفروش به جای اون یه FX 8Core رو سیستمت بزار!یکمی داغ هست ولی با کولر مناسب اوکی میشه.هزینش هم به صرفه هست.
    اگر هم قصدتون گیم هست کلا باید فکر سیستم دیگه ای باشین.اون یه عده خاص هگ که پوستمون رو کندن با قیمت های عجیبشون!

    پاسخ
  28. Avatar مسلم میرزاخانی گفت:
    18 تیر 1398 در 6:13 ب.ظ

    تو مگه میخوای اینتل یا انویدیا بخری که میای زیر هر مطلبی شاکی میشی؟ باید جای همه هم جواب بدی؟ما خودمون بلدیم بریم یه سایت دیگه بررسی هاشو بخونیم

    پاسخ
  29. Avatar Phoenixx گفت:
    18 تیر 1398 در 6:11 ب.ظ

    فرزاد جان کاملا درست میفرمایید من هم انتظار چیزی بهتر از این در مبحث گیمینگ رو داشتم و یکم دلسرد شدم (شاید به دلیل اون بنچمارک تک هسته که اول بیرون داد)
    با این وجود بازم پیشرفت قابل قبولی داشته
    ولی جناب آقای مداحی هم درست میفرمایند
    ما اینجا توی ایران محدودیت زیادی داریم من خودم اگر به خاطر این محدودیت ها نبود تابحال سیستم رو ارتقا داده بودم
    ولی با اینکه پولشو دارم، هیچوقت حاضر نیستم با این وضعیت ناامید کننده قیمت ها پولم رو حروم کنم تا یک عده خاص سودشو ببرن
    خرید سیستم با این قیمت ها در ایران یک جور توهین به خود هست
    ولی شما که خداروشکر دستت باز هست، با این حال 6700 کافیه و نیاز چندانی به آپگرید ندارید
    دعا کنید وضعیت قیمت ها اینجا بهتر بشه تا ما هم به فکر ارتقا بیافتیم :l

    پاسخ
  30. Avatar PEJMAN گفت:
    18 تیر 1398 در 6:04 ب.ظ

    این مقاله چیزی کمبود نداره.بعدش لحن مقاله اینطور نیست که خودشون بررسی رو انجام میدن… بعدش میخوای بخری مگه تو از AMD متنفر نیستی:l

    پاسخ
  31. Avatar مسلم میرزاخانی گفت:
    18 تیر 1398 در 5:52 ب.ظ

    این که بررسی سایت خودتون نیست.بهتره در تیتر درج بشه.من فک کردم امده ایران:emoji0

    پاسخ
  32. Avatar آرمین ابیشی گفت:
    18 تیر 1398 در 5:23 ب.ظ

    ای بابا، من چون نمیخوام هیچ پیش داوری داشته باشم خیلی تو ریز داستان بررسی های خارجی نرفتم و سعی کردم ذهنم رو بدون پیش داوری نگه دارم.

    پاسخ
  33. Avatar farzad گفت:
    18 تیر 1398 در 4:02 ب.ظ

    سعید جان حقیقتش من یکم نا امید شدم. حداقل امید داشتم در رزولوشن های بالا نتایجی که ۳۷۰۰اکس به دست میاره مشابه ۹۹۰۰کی باشه. ادم پردازنده قدرتمندی میخواد بگیره انتظار داره همه فن حریف باشه. هرچند رایزن بیش از گذشته تو بازی به اینتل نزدیک شده اما هنوز اختلافی که بینشون وجود داره ادم رو به این فکر میندازه که اگه دعده اینتل درست باشه وipc رو تو نسل دهم ۱۵درصد ارتقا بده، با پتانسیلی که ۱۰نانومتری شدن به افزایش کلاک میتونه بده، بازهم فاصله گیمینگ میتونه بیشتر بشه. البته تا اوم موقع باید دید amd چقدر بهبود میتونه تو رایزن ۳۰۰۰ بده.
    به هر حال منی که ۶۷۰۰کی دارم بازهم امسال قانع نشدم که ارتقا بدم با توجه به اینکه گیمینگ در کنار کارهای دیگه برام اهمیت بسیار بالایی داره.

