تنها چند ساعت پس از معرفی رسمی کارت گرافیک های NVIDIA RTX 20، شرکت هایی نظیر MSI، مدل های سفارشی خود را رونمایی کردند. در مطالب ((معرفی کارت گرافیک های سفارشی MSI RTX 20)) به تفصیل بدانها پرداختیم. اینک این شرکت قیمت گذاری و تاریخ عرضه چند کارت گرافیک خود را اعلام کرده است. این مدل ها با عناوین و قیمت های زیر عرضه خواهند شد:
- GeForce RTX 2080 Ti GAMING X TRIO با قیمت 1349 یورو
- GeForce RTX 2080 GAMING X TRIO با قیمت 965 یورو
- GeForce RTX 2080 VENTUS 8G OC با قیمت 929 یورو
در اینجا به این نکته اشاره نمائیم که برخی از شرکت ها، قیمت های بدون مالیات را ذکر کرده و برخی دیگر نظیر MSI، قیمت نهایی خرده فروشی را اعلام می کنند. به جز مدل های ونتوس (VENTUS) که اتفاقا جدید ترین مدل های MSI با کیت و طراحی نوین خواهند بود، باقی کارت گرافیک های معرفی شده در تاریخ 20 سپتامبر راهی بازار خواهند شد. اما کارت گرافیک های VENTUS نظیر MSI GeForce RTX 2080 VENTUS 8G OC در تاریخ 30 آگوست، یعنی تا 2 روز دیگر برای پیش فروش و سفارش آماده خواهد شد. این شرکت تا کنون اشاره ای به فرکانس ها نکرده است. مولفه های فنی نیز اعلام نشده است.
با همه این صحبتهایی که شد دقیقا کی کارت گیمینگ دیده 1000 دلار یا 1400 دلار؟ بیشتر شبیه جوک میمونه و اصلا ارزش خرید نداره تو ایران بیاد چقدر میشه؟ 17 تومن؟
خیر عزیز این سایت تخصصی اسبمل سیستم هست که برای چنتا کشور قابل استفاده هست (آمریکا – کانادا- اروپا-استرالیا..)
لیست فروشنده ها و قیمت هاشون و… و برات ارزون ترین فروشنده رو پیدا میکنه ( قرار نیست همه از newegg بخرن از جایی میگیرین که کمترین قیمتو داره ):smiley2
مثلا تو آمریکا ارزون ترین قیمت Gigabyte GV-RX580AORUS-8GD در بین فروشگاههای اینترنتی 264.98$
ولی ارزون ترین Gigabyte GV-N1060AORUS-6GD هست 324.98 یعنی 60 دلار اختلاف!! و این قابل توجه هست
نه تنها این بلکه AMD روی بعضی از این مدل ها گیم های پیش فروش شده هدیه میده (Free game pack bundle )
همه کار میکنه تا ارزش خرید محصولشو بالا ببره
خب این سایت لینک میده به amazon یا newegg که کمترین قیمتها رو دارند. میشه همون که من گفتم. تو مدل گیگابایت اختلاف 10 دلار هست.
از اینجا در می آورم
https://pcpartpicker.com/products/video-card/#X=0,317882&c=373,391&r=8192,6144&m=27
جستوجو کن گرافیک های یک کمپانی و یک سری مشخص
مثلا MSI سری ARMOR OC یا ASUS سری ROG Strix
یه نگاهی به تاریخ انویدیا کنی بد نیست جیم خیلی کار درسته
امیدوارم دستم یه RX560 برسه چون حسابی نیازش دارم:smiley6:smiley6
موفق باشید :-bd:-bd
ببخشید دانیال جان 8800GT حدود 130 درصد افزایش سرعت داشته نسبت به 7800GTX.
