بازی The Last of Us بی شک یکی از آثار بسیار موفق شرکت بازی سازی Naughty Dog در نسل هفتم بازی های کامپیوتری محسوب می شود. اثری که با جو گیرا و روایت سینمایی خود توانست بسیار مورد توجه گیمر ها و منتقدان قرار گیرد و حتی خود را در حد دیگر مجموعه ی موفق ناتی داگ در نسل هفتم یعنی سری آنچارتد مطرح سازد. تجربیات مربوط به چند سال اخیر دنیای بازی های کامپیوتری، اثبات می کند که هر بازی موفقی (با فروش مناسب) ، مسلماً دنباله هایی را نیز به همراه خود خواهد داشت. دنباله هایی که گاه حتی از بازی اصلی نیز پر مخاطب تر بوده اند و موفقیت و فروش بیشتری را نصیب تیم سازنده ی خود ساخته اند. بی تردید یکی از محتمل ترین گزینه هایی که می تواند دنباله هایی را به همراه خود داشته باشد، همین بازی The Last of Us است که هوادارن فراوانی را در پی خود می بیند. امری که در صورت تحقق، مطمئناً بسیاری از گیمر ها از آن استقبال خواهند کرد. شاید خبر خوشحال کننده برای هواداران بازی The Last of Us این باشد که احتمالاً نسخه ی دوم این بازی توسط ناتی داگ در دست ساخت است.
اگر به یاد داشته باشید چندی پیش خبر تولید کلکسیونی از بازی آنچارتد به نام کلکسیون ناتان دریک را در همین صفحه منتشر کرده بودیم (به این مطلب مراجعه کنید). مجموعه ای که قرار است سه بازی نخست سری آنچارتد را در قالب یک بازی کلکسیون مانند به نسل هشتم بازی های کامپیوتری و بر روی کنسول PS4 بیاورد. ظرف روز های اخیر، شاهد این نکته بودیم که شرکت ناتی داگ گفتگویی را با حضور سه تن از دست اندرکاران این شرکت به صورت زنده و به شکل استریم برای علاقمندان خود پخش کرد تا از این طریق به روشن ساختن نکاتی از کلکسیون ناتان دریک بپردازد. شاید جالب ترین بخش این گفتگو جایی بود که یکی از نویسندگان اصلی مجموعه بازی های آنچارتد یعنی جاش شر در حین صحبت های خود در مورد همکارش اریک بالدوین (انیماتور بازی های آنچارتد)، دچار لغزش کلام شد و به شکل ناخواسته ساخت نسخه ی دوم بازی The Last of Us را تایید کرد. “در واقع تمام انیمیشن های چهره ای که در مجموعه بازی های آنچارتد مشاهده می کنید با رهبری اریک طراحی شده اند. و همچنین موارد مشابه در نخستین بازی The Last of Us …” در این جا شر کمی دستپاچه شد و سعی کرد با تکرار کردن چند باره ی نام بازی The Last of Us اشتباه خود را هر طوری که هست راست و ریست کند. تلاش ناکامی که خنده ی معنی دار اریک بالدوین را در بر داشت اما شخص سوم حاضر در این گفتگو یعنی اریک موناچلی (از دیگر دست اندرکاران شرکت ناتی داگ) بلافاصله رشته ی کلام را به دست گرفت و بحث را با بالدوین ادامه داد. جالب این جاست که چندی پیش صدا پیشه ی شخصیت ناتان دریک یعنی جناب نولان نورث نیز به شکلی کم و بیش مشابه، ساخته شدن نسخه ی دوم بازی The last of Us را تایید کرده بود. اگر چه هیچ کدام از این دو تن تولید نسخه ی دوم این فرنچایز را به شکل رسمی تایید نکرده اند اما دستپاچه شدن ناگهانی جاش شر پس از این اشتباه ناگهانی و همچنین خنده های معنی دار اریک بالدوین خود می تواند تاییدی بر این امر باشد. به هر حال وقتی از “نخستین بازی The last of Us” صحبت به میان می آید، حتماً بازی دومی هم در کار است و این بازی دوم قطعاً همان نسخه ی دوباره سازی شده ی بازی The last of Us برای کنسول PS4 (که چندی پیش منتشر شد) نیست؛ چون در این صورت هیچ لزومی به دستپاچه شدن شر و خنده های بالدوین نبود. به هر حال شاید اعضای ناتی داگ، اعلام خبر ساخته شدن نسخه ی دوم بازی The last of Us را به عنوان یک سورپرایز هیجان انگیز برای رویداد های مهمی همچون جوایز سالانه ی شبکه ی اسپایک یا نمایشگاه E3 سال آینده در نظر داشتند. اما به موجب هنر نمایی های پی در پی اعضای این شرکت در زمینه ی به نمایش در آوردن دهان هایی که همیشه بی موقع باز می شوند، این سورپرایز در آینده ای نزدیک دیگر آن چنان هم هیجان انگیز و غیر منتظره جلوه نخواهد کرد.
