بازی F1 2021 حالا دیگر به صورت رسمی برای کامیپوترهای خانگی و کنسولها ارائه شده است. در کامپیوترهایی که در گرافیکهای GeForce RTX استفاده میکنند، قابلیت DLSS انویدیا در دسترس خواهند بود. حالا انویدیا خبر از بهبود 60 درصدی عملکرد بازی F1 2021 با DLSS داده است.
براساس گفته انویدیا در زمان اجرای بازی جدید فرمول یک در رزولوشن 4K، فریم ریت بازی تا 65 درصد بهبود پیدا خواهد کرد. از کارت گرافیکهای RTX 3070 به بالا همگی امکان دریافت نرخی بالاتر از 60 FPS با تنظمیات مکس را دارند.
بهبود عملکرد بازی F1 2021 با DLSS انویدیا
انویدیا همچنین ویدیوی کوتاهی از گیم پلی بازی F1 2021 در حالت با DLSS و بدون آن برای مقایسه منتشر کرده است. اما به دلایلی نوع استفاده از قابلیت Deep Learning Super Sampling کمی متفاوتتر از آن چیزی است که تاکنون در بازیهای دیگر دیده بودیم. به عنوان مثال امکان انتخاب پروفایلهای مختلف برای حالت DLSS وجود ندارد و این قابلیت تنها در Performance Mode و با خروجی تصویر 4K در دسترس قرار گرفته است. علاوهبر این تفاوت میان پروفایل Performance Mode حالت DLSS و حالت طبیعی بازیها در رزولوشن 4K چندان قابل تشخیص نیست اما این موضوع برای F1 2021 چندان صادق نیست.
بازی جدید فرمول یک همچنین از قابلیت ری تریسینگ نیز در کنسولهای نسل جدید و کامپیوترهای شخصی پشتیبانی میکند. توسعه دهندگان این بازی اخیراً این موضوع را در مصاحبهای با wccftech اعلام کردند. بهطور مشخص در این بازی رهگیری پرتوها در بازتابها و سایهها جهت بهبود کیفیت بصری بخشهای ویدئویی بازی، باز پخشها، Photo Mode و دیگر ارکان بازی استفاده شده است.
برای کدمسترز، بهره گیری از بازتابها و سایهها همواره مهم بوده است. از همین رو از منابع ویژهای جهت بالا بردن کیفیت ویدئوها استفاده شده است. اما حالا آنها قدم بعدی را عاقلانه برداشته و به ری تریسینگ روی آوردهاند تا بازتابها و سایهها به صورت زنده به نمایش در بیاید. با استفاده از قابلیت رهگیری پرتو تمامی جزئیات محیط اطراف به صورت دقیق روی هر ماشین، پنجرهها و سطوح خیس و هر بخش فلزی حاضر در بازی که تا پیش از این بازتابی نداشتند و یا تنها از بازتابهای پیش ساخته بهره میبردند، بازتاب داده می شوند.
اکنون همه آنها دنیای اطراف خود را با جزئیات بالا بازتاب میدهند. رهگیری پرتوها در سایه ها نیز باعث شده تا سایه های موجود بهبود پیدا کرده و در موارد لازم میزان محو بودن یا دقت آنها جهت واقعیتر نشان دادنشان تغییر می کند. بسیاری از اجسام دیگری که در این بازی تا کنون سایه ای نداشتند اکنون امکان داشتن سایه های دقیقی دارند تا میزان واقعیت و کیفیت پیست مسابقه و ماشینها و دیگر المانهای بازی افزایش پیدا کند.
دیدگاهتان را بنویسید