آقای آریایی این هم درست نیست که تستی که درست شده از 1080 در بدترین حالتش و 2080 در بهترین حالتش رو واقعی بدونیم مثلا همون مقایسه بین 2080 و 1080 در 4K بود و بعضی بازی ها در حالت HDR بودند که معلوم شده HDR حسابی پهنای باند 1080 رو خیلی تحت تاثیر قرار میده و 10درصد فریمریت رو کاهش میده و 1080 بخاطر پهنای باندش بیشتر مناسب 1440p هست تا 4K چون در روزولویشن 1080p کارت 1080 با 1080TI حدود 19درصد اختلاف دارند در 1440p این دو 28درصد و در 4K حدود 36درصد اختلاف دارند و این افزایش اختلاف بین این دو کارت بخاطر سریعتر بودن 1080TI نیست بخاطر کند شدن 1080 بخاطر پهنای باند.
بازی ولفنشتاین هم از پردازش های FP16 استفاده میکنه که پاسکال از این پردازش ها پشتیبانی نمیکنه به همین دلیل که کارت های AMD خیلی قوی اند در این بازی ولی 2080 این پردازش رو پشتیبانی میکنه.
سیاست انویدیا الان این است که تا جایی که میتونه پاسکال رو بد جلوه بده با اینپ حال که یک موفقیت بزرگ برای این شرکت بود پس چرا حرف های این شرکت رو باور میکنین.این شرکت ها مثل فروشنده ها هستند فقط میخوان محصولشون رو بفروشن حالا با هر روشی که بگی.در همون اسلاید سر تیتر اسلاید معلوم بود نوشته بود
2080=2X 1080.
باورتون بشه یا نه این تیتر باعث شده بود بعضی بگن که این یک 2080بود در مقابل 2تا 1080 که و این نشانگر دانش افراد معمولی است.
ما که این ها رو میدونیم چرا باید حرف های یه کمپانی رو که فقط میخواد محصولشو به ما بفروشه رو باور کنیم.
مثلا من تو یه شهر کوچک زندگی میکنم یبار برادرم رفت تو یه مغازه کامپیوتری پرسید کارت گرافیک خوب چی دارید(زمان سریGTX900) فروشنده گفت GT610. تازه چند بار این حرفشو تکرار کرد.وقتی اینه وضعیت یه فروشنده حالا فرض کن اونی که فقط میخواد یه بازی رو بازی کنه چی میدونه.تو یه شهر بزرگتر(کرمان) یه فروشنده که مغازه بزرگی داشت (یکی از بزرگترین ها تو اون شهر) همین سوال رو پرسیدیم جواب خنده داری شنیدم. طرف گفت جیفورس ها تو رندر بهترند و AMD تو بازی. تا همین حالا من تو کف اون فروشنده هم.
من نمیدونم این قیمتها رو از کجا در میاری شما. من الان به سایت newegg نگاه میکنم اینا رو میبینم:
GIGABYTE Radeon RX 580 DirectX 12 GV-RX580GAMING-8GD 8GB 256-Bit GDDR5 PCI Express 3.0 x16 ATX Video 270$
GIGABYTE GeForce GTX 1060 DirectX 12 GV-N1060WF2OC-6GD 6GB 192-Bit GDDR5 PCI Express 3.0 x16 ATX Video 280$
این دو کارت دقیقا کولر یکسان دارن.
این خوبه که قابلیت اضافه کردن کارت بیشتر وجود داشته باشه ولی من همچنان برا ی کارتهای میان رده به پایین دلیلی نمیبینم این کار صورت بگیره.
من قبول دارم که مقبولیت انویدیا بین گیمرها بیشتر از amd بوده و الانم هست. ولی الان سال 2010 نیس دیگه. الان کانالهای یوتیوب که میلیونها بازدیدکننده دارند بررسی های تخصصی دارند و انتخابها برای خیلیها بر اساس بررسی ها انجام میشه. اتفاقا تو رده کارتهای ارزان قیمت amd تونسته بود تو یکی دوسال اخیر از فروش نسبتا خوبی برخوردار بشه. من سال 2016 بر اساس همین بررسی ها 390 رو میخواستم انتخاب کنم تا 970 که متاسفانه تو black friday با تعللی که کردم 390 موجودیش تموم شد و مجبور شدم 970 بخرم (البته انصافا مصرف و حرارت 970 قابل مقایسه با 390 نبود و علاقه شخصی من به amd بیشتر منو ترغیب کرد که اینها رو نادیده بگیرم).