    پاسخ
  34. Avatar farzad گفت:
    18 تیر 1398 در 3:47 ب.ظ

    ارمین جان انتظار اورکلاک خاضی رو سری ۳۰۰۰ هم نداشته باش. متخصصین اینکار به خصوص اون پسر المانیه که دی لید میکنه همه پردازنده ها رو به صراحت گفت این انتظار رو نداشته باشید. یکم از دست amd شاکی بود که اطلاعات درستی در مورد فرکانس نداده.

    پاسخ
  35. Avatar آرمین ابیشی گفت:
    18 تیر 1398 در 3:16 ب.ظ

    در خدمتیم عزیز دل 😡

    پاسخ
  36. Avatar PEJMAN گفت:
    18 تیر 1398 در 3:13 ب.ظ

    نه بابا شما استادی:smiley3شوخی میکنم:-)) شنیده بودم 2700x پتانسیل خیلی بالایی توی اورکلاک نداره
    و اینکه بله همه میدونن ایسوس بهترین مین بورد ها رو داره و پایداری زیادی هنگام اورکلاک دارن
    به هرحال ما بیصبرانه منتظر بررسی شما هستیم

    پاسخ
  37. Avatar آرمین ابیشی گفت:
    18 تیر 1398 در 3:08 ب.ظ

    آقا پژمان باور کن خیلی زور زدم سر 2700X که اورکلاکش کنم، نشد. اصلا راه نیومد، با سه تا پردازنده مختلف هم تست کردم خداییش بالاتر از حداکثر سرعت اسمیش نیومد. اونو مطمئن باش تا خرخره خود AMD فرکانسش رو بالا برده بود.

    دروغ نگم فقط مادربرد Crosshair ایسوس تونست تمام هسته ها رو بر روی حداکثر فرکانس ست کنه، وگرنه اورکلاک به اون معنا نشد. حالا شاید کولر قوی تری میخواست و ما نداشتیم ولی اگر کسی بخواد 2700X رو اور کنه باید کولر خیلی قوی داشته باشه.

    عین 9900K بود، اونم اور نمیشد به زور Throttling همه ی هسته هاش رو روی 5 گیگاهرتز تنظیم کردم. اونم خیلی بد قلق بود سر اورکلاک.

    پاسخ
  38. Avatar PEJMAN گفت:
    18 تیر 1398 در 2:58 ب.ظ

    خدا وکیلی مثل 2700x نشه ها خوب اورکلاکش کنید=))=))

    پاسخ
  39. Avatar PEJMAN گفت:
    18 تیر 1398 در 2:57 ب.ظ

    همین واسه یه عده کافیه
    [quote] ما مطمئن هستیم که اگر چیپ‌های AMD Ryzen عرضه نمی‌شدند، اینتل همچنان به گران فروشی پردازنده‌های چهار هسته‌ای خود ادامه می‌داد.[/quote]

    پاسخ
  40. Avatar آرمین ابیشی گفت:
    18 تیر 1398 در 2:24 ب.ظ

    البته این بررسی متعلق به سایت Techpowerup هستش و نه بررسی رسمی سایت سخت افزار.

    چند هفته ای پیگیر دریافت این پلتفرم جدید از شرکت های نمایندگی بودیم اما متاسفانه هنوز نسل جدید پردازنده های سری 3000 رایزن برای بررسی به کشور وارد نشدند.

    به محض دریافت و بررسی پردازنده ها، بررسی رسمی منتشر خواهد شد.

