شرکت «یوبیسافت» (Ubisoft) با انتشار تریلری جدید از بازی «اساسینز کرید سراب» (Assassin’s Creed Mirage) به توصیف طراحی شهر بغداد میپردازد. در ادامه خبر با سختافزارمگ همراه باشید.
عنوان Assassin’s Creed Mirage تجربه بسیار متراکمتر و فشردهتری را نسبت به نسخههای قبلی خود ارائه میدهد و با وعده نمایش یک اساسینز کرید کلاسیک، به محیطی تکشهر بازمیگردد. گفتنی است نسخه Mirage در بغداد قرن نهم جریان دارد. این اثر سندباکس، بسیاری از طرفداران مجموعه را هیجانزده کرده و طی یک تریلر که به تازگی منتشر شده است، تیم سازنده جزئیات جدیدی پیرامون آنچه میتوانیم از شهر بغداد انتظار داشته باشیم، ارائه میکند.
نمایش مناطق شهر بغداد در تریلر جدید بازی Assassin’s Creed Mirage
گفتنی است شهر بغداد در بازی Mirage دارای چهارمنطقه است که هرکدام جلوه و زیبایی خاص خود را دارند. «محله عباسیه» قطب فرهنگی شهر و مرکز تجمع دانشمندان و علما است. «کرخ» منطقه بازاری است که مردم برای خرید و فروش کالا از سرتاسر جهان به آنجا میآیند. «حربیه» یک منطقه صنعتی است و به عنوان بخش شلوغ و آلوده بغداد به شمار میآید. در این منطقه، بازیکنان با انواع فقیران، دزدان و جنایتکاران مواجه میشوند. در نهایت، «شهر گرد» منطقه قدرت حاکم بغداد است، محلهای سرسبز و خوش آب و هوا که توسط دیوارها احاطه شده است.
Ubisoft در این تریلر همچنین توضیح میدهد برای حفظ اصالت و واقعیت تاریخ بغداد از کارشناسان و محققان برجسته برای طراحی شهر مذکور کمک گرفته است. در این میان، برخی از شخصیتهای تاریخی عراق در قرن نهم در بازی Assassin’s Creed Mirage حضور دارند. این شامل مخترع نابغهای چون Banu Musa میشود که در طراحی ابزارهای «باسیم» (Basim) به او کمک بسزایی میکند.
علاوه بر این، بازیکنان در عنوان Mirage میتوانند در ماموریتهای جانبی و کوتاه حول محور «قصههای بغداد» شرکت کنند تا با جنبههای فرهنگی این شهر قدیمی آشنا شوند. فراتر از خود بغداد، بازیکنان همچنین میتوانند مکانهای مختلف اطراف شهر را جستجو کنند که شامل قلعه الموت، پایگاه خانگی Hidden Ones نیز میشود. بازی Assassin’s Creed Mirage در تاریخ 5 اکتبر (13 مهر 1402) برای PS5 ،Xbox Series X/S ،PS4 ،Xbox One و PC عرضه میشود. تریلر جدیدی از بازی نیز هفته آینده در Opening Night Live نمایشگاه گیمزکام (Gamescom) امسال نمایش داده خواهد شد. شما میتوانید تریلر معرفی جزئیات شهر بغداد در بازی AC Mirage را در پایین صفحه تماشا کنید:
من نمیدونم در چه حد شمشیرهای خمیده تو این بازی هستش ولی فکر کنم اگه شمشیرهای خیلی خمیده که شما میدونید منظورم چه شکلی هستش تو بازی هست تا اونجا که من میدونم اشتباه هست.
بر عکس تصور عموم ما ایرانی ها که متاسفانه فکر میکنیم شمشیرهای خمید عربی هستش شمشیرهای خمیده ساخت و طراحی ایرانی هستش. در اوایل سلسله صفوی فراگیر شد و در اواخر سلسله صفوی به شکل بسیار خمیده امروزی خودش در اومد. از ابتدا برای سوار نظام بودش چون اون خمش برای ضربه زدن به دشمن موثرتر بود. این طراحی ساختمانها هم به نظرم اصالتش ایرانی هستش. اعراب قبل از اسلام چندتا شهر مثل مکه و مدینه بیشتر نداشتن. جای تعجب نداره اگه خانه های گنبد دار داشتند به خاطر گرمای منطقه ولی اینها بحث معماری هستش و باقی مونده کاخ ساسانی تو عراق معرف این سبک معماری و طراحی ساختمان هست. اعراب بعدا صاحب شدن و استفاده کردن از تجربه ایرانی. شمشیرهای اعرابی که به ایران حمله کردن و تا قرنها بعد همه صاف و دو لبه بوده.