منتهی مساله اینکه amd تو این 4 5 سال اخیر رقیب خوبی نبوده که بتونه در سایه این بررسی های مستقل گوی سبقت رو از حریف بگیره (چیزی که تو cpu ها اتفاق افتاد. در حالیکه اینتل هم همون داستان تعصبات رو داشت). amd برای اینکه حریف رو به چالش میکشید باید خیلی خوب ظاهر میشد ولی از بعد از میان رده به بالاهای r9 200 کار خاصی نکرد و سری fury هم لقمه دندونگیری نبود. حتی تو پایین رده ها هم amd نتونست برتری قابل توجهی با توجه به قیمت نسبت به حریف داشته باشه. 1060 با 480/580 تفریبا تو یه رنج قیمتی و عملکردی بودن (هرچند مصرف انرژی قابل رقابت نبود) و عقبه و اعتبار انویدیا باعث میشد کاربرها بیشتر به سمت انویدیا برن.
در حالیکه موافق نظر شما هستم که طرفداری کور از انویدیا بیشتره ولی باید بگم که انتخاب آگاهانه داره رشد پیدا میکنه و مسلما زمان میبره که اکثریت مطلق از این رویه پیروی کنن. الان شما نگاه کن که تو گوشی ها برندی مثل وانپلاس میاد و با ارایه گوشی های خوب و با قیمت بسیار پایینتر بازار زیادی از آن خود میکنه. اینجوری هم نیست که مردم چشمشون ببندن و خوب رو نبینن. ولی برای amd این 5% خوب بودن با 5% ارزون بودن نمیتونه اون اعتبار رو برگردونه. amd باید حرکت بزرگتری میکرد که یا نکرد یا نتونست.
من هنوز به اختلاف قیمت قطعات AMD با رقیب هاش پافشاری میکنم چه تو بحث گرافیک- سی پیو – SSD و مادربود و …
ابنکه کم ترین قیمت 1060 با580 مقایسه کنید درست نیست . درست اینه که معادل هر گرافیک چه تفاوتی دارن
مثلا : Asus ROG STRIX-GTX1060-O6G-GAMING هست 369.99 و Asus ROG-STRIX-RX580-O8G-GAMING هست 299.99 یعنی 70 دلار اختلاف .
یا 329.98 Gigabyte GV-N1060AORUS-6GD و Gigabyte GV-RX580AORUS-8GD هست 284.98 یعنی 55 دلار اختلاف
یا MSI GEFORCE GTX 1060 ARMOR 6G OC هست 325$ و MSI GEFORCE GTX 1060 ARMOR 6G OCهست 229.99 یعنی 95$ دلار
با اینکه اکثر تست ها اتفاق نظردارن RX 580 به اندازه حدود 5% بهتره
این مورد در سایر تقابل ها مثل سی پی یو هم وجود داره
من هنوز به اختلاف قیمت قطعات AMD با رقیب هاش پافشاری میکنم چه تو بحث گرافیک- سی پیو – SSD و مادربود و …
ابنکه کم ترین قیمت 1060 با580 مقایسه کنید درست نیست . درست اینه که معادل هر گرافیک چه تفاوتی دارن
مثلا : Asus ROG STRIX-GTX1060-O6G-GAMING هست 369.99 و Asus ROG-STRIX-RX580-O8G-GAMING هست 299.99 یعنی 70 دلار اختلاف .
یا 329.98 Gigabyte GV-N1060AORUS-6GD و Gigabyte GV-RX580AORUS-8GD هست 284.98 یعنی 55 دلار اختلاف
یا MSI GEFORCE GTX 1060 ARMOR 6G OC هست 325$ و MSI GEFORCE GTX 1060 ARMOR 6G OCهست 229.99 یعنی 95$ دلار
با اینکه اکثر تست ها اتفاق نظردارن RX 580 به اندازه حدود 5% بهتره
این مورد در سایر تقابل ها مثل سی پی یو هم وجود داره
یه بحث راه انداختم چی شد =))
آقا دم همگی گرم خوشم اومد همه دستی بر آتش دارید
همه جمع شیم یه انویدیا راه میندازم;)
تو کشور استعداد هست. موقعیت و امکانات نیست
من رو هوا حرف نزدم منم مثل شما سایت های مرجع خودمو دارم که به اطلاعاتشون استناد میکنم .