    پاسخ
  41. Avatar سعید مداحی گفت:
    18 تیر 1398 در 1:50 ب.ظ

    سلام. ممنونم جناب آقای مهندس کرماجانی که در بررسی ها, کم نمی گذارید و گزارشی جامع و بی طرفانه ارائه می کنید.البته من هم با خواندن نتیجه گیری انتهای مقاله بسیار خوشحال شدم ( و هم اینکه به نکته کلیدی برای طرفداران بازی اشاره کردید که چندان نیازی به این پردازنده های باارزش و البته نسبتا گران برای یک بازی خوب نیست.)/ در هر صورت بشخصه, از دید بنده, این پردازنده ها بعنوان ابزار کار حرفه ای( و نه صرفا گیمینگ), گزینه هایی عالی هستند…فقط منتظر می مانم تا ببینم در کشور عزیزمان, با چند برابر قیمت جهانی عرضه می شوند.مجددا سپاسگزارم.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در صورتی که نظر شما حاوی ناسزا، عبارات توهین‌آمیز و تهدید بوده و در تضاد با قوانین فعلی کشور باشد از انتشار آن بدون حذف موارد ذکر شده، معذوریم.
شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.

پربحث‌ترین‌ها

  • راهنمای خرید تبلت 7

    راهنمای خرید تبلت بر اساس بودجه‌های مختلف (بهار 1404)

  • راهنمای خرید ساعت هوشمند 4

    راهنمای خرید ساعت هوشمند و مچ بند با بودجه‌های مختلف (بهار 1404)

  • 3

    پردازنده‌های Arrow Lake Refresh اینتل بخشی از سری Core Ultra 200 خواهند بود

  • راهنمای خرید ماوس و کیبورد 2

    راهنمای خرید موس و کیبورد با بودجه‌های مختلف (اردیبهشت 1404)

آخرین بررسی‌ها

9.3

بررسی کارت گرافیک گیگابایت RTX 5080 16GB GAMING OC

8.7

بررسی واترکولر سفید XPG LEVANTE X 240

8.9

بررسی پاور گرین GREEN 1000W GXD GOLD

9.5

بررسی کیت رم VENGEANCE 2x24GB CU-DIMM 8200MT/s CL40 کورسیر

9.1

تماشا کنید: بررسی گلکسی S25 و S25+: دوست‌داشتنی و نادیده گرفته‌شده

آخرین مطالب دینو

در خانه کفش نپوشید؛ عادتی کوچک با فواید بزرگ برای سلامت

درآوردن کفش بیرون خانه ممکن است یک رسم فرهنگی…

  • استفاده از فناوری در سنین بالا خطر زوال عقل را کاهش می‌دهد

  • این استراتژی ساده کاهش وزن از کالری‌شماری مؤثرتر است!

  • حقیقتی جذاب درمورد شهاب‌ سنگ‌ هایی که با زمین برخورد می‌کنند

  • شنا در آب سرد می‌تواند بدن شما را در سطح سلولی تغییر دهد

  • مطلب بعدی عملکرد دور از انتظار GeForce RTX 2070 SUPER در بنچمارک FFXV
  • مطلب قبلی چرا فروش آیفون‌های سال 2019 اپل ناامیدکننده پیش‌بینی می‌شود؟
  • آخرین مطالب
  • محبوب‌ترین مطالب
  • PNY گرافیک‌های RTX 5090 و RTX 5080 Iron Core را با بدنه کروم عرضه می‌کند

    PNY گرافیک‌های RTX 5090 و RTX 5080 Iron Core را با بدنه کروم عرضه می‌کند

  • قابلیت‌های جدید فناوری FSR شرکت AMD معرفی شد

    قابلیت‌های جدید فناوری FSR شرکت AMD معرفی شدند

  • رادیوگرافی قابل حمل در کامپیوتکس 2025

    تجهیزات نوین پزشکی در کامپیوتکس: رونمایی از رادیوگرافی و سونوگرافی قابل‌حمل با تحلیل هوش مصنوعی

  • پشتیبانی از AMD ROCm به سیستم‌عامل ویندوز گسترش یافت

  • راهنمای خرید تبلت

    راهنمای خرید تبلت بر اساس بودجه‌های مختلف (بهار 1404)

  • راهنمای خرید تبلت 7

    راهنمای خرید تبلت بر اساس بودجه‌های مختلف (بهار 1404)