=))بیاد من میگیرم
خب بعد انچارتد چهار باید هم اینو بسازن بعد باز یک نسخه دیگه از انچارتد.
کاملا درسته
نویسندگان وب سایت سخت افزار یکی دو نفر نیستند و هر کدام از ما گاهی در تیتر خبرهای خودمون از عبارتی که شما فرمودید استفاده می کنیم. وقتی هم که این موارد کنار هم جمع میشه در نظر شما بیشتر از حد مجاز جلوه می کنه. البته شما هم کاملاً حق دارید و من به شخصه سعی می کنم دیگه از عبارت “وقتی” در تیتر مطالب استفاده نکنم یا خیلی کم استفاده کنم.
ممنون از نظری که دادید.
1 – پیش از هرچیز ممنون از کامنت شما و نظری که دادید
2- اتفاقاً حجم مطالب بخش بازی به طور کل چندان هم زیاد نیست و شخص بنده خیلی وقت ها خیلی چیزها رو خلاصه می کنم تا متن کمتر بشه (به طور مثال در همین متن به نوع لو دادن نولان نورث هیچ اشاره ای نشد). این عادت کردن به متن های کم عمق و خلاصه ی وایبری عادت خیلی بدیه که در میان کاربران اینترنت باب شده و داره مردم رو به مطالب پوچ و کم جزییات عادت میده. این عادت باید از سر کاربرها بیفته چون به هیچ وجه مفید نیست.
3- رویکرد ما در بخش بازی توجه به مخاطبانی است که بازی های کامپیوتری دغدغه ی اصلی شون در زندگی محسوب میشه و مسلماً چنین افرادی به دنبال مطالب متنوع و تازه در حوزه ی مورد علاقه شون می گردند نه مطالب دو سه خطی تکراری و توخالی
4- بخشی از مطالب قسمت بازی به تحلیل در مورد اخبار و مطالب مختلف حوزه ی بازی های کامپیوتری اختصاص داره و امر تحلیل مستلزم ریز شدن در موضوع مورد نظر هست و به همین دلیل مطالب پوچ دو سه خطی وایبری به هیچ وجه جوابگوی این رویکرد نیست و از آن گذشته مطالب دو سه خطی که مثلاً “ساخت بازی TLOU2 امروز در کنفرانس خبری ناتی داگ لو رفت. این بازی بازی خوبی است. آب را هدر ندهیم. خداحافظ شما” در سبک کاری شخص بنده هیچ جایی نداره.
5- ما ایرانی ها ضرب المثلی داریم به این مضمون: “همیشه که نمیشه شعبون، یک بار هم رمضون” این فقط ما نیستیم که باید باب میل مخاطب عمل کنیم. گاهی مخاطب هم باید کمی به خودش زحمت بده و مقداری جدی تر و عمیق تر به مسایل نگاه کنه و فقط به دنبال مطالب غیر چالشی و هلو بیا برو تو گلو نباشه.
در کل امیدوارم شاهد نظرات بیشتر و سازنده تری در بخش بازی وب سایت باشیم تا این بخش از وب سایت سخت افزار بتونه مخاطبان خودش رو راضی تر از همیشه نگه داره.
ممنون از این نوع مطالبتون
ولی متنای بازیاتون خیلی زیاده 200 خطه یکم خلاصه تر کنید واقعا جا داره خلاصه شه اونجوری بازدید کننده مشتاق میشه بخونه بیشتر
یکی از عیب های سایت مجله سخت افزار اینه که توی تیتر اخبار و مقالاتتون خیلی از کلمه ی “وقتی” اضافه استفاده می کنین , همش میگین وقتی فلان می شود , یه مقدار خلاقیت برای انتخاب تیترها به کار ببرید.