در ضمن اینا که میگید هوش مصونوعی و قدرت 150% بیشتر و “”صد ها چیز دیگه!!””و … سیاه نمایی هست در طول تاریخ کمپانی انویدیا هیچ وقت در عرض یک دو سال قدرت گرافیکش به 2 برابر مدل های قبلی افزایش نداده شما میگید 2.5 برابر شده(150% بیشتر شده)
قدرت کلی RTX 2080 به اندازه 22% بیشتر از gtx 1080 هست
https://www.game-debate.com/gpu/index.php?gid=4022&gid2=1701&compare=Nvidia%20GeForce%20RTX%202080-vs-Nvidia%20GeForce%20GTX%201080
من گفتم 50% چون بهینه اجرا شدن گیم هارو ملاک قرار دادم نه صرفا قدرت پردازش .
و در آخر خطاب به شما آقای آریایی سعی کنید بی طرفانه مطلب منتشر کنید
خیلی ها اینو به شما گفتن که با طرفداری از اینتل یا انویدیا یا … مطلب مینویسید
در هر حال ممنون که توجه میکنید و پاسخ گو هستید:-bd
قضیه SLI بیشتر از اینکه موضوع ساپورت بازی ها یا کم کردن قیمت باشه موضوع حق انتخاب برای داشتن هر نوع آرایش گرافیکی (چه تک کارت یا چند کارت) در ضمن اگه تعداد این کسایی که بدون هیچ تحقیقی کم بود ما هنوز شاهد رقابت جدی بین انویدیا و AMD بودیم چون مثلا کسی که رفته با قیمت 400 دلار رفته و GTX280 خریده به جای خریدن کارت پیشرفته تر و ارزون تر و کم مصرفتر چه بایید این افراد رو صدا کنیم. ما در بازار گرافیک از سال 2009 تا 2012 کارت های AMD برتر از همه لحاظ بودند. اگه این افراد کمتر بودند GTX550TI دومین کارت پرطرفدار در استیم (سال 2012) نمیشد.این کارت سرعتی در حد HD5770 داره ولی وقتی وارد بازار شد که AMD HD6850 رو با 20دلار ارزون تر داشت که میشه گفت یه رده بالاتر از 550TI و HD5770 بود (حدود 30 تا 40درصد سریعتر بود)ولی بخاطر همین جمعیت فروشی خیلی بیشترر داشت.اگه کسی این مقدار سرعت رو میخواست میتونست 17ماه قبل از ورود 550TI به بازار داشته باشه.متاسفانه اینکه اینها اقلیت اند حقیقت نداره اگه نداشت این وضعیت پیش نمیآمد.در مورد کسانی که FX5900 رو به 9700PRO ازAMD ترجیح دادند خیلی باهوش بودند که کارت جدیدی رو ترجیح دادند که در واقع ضعیفتر از کارت نسل قبل رقیب بود یا اونایی که GTX7800 رو به X1950 ترجیح دادند. یا اونایی که بعد از GTX280 به جای خریدن HD5870 رفتن خورشید و تراکتور انویدیا رو خریدنند (خورشید بخاطر داغ و پر مصرف بودن و تراکتور بخاطر پر سروصدا بودن) به احتمال زیاد اینها دیگه نابغه بودند. با این همه نمونه در تاریخ نمیشه گفت که این گروه اقلیت هستند بلکه اکثریت هستند.
برای اینکه بهتر متوجه بشی برو یه سری به کانال یویتوبی ANDROIDTV یه سری بزن و ویدیو های زیر رو نگاه کن.(من لیکی نمیگذارم خودت برو):
GPU WAR IS OVER
HISTORY OF NVIDIA GEFORCE
Nvidia – Getting Away With (GPU) Murder
Cheats, Lies, and Video Games
Nvidia – Anti-Competitive, Anti-Consumer, Anti-Technology
امیدوارم از این درس تاریخ لذت ببری.