  • راهنمای خرید ساعت هوشمند 4

    راهنمای خرید ساعت هوشمند و مچ بند با بودجه‌های مختلف (بهار 1404)

  • 3

    پردازنده‌های Arrow Lake Refresh اینتل بخشی از سری Core Ultra 200 خواهند بود

  • 2

    ایسوس از داک گرافیکی ROG XG STATION 3 خود رونمایی کرد

  • راهنمای خرید ماوس و کیبورد 2

    راهنمای خرید موس و کیبورد با بودجه‌های مختلف (اردیبهشت 1404)

آخرین دیدگاه‌ها

  • Avatar
    همون پسره. گفته است:
    مضحکه. هیشکی نمیتونه اشتباهی دکمه ها رو جای هم نزنه.
  • Avatar
    حسن گفته است:
    همین 5080 موجود رقیب قدری نداره AMD گفته دیگه نمیخواد گرافیک...
  • Avatar
    saleh گفته است:
    سلام وقت بخیرخسته نباشید صالح هستم ببخشید ایا این مادربرد ویندوز10راهم...
  • Avatar
    رضا گفته است:
    چی میگی زبون بسته؟ میتونی برگردی مملکت طالبانی خودت تا از...
  • Avatar
    Farzam گفته است:
    جملۀ دوم آقای ایزدی که عینک نیشتا هنگ می‌کنه، خیلی قشنگ...
  • Avatar
    دانیال گفته است:
    سلام کارت گرافیکم ۶ پینه ( rx580 acrock )ایا پاور با...
  • Avatar
    حسن گفته است:
    فارسی نوشتن ت عجیب غریبه ایرانی نیستی؟
  • Avatar
    خخخ گفته است:
    سیاست را نمی‌خواهم نه از نزدیک،نه دورش ندارد چون پدر، مادر...
  • Avatar
    حسین دهلوی گفته است:
    بس که روشن است! هر کس که دامن مژه‌اش تر نمی‌شود...
  • Avatar
    محبی گفته است:
    مقاله جامع و کاملی بود، ممنون از اطلاع رسانیتون
راهنمای خرید تبلت 7
تبلت راهنمای خرید و مشاوره هایلایت
راهنمای خرید تبلت بر اساس بودجه‌های مختلف (بهار 1404)
31 اردیبهشت 1404
راهنمای خرید ساعت هوشمند 4
راهنمای خرید و مشاوره
راهنمای خرید ساعت هوشمند و مچ بند با بودجه‌های مختلف (بهار 1404)
30 اردیبهشت 1404
راهنمای خرید پاور بانک با بودجه‌های مختلف 1
راهنمای خرید و مشاوره هایلایت
راهنمای خرید پاور بانک با بودجه‌های مختلف (بهار 1404)
28 اردیبهشت 1404
راهنمای خرید ماوس و کیبورد 2
راهنمای خرید و مشاوره
راهنمای خرید موس و کیبورد با بودجه‌های مختلف (اردیبهشت 1404)
27 اردیبهشت 1404
راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ 468
راهنمای خرید و مشاوره
راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ با بودجه های مختلف (اردیبهشت 1404)
23 اردیبهشت 1404
راهنمای خرید مانیتور 68
راهنمای خرید و مشاوره
راهنمای خرید مانیتور با بهترین قیمت در بودجه‌های مختلف (اردیبهشت 1404)
20 اردیبهشت 1404
  • سخت‌افزارمگ
  • درباره ما
  • تبلیغات
  • استخدام
سخت‌افزارمگ

© 2025 Sakhtafzarmag.Com. All Rights Reserved.

صفحه نخست » اخبار و مقالات » دسکتاپ » پردازنده مرکزی » بررسی رسمی دو پردازنده Ryzen 9 3900X و Ryzen 7 3700X

ورود

عضویت

رمزتان را گم کرده‌اید؟

عضویت | رمزتان را گم کرده‌اید؟
| بازگشت به ورود