چه باور کنی چه نکنی این اقلیت در اصل اکثریت اند.
شهرام عزیز
حتی با ساپورت کردن همه بازیها از حالت چندکارتی بازم با وجود تک کارتی که تقریبا بتونه قدرت مشابهی داشته باشه و حتی قیمت کمی بالاتر داشته باشه، به نظرم من و شاید خیلیهای اهل فن حالت چند کارتی ضرورتی نداره. با این حالی که بازیهای زیادی یا ساپورت نمیکنن یا اینکه افزایش فریم دهیشون به زیر 50 درصد میرسه، دیگه کاملا چند کارتی از منطق بیرون میره. مگر اینکه طرف به معنای واقعی enthusiast باشه یا پولدار باشه یا واقعا نیاز داشته باشه. در اون صورت هم واقعا خیلی بعیده کسی یه کارتی در حد 1060 یا 580 رو بیاد مولتی کنه (البته رامین رستمی طبق شنیده ها 16 تا 470 رو میخواست مولتی کنه. دیگه نفهمیدیم به کجا رسید 🙂 )
حالت فنی اینکه نویز و حرارت و مصرف مهمه. حالا یه عده خورشید رو تحمل میکنن دیگه باید از خودشون پرسید چرا اینکار میکنن.
البته من نفهمیدم تو کل این داستان چطوری حق با دانیال شد.
بعد از برگشت هزینه ها دیگه این به رقابت برمیگرده که شرکتها چقدر در رقابت باهم قیمتهاشون رو کاهش بدن. با ضعفی که amd داشت مسلما انویدیا هم از سود بیشتر بدش نمیاد. اما من فکر نکنم موفقیت سری 2000 مانند سری 1000 باشه و خیلیها حاضر باشن چنین مبالغی رو پرداخت کنن. یوتیوبرهایی که میلیونها مشترک دارند هم به اتفاق همه رو به عدم پیش خرید تشویق میکردن. اینجوری هم نیست که افراد زیادی چشم و گوش بسته برن کالایی رو بخرن. مردم تو کل دنیا برای پولی که در میارن برنامه دارن و الکی پای شرکتها نمیریزن. البته یه عده ای هستند که اینکارو میکنن ولی من مطمینم در اقلیت هستند.
این داستان پیش فروش کارتی که یه دونه بنچمارک عادیش بیرون نیومده و فقط روی هایپ استواره منطق نداره.
اینتل تا بیاد وارد بشه و کارتی در خور بده 5 سالی طول میکشه. کنسولها هم بعیده باعث جهش های تکنولوژیکی خاصی بشن. xbox one x با اون قیمتش از نظر قدرت گرافیکی ضعیفتر از 1070 2 سال پیش هست. با توجه به اینکه عمر متوسط کنسولها تو هر نسل 4 تا 5 سال و میان نسلها 2 تا 3 سال هست فکر نکنم شرکتهای بزرگ بخوان تو این زمینه کار عجیبی بکنن و برای اونها قیمت تمام شده بیشتر تو الویته و تکنولوژیهای موجود هم از پس کنسول به راحتی برمیاد.
برآیند همه اینها اینکه انویدیا فعلا یکه تازی خواهد کرد و سود بیشتر ا اونی که حقشه رو از مشتریهاش طلب خواهد کرد.
یه پراید هم ندارم ببرم بفروشم بلکه بتونم یدونه از این گرافیکا بخرم بندازم رو سیستم لگنم
تف به این دنیایی که همش حسرت و بدبختیه واسمون
:smiley0:l:l:smiley0
AMD سری وگا مدل 56 خیلی بیشتر از 64 می ارزه چون از لحاظ قثمت به سرعت 1070 1080 , LNG تی آی از 1070 رو میبره و مخصوصا وجود FP16 تو وگا56 وضعیت این کارتو حتی بهتر از این میکنه.
سری 1000 بیشتر یک افزایش سرعت بود تا یک معماری جدید.(چون دقیقا همون مکسول بود با فرکانس بالا) یکی از دلایل اینکه معماری جدید از لحاظ خود تکنولوژی همین نداشتن پردازش های FP16 است.
سری 2000 یه معماری جدید از این لحاظ چون FP16 رو داره پس تو بازی ها با API های جدید مشکل خاصی نخواهد داشت.اگه به یکی از تست خود انویدیا که توش DLSS هم بود نگاه کنین میبینید که ولفنشتاین هم هست که خیلی بهتره.(2080 نسبت به 1080)
عزیز شما بنچمارکها رو و اطلاعات این مدت رو خوندید؟ بین 150% از GTX1080 قوی تره.قدرت به کنار فناوری RTX، هوش مصنوعی و… صدها چیز دیگه داره.شما نمیتونید توجیه کنید. اطلاعاتتون رو در این زمینه بالا ببرید. پیشنهاد میکنم بنچمارکها و مطالب قبلی رو بخونید
راستشو بخوای دانیال درست میگه چون اینکه بازی ها ساپورت کنن کار انویدیاست که تو درایور برای هر بازی واردش کنه.
در ضمن اگه کسی 1060 داره معمولا(اکثرا) انویدیا فن هستن یا زیاد از رقیب انویدیا نداره و زیاد براشون فرقی نمیکنه که دوتا 1060 گرما و نویز بیشتری نسبت به 1080 یا 1070 داشته باشه بخاطر اینکه اینها وقتی خورشید واقعی دنیای کارت گرافیک رو تحمل کردن دوتا 1060 کم مصرف براشون هیچی نیست.(تو اینترنت GTX480 به عنوان خورشید واقعی در کارت گرافیک ها (مثل خورشید داغ) و تراکتور از لحاظ نویز مشهوره)
در مورد برگشت پولی که برای تحقیقات انویدیا خرج کرده این پول قراره بعد از حداقل 3 تا 6 ماه برگرده تو حساب کمپانی.اونطوری که معلوم شده انویدیا یه چیزی حدود 134درصد صود برای هر کارت در نظر گرفته چون اگه من هم بودم اینقدر در نظر میگرفتم چون تو تاریخ کارت گرافیک معلوم شده اگه انویدیا اگه قیمت هزار دلاری هم برای 2070 هم میگذاشت 2070 باز هم خیلی فروش میکرد تا وقتی که اونایی که بدون هیچ دلیلی انویدیا میخرند (مخصوصا اونایی که پیش خرید میکنند) متوجه این قیمت ها بشن و برای هر خرید یه تحقیق کوچولو کنن.
من که بیشتر امیدوار اینتل هستم که یه تکونی به این بازار بده چون تا اون جایی من میدونم AMD پول تلاش کردن رو نداره مگه اینکه سونی و مایکروسافت که شرکت های خیلی بزرگتری نسبت به AMD و انویدیاهستند برای کنسول ها باعث تقویت AMD شوند.
همه روحیمونو از دست دادیم فقط خبر میخونیم :smiley7
دانیال عزیز
قیمت ۱۰۶۰ و ۵۸۰ تقریبا یکی هست. کسی به خاطر ۱۹ دلار اونم تو خارج از ایران انتخابشو عوض نمیکنه. کلا این قضیه قیمتی بحثی نداره.
Amd فعلا توان رقابت در رده پرچمدار رو نداره. ولی دلیل هم نمیشه قیمتشو بیاره چون انقدر براش گرون تموم میشه که نمیتونه از یه حدی پاینتر بفروشه.
دلایل چند کارتی رو من گفتم. حذف حالت چند کارتی میتونه به این علت باشه که ۱۰۶۰ کارتی نیس که به جز یه عده انگشت شمار بخوان اونو مولتی کنن. بنابراین گذاشتن قابلیت sli تو این کارت چند دلاری هزینه ساخت رو بالا میبره که توجیهی نداره.وقتی پول دوتا ۱۰۶۰ میشه یه ۱۰۸۰ گرفت که با اون دلایلی که گفتم خرید ۱۰۸۰ منطقیتره چه نیازی به ۱۰۶۰ رو دبل کنی؟ اما دو تا ۱۰۸۰ میتونه قدرتی داشته باشه هیچ تک کارتی نتونه به اون برسه. بنابراین وجود قابلیت تو ۱۰۸۰ میتونه توجیه داشته باشه. بازم تاکید میکنم تا زمانی که حالت چند کارتی نیاز نباشه اشتباه هست. فقط حرف من نیس. هر چی متخصص هست این سوال رو بکنی جواب مشابهی میگیری.
عزیز اون پولی که برای سیم کارت میگرفتن برا خود سیم کارت نبود که. چون تعداد مشترک کم بود، هزینه ساخت و نگهداری تجهیزات مخابراتی بین اون مشترک محدود تقسیم میشد. بعدشم تو مراحل اولیه شرکتهای مخابراتی باید پوشش شبکه خودشون رو گسترش میدادن و بخشی از هزینه رو از اون سیم کارتهای میلیونی در میاوردن. مقایسه سیم کارت با چیپهای پردازشی درست نیس اصلا. من دلایلشو بالا گفتم که چه چیزی باعث قیمت بالا میشه وگرنه چند گرم سیلیکون و smd های حالت جامد که ارزش خودش و ساختش به ۵۰ دلار هم نمیرسه. از این به بعد به طراحان معماری سخت افزار میگیم که پول قطعات رو بگیره و خودشون فی سبیل الله کار کنن
۱۰ تا شرکت هم بیاد داستان همینه و قیمت نمیتونه از یه حدی بیاد پایین.
امیر حسین جان مرسی از اطلاع رسانی، با یوروی امروز، GeForce RTX 2080 Ti GAMING X TRIO رسما میشه بین 18 تا 20 میلیون تومن. :emoji2
من کار ندارم تخفیف خورده یا هرچی اون چیزی که دیده میشه قیمت پایین ای ام دی ها در مقایسه با رقباشون هست
وگا64 هم خودت میگی “پرچمدار” یعنی پرچم ای ام دی را بالا نگه داره . تا بنظر نیاد ای ام دی بالا رده نداره!! – ولی اون بالا رده هاش براش گرون تموم میشه و تا صرفا جنبه “پرچم بالا” حفظ بشه .
در مورد SLI هم اگه دلیل من درست نباشه شما بگید دلیلش چی هست که 1060 از sli پشتیبانی نمیکنه ؟:smiley0
در مورد قیمت باید بگم قیمت تمام شده این قطعات حتی کمتر از یک دهم قیمت فروششون هست . صرفا پول تکنولوژی بی رقیب و دانش پشت تراشه ها هست که این قیمت هارو دارن .
یه زمان یادت هست همراه اول سیمکارت میفروخت 1.5 میلیون ؟؟ چون رقیب نداشت اما یه روز رسید با 5هزار یه سیم میگرفتیم یه سیم هم هدیه روش میدادن .
مطمئن باش اگه الان 10 تا شرکت سازنده گرافیک وجود داشت قیمت ها تا یک دهم هم پایین می آمد.:-bd:smiley1
عزیز من با ایران اصلا کاری ندارم. در مورد 580 باید بگم ارزونترین 580 حدود 230 دلار و ارزونترین 1060 حدود 247 دلار هست. جالب ایناست که 580 ها اکثرا تخفیف خوردن که به این قیمت رسیدن. میانگین بگیری از برندهای محتلف تقریبا 580 با 1060 هم قیمت هستند.
وگا 64 مانند اسلاف خودش یعنی r9 fury و r9 nano که قیمتهای بالایی داشتند به عنوان پرچمداران amd شناحته میشه. من نمیفهمم منظور شما از اینکه میگی وگا64 فقط جنبه حضور داره چیه. هر وقت amd کارت رده بالا زده، قیمت بالایی هم براش گذاشته.
اگه تصور شما از sli این هست باید بگم تصور درستی ندارید. اصولا کسی به دنبال حالت چند کارته میره که نیازش با تک کارت رده بالا برطرف نمیشه. تعداد کمی بازی هست که بتونه از ظرفیت واقعی دو کارت استفاده کنه. مصرف انرژی دوتا 1060 خیلی بیشتر از یه دونه 1080 هست. گرمای تولید شده توسط دو کارت و نویز اونها بالاتر از تک کارت هست. تا زمانی که نیاز نباشه هیچ کس حالت چندکارته رو توصیه نمیکنه جتی اگه قیمت دوتا کارت ارزونتر از یه تک کارت رده بالا باشه.
دوست عزیز. من نمیدونم شما چه تصوری داری. یه معماری حاصل چندین سال تلاش شبانه روزی یه شرکت و صرف میلیون ها دلار پول و کار صدها یا هزاران نفر هست. قیمتهای اولیه هر محصولی بالا هست چون باید هزینه های تحقیق و توسعه رو شرکت در بیاره. بعدش دستش باز هست که قیمتها رو برای رقابت پایین بیاره. مجبوریتی در کار نیس. شرکتها نمیتونن تا یه حدی کمتر قیمتها رو پایین بیارن چون دیگه صرفه اقتصادی نداره براشون.
اگه رقابت وجود داشته باشه قیمتها متعادلتر میشه ولی نه نصف نه یک سوم.
من با معیار دلار 10-15 تومنی نمگیم گرونه با مقایسه سایر گرافیک ها و قیمت هاشون میگم یعنی این گرافیک به اندازه 7-8 تا گرافیک RX 580 8GB ارزش داره؟ خیلی هم شاخ باشه فوقش 50% از 1080 ti بهتر خواهد بود
آره همه چیز تو ایران برعکسه
الان یه سر برید آمازون و newegg , ….
میانگین RX 580 8GB ها حدود 50 دلار از gtx 1060 6GB ارزون ترن ولی تو ایران بخاطر ماینینگ RX ها گرون تر هم هستن
vega 64 بیشتر جنبه حضور داره و به درد گیم نمیخوره – همین شکاف بالا رده ها باعث شده انویدیا بالا رده هاشو دلخواه قیمت بزاره مثلا 1080 ti ها 600-700 $ به بالا هستن – فکر میکنید چرا جلوی sli گرافیک 1060 گرفت چون 2تا 1060 ارزون تر از 1080 می افتاد و عملکردی حتی اندکی بهتر از 1080 ti میداد
اینا همش سیاست هست و گرنه مجبور بشه قیمت هارو تا نصف و یک سوم هم میتونه پایین بیاره
اینکه قیمت این کارتها بالاس درسته.
اما کی AMD کارت گرافیمهاشو با قیمتهای پایینی داده؟
وگا64 که تقریبا از نظر عملکرد تو بازی میشه گفت در حد 1080 هست، با قیمت بالاتر از 1080 عرضه شد.
تو دوره های قبلی هم اینطور بوده و اگر هم قیمت پایینتری داشت اکثرا در رده کارتهای ارزان قیمت بود. AMD حداقل در 4 سال اخیر که من قیمتهاش رو از نزدیک دنبال میکردم در بالا رده و حتی میان رده رو به بالا با توجه به پرفورمنس از انویدیا گرونتر یا نهایتا هم قیمت بوده.
اما در cpu انصافا قیمتهای بسیار رقابتی داشته تو این دو سال و اینتل رو مجبور به تغییر در سیاستها و قیمتهاش کرده.
فدات شم ارزش پول ما عن شده وگرنه قیمت اینا بالا نیست در امد نرمال توی کشور های خارجی بین 3 تا 6 هزار دلاره حالا شما بیا یسنج یه قطعه high end مثل این کارت ها یا مثلا ایفون ایکس یک پنجم در امد یه ماهه یک فرد در خارجه …. نکنه توقع داری با در امد نرمال 1.5 میلیون تومنی توی ایران این کارت رو بهت 300 هزار تومن بدن :l:l:l:l دلار شده 11 هزار تومن ..یک کلام به فاک رفتیم
این انویدیا هم داره شورشو درمیاره 950 یورو فکر کنم برسه ایران 20 میلیون میشه.
این طوری باید صبر کرد تا AMD با قیمت های بسیار رقابتیش باعث کاهش قیمت بشه :-bd
نبود رقابت همین مشکلاتو داره. طرف هر قیمتی خواست میزاره خواستی بخر نخواستی نخر:-L